לאחר הדיווחים על התקדמות בנורמליזציה - הבית הלבן מכחיש
לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי ארה"ב וסעודיה הסכימו על קווי המתאר בנוגע לעסקה במסגרתה ערב הסעודית תכונן יחסים עם מדינת ישראל בתמורה לוויתורים כלפי הפלסטינים, כעת הבית הלבן מכחיש את הדיווחים וטען כי "אין הסכמות על קווי מתאר להסכם שיאפשר שסעודיה תכיר בישראל".
בנוסף, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר: "יש עדיין הרבה דיונים, ואין מערכת מוסכמת למשא ומתן, אין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה או לכל שיקולי ביטחון אחרים שיש לנו ולחברינו באזור".
בדיווח המקורי שורה של גורמים בממשל האמריקאי, הביעו "אופטימיות זהירה" בנוגע להתקדמות ואמרו כי ההסכם עומד בפני קשיים רבים. גורמים סעודיים שצוטטו בכתבה טענו כי בן סלמאן, "לא ממהר" להגיע להסכם, בעיקר בשל ההרכב של הממשלה הישראלית, והתנגדותה לכל מחווה כלפי הצד הפלסטיני. ברקע, הדרישה הסעודית שההסכם ילווה במחוות "משמעותיות" כלפי הפלסטינים, ואף כאלו שיקדמו את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית.
בצד הישראלי נתניהו הבהיר כי הוא מוכן לעשות ויתורים צנועים בלבד לפלסטינים, מה שצפוי לגרום להתנגדות מצד שותפיו הקואליציוניים. בנוגע להקמת תשתית גרעין סעודי, אחת מהדרישות של סעודיה, בדיווח המקורי ציינו חשש של גורמים רשמיים ישראלים, ש"רואים בזה האצה מסוכנת של מרוץ חימוש גרעיני אזורי. ישראל לא תודה בכך בפומבי שהיא המדינה היחידה באזור עם נשק גרעיני, והיא לא רוצה לראות אחרים מצטרפים למועדון הקטן".
- המגפה השקטה - תרופות נגד דיכאון נמכרות במעל 20 מיליארד דולר, והשוק צומח
- אילו הזדמנויות השקעה הסכסוך הסיני-אמריקאי יוצר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 7.עמירם 10/08/2023 08:52הגב לתגובה זוגם אנחנו לא מכירים בהם סתם עוד מדינת טרור הזויה שילכו לחפש
- 6.לרון 10/08/2023 08:06הגב לתגובה זולסקר,לשקר ביום הפרסום,חכו אי פעם יממה,הרי הסיפור ממש הגיוני סעודיה עושה שלום ואיראן יושבת לה על הזנב,ממש היגיון צרוף!
- 5.משהו פה לא ברור לסעודים לא אכפת מהפלשתינים לארהב כן (ל"ת)משה ראשל"צ 10/08/2023 07:37הגב לתגובה זו
- 4.ביבי לא יכול לעשות שלום עם אשתו או/ו בנו, אז סעודיה ? (ל"ת)הדר 09/08/2023 21:22הגב לתגובה זו
- 3.שלמה 09/08/2023 19:31הגב לתגובה זוהרי בלי סעודיה הכלכלה הישראלית תקרוס דירוג האשראי ירד ובכלל נפסיק להיות דמוקרטיה הסעודים היו מאז ומעולם המצפן המוסרי שלנו
- 2.ברור הקומבינה של שקרן אולטימטיבי וחייכן עלוב יעני 09/08/2023 19:04הגב לתגובה זוברור הקומבינה של שקרן אולטימטיבי וחייכן עלוב יעני שר חוץ דמיקולו מק בנים קירוב עיסקה, רבותי מעט אינטליגנציה מי יחתום עם שקרן בן שקרן ושר חוץ שלו רב קשקשן
- רחמים אליך אכול שנאה עצמית לך תיקח את הכדור ותררגע (ל"ת)משה ראשל"צ 10/08/2023 07:47הגב לתגובה זו
- 1.היה ברור מהתחלה שזה סיפורי בובס (ל"ת)שלמה 09/08/2023 19:00הגב לתגובה זו
אגם קומו, איטליה. קרדיט: רשתות חברתיותלמה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
מיסוי נוח, נדל"ן תוסס ואיכות חיים, איטליה קפצה למקום השלישי בעולם ביעדים מועדפים להגירת הון, עם צפי לקליטת קרוב ל-4,000 מיליונרים בשנה הקרובה
איטליה הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף עבור מיליונרים ובעלי הון, לא רק בזכות הנופים, ההיסטוריה או הקולינריה, אלא בעיקר בשל שילוב בין מדיניות מס נוחה, שוק נדל"ן תוסס וסביבה כלכלית פתוחה להשקעות. התוצאה היא מגמה ברורה של מעבר של עשירים מרחבי העולם למדינה, עם הערכות שמדובר בקרוב ל-4,000 אנשים בעלי עושר גדול שייקלטו באיטליה בשנה הקרובה, ויביאו עמם כ-20-25 מיליארד דולר בהון פרטי.
מיקומה של איטליה בדירוג העולמי של יעדים מועדפים להגירת הון השתנה באופן ניכר, ממקום 11 בשנת 2023 למקום שלישי ב-2025. היא עקפה מדינות כמו סינגפור, שווייץ ואוסטרליה, והפכה ליעד מרכזי עבור קהלים אמידים שמחפשים אלטרנטיבה למיסוי נוקשה במדינות המוצא שלהם. אחד הגורמים המרכזיים לשינוי הוא מס שטוח, מודל לפיו נדרש תשלום שנתי קבוע על הכנסות מחו"ל, ללא קשר להיקפן. בשלב הראשון עמד הסכום על 100 אלף יורו לשנה, אך לאחר ביקורת ציבורית הוכפל ל-200 אלף, ועדיין נשאר אטרקטיבי ביחס לחלופות.
ההטבה במס מיועדת לתושבים חדשים בלבד ואינה מתייחסת לרווחים מחוץ לאיטליה, בעוד שההכנסות מקומיות ממוסות לפי מדרגות רגילות. המשמעות היא שמי שמעתיק את כתובת המס שלו לאיטליה, משלם מס אחיד ומשתלם גם אם יש לו הכנסות של עשרות מיליוני יורו בשנה. ככל שמדינות אחרות מגבירות את המיסוי על עשירים, למשל בצרפת עם מס עושר או בבריטניה עם ביטול משטר המיסוי החדש, איטליה מצטיירת כמדינה עם מיסוי מאוד נמוך והופכת לאטרקטיבית לאמידים. אגב, זה במקביל לכך שהיא מפתה גם אנשים ממעמדות שונים לבוא להתגורר באזורים עם שיעור ילודה נמוך כמו חבל טוסקנה שבו יש כפרים שלמים זנוחים עם הגירה שלילית. איטליה מציעה במקומות לא מעטים דירה-בית חינם ואפילו מענק של 20 אלף דולר פלוס לתושבים זרים כדי לבוא להתגורר באזורים האלו.
ובכל מקרה, מחירי הדירות-בתים נמוכים מאוד באזורים האלו - מאות אלפי שקלים בודדים.
השקעה בנדל"ן באיטליה
למרות שהחוק אינו מחייב השקעה ישירה במדינה כתנאי למס, בפועל רבים מהמהגרים האמידים כן משקיעים: בנדל"ן, בעסקים, בתיירות ובתחומים יצירתיים. במקביל, איטליה קידמה תמריצים נוספים להשקעה, כמו תוכניות Industria 4.0 ו-Transition 5.0, שמעניקות זיכויי מס לעסקים בתחומי תשתיות ירוקות, דיגיטציה וחדשנות.
- אקונרג'י סוגרת מימון של 58 מיליון אירו לפרויקטים סולאריים באיטליה
- אלומיי מוכרת חצי מהפורטפוליו באיטליה לכלל תמורת 210 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המוקדים המרכזיים להגירה ולהשקעות הם אזורים עם כמו טוסקנה, הריביירה האיטלקית, אגם קומו והעיר מילאנו. מחירי הנדל"ן במילאנו זינקו קרוב ל-50% מאז 2017, בעוד שבערים גדולות אחרות באיטליה העלייה הייתה מתונה יותר. גם באזור אגם קומו מדווחים על עלייה מתמשכת במחירים.
פורשה מקאן. צילום יצרןפורשה מתרסקת: הפסד של כמעט מיליארד אירו ברבעון
השקעות ענק במכוניות חשמליות שלא מצאו קונים, ירידה חדה במכירות בסין ומכסים בארה"ב הפכו את רווחי פורשה להפסדים היסטוריים. החברה מתכננת פיטורים נרחבים ושיקום ארוך טווח
פורשה עושה היסטוריה, אבל לא מהסוג שהיא רצתה. החברה שנחשבה למכונת כסף של קבוצת פולקסווגן דיווחה השבוע על הפסד תפעולי של כמעט מיליארד יורו ברבעון השלישי. זה קורה בפעם הראשונה מאז שהחברה הונפקה בבורסה ב-2022, ומסמן נקודת מפנה בהיסטוריה המפוארת של יצרנית מכוניות הספורט.
המספרים מעידים על קריסה: הפסד תפעולי של 967 מיליון יורו לעומת רווח של 974 מיליון יורו באותו רבעון אשתקד. כלומר, היפוך מוחלט של כמעט שני מיליארד יורו תוך שנה אחת. מדובר בפגיעה יסודית במודל העסקי שהפך את פורשה לאחת החברות הרווחיות בענף הרכב העולמי. בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרוויחה פורשה 40 מיליון יורו בלבד, לעומת ארבעה מיליארד יורו בתקופה המקבילה ב־2024 - ירידה של 99% ברווח הנקי. קשה למצוא תקדים לחברה בסדר גודל כזה שמאבדת כמעט את כל רווחיותה בפרק זמן כה קצר.
אסטרטגיה שנכשלה
הסיבה העיקרית לנפילה היא האסטרטגיה שנכשלה. פורשה השקיעה סכומי עתק במעבר לרכב חשמלי, אך שוק הלקוחות שלה בחר בכיוון אחר. במקום להתלהב ממכוניות חשמליות, הצרכנים המשיכו להעדיף את מנועי הבנזין הקלאסיים, המזוהים עם הצליל, העוצמה והחווייה המזוהה עם המותג. בחודש שעבר הודיעה החברה על ביטול מוחלט של פרויקט רכב השטח החשמלי החדש, תוך רישום הפסד של 1.8 מיליארד יורו. במקביל, היא חזרה להשקיע בפיתוח דגמי בנזין והיבריד, מהלך שמשקף הודאה פומבית בכישלון האסטרטגיה החשמלית שבה הושקעו שנים של פיתוח ומיליארדי אירו.
סמנכ״ל הכספים, יוכן ברקנר, ניסה להציג את המהלך כחלק מתהליך ארגוני מתוכנן, וטען כי החברה מקריבה רווחים קצרי טווח לטובת חיזוק עתידי. אלא שבפועל קשה לראות בכך מהלך מתוכנן, יותר ניסיון מאוחר לתקן החלטה שגויה.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1 מיליון שח
- שוק היוקרה - 4,000 כלי רכב ב-500 אש"ח ומעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיה משמעותית נוספת היא סין, השוק שנחשב למנוע הצמיחה של פורשה בעשור האחרון. המכירות במדינה ירדו ב־26% מתחילת השנה, ירידה שמעידה על שינוי עמוק בהעדפות הצרכנים הסינים. פורשה, שבעבר הייתה סמל סטטוס מבוקש, מתקשה כעת לשמר את מעמדה מול מותגים מקומיים חדשים שמציעים חדשנות דומה במחיר נמוך בהרבה. גם בארצות הברית מצטברות בעיות. מכסים גבוהים שהוטלו במסגרת מדיניות סחר חדשה העלו משמעותית את עלות היבוא, ופורשה, שאין לה מפעל ייצור מקומי, סופגת את מלוא הפגיעה. ההשלכה הישירה היא הוצאות של מאות מיליוני יורו בשנה ופגיעה חדה ברווחיות.
