ארהב ארצות הברית הבית הלבן
צילום: jensjunge, Pixabay

לאחר הדיווחים על התקדמות בנורמליזציה - הבית הלבן מכחיש

"אין הסכמות על קווי מתאר להסכם שיאפשר שסעודיה תכיר בישראל"
אדיר בן עמי | (8)

לאחר שמוקדם יותר היום דווח כי ארה"ב וסעודיה הסכימו על קווי המתאר בנוגע לעסקה במסגרתה ערב הסעודית תכונן יחסים עם מדינת ישראל בתמורה לוויתורים כלפי הפלסטינים, כעת הבית הלבן מכחיש את הדיווחים וטען כי "אין הסכמות על קווי מתאר להסכם שיאפשר שסעודיה תכיר בישראל".

בנוסף, דובר הבית הלבן ג'ון קירבי מסר: "יש עדיין הרבה דיונים, ואין מערכת מוסכמת למשא ומתן, אין מסגרת מוסכמת לנורמליזציה או לכל שיקולי ביטחון אחרים שיש לנו ולחברינו באזור".

בדיווח המקורי שורה של גורמים בממשל האמריקאי, הביעו "אופטימיות זהירה" בנוגע להתקדמות ואמרו כי ההסכם עומד בפני קשיים רבים. גורמים סעודיים שצוטטו בכתבה טענו כי בן סלמאן, "לא ממהר" להגיע להסכם, בעיקר בשל ההרכב של הממשלה הישראלית, והתנגדותה לכל מחווה כלפי הצד הפלסטיני. ברקע, הדרישה הסעודית שההסכם ילווה במחוות "משמעותיות" כלפי הפלסטינים, ואף כאלו שיקדמו את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית.

בצד הישראלי נתניהו הבהיר כי הוא מוכן לעשות ויתורים צנועים בלבד לפלסטינים, מה שצפוי לגרום להתנגדות מצד שותפיו הקואליציוניים. בנוגע להקמת תשתית גרעין סעודי, אחת מהדרישות של סעודיה, בדיווח המקורי ציינו חשש של גורמים רשמיים ישראלים, ש"רואים בזה האצה מסוכנת של מרוץ חימוש גרעיני אזורי. ישראל לא תודה בכך בפומבי שהיא המדינה היחידה באזור עם נשק גרעיני, והיא לא רוצה לראות אחרים מצטרפים למועדון הקטן".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    עמירם 10/08/2023 08:52
    הגב לתגובה זו
    גם אנחנו לא מכירים בהם סתם עוד מדינת טרור הזויה שילכו לחפש
  • 6.
    לרון 10/08/2023 08:06
    הגב לתגובה זו
    לסקר,לשקר ביום הפרסום,חכו אי פעם יממה,הרי הסיפור ממש הגיוני סעודיה עושה שלום ואיראן יושבת לה על הזנב,ממש היגיון צרוף!
  • 5.
    משהו פה לא ברור לסעודים לא אכפת מהפלשתינים לארהב כן (ל"ת)
    משה ראשל"צ 10/08/2023 07:37
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ביבי לא יכול לעשות שלום עם אשתו או/ו בנו, אז סעודיה ? (ל"ת)
    הדר 09/08/2023 21:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שלמה 09/08/2023 19:31
    הגב לתגובה זו
    הרי בלי סעודיה הכלכלה הישראלית תקרוס דירוג האשראי ירד ובכלל נפסיק להיות דמוקרטיה הסעודים היו מאז ומעולם המצפן המוסרי שלנו
  • 2.
    ברור הקומבינה של שקרן אולטימטיבי וחייכן עלוב יעני 09/08/2023 19:04
    הגב לתגובה זו
    ברור הקומבינה של שקרן אולטימטיבי וחייכן עלוב יעני שר חוץ דמיקולו מק בנים קירוב עיסקה, רבותי מעט אינטליגנציה מי יחתום עם שקרן בן שקרן ושר חוץ שלו רב קשקשן
  • רחמים אליך אכול שנאה עצמית לך תיקח את הכדור ותררגע (ל"ת)
    משה ראשל"צ 10/08/2023 07:47
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    היה ברור מהתחלה שזה סיפורי בובס (ל"ת)
    שלמה 09/08/2023 19:00
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.