תמר רפפורט דגים
צילום: יוסי צבקר
ראיון

"המטרה שלנו היא לייצר צמיחה יציבה ועקבית לאורך שנים"

תמר רפפורט דגים, סמנכ"לית הכספים והתפעול באמדוקס על תוכנית ההתרחבות של החברה, התחומים שהיא מזהה כמנועי צמיחה וכיצד החברה מנסה לשמר את העובדים
נתנאל אריאל | (1)

חברת אמדוקס (סימול: DOX) דיווחה בדוחותיה לרבעון השני הפיסקאלי על הכנסות של 1.05 מיליארד דולר, גבוה מצפי אנליסטים להכנסות של 1.037 מיליארד דולר ועל רווח למניה Non-GAAP של 1.13 דולר למניה - זהה לצפי האנליסטים. אמדוקס נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-10 מיליארד דולר ובמחיר של כ-76.7 דולר למניה, ומדובר במחיר שקרוב למחיר השיא של המניה. 

החברה גם העלתה את התחזית שלה לרבעון הבא ולשנה כולה, צופה ברבעון הבא הכנסות של כ-1.08-1.04 מיליארד דולר ורווח non-GAAP, בטווח של כ-1.20-1.14 דולר. תחזית ההכנסות לשנת הכספים על בסיס נתוני פרופורמה, צופה גידול של 5%-8% בהכנסות (לעומת התחזית הקודמת לגידול של3.5%  - 7.5%). 

בתחזית לשנה כולה החברה צופה גידול של כ-6%-9% ברווח למניה non-GAAP, לעומת שנה שעברה (גבוה מהתחזית הקודמת לגידול של 4%-8%). על בסיס נתוני פרופורמה צופה גידול של כ-7.5%-10.5% ברווח המדולל למניה (לעומת התחזית הקודמת לגידול של 5.5%-9.5%). במילים פשוטות, אמדוקס נסחרת במכפיל רווח של כ-18 לשנה הנוכחית וכ-15-16 ל/שנה הבאה - לא גבוה בהינתן חברות טכנולוגיה אחרות, אולי מאחר שאמדוקס נתפסת כחברת נישה - טכנולוגיה ושירותים לתחום התקשורת שסובל מקיפאון מסוים.  

בראיון לביזפורטל על רקע הדוחות, אומרת סמנכ"לית הכספים והתפעול תמר רפפורט דגים כי "אמדוקס צומחת בכל השנים, כולל בשנים של משבר כלכלי. אמנם היה לנו רבעון אחד עם האטה קצרת טווח, אך מיד חזרנו לצמוח. כשמסתכלים על שיעור הצמיחה לאורך השנים אנחנו צומחים גם בהכנסות וגם ברווחים. אנחנו מתרגמים את הרווח הזה לתזרים מזומנים בריא לאורך השנים וממשיכים להשקיע בחדשנות, כ-300 מיליון דולר בשנה. אנחנו משקיעים במחקר ופיתוח, וגם משפרים רווחיות. כלומר אנחנו רואים חשיבות כל הזמן להשקיע גם ביכולות טכנולוגיות וגם להשתפר ולהישאר רלוונטיים לשוק וללקוחות שלנו. זה חשוב ללקוחות שלנו שבוחרים בנו לשנים רבות ומשרתים אותם כשהם מתפתחים ומתמודדים עם צרכים חדשים. זה כמובן גם עוזר לנו בחדירה ללקוחות ושווקים חדשים".

 

לאלו שווקים אתם מתכוונים להתפתח בשנים הקרובות?

"אירופה מבחינת אמדוקס היא יחסית שוק קטן לארה"ב, אבל כמובן שזה שוק ענק. רק השבוע ישבנו עם אנליסט ושוחחנו על כך. בעשור האחרון התפתחנו מאוד באירופה והגדלנו את כמות הלקוחות בצורה משמעותית. לכאורה אפשר לחשוב בטעות שזה שוק רווי - אבל האמת היא שיש לנו פוטנציאל להתפתח ולהתרחב להמון לקוחות ותחומים חדשים.

 

"ואם דיברנו על אירופה, אז בוודאי ובוודאי שיש לנו עוד המון פוטנציאל בשווקים מתפתחים במזרח הרחוק ובדרום אמריקה. יש לנו המון הזדמנות לצמיחה שבאה יחד עם צמיחת השוק עצמו. אנחנו משקיעים בדברים הנכונים שהשוק צריך, אנחנו מספקים מוצרים דיגיטליים מובילים בשוק וגם מכירים בנו כמובילי שוק".

מהם תחומי העתיד שאתם מזהים?

"אנחנו רוכבים על גלים ותהליכים שקורים בשוק. שלושת הנושאים המשמעותיים ביותר שאנחנו מזהים הם המעבר לטכנולוגיית הענן, 5G וטרנספורמציה דיגיטלית. כולם מדברים על מהפכת התקשורת. בעקבות הקורונה רואים את גל ההשקעות בדיגיטל כשאנשים מזמינים הרבה יותר באינטרנט, גם דברים וירטואליים וגם סחורות. זה קורה לכולנו כצרכנים במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי".

קיראו עוד ב"גלובל"

 

"האמת שזה ממש לא התחיל בקורונה אבל היא נתנה רוח גבית משמעותית לגל ההשקעות בתחום. המגיפה הלא רצויה הזו יצרה הזנקה מחודשת להשקעות, במיוחד בארה"ב. ראינו בקורונה כמה העולם רץ קדימה ומבין את חשיבות התקשורת וחיבור בין אנשים ומאפשר לבצע המון פעולות בצורה כזו: צריכה, בידור, חינוך ובכלל היכולת להיות מחובר. פתאום בזמן שכולנו יושבים בבית הצורך מאוד ברור ואקוטי - מבינים שיש לזה ביקוש אדיר. מפעילי המדיה הזו בעולם קיבלו 'בוסט' נוסף והצורך בביקוש לשירותים האלה עלה.

פעם אמדוקס הייתה חברה בצמיחה מואצת, והרבה שנים היא בקושי צומחת. מה יחזיר אתכם לקצב צמיחה גבוה?

"קצב הצמיחה שלנו מתאים לחברות בסדר הגודל שלנו. אנחנו לא סטארט-אפ קטן שצומח מהר. אנחנו מאמינים שקצב הצמיחה שלנו עמיד לאורך שנים. השנה אנחנו רואים דווקא האצה בקצב הצמיחה שמגיעה בעקבות הצמיחה בשווקים אבל המטרה שלנו היא לייצר צמיחה יציבה לאורך שנים.

 

איך אתם רואים את נושא העבודה ההיברידית?  

"היינו חלוצים בנושא ההיברידי. עוד לפני הקורונה יצאנו במדיניות של עבודה מהבית יום אחד בשבוע. המטרה הייתה להעביר מסר חזק לעובדים שיאפשר להם לשלב בין משימות בעבודה ופעילויות שנכון יותר למשרד (כמו החלפת רעיונות עם עמיתים) ובין פעילויות שנכון יותר לעשות מהבית, בשקט וללא הפרעות. בפועל הקורונה העבירה אותנו בהרבה מקומות בעולם לעבודה מהבית בכל ימות השבוע, ועכשיו אנחנו חוזרים למודל היברידי מאוזן יותר - בהתאם להתפרצות המגיפה במדינות השונות ונמצאים עם יד על הדופק.

"עבודה מהבית היא אפקטיבית מאוד. החיסרון הוא שאי אפשר להחליף דעות כשיושבים לבד בחדר והאמת היא שאנחנו רואים רצון של העובדים לחזור לעבודה במודל היברידי. הם לא אוהבים לעבוד רק מהבית ואחרי הקורונה נחזור למודל היברידי".

 

לאמדוקס יש כ-24 אלף עובדים. כאשר מדובר בתחום ההייטק שבו השכר הולך ועולה בצורה משמעותית מדובר בהחלט בעלות כבדה. איך אתם מתמודדים עם העלות הגבוהה של העובדים? 

"נושא הטאלנט בהייטק הוא תמיד מאוד משמעותי בוודאי בחברה שעובדת ברחבי העולם. צריך לדעת לנהל שכר של עובדים מתוך הנחה והבנה שבעתיד עובד יקבל שכר גבוה יותר ממה שהוא מקבל היום. בשנת הקורונה ראינו שעובדים בהייטק פחות רוצים לעבור מקום עבודה אבל לנו גם חשוב בשנים רגילות לשמר את העובדים.

"מכיוון שאנחנו פועלים ב-85 מדינות ויש לנו גישה להמון מקורות לעובדים טובים, אנחנו יכולים לנווט את המשימות למקומות השונים. למשל - אתגרים חדשים ונושאים של חדשנות אנחנו יכולים להפנות לשווקים מתקדמים כמו ישראל, ולעומת זאת נושאים שבנויים בעיקר על שפות תכנות קלאסיות ויכולות נורמטיביות אנחנו יכולים להביא לעובדים בשווקים מתפתחים. הרעיון הוא לאתגר את האנשים מתוך מטרה לשמור עליהם לטווח ארוך, בצורה חכמה שתאפשר לקדם עובדים מבפנים וגם להביא עובדים מבחוץ".

"במקביל אנחנו עובדים עם אוניברסיטאות וגופים שעוסקים ביצירת דור העתיד בהייטק. בין אם בצורה הקלאסית ובין אם תוכניות לאוכלוסיות שונות. בתקופה האחרונה אנחנו מכשירים אלפי עובדים לנושא של מחשוב ענן, 5G וטרנספורמציה דיגיטלית, עוסקים בהכשרת עובדים לתחומים הטכנולוגים החדשים והצרכים שיש, ומשתמשים בכל הכלים. העולם עבר ללמידה וירטואלית ומאפשר לעובדים גם גישה ללמידה פרואקטיבית". 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בלי תירוצים 18/05/2021 10:22
    הגב לתגובה זו
    צריך לשלם יותר וגם בונוס טוב יותר, יש הרבה הצעות בחוץ ואם החברה תתקמצן על עוד 2K-3K שקלים לברוטו, העובדים הטובים יעזבו, גם ככה מס הכנסה אוכל את רוב השכר...
גוגל אלפאבית רשתות חברתיותגוגל אלפאבית רשתות חברתיות

אלפאבית רוכשת חברת תשתיות ב־4.75 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה מרחיבה את שליטתה בתשתיות חשמל ומרכזי נתונים כחלק מהיערכות לגידול בביקוש למחשוב ולבינה מלאכותית, על רקע מגבלות רשת החשמל בארה״ב

אדיר בן עמי |

אלפאבית Alphabet 0.85%  הודיעה כי תרכוש את חברת התשתיות Intersect Power בעסקת מזומן בהיקף של 4.75 מיליארד דולר, בתוספת חוב קיים. המהלך משתלב בגל השקעות רחב של ענקיות הטכנולוגיה, המבקשות להרחיב במהירות את קיבולת מרכזי הנתונים והאנרגיה הנדרשת להפעלתם, על רקע העלייה החדה בביקוש למחשוב עבור יישומי בינה מלאכותית.


Intersect עוסקת בפיתוח תשתיות אנרגיה ומרכזי נתונים, ולפי הודעת אלפאבית מחזיקה בצבר פרויקטים בהיקף של מספר ג’יגוואטים, הנמצאים בשלבי פיתוח או הקמה. רכישת החברה צפויה להעניק לגוגל גישה ישירה למקורות חשמל נוספים, בתקופה שבה רשתות החשמל בארה״ב מתקשות לעמוד בקצב הביקוש הגובר. העסקה מגיעה לאחר שגוגל כבר יצרה קשרים עסקיים עם Intersect בשנה שעברה, אז נכנסה להשקעה מיעוט והחלה בשיתוף פעולה לפיתוח מתקני ייצור חשמל בסמוך לקמפוסים של מרכזי נתונים. כעת, אלפאבית מבקשת להעמיק את השליטה בשרשרת האספקה האנרגטית הנדרשת לפעילותה.


לדברי אלפאבית, Intersect תמשיך לפעול כיחידה נפרדת תחת המותג הקיים, ולא תשולב באופן מלא בפעילות גוגל. הנהלת החברה תישאר על כנה, ובראשה המנכ״ל שלדון קימבר. נכסים פעילים של Intersect בטקסס, וכן נכסים פעילים ומתוכננים בקליפורניה, לא ייכללו בעסקה.


אלפאבית תרכוש את פלטפורמת פיתוח האנרגיה של Intersect ואת צוות העובדים העוסק בפרויקטים שכבר הוקצו לגוגל. מדובר בנכסים שנועדו לתמוך ישירות בהרחבת פעילות מרכזי הנתונים של החברה בארה״ב.


ענקיות הטכנולוגיה רוצות חשמל

העסקה משקפת מגמה רחבה יותר בענף, שבה חברות טכנולוגיה גדולות מחפשות חיבור ישיר לייצור חשמל. הביקוש למרכזי נתונים גדולים, המונעים על ידי מודלים מתקדמים של בינה מלאכותית, הפך את סוגיית האנרגיה לאחד מצווארי הבקבוק המרכזיים של הענף.במקביל, גם שחקנים נוספים בוחנים רכישות בתחום. קבוצת סופטבנק בוחנת יעדים אפשריים בענף מרכזי הנתונים, וחברות השקעה פרטיות פועלות לרכישת ספקיות תשתית ורשתות חשמל, במטרה ליהנות מהגידול בביקוש.


מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

סטרטג׳י מגייסת מאות מיליונים - אבל מפסיקה לרכוש ביטקוין

לאחר גיוס של כ־748 מיליון דולר ממכירת מניות, החברה בחרה שלא להגדיל את החזקותיה במטבע הדיגיטלי, על רקע ירידה של יותר מ־30% במחיר הביטקוין ולחץ גובר סביב יכולת עמידה בהתחייבויות פיננסיות

אדיר בן עמי |

סטרטג׳י MicroStrategy Inc -0.3%  , המחזיקה הגדולה בעולם בביטקוין מקרב החברות הציבוריות, עצרה בשבוע האחרון את רצף רכישות המטבע הדיגיטלי, לאחר תקופה של קניות אינטנסיביות. לפי הדיווחים, החברה גייסה מאות מיליוני דולרים ממכירת מניות, אך בחרה שלא להפנות את הכסף להגדלת החזקות הביטקוין.


בין 15 ל־21 בדצמבר מכרה סטרטג׳י כ־4.5 מיליון מניות רגילות וגייסה נטו כ־748 מיליון דולר. בניגוד להתנהלותה בשבועות הקודמים, החברה לא ביצעה רכישות ביטקוין בתקופה זו, ובכך קטעה רצף של שלושה שבועות שבהם הגדילה את אחזקותיה במטבע. המניה הגיבה באדישות יחסית. מניית סטרטג׳י עלתה בכ־1.5% במסחר, במקביל לעלייה מתונה במחיר הביטקוין, שנסחר סביב 89 אלף דולר. עם זאת, מניית החברה איבדה כ־42% מתחילת השנה, לאחר זינוק חד בתחילתה, ובשוק מציינים כי חסרים כיום טריגרים ברורים להמשך עליות.


הביטקוין יורד יותר מ-30%

הפסקת הרכישות מגיעה על רקע ירידה חדה במחיר הביטקוין, שאיבד יותר מ־30% מאז השיא שנרשם באוקטובר. מאז, המטבע מדשדש סביב רמות של כ־90 אלף דולר, מצב שמקשה על חברות ממונפות כמו סטרטג׳י להצדיק המשך הגדלת חשיפה. בתחילת החודש פעלה החברה בכיוון ההפוך, כאשר רכשה ביטקוין בהיקף של כ־1.9 מיליארד דולר בתוך שבועיים. גם אז, המהלך לא הצליח לבלום את הירידה במניה, מה שהגביר את הספקות בקרב משקיעים לגבי הקשר הישיר בין אסטרטגיית הרכישה לבין ערך המניה.


סטרטג׳י מחזיקה כיום בכ־671 אלף ביטקוין, שנרכשו במחיר ממוצע של כ־75 אלף דולר ליחידה. שווי ההחזקה הכולל נאמד בכ־60 מיליארד דולר, נתון ההופך את החברה לחשופה במיוחד לתנודתיות בשוק הקריפטו.


במקביל, החברה פועלת לחיזוק הנזילות. מוקדם יותר החודש הקימה סטרטג׳י רזרבה של כ־1.4 מיליארד דולר, שנועדה לשמש לתשלומי ריבית ודיבידנדים עתידיים. המהלך נועד להפיג חששות בשוק מפני מצב שבו החברה תידרש למכור ביטקוין כדי לעמוד בהתחייבויותיה.