מריחואנה קנאביס
צילום: Istock

אורורה קנאביס מזנקת בקרוב ל-70% לאחר הדוחות; הסקטור מזנק

יצרנית הקנאביס מכה את התחזיות עם עלייה של 18% בהכנסות לרמה של 78.4 מיליון דולר קנדי. במקביל, המשקיעים החברה עדיין מצפה לעבור ל- EBITDA מתואם חיובי ברבעון הנוכחי. שאר החברות בסקטור מגיבות בעליות חדות 
עמית נעם טל | (7)
נושאים בכתבה קנאביס

מניית יצרנית הקנאביס אורורה (סימול:ACB) הערב בקרוב ל-70% ברקע לפרסום הדוחות לרבעון הראשון של 2020. בעקבות הזינוק, מניית החברה מוחקת את כל הירידות שנרשמו בחודש האחרון. האם מדובר בשינוי כיוון עבור החברה? 

בעוד השוק ציפה שהחברה תדווח על הכנסות של 66.7 מיליון דולר קנדי במהלך הרבעון הראשון, החברה הצליחה להכות את התחזיות עם  דיווח על הכנסות של 78.4 מיליון דולר קנדי - מדובר בעלייה של 18% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. 

החברה הצליחה להציג צמיחה בכל הסעיפים: ההכנסות מקנאביס צרכני עלו ב-24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ב-41.5 דולר קנדי. ההכנסות ממכירת קנאביס רפואי עלו ב-6% לרמה של 27 מיליון דולר קנדי. מכירות הקנאביס מחוץ לשוק הקנדי עלו ב-125% לרמה של 4 מיליון דולר קנדי. 

הוצאות המכירה וההנהלה של החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-75.1 מיליון דולר קנדי, ירידה של 24.7 מיליון דולר קנדי ביחס לרבעון הקודם. בחברה טוענים כי החברה מתכננת להוריד הוצאות אלו לטווח של 40-45 מיליון דולר קנדי בלבד במהלך הרבעונים הקרובים. 

אורורה דיווחה על EBITDA מתואם שלילי של 45.9 מיליון דולר קנדי. בעוד שמדובר עדיין בנתון רע, מדובר בשיפור ביחס לנתון שלילי של 80 מיליון דולר קנדי בתקופה המקבילה אשתקד. החברה עדיין מצפה לעבור EBITDA מתואם חיובי ברבעון הנוכחי. 

השוק כאמור אוהב את השיפור שמציגה החברה בנתונים של החברה, דבר שמקפיץ את מחיר המניה היום.  הדוח החיובי של אורורה מצליח להקפיץ את גם את שאר הסקטור.

המניות הבולטות בסקטור הערב: זינוקים חדים לאחר תקופה ארוכה של ירידות

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    ברק 17/05/2020 06:04
    הגב לתגובה זו
    זאת שנת הסקטור
  • 3.
    אני נכנס לאינטרקיור 16/05/2020 22:32
    הגב לתגובה זו
    גם אדלשטיין שר הבריאות תומך נלהב . בבוף השבוע התקבל האישור המיוחל לייצוא שחיכו לו 3 שנים
  • 2.
    מייק 16/05/2020 06:54
    הגב לתגובה זו
    תעודת סל MJ מרכזת כמה חברות
  • 1.
    אפק 15/05/2020 17:19
    הגב לתגובה זו
    ועשה נזק בלתי הפיך לכלכלת המדינה.
  • חבל גם שהרס את יבוא האקסטזי והקריסטל-מת' (ל"ת)
    יצחק אברג'יל 15/05/2020 19:48
    הגב לתגובה זו
  • עידן 16/05/2020 09:28
    אין שכל אין דאגות.
  • כמה שזה נכון מסכים איתך ! (ל"ת)
    רוני 15/05/2020 19:13
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.