לידיעת השר כץ: כך נראה התור לקו 480 מת"א לירושלים
הכירו את החוויה שעוברים הנוסעים באחד הקווים העמוסים ביותר בישראל: קו 480 היוצא ממסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים, כך מדווחים בארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל - 15 דקות.
בליווי תמונות המציגות תור ארוך המשתרך הרבה מעבר לגבולות התחנה, מציינים בארגון כי "שוב ושוב אנחנו רואים כיצד התחבורה הציבורית בישראל לא מותאמת לצרכי הנוסעים ולחודשי הקיץ."
רוצים להגיע בתחבורה ציבורית ממסוף ארלוזורוב בתל אביב לתחנה המרכזית בירושלים? תעמדו. הצילום באדיבות: מוקד פניות הציבור של 15 דקות
- 18.אריה מהלא 24/07/2018 15:52הגב לתגובה זושעתיים בביקורת גבולות בארה״ב זה מובן מאליו אבל 15 דקות בשעת השיא בתל אביב? ז ה בלתי נסבל. אם עוד מטומטם יכתוב שלשרים יש אוטו דלק ונהג ורק בגלל זה הוא לא נוסע באוטובוס, הוא יקבל פסל במשרדי גיניס.
- 17.האזרח 23/07/2018 20:50הגב לתגובה זואולי אז היא תתחיל לדאוג לאינטרסים של אזרחי ישראל במקום לאינטרסים של טייקוני ישראל.
- 16.דרור 23/07/2018 15:12הגב לתגובה זוהשלטון..וזה אמור לגבי כל הח"כ ובפרט לשרים.
- 15.משה 23/07/2018 10:28הגב לתגובה זושנבחרי הציבור יתנו דוגמא ויעשו יום בחודש של תחבורה ציבורית !
- 14.מאירי 23/07/2018 10:05הגב לתגובה זוכאשר הכנסת אינה בפגרה וחברי הממשלה אינם בחו"ל יש לדרוש מכולם שיגיעו לירושלים בקו 480 במשך חודש אחד. מוכן להמר (ובגדול) שיורגש שיפור משמעותי בשירות. מוכן להמר ובגדול
- 13.לא סופרים את האזרח 23/07/2018 09:27הגב לתגובה זוהתורים האלה לא מעניינים אותם. כמו כן השערוריה שבמדינה שמתיימרת להיות מודרנית ב2018 עדיין אין תחבורה ציבורית בשבת זו שערוריה ממדרגה ראשונה. כולאים מאות אלפי אזרחים בבתיהם כדי לרצות כמה אייטולות
- אתה יהודי? 31/07/2018 21:56הגב לתגובה זוכאן מדינה יהודית וגם-דמוקרטית! בבית שלך תעשה מה שאתה רוצה! וברחוב אין הדרת נשים וגם לא הדרת הדת היהודית וחיוב עובדים לנהוג בשבת!!!!
- 12.אנונימי 23/07/2018 08:22הגב לתגובה זוזה קורה המון.. גם בשעות הלילה המאוחרות...סבבה. יש ביקוש לאוטובוסים.. זה מה שרוצים.. פחות מכוניות פרטיות עם נהג אחד בלבד ברכב על הכביש.. אז למה להקשות ולתת לאנשים לחכות בתחנה חצי שעה , שעה.. יש עומס . יצאו שני אוטובוסים מהתחנה ולא אחד.. זה אפשרי .. כבר עשו את זה..
- 11.דוד 22/07/2018 23:32הגב לתגובה זוכחייל משוחרר תתנו עדיפות ומענקים לעסוק כנהגים בתחבורה הציבורית זה יפתור את הבעיה שיפורסם על חוסר בנהגים מעדיף לעבוד כנהג ולא בתחנת דלק וכן כץ תרים את הכפפה לעזור גם לחיילים משוחררים ולא רק לחרדים גם אנחנו מצביעים בקלפי
- 10.הקו יוצא כול 15 דק, קו מצויין (ל"ת)משה 22/07/2018 23:04הגב לתגובה זו
- 9.נתן 22/07/2018 21:30הגב לתגובה זוהשר קץ- הוא מבחינתי, שר מאוד מוצלח. כתושב הבירה, אני מידי פעם משתמש בקו הזה. וכל פעם מתפלא משינויים. בונים עוד מנהרה ועוד כביש ועוד נתיב. ועוד נתיב לתחבורה ציבורית. ועוד לא דיברנו על רכבת המהירה שלפי מה שאני רואה בשטח, אוטוטו מתחילה לפעול. אבל כבר עכשיו נסיעה התקצרה מאוד, פקקים לא מורגשים. ולגבי תמונה עצמה.יכול להיות שצולמה ביום הכי עמוס. כי זה לא מה שאני ראיתי בשטח. אבל, אפילו אם כך. בפועל, מגישים אוטובוס אחד אחרי השני. ככה שיוצא סוג של רכבת.
- 8.טליה 22/07/2018 20:47הגב לתגובה זוקו בתדירות גבוהה אך לפעמים דורש תגבור.
- 7.צבי נגב 22/07/2018 18:21הגב לתגובה זוכי אם הייתם הולכים לצלם שם במוצ"ש בסביבות השעה 8-9, מיד אחרי יציאת שבת, התור ארוך פי 2-3 מזה. בדרך כלל מי שמגיע צריך לחכות 3-4 אוטובוסים שהם 45-60 דקות.
- 6.מתלןננים 22/07/2018 18:01הגב לתגובה זושלא עושה כלום. הצחצחים של הליכוד
- 5.אביב 22/07/2018 16:23הגב לתגובה זותנו לו לדבר חודש רק על מודיעין..ביטחון..חמאס..חיזבאללה... מה לישראל כץ ותחבורה? הוא נמצא שם רק במקרה... הוא צריך להיות ראש ממשלה בכלל...ומודיעין...מודיעין...
- 4.מני 22/07/2018 16:14הגב לתגובה זו3 קדנציות כשר תחבורה ואין תזוזה תחבורה ציבורית לא קיימת .... מדברים הרבה.... עושים כלום ... זה ביבי ..זה כץ..זה הליכוד ...
- 3.הנוסע 22/07/2018 16:05הגב לתגובה זומסוף ארלוזרוב הוא התחנה המרכזית האמיתית של תל אביב, ממוקם במרכז העיר על היציאה לאיילון. אין סיבה שלא יהפכו אותו לתחנה המרכזית במקום המבנה הנוראי בדרום העיר
- 2.מאמאיה 22/07/2018 16:05הגב לתגובה זוקשה להבין מה עובר להם בראש שבקו הכי עמוס זה כמו תחנה מרכזית באילת בשנות ה70.
- 1.תל-אביבית 22/07/2018 15:25הגב לתגובה זומסוף הנוסעים מבייש את הנוסעים. לא הגענו אל המאה ה-21. רחוק משם.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
