בשורה לרוכבים: נסיעת אופנועים בנתיבי תחבורה ציבורית תורחב לכל תל אביב

אסנת פרץ | (5)

משרד התחבורה הודיע הבוקר (ב') כי הוחלט לאפשר לרוכבי האופנועים לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בכל תל אביב, וזאת בעקבות ניסוי מוצלח שנערך בחצי השנה האחרונה בנת"צ בדרך נמיר ובאבן גבירול. השר ישראל כץ אף ציין כי בכוונתו להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לאזורים נוספים בארץ.

לדברי משרד התחבורה, כלי הרכב הדו-גלגליים היוו עד כרבע ממשתמשי הנת"צים שהשתתפו בפיילוט, וכי לפי המצלמות שהוצבו בשולי הנתיבים - "ההסדר החדש לא שינה מהותית היווצרות קונפליקטים בין אופנועים ומשתמשי דרך אחרים. אין פגיעה בתנועת האוטובוסים ואין הרעה בטיחותית לאופנועים ולמשתמשי דרך אחרים".

השר כץ: "ההחלטה לאפשר לרוכבי הדו-גלגלי לנוע בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב התבררה כנכונה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה תחבורתית. אחרי תקופת מבחן נוספת, ואני מקווה שמוצלחת, בכוונתי להרחיב את מתן אישור הנסיעה בנת"צים לרכב דו-גלגלי לאזורים נוספים בארץ".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אריאל 28/11/2016 11:10
    הגב לתגובה זו
    טוב במלא אני רוכב איפה שמתחשק לי.... מנותקים מהמציאות הפוליטיקאים האלה
  • 4.
    מציאותי 28/11/2016 10:57
    הגב לתגובה זו
    זה מסוג ההחלטות שמתקבלות כשחושבים לטובת האזרח חבל שאין עוד הרבה החלטות מסוג זה
  • 3.
    קיבלו שכל סוף סוף! (ל"ת)
    יוני 28/11/2016 10:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ערן 28/11/2016 10:09
    הגב לתגובה זו
    תורידו אותנו מהכביש
  • 1.
    איתן 28/11/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
    שנים לא הבנתי למה כל ההחלטות בניגוד להיגיון הבריא סוף כל סוף אתה רואה שר שיודע לעבוד להקים פרויקטים - לא לדחות לתת תשובות , ליצור מערכות תשתיות שתורמות לנו לעתיד עם פגיעה מינאמלית ומתחשבת , מציאת אלטרנטיבות והבנה שאופנוע , אופניים חשמליות הם לא אויב אלא פתרון !!! נוח ושפוי לפקקים ועודף רכבים ועומס ולכן יש לדעת להקל ולתת להם חיים קלים וליצור העדפה וגם ששוטר לא יעצור כל שנייה אופנוע ויחפש לו בקרביים ברוב המדינות אפילו לא צריך לקטנוע רישיון ופה פותחים עליך בדיקות וקנסות כל הזמן כדי לגרום לך להתיאש
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע

ביום שישי יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר, והציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%; אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה

תמיר חכמוף |

אחרי חודשים של אי ודאות, נראה שהמשק הישראלי חוזר לשגרה. הפסקת האש שנכנסה לתוקף מוקדם מהצפוי והחזיקה מעמד למרות החששות, מסירה בהדרגה את אחד המשתנים המרכזיים שעיכבו את בנק ישראל מלהתחיל בתהליך הורדת הריבית. במקביל, השקל ממשיך להתחזק, ונכון לבוקר זה נסחר סביב 3.25 שקלים לדולר, הרמות הנמוכות שנראה לאחרונה באוגוסט 2022, בעוד הדולר בעולם ממשיך להיחלש. גם בשוק האג"ח הממשלתי נרשמת ירידה בפרמיית הסיכון של ישראל, לאחר שחברת S&P העלתה את תחזית הדירוג מ"שלילית" ל"יציבה", בהמשך להחלטה דומה של פיץ'. התשואות הקצרות עלו מתחילת נובמבר, והמרווחים באג"ח הדולריות הצטמצמו לרמות שמזכירות את התקופה שלפני המלחמה.

ברקע הדברים, הציפיות למדד אוקטובר מתכנסות סביב עלייה של 0.5%, שתשמור את האינפלציה השנתית קרוב ל-2.5%, בתוך טווח היעד של בנק ישראל. 

מה צופים האנליסטים?

הקונצנזוס בשוק עומד על עלייה של 0.5%, כאשר בהראל מעריכים עלייה של 0.5%, במזרחי טפחות 0.4%, ובמיטב 0.6%. לאחר שהמדד הקודם ירד ב-0.6% והפתיע את כל התחזיות, שעמדו על ירידה של 0.3% בלבד. מדובר בקצב שמתאים לסביבה אינפלציונית יציבה יחסית.

מודי שפריר, האסטרטג הראשי בפועלים, מציין כי “הייסוף המתמשך בשקל והתמתנות מגבלת הביקוש לעובדים צפויים למתן את האינפלציה גם במהלך 2026, בעוד עליית השכר הממוצע נראית מתונה ביחס לעבר”. לדבריו, השוק מתמחר כעת הורדת ריבית בהסתברות של כ-75%, והמדד הקרוב עשוי לקבוע אם היא תתממש כבר בהחלטה הקרובה ב-24 בנובמבר.

במזרחי טפחות מעריכים כי ההתמתנות במדדי מחירי הטיסות והחגים, יחד עם התחזקות השקל, צפויים להוביל למדד מתון יחסית. לפי הסקירה של הבנק, מדד אוקטובר צפוי לעלות בכ-0.4% בלבד, מה שיוביל את האינפלציה השנתית ל־2.4%. “בהינתן סביבת שער החליפין החזקה והירידה במחירי הסחורות בעולם, קשה לראות כרגע לחץ אינפלציוני משמעותי נוסף”, נכתב.

בלידר שוקי הון מציינים כי “הגידול בצריכה בחודשים האחרונים נבע ברובו מהשלמת רכישות שנדחו במהלך המלחמה, אך נתוני אוקטובר מצביעים על יציבות ולא על גל ביקושים חדש”. לדבריהם, הלחצים האינפלציוניים נשארים מתונים, והם צופים עלייה מצטברת של 0.1% בלבד בשלושת החודשים הקרובים, לצד הורדת ריבית אחת בתקופה זו.