שברולט מאליבו החדשה יוצאת לדרך בישראל

המשפחתית הגדולה של שברולט מעט התייקרה אבל גם התחזקה
אלי שאולי |

שברולט מאליבו

כבר לפני מספר שבועות סיפרנו לכם על כך שהמאליבו החדשה עתידה לעשות את צעדיה הראשונים על אדמתנו. כעת זה מתחיל באופן רשמי. שברולט ישראל מתחילה בשיווק המאליבו החדשה אשר הוצגה לראשונה בתערוכת ניו יורק לפני שנתיים ובמהדורתה האירופית בתערוכת פרנקפורט לפני יותר משנה. אצלנו היא תוצע ברמת אבזור אחת, גבוהה למדי, ועם מנוע טורבו-בנזין החזק ביותר בקטגוריה (להוציא את אופל אינסיגניה OPC שלא בדיוק מתמודדת על ליבם של לקוחות הליסינג). מנגד, תג המחיר המוצמד לשמשתה גבוה מקודמתה ועמד על 175,000 שקלים (מעט נמוך יותר מהערכות העבר).
 

הדור השביעי של המאליבו מבוסס על פלטפורמת אפסילון 2, המשמשת גם את אופל אינסיגניה ותאומתה ביואיק ריגל (המאליבו הקודמת התבססה על פלטפורמת אפסילון ששרתה את הווקטרה). באופן חריג בתעשייה, למכונית החדשה בסיס גלגלים קטן מבעבר: 274 ס"מ בחדשה לעומת 285 ס"מ בקודמת. מצד שני, ממד הרוחב צמח ב-7 ס"מ (שאר הממדים נותרו ללא שינוי), דבר שיכול להסביר את הגידול בנפח תא המטען: 462 ליטר לעומת 430 ליטר בעבר.
 
 

למרות שהגרסה האירופאית מיוצרת בקוריאה, שברולט מאליבו החדשה תגיע אלינו מארצות הברית. בחרטומה נמצא את יחידת הכוח הבכירה שבהיצע הדגם: מנוע 2.0 ליטר טורבו (המוכר של הקונצרן) אשר מייצר כאן 259 כ"ס ו-36 קג"מ ב-1,700 סל"ד ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. נתוני הביצועים מרשימים מאוד עם זינוק למאה קמ"ש ב-6.3 שניות ומהירות מרבית של 249 קמ"ש.

כאמור, רמת האבזור נדיבה למדי וכוללת 10 כריות אוויר, כפתור התנעה בשלט, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי, חישוקים קלים (18 אינץ') וכמובן את מערך המי-לינק – מערכת מולטימדיה שכוללת צג צבעוני, שמע ותפעול מההגה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.