
הריבית על הפיקדונות בבנקים ירדה - ריבית תעריף עד 3.5%
הציפיות להורדת ריבית כבר גלומות בשוק האג"ח וגם במק"מ (מלווה קצר מועד). התשואות ירדו מאוד בימים האחרונים כשהתשואה לשנה עומדת על 3.5%. במקביל הבנקים הורידו את הריבית התעריפית - בבנקים הגדולים אתם תקבלו עד 3.5% בפיקדון לשנה בריבית קבועה. אם תנהלו מו"מ אולי תקבלו עוד כמה עשיריות, כנראה שמעטים יוכלו עדיין לקבל 4%. בקרוב גם זה לא יהיה אפשרי.
הבנקים לא חיכו לירידת ריבית בנק ישראל כדי להוריד את הריבית בפיקדונות. מנגד, הריבית על ההלוואות לא ירדה. זה אומר שהמרווח שלהם דווקא גדל - הפער בין הריבית שהם מקבלים לריבית שהם משלמים דווקא עלה.
כתבנו כאן רק לפני שבוע שיש חלון הזדמנות מאוד קצר כדי להשיג עדיין תשואות יחסית טובות בפיקדונות ( כמה תקבלו בפיקדונות - והאם הם הופכים לאטרקטיביים יותר מקרנות כספיות? ) החלון הזה לרוב הציבור נסגר, רק אלו שיכולים להתמקח מול הבנק וחשובים לבנק, יכולים לקבל ריבית עם קידומת 4. ואז עולה השאלה - מה צריך לעשות משקיע סולידי?
ובכן, מי שלא הספיק לקבע את התשואה בפיקדון שקלי בריבית קבועה, יכול לקבל סדר גודל של 3.5%, אולי 3.8% בבנק, כ-3.5% במק"מ והשאלה כמה בקרנות כספיות - המכשירים בשוק כבר מגלמים כאמור ריבית של 3.5% בשנה, והקרנות הכספיות לרוב מצליחות לעשות יותר בשל היתרון לגודל. סיכוי טוב שהתשואה שנה קדימה תהיה באזור 3.7%-3.8%, זה כמובן נכון להערכה הקיימת שמתבטאת בבשוק במחירי אגרות החוב והמק"מ. אם יהיה שוני בהערכות לגבי הורדת הריבית, אז זה ישפיע על התשואה והריבית.
מעבר לתשואה ברוטו, צריך לזכור את המס. על קרנות כספיות יש מס של 25% על הרווח הריאלי. בפיקדונות יש מס של 15% על הרווח הנומינלי. נניח , כפי שצופים הכלכלנים אינפלציה של כ-2.2% שנה מהיום. זה אומר שקרן כספית שתניב 3.8%, תשלם מס על רווח ריאלי של 1.6%. מדובר במס של 0.4%. יישאר לכם ביד כ-3.4%.
פיקדון שיניב 3.5%, ישאיר לכם נטו קצת פחות מ-3%. גם אם הפיקדון יהיה ב-3.8%, הנטו שלו יהיה 3.23%, מתחת לקרן הכספית. במילים אחרות, קרנות כספיות שגם יש בהן נזילות יומיומית (שאין בפיקדונות), חוזרות להיות אטרקטיביות בגלל הירידה הדרמטית בריבית בשוק.
- 8.כולם חוגגים על האזרח הישראלי פשוט מדינה מושחתת. (ל"ת)אלכס 16/10/2025 14:46הגב לתגובה זו
- דוקטור 17/10/2025 17:43הגב לתגובה זונתניהו חולה
- 7.חישוב מוטעה 16/10/2025 14:44הגב לתגובה זופקדון צמוד מדד בבנק ירושלים נותן ריבית של 2% בשנה. אם אינפלציה תהיה 2.2% כמו בדוגמה תקבלו הרבה יותר מקרן כספית גם לאחר ניכוי מס בשיעור 25%. מקבלים הגנה מאינפלציה וריבית עדיפה.
- 6.עוזי ב 16/10/2025 14:30הגב לתגובה זוקיבלתי 15 לאוקטובר 4.9
- אנונימי 18/10/2025 10:32הגב לתגובה זובישביל 4.14.6% רק אם תיסגר מעל מיליון ליוצר מ 3 שנים תקבל את זה.
- איפה (ל"ת)אנונימי 16/10/2025 19:53הגב לתגובה זו
- 5.אנונימי 16/10/2025 13:42הגב לתגובה זולקרנות נאמנות כספיות מחלקות לפעמים כפול מהבנק עד שהבנקים יתחננו
- 4.דניז 16/10/2025 12:28הגב לתגובה זורווח ריאלי או נומינליתודה
- 3.השקעתי 16/10/2025 12:13הגב לתגובה זובדיוק הזמן לעבור לקרנות מחלקות כמו קרן כספית מגדל מחלקת חודשי ככה אפשר להחזיר את הדיבידנד חזרה לתוך הקרן להרוויח עוד!
- אנונימי 20/10/2025 10:07הגב לתגובה זו5137559
- 2.בסוף הבנקים הם אלה שחוגגים... (ל"ת)אנונימי 16/10/2025 11:35הגב לתגובה זו
- 1.בורג.ד 16/10/2025 11:27הגב לתגובה זולברוח מהשקל ולא בגלל חשש לעימות עם איראן התעשייה הישראלית חייבת חיזוק הייצוא רוצה להתקיים.