אופנהיימר בעקבות דוחות סלקום: החברה יצרה מנועי צמיחה חדשים ומתייעלת בצד ההוצאות

"תשואת הדיבידנד צפויה לעמוד על כ- 12.0% ו- 13.0% בשנים 2009 ו- 2010, בהתאמה"
קובי ישעיהו |

חברת התקשורת סלקום פרסמה בתחילת השבוע דוחות טובים לרבעון הרביעי ולשנת 2008 כולה. החברה הציגה הכנסות בהיקף של כ-1.57 מיליארד שקל ברבעון. ההכנסות משירותי תוכן ומידע היוו כ- 13.5% מסך ההכנסות משירותים. המספרים, רובם ככולם, היו בהתאם לתחזיות השוק. ברבעון הרביעי 2008, גייסה סלקום כ- 30 אלף .Post-paid מנויים נטו.

בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים כי כמחצית מהמנויים החדשים הינם לקוחות החברה. החברה רשמה צמיחה מרשימה של כ- 42.2% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף, אולם הצמיחה הגבוהה ביותר נרשמה דווקא בהכנסות משירותי מפ"א.

האנליסט שמעון פוטר אומר כי "אין ספק כי תחום המפ"א (מפעיל פנים ארצי) מהווה מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה ולהערכתנו, בשנת 2008, הציגה החברה הכנסות בהיקף של כ- 100 מיליון שקל. אנו מעריכים כי סלקום שמה לעצמה יעד של חציית רף של 300 מיליון שקל הכנסות מתחום המפ"א בשנת 2009".

בשנת 2008 לא נרשמה כלל צמיחה בהכנסות משירותי קול סלולריים. שירותי הליבה, אשר הסתכמו בכ- 4.47 מיליארד שקל ומנתון זה ניתן להסיק עד כמה חשובים מנועי הצמיחה האחרים (תוכן, מפ"א). באופנהיימר מציינים כי ההכנסות משירותי נדידה אשר צפויות להיפגע כתוצאה מהמיתון, הסתכמו בשנת 2008 ב- 423 מיליון שקל, 6.6% מסך ההכנסות, ירידה של 1 מיליון שקל לעומת 2007.

פוטר מציין נקודות חיוביות, ביניהן הצמיחה הנמשכת הן בשורת ההכנסות והן בשורת הרווח בזכות יצירת מנועי צמיחה חדשים ובזכות התייעלות במבנה ההוצאות. בנוסף, החברה ממשיכה להעניק למשקיעיה תשואת דיבידנד נדיבה הצפויה לעמוד להערכתו, על כ- 12.0% ו- 13.0% בשנים 2009 ו- 2010, בהתאמה.

בצד השלילי מציין פוטר כי ההאטה מתחילה לתת את אותותיה ובשלב זה היא פוגעת בהכנסות משירותי נדידה, היקף הסבסוד במהלך הרבעון האחרון היה גבוה מהרגיל וגם כי הכנסות הליבה אינן צומחות.

בשורה התחתונה חוזרים באופנהיימר על המלצת "תשואת יתר" ומציבים מחיר יעד של 126 שקל, הגבוה בכ-44% ממחיר המניה בבורסה כיום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה