סוכני הנסיעות בישראל מגלגלים כ-20 מיליארד ש' בשנה
בישראל פועלות כ-800 סוכנויות נסיעות המגלגלות מחזור שנתי של כ-20 מיליארד שקל. כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל. על פי נתוני הלמ"ס, בין החודשים ינואר עד אוגוסט 2005, נכנסו לישראל כמיליון ורבע תיירים - עליה של 26% לעומת אשתקד.
כמו כן במחצית הראשונה של 2005 חלה עלייה של 44% בלינות תיירים ועלייה של 41% בפדיון שהתקבל מתיירים בענף התיירות בישראל. נתון נוסף מעיד על עלייה של 7% במספר השכירים בענף המלונאות. עם זאת, על אף ההתאוששות המרשימה בענף, הרי שמספר התיירים שהגיעו לארץ ב-2005 עדיין נמוך בכ-1/3 ממספר התיירים שהגיעו בשנת 2000, שהייתה שנת שיא בענף.
ההתאוששות בענף השפיעה על סוכנויות הנסיעות והביאה לשיפור ברמת הסיכון הענפי ובמוסר התשלומים בענף. הסיכון הענפי בקרב סוכנויות הנסיעות עומד כיום על 17% מהחברות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, סכנת כשל עסקי, וזאת לעומת ממוצע משקי של כ-19%.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי השיפור בענף בא לידי ביטוי בשיפור קל ברמת הסיכון של הענף, אך בעיקר במעבר של סוכנויות תיירות לדירוג טוב יותר, כלומר התקדמות לקבלת רמת דרוג המציינת חוסן פיננסי אופטימלי; תופעה שלא נראתה בשנים הקודמות
במסגרת הסקירה ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר בקרב סוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל לגבי היעדים הפופולריים ביותר של ישראלים בחו"ל. מהסקר עולה כי ניו יורק עומדת בראש, ואחריה, טורקיה.
לשם השוואה על פי נתוני דן אנד ברדסטריט העולמית היעדים הפופולריים על תיירים בעולם, הם דווקא האיים הקריביים.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

