סוכני הנסיעות בישראל מגלגלים כ-20 מיליארד ש' בשנה

כך עולה ממחקר שמפרסמת חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריהם, בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל, שהביאה לעליה של 26% בחודשים ינואר עד אוגוסט 2005
דרור איטח |

בישראל פועלות כ-800 סוכנויות נסיעות המגלגלות מחזור שנתי של כ-20 מיליארד שקל. כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל. על פי נתוני הלמ"ס, בין החודשים ינואר עד אוגוסט 2005, נכנסו לישראל כמיליון ורבע תיירים - עליה של 26% לעומת אשתקד.

כמו כן במחצית הראשונה של 2005 חלה עלייה של 44% בלינות תיירים ועלייה של 41% בפדיון שהתקבל מתיירים בענף התיירות בישראל. נתון נוסף מעיד על עלייה של 7% במספר השכירים בענף המלונאות. עם זאת, על אף ההתאוששות המרשימה בענף, הרי שמספר התיירים שהגיעו לארץ ב-2005 עדיין נמוך בכ-1/3 ממספר התיירים שהגיעו בשנת 2000, שהייתה שנת שיא בענף.

ההתאוששות בענף השפיעה על סוכנויות הנסיעות והביאה לשיפור ברמת הסיכון הענפי ובמוסר התשלומים בענף. הסיכון הענפי בקרב סוכנויות הנסיעות עומד כיום על 17% מהחברות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, סכנת כשל עסקי, וזאת לעומת ממוצע משקי של כ-19%.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי השיפור בענף בא לידי ביטוי בשיפור קל ברמת הסיכון של הענף, אך בעיקר במעבר של סוכנויות תיירות לדירוג טוב יותר, כלומר התקדמות לקבלת רמת דרוג המציינת חוסן פיננסי אופטימלי; תופעה שלא נראתה בשנים הקודמות

במסגרת הסקירה ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר בקרב סוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל לגבי היעדים הפופולריים ביותר של ישראלים בחו"ל. מהסקר עולה כי ניו יורק עומדת בראש, ואחריה, טורקיה. לשם השוואה על פי נתוני דן אנד ברדסטריט העולמית היעדים הפופולריים על תיירים בעולם, הם דווקא האיים הקריביים. לגבי אתרי התיירות הפופולריים בישראל, מדרוג דנס 100 לשנת 2005 עולה כי חמת גדר הינו אתר התיירות הפופולרי בישראל, עם 735 אלף כניסות במהלך השנה האחרונה, אחריו אתר מיני ישראל עם 500 אלף כניסות, הספארי ברמת גן עם 463 אלף כניסות ואחריהם, גן החיות התנכי והלונה גל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה