סוכני הנסיעות בישראל מגלגלים כ-20 מיליארד ש' בשנה

כך עולה ממחקר שמפרסמת חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריהם, בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל, שהביאה לעליה של 26% בחודשים ינואר עד אוגוסט 2005
דרור איטח |

בישראל פועלות כ-800 סוכנויות נסיעות המגלגלות מחזור שנתי של כ-20 מיליארד שקל. כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל. על פי נתוני הלמ"ס, בין החודשים ינואר עד אוגוסט 2005, נכנסו לישראל כמיליון ורבע תיירים - עליה של 26% לעומת אשתקד.

כמו כן במחצית הראשונה של 2005 חלה עלייה של 44% בלינות תיירים ועלייה של 41% בפדיון שהתקבל מתיירים בענף התיירות בישראל. נתון נוסף מעיד על עלייה של 7% במספר השכירים בענף המלונאות. עם זאת, על אף ההתאוששות המרשימה בענף, הרי שמספר התיירים שהגיעו לארץ ב-2005 עדיין נמוך בכ-1/3 ממספר התיירים שהגיעו בשנת 2000, שהייתה שנת שיא בענף.

ההתאוששות בענף השפיעה על סוכנויות הנסיעות והביאה לשיפור ברמת הסיכון הענפי ובמוסר התשלומים בענף. הסיכון הענפי בקרב סוכנויות הנסיעות עומד כיום על 17% מהחברות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, סכנת כשל עסקי, וזאת לעומת ממוצע משקי של כ-19%.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי השיפור בענף בא לידי ביטוי בשיפור קל ברמת הסיכון של הענף, אך בעיקר במעבר של סוכנויות תיירות לדירוג טוב יותר, כלומר התקדמות לקבלת רמת דרוג המציינת חוסן פיננסי אופטימלי; תופעה שלא נראתה בשנים הקודמות

במסגרת הסקירה ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר בקרב סוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל לגבי היעדים הפופולריים ביותר של ישראלים בחו"ל. מהסקר עולה כי ניו יורק עומדת בראש, ואחריה, טורקיה.

לשם השוואה על פי נתוני דן אנד ברדסטריט העולמית היעדים הפופולריים על תיירים בעולם, הם דווקא האיים הקריביים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.