סוכני הנסיעות בישראל מגלגלים כ-20 מיליארד ש' בשנה

כך עולה ממחקר שמפרסמת חברת דן אנד ברדסטריט. לדבריהם, בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל, שהביאה לעליה של 26% בחודשים ינואר עד אוגוסט 2005
דרור איטח |

בישראל פועלות כ-800 סוכנויות נסיעות המגלגלות מחזור שנתי של כ-20 מיליארד שקל. כך עולה מסקר שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי בשנתיים האחרונות חל שיפור הדרגתי במצבו של ענף התיירות בישראל. על פי נתוני הלמ"ס, בין החודשים ינואר עד אוגוסט 2005, נכנסו לישראל כמיליון ורבע תיירים - עליה של 26% לעומת אשתקד.

כמו כן במחצית הראשונה של 2005 חלה עלייה של 44% בלינות תיירים ועלייה של 41% בפדיון שהתקבל מתיירים בענף התיירות בישראל. נתון נוסף מעיד על עלייה של 7% במספר השכירים בענף המלונאות. עם זאת, על אף ההתאוששות המרשימה בענף, הרי שמספר התיירים שהגיעו לארץ ב-2005 עדיין נמוך בכ-1/3 ממספר התיירים שהגיעו בשנת 2000, שהייתה שנת שיא בענף.

ההתאוששות בענף השפיעה על סוכנויות הנסיעות והביאה לשיפור ברמת הסיכון הענפי ובמוסר התשלומים בענף. הסיכון הענפי בקרב סוכנויות הנסיעות עומד כיום על 17% מהחברות הנמצאות ברמת סיכון גבוהה מאוד, סכנת כשל עסקי, וזאת לעומת ממוצע משקי של כ-19%.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים כי השיפור בענף בא לידי ביטוי בשיפור קל ברמת הסיכון של הענף, אך בעיקר במעבר של סוכנויות תיירות לדירוג טוב יותר, כלומר התקדמות לקבלת רמת דרוג המציינת חוסן פיננסי אופטימלי; תופעה שלא נראתה בשנים הקודמות

במסגרת הסקירה ערכה המחלקה האנליטית של דן אנד ברדסטריט סקר בקרב סוכנויות הנסיעות הגדולות בישראל לגבי היעדים הפופולריים ביותר של ישראלים בחו"ל. מהסקר עולה כי ניו יורק עומדת בראש, ואחריה, טורקיה.

לשם השוואה על פי נתוני דן אנד ברדסטריט העולמית היעדים הפופולריים על תיירים בעולם, הם דווקא האיים הקריביים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד