פועלים - עוד דחיפה קטנה וההתדרדרות תואץ
אחת מאמרות השפר והכנף של המשקיע הפרטי, שתיכנס לפנתיאון היא האמרה : "אני מאמין במניה". למשקיע הלא מקצועי יש מגוון רחב של אמרות שנשלפות כל אימת שהוא מצוי במצוקה ומחפש צידוק שיניח ויפיס את דעתו. זה מתחיל ב:"החברה מעולה", ממשיך ב"המלצת אנליסטים" ומסתיים ב"אמונה שלמה".
האמרות הללו עלו למשקיע מיליארדי שקלים והוא לא לומד. מעדיף להיצמד לגיהינום המוכר של ההפסדים מאשר לשנות הרגלי חשיבה ולצעוד בדרך אחרת. מניה זו מניה היא יכולה לעלות ולרדת וקיימים מצבים שהיותך אדם קטן אמונה תצילך מצרות.
סימני סיום
מיותר לציין את העובדה שהחל מתחילת 2003 הייתה המניה שרויה במגמת עלייה. גם אם אתה לא ממש מכיר את ההגדרה, הרי שהעיניים אינן משקרות. הבעיה המרכזית של פועלים החלה בפברואר השנה כאשר הגיעה למחיר שיא של 16.02 שקלים למניה. מנקודה זו החלו להצטבר מוקדי חולשה שמעלים את הסבירות ולפיה צפויה המניה לרדת:
1. חוסר היכולת של המניה לשבור בפעם השנייה את רמת השיא מעידה כי התנאים לקיומה של מגמת עלייה, חוסלו. במגמת עלייה, חייבת כל רמת שיא להיות גבוהה מקודמתה. ברגע שתנאי זה אינו מתקיים, חדלה המגמה.
2. מהלך העליות בואך רמת השיא השנייה שנקבעה לפני שבועות ספורים, לוותה במחזורי מסחר נמוכים כעדות לכך שהקונים אינם ששים עוד לשלם מחירים גבוהים עבור המניה.
3. קו המגמה שתמך את כל מהלך העליות שהחל בשנת 2003 נשבר כלפי מטה ומעיד קיימת אפשרות ממשית ולפיה כל מהלך זה תם.
4. מדדי המומנטום החלו לסגת הרבה לפני שהעיניים הבינו שהמניה מדשדשת ועד כה, ולמרות שהמניה עדיין אינה במגמת ירידה, הם ממשיכים להצביע על תנופה שלילית.
מסקנות
אינני יודע מה יעלה בגורלה של מניית בנק הפועלים. אם תתחיל מגמת ירידה הרי שהמניה צפויה להתדרדר לאזור של 12 שקלים למניה. תרחיש זה יקבל סבירות גבוהה אם רמת השפל, 13.94 שקלים תישבר כלפי מטה. כך או אחרת, המניה שהתנהגותה התקרבה למושלמת מאז תחילת 2003, מועדת לתפנית. התשתית מוכנה, הסימנים קיימים ודומה שעוד דחיפה קטנה מטה, וההתדרדרות תצבור תאוצה.
הערה: כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
מילואימניקים. קרדיט: Xהבנות בין האוצר למשרד הביטחון - תקציב של 112 מיליארד שקל בשנה
משרדי האוצר והבטחון הגיעו להבנות: חיזוק בטחון המדינה לצד שמירה על איתנות כלכלית אחרי שיח ממושך ודיונים מקצועיים רבים שנערכו בשבועות האחרונים בין נציגי מערכת הבטחון לנציגי משרד האוצר, הבוקר הגיעו המשרדים לסיכום תקציבי של גובה הוצאות הבטחון לשנת 2026, והוא יעמוד על 112 מליארד ש"ח. מדובר בתוספת של 47 מליארדי ש"ח ביחס לתקציב הבטחון לשנת 2023 ערב המלחמה.
המסגרת שאושרה מאפשרת שלא להשית העלאת מיסים על אזרחי ישראל בשנה הקרובה ואף להביא במסגרת תקציב המדינה הקלות במיסים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "אני מברך את מערכת הבטחון על הסיכומים. אנחנו מקצים תקציב עתק להתעצמות הצבא השנה, אך גם כזה שמאפשר לנו להחזיר את מדינת ישראל למסלול של צמיחה והקלה על האזרחים".
הסכום שנקבע - 112 מיליארד שקל נמוך בכ־32 מיליארד שקל מדרישות הצבא המקוריות, שהסתכמו ב‑144 מיליארד שקל. טיוטת חוק ההסדרים המקורית כללה ביטול הטבה מיוחדת שניתנה לגמלאי מערכת הביטחון, קיזוז חלק מההיוון או מענקי הפרישה מתקרת ההון הפטורה ממס. בפועל, מדובר על המרה שבמקרה של גמלאים רבים הייתה מורידה את המס באופן משמעותי. בסוף הדיונים הוסרו כל הסעיפים האלה מהנוסח. גם סעיף שדיבר על קיזוז קצבת פנסיה כשבאותו זמן מקבלים קצבת עבודה מחדש, נפל, מה שמשאיר את המצב הקיים ללא שינוי.
