כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באוטובוס?
תחבורה ציבורית אמורה להוות פיתרון לעומסי התנועה, אך המציאות מראה שהעומס בכבישים רק מחמיר והתחבורה ציבורית לא מספקת
המסלול: מתחנה בדרום-מזרח רחובות ועד רחוב המסגר בתל אביב
נקודת ההתחלה שלי הייתה באזור דרום-מזרח רחובות, כאשר קו 276 הגיע לתחנה בשעה 7:50. שעת היציאה הייתה מוקדמת יחסית, אך היא התרחשה בשיא של שעות הבוקר, כאשר הכבישים עמוסים במי שמנסים להגיע לעבודה או ללימודים בגוש דן. בתחילת הדרך, האוטובוס התקדם בצורה חלקה יחסית, אך ככל שהתקרבנו לאזורי התנועה העמוסים של גוש דן, העומס הורגש היטב. הפקקים, הרמזורים ושפע הרכבים בכבישים האריכו את זמן הנסיעה משמעותית. בסופו של דבר, ירדתי בתחנת היעד שלי ברחוב המסגר בתל אביב בשעה 10:15 – שעתיים ו-25 דקות לאחר תחילת המסע.עומסי התנועה בגוש דן מוכרים לכולם, והם נחשבים לאחת הבעיות המרכזיות של מערכת התחבורה בישראל. תשתיות התחבורה הציבורית, כמו אוטובוסים ורכבות, מנסות להתמודד עם העומסים האדירים, אך לעיתים קרובות הן מתקשות לעמוד בביקוש.
בעוד שנסיעה שאורכת בדרך כלל כשעה ו-15 דקות, הפכה לנסיעה בלתי נגמרת של שעתיים ו-25 דקות מרחובות לתל אביב. בנוסף לעומסי התנועה, תדירות האוטובוסים ושילובם בתנועה הכבדה משפיעים משמעותית על חוויית הנסיעה.
הפקקים הבלתי נגמרים ושעות ההמתנה
הארוכות הן עדות לכך שמערכת התחבורה בישראל זקוקה לשדרוג. פרויקטים כמו הרכבת הקלה ושיפור תשתיות התחבורה הציבורית יכולים, בתקווה, לשפר את המצב בטווח הארוך.
- 2.הייתי מכניסה תא שרותים לאוטובוס (ל"ת)צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:12הגב לתגובה זו
- 1.צריך לחפור מנהרה 4 מסלולים מתחת נס ציונה (ל"ת)זליג 15/01/2025 12:37הגב לתגובה זו
- קודם צריך למצוא את נס ציונה. (ל"ת)צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:10הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
