אוטובוס דן
צילום: תמר מצפי

כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באוטובוס?

תחבורה ציבורית אמורה להוות פיתרון לעומסי התנועה, אך המציאות מראה שהעומס בכבישים רק מחמיר והתחבורה ציבורית לא מספקת

אביחי טדסה | (3)
הנסיעה בתחבורה הציבורית בשעות הבוקר, במיוחד בישראל, עשויה להיות מבחן סבלנות לא קטן. לאחרונה יצאתי לבדוק כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באמצעות קו 276 של אגד. הנסיעה, שהחלה בשעה 7:50 בבוקר, סיפקה הצצה למורכבות התחבורה בישראל.


המסלול: מתחנה בדרום-מזרח רחובות ועד רחוב המסגר בתל אביב

נקודת ההתחלה שלי הייתה באזור דרום-מזרח רחובות, כאשר קו 276 הגיע לתחנה בשעה 7:50. שעת היציאה הייתה מוקדמת יחסית, אך היא התרחשה בשיא של שעות הבוקר, כאשר הכבישים עמוסים במי שמנסים להגיע לעבודה או ללימודים בגוש דן. בתחילת הדרך, האוטובוס התקדם בצורה חלקה יחסית, אך ככל שהתקרבנו לאזורי התנועה העמוסים של גוש דן, העומס הורגש היטב. הפקקים, הרמזורים ושפע הרכבים בכבישים האריכו את זמן הנסיעה משמעותית. בסופו של דבר, ירדתי בתחנת היעד שלי ברחוב המסגר בתל אביב בשעה 10:15 – שעתיים ו-25 דקות לאחר תחילת המסע.


עומסי התנועה בגוש דן מוכרים לכולם, והם נחשבים לאחת הבעיות המרכזיות של מערכת התחבורה בישראל. תשתיות התחבורה הציבורית, כמו אוטובוסים ורכבות, מנסות להתמודד עם העומסים האדירים, אך לעיתים קרובות הן מתקשות לעמוד בביקוש. בעוד שנסיעה שאורכת בדרך כלל כשעה ו-15 דקות, הפכה לנסיעה בלתי נגמרת של שעתיים ו-25 דקות מרחובות לתל אביב. בנוסף לעומסי התנועה, תדירות האוטובוסים ושילובם בתנועה הכבדה משפיעים משמעותית על חוויית הנסיעה. 


הפקקים הבלתי נגמרים ושעות ההמתנה הארוכות הן עדות לכך שמערכת התחבורה בישראל זקוקה לשדרוג. פרויקטים כמו הרכבת הקלה ושיפור תשתיות התחבורה הציבורית יכולים, בתקווה, לשפר את המצב בטווח הארוך.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הייתי מכניסה תא שרותים לאוטובוס (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צריך לחפור מנהרה 4 מסלולים מתחת נס ציונה (ל"ת)
    זליג 15/01/2025 12:37
    הגב לתגובה זו
  • קודם צריך למצוא את נס ציונה. (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:10
    הגב לתגובה זו
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.