כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באוטובוס?

תחבורה ציבורית אמורה להוות פיתרון לעומסי התנועה, אך המציאות מראה שהעומס בכבישים רק מחמיר והתחבורה ציבורית לא מספקת

אביחי טדסה | (3)
הנסיעה בתחבורה הציבורית בשעות הבוקר, במיוחד בישראל, עשויה להיות מבחן סבלנות לא קטן. לאחרונה יצאתי לבדוק כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באמצעות קו 276 של אגד. הנסיעה, שהחלה בשעה 7:50 בבוקר, סיפקה הצצה למורכבות התחבורה בישראל.


המסלול: מתחנה בדרום-מזרח רחובות ועד רחוב המסגר בתל אביב

נקודת ההתחלה שלי הייתה באזור דרום-מזרח רחובות, כאשר קו 276 הגיע לתחנה בשעה 7:50. שעת היציאה הייתה מוקדמת יחסית, אך היא התרחשה בשיא של שעות הבוקר, כאשר הכבישים עמוסים במי שמנסים להגיע לעבודה או ללימודים בגוש דן. בתחילת הדרך, האוטובוס התקדם בצורה חלקה יחסית, אך ככל שהתקרבנו לאזורי התנועה העמוסים של גוש דן, העומס הורגש היטב. הפקקים, הרמזורים ושפע הרכבים בכבישים האריכו את זמן הנסיעה משמעותית. בסופו של דבר, ירדתי בתחנת היעד שלי ברחוב המסגר בתל אביב בשעה 10:15 – שעתיים ו-25 דקות לאחר תחילת המסע.


עומסי התנועה בגוש דן מוכרים לכולם, והם נחשבים לאחת הבעיות המרכזיות של מערכת התחבורה בישראל. תשתיות התחבורה הציבורית, כמו אוטובוסים ורכבות, מנסות להתמודד עם העומסים האדירים, אך לעיתים קרובות הן מתקשות לעמוד בביקוש. בעוד שנסיעה שאורכת בדרך כלל כשעה ו-15 דקות, הפכה לנסיעה בלתי נגמרת של שעתיים ו-25 דקות מרחובות לתל אביב. בנוסף לעומסי התנועה, תדירות האוטובוסים ושילובם בתנועה הכבדה משפיעים משמעותית על חוויית הנסיעה. 


הפקקים הבלתי נגמרים ושעות ההמתנה הארוכות הן עדות לכך שמערכת התחבורה בישראל זקוקה לשדרוג. פרויקטים כמו הרכבת הקלה ושיפור תשתיות התחבורה הציבורית יכולים, בתקווה, לשפר את המצב בטווח הארוך.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הייתי מכניסה תא שרותים לאוטובוס (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צריך לחפור מנהרה 4 מסלולים מתחת נס ציונה (ל"ת)
    זליג 15/01/2025 12:37
    הגב לתגובה זו
  • קודם צריך למצוא את נס ציונה. (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:10
    הגב לתגובה זו
צ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולסצ'רי טיגו 8 פלאג אין. גם בזכותו מתמקמת היצרנית במקום השני בדירוג היצרנים. צילום יואב פולס

שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים

ענף הרכב המקומי סוגר שמונה חודשי פעילות בצל מלחמה שאינה נגמרת, ולמרות נתוני הפתיחה הגרועים מראה עוצמה עם למעלה מ 220,000 כלי רכב חדשים שנרשמו במחשבי משרד הרישוי. 

הג'אקו 7 עושה חיל, כך גם היונדאי קונה ההיברידית. טויוטה מובילה את היצרנים, אבל במקום השני מתמקמת צ'רי הסינית עם שני מותגים חזקים - צ'רי וג'אקו. 

יואב פולס |

כ- 220,000 כלי רכב נרשמו מתחילת השנה במאגרי משרד הרישוי, והיד עוד נטויה. ניתוח הדגמים המובילים ממשיך את המגמה אותה ראינו בחודשים הראשונים של השנה, וכך גם ניתוח היצרנים המובילים בשוק.

דירוג הדגמים

הדגם הנמכר ביותר בשוק המקומי ממשיך להיות הג'אקו 7, ממנו נמסרו 10803 יחידות עד היום, והמספר עוד צפוי לעלות עם המשך הרישומים. מתוך כמות זו יש רוב מכריע לדגם הפלאג אין המוצלח ממנו נרשמו 9023 יחידות, כמחציתן נמסרו ללקוחות פרטיים, וכמחציתם ללקוחות עסקיים.

הדגם השני הנמכר ביותר הוא היונדאי קונה ההיברידית, ממנה נמסרו 9681 יחידות ללקוחות.


ג'אקו 7 - הדגם המוביל במסירות בעקביות מתחילת השנה. צילום יצרן

במקום השלישי והרביעי שני דגמים של טויוטה, היאריס קרוס במקום השלישי עם 6950 יחידות, והקורולה קרוס עם 6068 יחידות, שמצליחה לפצות במעט על העדרה של הקורולה ההיברידית מהשוק.

במקום החמישי חביבת הקהל מיום הצגתה לפני יותר מעשור, הקיה פיקנטו ממנה נרשמו 6046 יחידות. במקום השישי נמצאת הצ'רי טיגו 8 שבדומה לג'אקו 7 נמכרת בגרסת פלאג אין הייבריד מוצלחת ובגרסת בנזין. הצ'רי טיגו 8 נמסרה ל- 5845 לקוחות מאושרים, ומתוך כמות זו 4275 הם מדגם הפלאג אין, ו- 1570 מדגם הבנזין שממשיך להימכר במספרים יפים. במקום השביעי עוד טויוטה, הפעם הראב 4 ההיברידי ממנו נמסרו 5470 יחידות, נתון מרשים לנוכח העובדה שמדובר בדגם שמחירו ההתחלתי מעל 200.0 אש"ח.