אוטובוס דן
צילום: תמר מצפי

כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באוטובוס?

תחבורה ציבורית אמורה להוות פיתרון לעומסי התנועה, אך המציאות מראה שהעומס בכבישים רק מחמיר והתחבורה ציבורית לא מספקת

אביחי טדסה | (3)
הנסיעה בתחבורה הציבורית בשעות הבוקר, במיוחד בישראל, עשויה להיות מבחן סבלנות לא קטן. לאחרונה יצאתי לבדוק כמה זמן לוקח להגיע מרחובות לתל אביב באמצעות קו 276 של אגד. הנסיעה, שהחלה בשעה 7:50 בבוקר, סיפקה הצצה למורכבות התחבורה בישראל.


המסלול: מתחנה בדרום-מזרח רחובות ועד רחוב המסגר בתל אביב

נקודת ההתחלה שלי הייתה באזור דרום-מזרח רחובות, כאשר קו 276 הגיע לתחנה בשעה 7:50. שעת היציאה הייתה מוקדמת יחסית, אך היא התרחשה בשיא של שעות הבוקר, כאשר הכבישים עמוסים במי שמנסים להגיע לעבודה או ללימודים בגוש דן. בתחילת הדרך, האוטובוס התקדם בצורה חלקה יחסית, אך ככל שהתקרבנו לאזורי התנועה העמוסים של גוש דן, העומס הורגש היטב. הפקקים, הרמזורים ושפע הרכבים בכבישים האריכו את זמן הנסיעה משמעותית. בסופו של דבר, ירדתי בתחנת היעד שלי ברחוב המסגר בתל אביב בשעה 10:15 – שעתיים ו-25 דקות לאחר תחילת המסע.


עומסי התנועה בגוש דן מוכרים לכולם, והם נחשבים לאחת הבעיות המרכזיות של מערכת התחבורה בישראל. תשתיות התחבורה הציבורית, כמו אוטובוסים ורכבות, מנסות להתמודד עם העומסים האדירים, אך לעיתים קרובות הן מתקשות לעמוד בביקוש. בעוד שנסיעה שאורכת בדרך כלל כשעה ו-15 דקות, הפכה לנסיעה בלתי נגמרת של שעתיים ו-25 דקות מרחובות לתל אביב. בנוסף לעומסי התנועה, תדירות האוטובוסים ושילובם בתנועה הכבדה משפיעים משמעותית על חוויית הנסיעה. 


הפקקים הבלתי נגמרים ושעות ההמתנה הארוכות הן עדות לכך שמערכת התחבורה בישראל זקוקה לשדרוג. פרויקטים כמו הרכבת הקלה ושיפור תשתיות התחבורה הציבורית יכולים, בתקווה, לשפר את המצב בטווח הארוך.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הייתי מכניסה תא שרותים לאוטובוס (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    צריך לחפור מנהרה 4 מסלולים מתחת נס ציונה (ל"ת)
    זליג 15/01/2025 12:37
    הגב לתגובה זו
  • קודם צריך למצוא את נס ציונה. (ל"ת)
    צפדינה ק. יהלומי 25/01/2025 09:10
    הגב לתגובה זו
טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח

טויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרןטויוטה קורולה 'יפנית'. צילום יצרן

נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח

על פי דיווחי 'יוניון מוטורס' יבואנית דגמי טויוטה למשרד החבורה, נרשמה הקורולה ההיברידית אשר תיובא מיפן במחיר של 159,990 ש"ח.

בשלב זה רמת גימור יחידה - לימיטד, עם עשר כריות אוויר ומערכת בטיחות TSS 3.0

יואב פולס |

מאגר נתוני משרד התחבורה טומן בחובו הרבה מידע מעניין. מידע כזה נרשם אתמול על ידי יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל. הטויוטה קורולה, אחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל מאז ומעולם, נעדרת מהשוק המקומי מזה כמעט שנתיים, עקב החרם הטורקי על ייצוא סחורות לישראל. יוניון מוטורס שכבר הודיעה רשמית על כוונתה לשווק בישראל את הטויוטה הקורולה ההיברידית ממפעלי טויוטה ביפן, רשמה אתמול את הקורולה 'היפנית' ששיווקה יחל בשבועות הקרובים.

הקורולה 'היפנית' תגיע לישראל עם תקינה צפון אמריקאית חלף הקורולה 'הטורקית' בתקינה האירופאית.

מהנתונים שנרשמו במשרד התחבורה עולה כי הקורולה 'היפנית' תגיע עם מערכת בטיחות מקיפה TSS 3.0 ( Toyota Safety Sense ), 10 כריות אוויר, אורות גבוהים אוטומטיים, בלימה אוטומטית ועוד וציון אבזור בטיחות 6.

למיטב הבנתנו הקורולה ההיברידית תגיע בשלב זה ברמת אבזור יחידה - לימיטד, כלומר בניגוד לקורולה הטורקית ששווקה בשלוש רמות גימור, כשהבסיסית ביותר SUN יועדה לציי רכב, הקורולה החדשה תגיעה מאובזרת ללקוחות פרטיים וציי רכב. עם זאת, בהחלט תיתכן בהמשך גירסה משונמכת לציי רכב. בנוסף, הדגם העדכני משלב גם יכולות עדכוני OTA המאפשר עדכוני גירסה ושדרוגי תוכנה ללא צורך להגעה למרכז שירות.


טויוטה קורולה 'יפנית' צילום יצרן

הקורולה 'היפנית' תצוייד במנוע 1.8 ליטר והנעה היברידית, מהדור האחרון של טויוטה, כפי שראינו בטויוטה קורולה קרוס ובטויוטה CHR (שגם היא נעדרת מהשוק עקב החרם הטורקי).

המחיר - 159,990 ש"ח