עסק
צילום: Freepik

פתיחת עסק מורשה - מה היא כוללת?

עסק מורשה מחויב בפתיחת תיק במע"מ כעוסק יחיד, רישום שותפים או חברה בע"מ. לאחר פתיחת התיק על בעל העסק להגיש למע"מ דיווח מדי חודש או חודשיים, בהתאם לצפי מחזור העסקאות שלו. מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה? כיצד פותחים עסק מורשה? התשובות בכתבה הבאה

בשיתוף INVOICE4U

צילום: Freepik

צילום: Freepik

מה ההבדל בין עוסק פטור ומורשה?

עוסק פטור - עצמאי שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה, כמפורט בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), מוגדר כעוסק פטור. בעל העסק מחויב להגיש הצהרת עוסק פטור למע"מ עד ל-31.1 בכל שנה על היקף מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. לאחר קבלת אישור עוסק פטור בעל העסק רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור העסקאות שביצע אך אינו רשאי להפיק חשבוניות, כיוון שאינו גובה מע"מ מהלקוחות.

עוסק מורשה - הינו עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024). מקצועות כמו כלכלן, יועץ מס, עו"ד, רו"ח ומתווך מקרקעין, מחייבים רישום כעוסק מורשה (לפי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם כאשר מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2024) ועליו לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם לגובה מחזור העסקאות).

 

תהליך פתיחת העסק

פתיחת עסק מורשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד ומילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821א' במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ, בליווי מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק. לאחר הגשת הטופס החתום בליווי המסמכים במשרדי המע"מ האזורי, בעל העסק מקבל אישור על הרישום וכן קוד משתמש וסיסמה לביצוע התשלומים באתר רשות המיסים.

 

מערכת לניהול העסק

פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכות דיגיטליות מתקדמות וידידותיות למשתמש, באמצעותן ניתן לבצע מגוון פעולות כולל:

סליקה לעסקים קטנים - כוללת מגוון פיצ'רים כמו: תשלום מאובטח עם אפשרות להוראת קבע ותשלומים, תשלום באמצעים שונים כמו ביט ופייפל ושמירת פרטי אשראי באמצעות חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן. בעל העסק נהנה מעמלת סליקה מוזלת, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית צמודה. הלקוח נהנה משירות לקוחות יעיל ותשלום מכל מכשיר בצורה נוחה ומאובטחת.

הפקת חשבוניות - הפקת חשבונית דיגיטלית ללקוחות המתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים, מחליפה את השיטה הישנה של מילוי פנקסי חשבוניות מודפסים. חשבונית אונליין חוסכת לבעל העסק זמן, עלויות ותורמת לשמירה על סביבה ירוקה. שירותים הנלווים להפקת החשבוניות הדיגיטליות כוללים: ניהול לקוחות, ניהול הוצאות וחישוב אוטומטי של גובה החשבונית והמע"מ.

 

חברת INVOICE4U - לקידום עסקים מורשים ופטורים

חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילות והוותיקות בתחומה בארץ, מספקת לבעלי עסקים מגוון פתרונות לניהול יעיל של העסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי מאובטחת, ניהול הוצאות, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. הייחוד שלנו מתבטא במתן תמיכה טכנית והדרכות מקצועיות ברמה גבוהה בליווי שירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: Pexelsצילום: Pexels

מזגן חכם: כך נראית מהפכת המיזוג בשוק המזגנים בישראל

הדור החדש של מערכות המיזוג מציע שילוב בין עוצמה, חיסכון, שליטה חכמה ונוחות, ומציע איכות חיים ונוחות מרבית בכל בית או מבנה אחר אשר מתאימים אותו אליו 

נושאים בכתבה מזגן

שוק מיזוג האוויר בישראל עובר בשנים האחרונות שדרוג משמעותי הודות לטכנולוגיה המתקדמת אשר נותנת את אותותיה בכל תחום ורובד אפשרי בחיינו. אם בעבר הבחירה במזגן התמקדה בעיקר בהספק הקירור שהוא מציע או במחיר שלו, הרי שכיום הצרכנים מחפשים ערך משמעותי הרבה יותר במזגן לרבות: יעילות אנרגטית, שליטה חכמה, פעולה שקטה, טכנולוגיה מתקדמת כמו טכנולוגיית אינוורטר וחוויית שימוש מותאמת אישית. הדור החדש של מערכות מיזוג כבר לא מסתפק בקירור רנדומלי ושגרתי של החלל ומטרתו היא להציע פתרון טכנולוגי מדויק שמשדרג את איכות החיים של דיירי הבית וחוסך באופן ניכר בהוצאות החשמל גם בהפעלה רציפה בימי הקיץ החמים.

מהפכת האינוורטר - שליטה מדויקת וחיסכון מתמשך

אחד השינויים המרכזיים בשוק המיזוג הוא המעבר למערכות מבוססות אינוורטר. במקום עבודה בינארית של כיבוי־ הדלקה של מזגן בהתאם לצורך, טכנולוגיית אינוורטר מאפשרת למזגן לכוון את תפוקתו בזמן אמת לפי הטמפרטורה המבוקשת והדבר מוביל לשתי תוצאות בעלות השפעה רבה שהן: שמירה על טמפרטורה יציבה, ללא תנודות קיצוניות לאורך זמן וחיסכון ניכר בחשמל, מכיוון שהמנוע פועל בעוצמה נמוכה יותר לאורך זמן. כתוצאה מכך, בעלי בתים ומשרדים מדווחים על ירידה בהוצאות החשמל לצד נוחות יומיומית גבוהה יותר.

שליטה מהסמארטפון 

הבית המודרני הופך חכם יותר משנה לשנה והמזגנים אינם יוצאים מן הכלל בין כל מכשירי החשמל אשר ניתן לשלוט עליהם מרחוק במסגרת בית חכם. דגמי מזגנים מתקדמים מגיעים כיום עם יכולות שליטה מרחוק באמצעות אפליקציה ייעודית שמאפשרת הפעלה, כיבוי, תזמון קבוע של שעות, מעקב אחרי צריכת החשמל ובחירה של מצבי פעולה שונים.

מדובר על טכנולוגיה אשר מאפשרת לבצע מגוון פעולות כגון: להפעיל מזגן לפני שחוזרים הביתה על מנת שהחלל יהיה מקורר או מחומם היטב בהתאם לצורך ולעונה כבר כאשר תיכנסו מהמרחב החיצוני אליו, לקבוע טמפרטורה מדויקת הנדרשת לכל חדר בנפרד או לנטר את פעולתו של מזגן המזוהה כעובד שלא לצורך. ברוב הבתים בישראל, שימוש נכון בשליטה חכמה מוביל לחיסכון נוסף של 10–20% בצריכת החשמל השנתית.

פעולה שקטה במיוחד כיתרון משמעותי בחדרי שינה ובמשרדים

שדרוג נוסף בדגמי הדור החדש הוא מנגנוני פעולה שקטים. אם בעבר מזגנים היו מורגשים מאוד ברעש המנוע והמאוורר שלהם והיו משפיעים על השהייה הנעימה והנינוחה בחדר לצרכי עבודה, מנוחה ועוד, הרי שהיום קיימים דגמים שמגיעים ל־19 דציבל בלבד כאשר מדובר על רמת רעש נמוכה מאוד שאיננה נשמעת כמעט. במשרדים פתוחים, חדרי ילדים וחדרי שינה מדובר על דבר חשוב ביותר שמציע נוחות.

ביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexelsביטוח נסיעות לחו"ל. צילום: Pexels

איך להתכונן לנסיעת עבודה בצורה יעילה ובטוחה

נסיעות עבודה יעילות דורשות זרימה רציפה של אירועים, התחייבויות ולוחות זמנים, כך שהבחירה בביטוח נסיעות לחו"ל המדויק עבורכם תספק לכם את השקט הנפשי הדרוש להשגת המטרה

נושאים בכתבה ביטוח נסיעות

נסיעות עבודה הפכו בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מעולמם של עצמאים, מנהלים, אנשי פיתוח, שיווק ומכירות. לוחות הזמנים בדרך כלל צפופים, הפגישות מתוכננות לעיתים בדקה התשעים והצלחתה של הנסיעה תלויה לא פעם בהיערכות מוקדמת מדויקת עד כמה שניתן. בין אם מדובר בכנס בינלאומי, פגישת משקיעים, הדרכה מקצועית או סגירת חוזה, תכנון נכון ומדויק מראש של כל המסמכים הנדרשים, הציוד שיש צורך בו וכמובן, דאגה לכל שדורשת הבטיחות אישית בטיסה לחו"ל, מהווים את ההבדל בין נסיעת עבודה מוצלחת לבין אחת כזו שלא פעם עלולה להסב עוגנת נפש. לכן, בין כלל ההכנות הנדרשות לקראת טיסת עבודה בחול ולא משנה באיזה יעד, יש לדאוג לבחור ביטוח נסיעות לחול.  

ביטוח נסיעות לחול מהווה חלק בלתי נפרד מההתארגנות העסקית הרלוונטית לנסיעת עבודה תקינה. 

מסמכי עבודה - לוודא שהכול מסודר וזמין

לפני שממריאים, מומלץ להכין תיק מסמכים מסודר שיכלול:

חוזים, הסכמים ומסמכי רקע לפגישות.

כרטיסי עלייה למטוס, הזמנות מלון וקבלות רלוונטיות.

פרטי קשר של שותפים עסקיים, לקוחות וספקים.

עותקים דיגיטליים של כל מסמך חשוב סרוקים ומאוחסנים בענן.

חשוב לבצע שמירה כפולה מקסימלית של כל המסמכים הנדרשים, גם פיזית וגם דיגיטלית כך שבכל מקרה של אובדן תיק שבו מאוחסנים המסמכים הפיזיים או לחילופין תקלה במחשב, עיכוב בטיסה או כל דבר אחר, תהיה אפשרות להמשיך בעבודה בצורה רציפה ותקינה.

ציוד טכנולוגי

עבור רבים, שימוש בציוד הטכנולוגי הוא חלק אינטגרלי משגרת העבודה ובהתאם לכך גם חלק אינטגרלי של נסיעת העבודה ולכן, חשוב מראש להיערך לטיסת עבודה עם מחשב קטן וקומפקטי שאיננו תופס מקום רב מדי ואיננו מכביד על עבודה מכל מקום ובכל זמן. כמובן שהמחשב צריך להכיל את כל התוכנות הנדרשות לעבודה. ניתן לקחת גם טאבלט או מחשב גיבוי קל לתנועה, מטענים, מתאמי חשמל וציוד תקשורת רלוונטי למדינת היעד, אוזניות איכותיות לשיחות וירטואליות וכן כונן חיצוני או דיסק־און־קי עם קבצים חיוניים.

ציוד טוב מונע תקלות אך חשוב לזכור כי לא פעם מדובר על ציוד יקר ובכדי להגן עליו מפני אובדן או גניבות, כדאי מאוד לדאוג לכיסוי ביטוחי מתאים למכשירים מסוג זה. ביטוח נסיעות לחו"ל כולל אפשרות להרחבות שונות כמו כיסוי למחשב נייד, לטאבלט ולגניבה של מכשיר סלולרי והוא קריטי במיוחד לאנשי עסקים שנושאים איתם לא פעם ציוד טכנולוגי מתקדם שמשמש אותם באופן שוטף בנסיעת עבודה.