פתיחת עסק מורשה - מה היא כוללת?
עסק מורשה מחויב בפתיחת תיק במע"מ כעוסק יחיד, רישום שותפים או חברה בע"מ. לאחר פתיחת התיק על בעל העסק להגיש למע"מ דיווח מדי חודש או חודשיים, בהתאם לצפי מחזור העסקאות שלו. מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה? כיצד פותחים עסק מורשה? התשובות בכתבה הבאה
בשיתוף INVOICE4U
צילום: Freepik
מה ההבדל בין עוסק פטור ומורשה?
עוסק פטור - עצמאי שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה, כמפורט בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), מוגדר כעוסק פטור. בעל העסק מחויב להגיש הצהרת עוסק פטור למע"מ עד ל-31.1 בכל שנה על היקף מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. לאחר קבלת אישור עוסק פטור בעל העסק רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור העסקאות שביצע אך אינו רשאי להפיק חשבוניות, כיוון שאינו גובה מע"מ מהלקוחות.
עוסק מורשה - הינו עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024). מקצועות כמו כלכלן, יועץ מס, עו"ד, רו"ח ומתווך מקרקעין, מחייבים רישום כעוסק מורשה (לפי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם כאשר מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2024) ועליו לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם לגובה מחזור העסקאות).
תהליך פתיחת העסק
פתיחת עסק מורשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד ומילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821א' במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ, בליווי מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק. לאחר הגשת הטופס החתום בליווי המסמכים במשרדי המע"מ האזורי, בעל העסק מקבל אישור על הרישום וכן קוד משתמש וסיסמה לביצוע התשלומים באתר רשות המיסים.- הודה בסיוע להעלמת חצי מיליון שקל - וירצה עבודות שירות
- איך לפתוח עסק בישראל – מדריך ליזם המתחיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת לניהול העסק
פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכות דיגיטליות מתקדמות וידידותיות למשתמש, באמצעותן ניתן לבצע מגוון פעולות כולל:סליקה לעסקים קטנים - כוללת מגוון פיצ'רים כמו: תשלום מאובטח עם אפשרות להוראת קבע ותשלומים, תשלום באמצעים שונים כמו ביט ופייפל ושמירת פרטי אשראי באמצעות חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן. בעל העסק נהנה מעמלת סליקה מוזלת, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית צמודה. הלקוח נהנה משירות לקוחות יעיל ותשלום מכל מכשיר בצורה נוחה ומאובטחת.
הפקת חשבוניות - הפקת חשבונית דיגיטלית ללקוחות המתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים, מחליפה את השיטה הישנה של מילוי פנקסי חשבוניות מודפסים. חשבונית אונליין חוסכת לבעל העסק זמן, עלויות ותורמת לשמירה על סביבה ירוקה. שירותים הנלווים להפקת החשבוניות הדיגיטליות כוללים: ניהול לקוחות, ניהול הוצאות וחישוב אוטומטי של גובה החשבונית והמע"מ.
חברת INVOICE4U - לקידום עסקים מורשים ופטורים
חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילות והוותיקות בתחומה בארץ, מספקת לבעלי עסקים מגוון פתרונות לניהול יעיל של העסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי מאובטחת, ניהול הוצאות, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. הייחוד שלנו מתבטא במתן תמיכה טכנית והדרכות מקצועיות ברמה גבוהה בליווי שירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
צילום: אריק קסבילא רק להגיע – אלא להגיע רגועים: דור חדש של שירותי הסעות בישראל
הכירו את הטרנד המרכזי בשוק התחבורה המשלב בטיחות בלתי מתפשרת עם צי רכב מהודר ונוחות טכנולוגית שיביא את עובדיכם למקום העבודה כשהם רגועים ומפוקסים
התנועה בכבישי ישראל הפכה מזמן לכאב ראש לאומי. העומס, הפקקים והלחץ הנגזר מהם פוגעים לא רק באיכות החיים של העובד הממוצע, אלא גם בשורה התחתונה של הארגון. בעולם העסקים המודרני, שבו שימור הון אנושי הוא קריטי,
פתרון ההסעות לעובדים אינו עוד הוצאה לוגיסטית גרידא, אלא השקעה אסטרטגית ברווחת העובדים ו בפרודוקטיביות שלהם. חברת מטרומקס, הנחשבת לחברת ההסעות הגדולה והמובילה בישראל, מציעה כעת את דור העתיד של התחבורה מתקדמת – כזו שמעבירה את הנוסעים לא רק ממקום למקום, אלא גם ממצב של מתח למצב של רוגע.
ההסעה העסקית החדשה: משינוע לשימור עובדים
עבור חברות וארגונים גדולים, ניהול מערך ההסעות חברות הוא משימה מורכבת ויקרה. דרישת השוק העסקי כיום היא לא רק אוטובוס שיגיע בזמן, אלא שותף עסקי שמסוגל לנהל את המערך באופן מקצועי, בטוח ושקוף.
- האם עימות בין נהג לסדרן ייחשב תאונת עבודה?
- העליון פסל מכרז הסעות בקריית אתא - וזו הסיבה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מטרומקס משרתת מגוון רחב של לקוחות עסקיים ומוסדיים מהמובילים במשק (דוגמת שטראוס, בתי חולים-כללית ורשויות מקומיות), ומבינה שהמסע מתחיל הרבה לפני העלייה לרכב. אמינות היא המפתח: הנהגים המקצועיים של החברה נבחרים בקפידה ועוברים הכשרות שוטפות, מתוך הבנה שהם הפנים של הארגון המעסיק.
