פתיחת עסק מורשה - מה היא כוללת?
עסק מורשה מחויב בפתיחת תיק במע"מ כעוסק יחיד, רישום שותפים או חברה בע"מ. לאחר פתיחת התיק על בעל העסק להגיש למע"מ דיווח מדי חודש או חודשיים, בהתאם לצפי מחזור העסקאות שלו. מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה? כיצד פותחים עסק מורשה? התשובות בכתבה הבאה
בשיתוף INVOICE4U
צילום: Freepik
מה ההבדל בין עוסק פטור ומורשה?
עוסק פטור - עצמאי שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה, כמפורט בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), מוגדר כעוסק פטור. בעל העסק מחויב להגיש הצהרת עוסק פטור למע"מ עד ל-31.1 בכל שנה על היקף מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. לאחר קבלת אישור עוסק פטור בעל העסק רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור העסקאות שביצע אך אינו רשאי להפיק חשבוניות, כיוון שאינו גובה מע"מ מהלקוחות.
עוסק מורשה - הינו עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024). מקצועות כמו כלכלן, יועץ מס, עו"ד, רו"ח ומתווך מקרקעין, מחייבים רישום כעוסק מורשה (לפי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם כאשר מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2024) ועליו לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם לגובה מחזור העסקאות).
תהליך פתיחת העסק
פתיחת עסק מורשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד ומילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821א' במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ, בליווי מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק. לאחר הגשת הטופס החתום בליווי המסמכים במשרדי המע"מ האזורי, בעל העסק מקבל אישור על הרישום וכן קוד משתמש וסיסמה לביצוע התשלומים באתר רשות המיסים.- הודה בסיוע להעלמת חצי מיליון שקל - וירצה עבודות שירות
- איך לפתוח עסק בישראל – מדריך ליזם המתחיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת לניהול העסק
פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכות דיגיטליות מתקדמות וידידותיות למשתמש, באמצעותן ניתן לבצע מגוון פעולות כולל:סליקה לעסקים קטנים - כוללת מגוון פיצ'רים כמו: תשלום מאובטח עם אפשרות להוראת קבע ותשלומים, תשלום באמצעים שונים כמו ביט ופייפל ושמירת פרטי אשראי באמצעות חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן. בעל העסק נהנה מעמלת סליקה מוזלת, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית צמודה. הלקוח נהנה משירות לקוחות יעיל ותשלום מכל מכשיר בצורה נוחה ומאובטחת.
הפקת חשבוניות - הפקת חשבונית דיגיטלית ללקוחות המתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים, מחליפה את השיטה הישנה של מילוי פנקסי חשבוניות מודפסים. חשבונית אונליין חוסכת לבעל העסק זמן, עלויות ותורמת לשמירה על סביבה ירוקה. שירותים הנלווים להפקת החשבוניות הדיגיטליות כוללים: ניהול לקוחות, ניהול הוצאות וחישוב אוטומטי של גובה החשבונית והמע"מ.
חברת INVOICE4U - לקידום עסקים מורשים ופטורים
חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילות והוותיקות בתחומה בארץ, מספקת לבעלי עסקים מגוון פתרונות לניהול יעיל של העסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי מאובטחת, ניהול הוצאות, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. הייחוד שלנו מתבטא במתן תמיכה טכנית והדרכות מקצועיות ברמה גבוהה בליווי שירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.
צילום: Shutterstockשטיינמץ עמינח ושות': סוף שנה מתקרב, האם אתם באמת מרוצים מרואה החשבון שלכם?
אם אתם מרגישים שהרואה חשבון שלכם לא מסביר מספיק, שאין תכנון מס, שהשירות איטי, שאין חשיבה קדימה, שאתם משלמים יותר מדי מס - כדאי שתשקלו להחליף
סוף השנה הוא הזמן שבו האמת יוצאת החוצה. דו"חות, מקדמות, תכנון מס, סגירת ספרים, הצהרות הון: זו התקופה שבה רואה החשבון שלכם צריך להיות הכי חד, הכי זמין והכי מקצועי.
אבל זו גם התקופה שבה בעלי עסקים רבים מתחילים לשאול את עצמם את השאלה שלא נעים לשאול: האם רואה החשבון שלי באמת עובד בשבילי, או שאני פשוט עוד תיק על המדף?
רואה חשבון הוא לא עובד של רשות המסים - מטרתו להביא לתוצאת המס המיטבית ללקוח
הרבה בעלי עסקים מרגישים לפעמים שהרואה חשבון “מייצג את מס הכנסה”, ושאירועים כמו:
זה מה שצריך לשלם, אין מה לעשות עם זה, תשאיר את הניירת ותבוא בשנה הבאה, אי־אפשר לשנות עכשיו כלום וכו', הופכים להיות שגרתיים. אבל זו טעות מהותית.
- "ה-AI מצמצם משמעותית את עבודת הביקורת של רואי החשבון" - קריירה בעידן ה-AI
- כששותף במשרד רואי חשבון עושה "טובה" לעובד למרות שהוא עובר על החוק - מה קבע בית המשפט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רואה החשבון שלכם הוא לא זרוע של רשות המסים, הוא המגן שלכם מולה.
תפקידו לא רק להעביר דו"חות בזמן, אלא לחשוב עבורכם, לייעץ, למנוע טעויות, לייצר סדר ולהקטין את חבות המס שלכם, במסגרת החוק.
