עסק
צילום: Freepik

פתיחת עסק מורשה - מה היא כוללת?

עסק מורשה מחויב בפתיחת תיק במע"מ כעוסק יחיד, רישום שותפים או חברה בע"מ. לאחר פתיחת התיק על בעל העסק להגיש למע"מ דיווח מדי חודש או חודשיים, בהתאם לצפי מחזור העסקאות שלו. מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה? כיצד פותחים עסק מורשה? התשובות בכתבה הבאה

בשיתוף INVOICE4U

צילום: Freepik

צילום: Freepik

מה ההבדל בין עוסק פטור ומורשה?

עוסק פטור - עצמאי שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה, כמפורט בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), מוגדר כעוסק פטור. בעל העסק מחויב להגיש הצהרת עוסק פטור למע"מ עד ל-31.1 בכל שנה על היקף מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. לאחר קבלת אישור עוסק פטור בעל העסק רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור העסקאות שביצע אך אינו רשאי להפיק חשבוניות, כיוון שאינו גובה מע"מ מהלקוחות.

עוסק מורשה - הינו עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024). מקצועות כמו כלכלן, יועץ מס, עו"ד, רו"ח ומתווך מקרקעין, מחייבים רישום כעוסק מורשה (לפי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם כאשר מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2024) ועליו לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם לגובה מחזור העסקאות).

 

תהליך פתיחת העסק

פתיחת עסק מורשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד ומילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821א' במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ, בליווי מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק. לאחר הגשת הטופס החתום בליווי המסמכים במשרדי המע"מ האזורי, בעל העסק מקבל אישור על הרישום וכן קוד משתמש וסיסמה לביצוע התשלומים באתר רשות המיסים.

 

מערכת לניהול העסק

פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכות דיגיטליות מתקדמות וידידותיות למשתמש, באמצעותן ניתן לבצע מגוון פעולות כולל:

סליקה לעסקים קטנים - כוללת מגוון פיצ'רים כמו: תשלום מאובטח עם אפשרות להוראת קבע ותשלומים, תשלום באמצעים שונים כמו ביט ופייפל ושמירת פרטי אשראי באמצעות חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן. בעל העסק נהנה מעמלת סליקה מוזלת, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית צמודה. הלקוח נהנה משירות לקוחות יעיל ותשלום מכל מכשיר בצורה נוחה ומאובטחת.

הפקת חשבוניות - הפקת חשבונית דיגיטלית ללקוחות המתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים, מחליפה את השיטה הישנה של מילוי פנקסי חשבוניות מודפסים. חשבונית אונליין חוסכת לבעל העסק זמן, עלויות ותורמת לשמירה על סביבה ירוקה. שירותים הנלווים להפקת החשבוניות הדיגיטליות כוללים: ניהול לקוחות, ניהול הוצאות וחישוב אוטומטי של גובה החשבונית והמע"מ.

 

חברת INVOICE4U - לקידום עסקים מורשים ופטורים

חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילות והוותיקות בתחומה בארץ, מספקת לבעלי עסקים מגוון פתרונות לניהול יעיל של העסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי מאובטחת, ניהול הוצאות, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. הייחוד שלנו מתבטא במתן תמיכה טכנית והדרכות מקצועיות ברמה גבוהה בליווי שירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.

 

 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4allרישרד הננפלד בעלים של loan4all ומיקוד משכנתאות. צילום: רישרד הננפלד loan4all

הריבית ירדה, החזר ההלוואות נשאר גבוה: המלכודת שהבנקים לא רוצים שתכירו. איום דצמבר 2025

מדוע ירידת הריבית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים מזה הון, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף השנה כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים



נושאים בכתבה הלוואה

רישרד הננפלד, מנכ"ל מיקוד משכנתאות ומייסד פלטפורמת Loan4all, חושף:

מדוע ירידת הריבית הבסיסית לא מורגשת לציבור, כיצד הבנקים עושים הון מהעניין, ומה הצעדים שחייבים לנקוט לפני סוף 2025 כדי לחסוך עשרות אלפי שקלים.

האמת? ירידת הריבית שהודיעו עליה בבנק ישראל לא שווה כלום עבור הלקוח הממוצע.

הריבית הבסיסית ירדה קצת, עכשיו היא 4.25%, וזה אמור להיות חיובי, אבל בחיים האמיתיים הפער רק גדל. שוק המשכנתאות מתחיל לזוז, בקושי, אבל האשראי הצרכני? הוא נשאר קשיח באופן חריג. והבנקים? הם עושים הון מהבלבול הזה.

אני רואה את זה יום יום. ציבור מבולבל. דיברתי עם רישרד הננפלד , יועץ משכנתאות ותיק ומנכ"ל חברת "מיקוד משכנתאות", וניסיתי לפצח את הפרדוקס: למה הבנקים ממשיכים לגבות ריביות כה גבוהות, מי מרוויח פה מהאי-וודאות, ומה הפלטפורמה שלנו (Loan4all) עושה נגד מלכודת האשראי הזו.