פתיחת עסק מורשה - מה היא כוללת?
עסק מורשה מחויב בפתיחת תיק במע"מ כעוסק יחיד, רישום שותפים או חברה בע"מ. לאחר פתיחת התיק על בעל העסק להגיש למע"מ דיווח מדי חודש או חודשיים, בהתאם לצפי מחזור העסקאות שלו. מה ההבדל בין עוסק פטור למורשה? כיצד פותחים עסק מורשה? התשובות בכתבה הבאה
בשיתוף INVOICE4U
צילום: Freepik
מה ההבדל בין עוסק פטור ומורשה?
עוסק פטור - עצמאי שמחזור העסקאות שלו אינו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024) ועיסוקו לא נכלל ברשימת העיסוקים המחייבים רישום כעוסק מורשה, כמפורט בסעיף 13 לתקנות המע"מ (רישום), מוגדר כעוסק פטור. בעל העסק מחויב להגיש הצהרת עוסק פטור למע"מ עד ל-31.1 בכל שנה על היקף מחזור העסקאות שלו בשנת המס שחלפה. לאחר קבלת אישור עוסק פטור בעל העסק רשאי להפיק קבלות ללקוחות עבור העסקאות שביצע אך אינו רשאי להפיק חשבוניות, כיוון שאינו גובה מע"מ מהלקוחות.
עוסק מורשה - הינו עצמאי שמחזור העסקאות שלו עולה על 120,000 שקל (נכון לשנת 2024). מקצועות כמו כלכלן, יועץ מס, עו"ד, רו"ח ומתווך מקרקעין, מחייבים רישום כעוסק מורשה (לפי סעיף 13 לתקנות המע"מ) גם כאשר מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה. עוסק מורשה גובה מלקוחותיו מע"מ בגובה של 17% על כל עסקה (נכון לשנת 2024) ועליו לדווח למע"מ מדי חודש או חודשיים (בהתאם לגובה מחזור העסקאות).
תהליך פתיחת העסק
פתיחת עסק מורשה מתבצעת על ידי מילוי טופס 821 הרלוונטי לעוסק יחיד ומילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821א' במקרים של רישום שותפות ורישום חברה בע"מ, בליווי מסמכים שונים הקשורים להקמת העסק. לאחר הגשת הטופס החתום בליווי המסמכים במשרדי המע"מ האזורי, בעל העסק מקבל אישור על הרישום וכן קוד משתמש וסיסמה לביצוע התשלומים באתר רשות המיסים.- הודה בסיוע להעלמת חצי מיליון שקל - וירצה עבודות שירות
- איך לפתוח עסק בישראל – מדריך ליזם המתחיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת לניהול העסק
פתיחת עסק מלווה בהתחברות למערכות דיגיטליות מתקדמות וידידותיות למשתמש, באמצעותן ניתן לבצע מגוון פעולות כולל:סליקה לעסקים קטנים - כוללת מגוון פיצ'רים כמו: תשלום מאובטח עם אפשרות להוראת קבע ותשלומים, תשלום באמצעים שונים כמו ביט ופייפל ושמירת פרטי אשראי באמצעות חיוב טוקן דיגיטלי מוצפן. בעל העסק נהנה מעמלת סליקה מוזלת, תמיכה טכנית והדרכה מקצועית צמודה. הלקוח נהנה משירות לקוחות יעיל ותשלום מכל מכשיר בצורה נוחה ומאובטחת.
הפקת חשבוניות - הפקת חשבונית דיגיטלית ללקוחות המתבצעת על ידי חברה המאושרת על ידי רשות המיסים, מחליפה את השיטה הישנה של מילוי פנקסי חשבוניות מודפסים. חשבונית אונליין חוסכת לבעל העסק זמן, עלויות ותורמת לשמירה על סביבה ירוקה. שירותים הנלווים להפקת החשבוניות הדיגיטליות כוללים: ניהול לקוחות, ניהול הוצאות וחישוב אוטומטי של גובה החשבונית והמע"מ.
חברת INVOICE4U - לקידום עסקים מורשים ופטורים
חברת INVOICE4U בבעלות משרד רו"ח זיו, שיפר ושות', מהמובילות והוותיקות בתחומה בארץ, מספקת לבעלי עסקים מגוון פתרונות לניהול יעיל של העסק כולל: הפקת חשבוניות דיגיטליות, סליקת אשראי מאובטחת, ניהול הוצאות, מערכת ניהול לקוחות CRM ועוד. הייחוד שלנו מתבטא במתן תמיכה טכנית והדרכות מקצועיות ברמה גבוהה בליווי שירות לקוחות אדיב של צוות מיומן.
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
