פינדרלו
צילום: FREEPIK

מה הקאץ מאחורי פינדרלו העוזר האישי

העוזר האישי פינדרלו שמאפשר למצוא כל נותן שירות תוך שניות, מאתגר את כל מנועי החיפוש הקיימים בישראל. מתהליך חיפוש איטי ומסורבל, למציאת אלפי סוגי שירותים וקבלת הצעת מחיר בקליק. מדובר באבולוציה משמעותית בשוק חיפוש נותני השירות התחרותי גם ככה. יצאנו לשיחה עם גיל ביטמן, מי שאמון על פיתוח המערכות והבוט החדשני.

כתיבת המומחים | (1)
נושאים בכתבה מנועי חיפוש

מה חדשני בעוזר האישי פינדרלו?

"יש מספר דברים חדשניים, אבל כדי להבין אותם קודם כדאי להבין מה קיים היום בשוק. יש עשרות מנועי חיפוש לנותני שירות אך הם מספקים רק מידע, כל תהליך החיפוש "נופל" על הלקוח. מציאת נותן השירות הזמין, ניהול שיחה עם מספר נותני שירות, השוואה בין הצעות המחיר, קבלת ההחלטה והתקשורת מולו ואפילו עניין המקדמה – כל אלו הופכים את תהליך החיפוש למתיש וסיזיפי." מסביר גיל.

"בפינדרלו הפכנו את התהליך. לאחר שהלקוח מספק לנו את השירות המבוקש, פינדרלו שואל את השאלות אותן היה שואל נותן השירות בכדי לתת הצעת מחיר מדוייקת. הפניה נשלחת לאלפי נותני שירות ואלו שזמינים יכולים לצפות בפניה המפורטת ולשלוח הצעת מחיר. הלקוח מקבל עד 5 הצעות מחיר בזמן שיא של מספר דקות. הוא יכול להשוות בין המחירים, לקרוא ביקורות, לצפות בממליצים, לקבל את ההצעה או להיכנס לצ'אט מול נותן השירות, הכל בתהליך מהיר ונח שנעשה דרך הוואטסאפ".

מה התגובות של האנשים?

"התגובות מדהימות, אנשים שהצליחו להבין את הפוטנציאל המטורף שיש לכלי החדשני, לא מפסיקים להשתמש בו ואנחנו מקבלים אינספור מחמאות. יש לנו מאות ביקורות בדף הפייסבוק שמהללות את השירות. עם זאת, יש את הקהל שלא בהכרח מחפש את הזול ביותר והוא מחפש את נותן השירות הטוב יותר – זו הסיבה שחיפשנו לתת לצורך הזה מענה בצ'אט בוט פינדרלו".

 

כמה משתמשים בצ'אט בוט?

" אנחנו נמצאים בגידול טבעי מתמיד. אנחנו הבוט היחיד בישראל ואולי אפילו בעולם שמאפשר למצוא נותני שירות בצורה "הפוכה" . אני בטוח ששנת 2022 תהיה השנה שבה כל מנועי החיפוש ינסו לתת מענה אוטומטי דרך בוט. העבודה הזאת תובענית אבל גם מתגמלת, אנחנו רואים את הגדילה משמעותית ומאמינים מאוד בעתיד של המוצר".

מה דעתך על מנוע החיפוש של גוגל?

"אני מאוד אוהב את מנוע החיפוש של גוגל, הוא מחובר ישירות למאגר בלתי נגמר של דאטה אך עם הגודל והעוצמה מגיע גם החסרון הגדול והוא עדכניות ועומס הנתונים, הדבר יוצר קושי גדול ללקוח הממוצע לחפש ולמצוא את נותן השירות הרלוונטי עבורו ואת הצעת המחיר האטרקטיבית ביותר, אני שמח שפינדרלו פותר את הבעיה הזו".

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 27/07/2025 18:43
    הגב לתגובה זו
    כמה שילמו לכם על הכתבה הזאת
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.