מתי הכי נכון לקנות רכב חדש?
העיתוי שבו תבחרו לקנות רכב פרטי יקבע כמה תשלמו עכשיו ובעתיד. רוצים ליהנות מהיתרונות של רכב חדש בלי לחרוג מהתקציב? כך תעשו זאת נכון
כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לסוף שנת 2018 היו על כבישי הארץ כ-3.5 מיליון כלי רכב מנועיים ומתוכם כ-2.9 מיליון כלי רכב פרטיים. בתוך כך, כ-86% מכלי הרכב היו בשנה החולפת בבעלות פרטית ורק כ-14% בבעלות חברות ליסינג, השכרה או תיור. המשמעות של הנתונים ברורה: הרכב הפרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל והשאלה היא לא בהכרח האם לקנות אותו – אלא מתי.
מטבע הדברים, רכישת רכב היא לרוב אירוע כלכלי גדול ולא עסקה שמתבצעת כבדרך אגב. זה אומר שצריך להשוות, לחקור, לבדוק ולהחליט על הרבה דברים שיקבעו איזה צעד נעשה ועד כמה הוא ישתלם כלכלית. בין היתר, עלינו להביא בחשבון את העיתוי: גם מבחינת היכולת הפיננסית שלנו וגם בכל מה שנוגע למבצעים אובייקטיביים על דגמים חדשים.
כך נראית התנהלות פיננסית נכונה
הדרך הנכונה לממן קניית רכב חדש היא לבחון את ההכנסות מול ההוצאות הצפויות. לפי קילומטראז' ממוצע של 15 אלף ק"מ בשנה, מכונית מאבדת 10%-15% מערכה ב-3 השנים הראשונות שלה על הכביש והיא עולה לבעליה בפרק הזמן הזה כ-48 אלף ש"ח שמגלמים הוצאות דלק, ביטוח חובה ומקיף, תיקונים, חלפים, צמיגים וכן הלאה. לכן העלות המקורית של העסקה מול היבואן היא לא המרכיב היחידי בסל ההוצאות ומומלץ להתייחס גם לעלויות האחזקה השוטפת.
אם לא רוצים לחרוג ממסגרת התקציב, אפשר לממן את הקנייה של הרכב באמצעות הלוואה ולהחזיר אותה בפריסת תשלומים נוחה לאורך תקופת השימוש. מימון חיצוני לרכב הוא כיום פתרון שכיח בקרב קהל יעד מגוון, באופן כזה ממשיכים ליהנות מהטבות היבואן עבור רכישה במזומן, מקבלים את מלוא תנאי האחריות ומרוויחים שקט נפשי – תוך כדי ששומרים על מאזן חיובי בחשבון הבנק.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתי יורדים המחירים?
בעוד המימון מייצג דילמה אישית, הצד השני של המטבע בסוגיית העיתוי הוא כמובן המבצעים של היבואן. בדרך כלל רוב המבצעים הם בסוף השנה כי היבואן מעוניין לחדש את המלאי, אך גם בחודשים יוני ויולי אפשר לקנות מכונית חדשה עם רישוי של תחילת השנה ולצמצם את ירידת הערך.
בנוסף, כדאי להפריד בין מקרה שבו הדגם הנבחר צפוי לעבור שינוי מהותי בין שנות מודל לבין מקרים שבהם הוא ממשיך להימכר ללא שינוי. בחלופה הראשונה, ייתכן וההמתנה כדאי כי חלק ממתיחות הפנים כוללות תוספות של עזרי בטיחות ושדרוג של הארכיטקטורה האלקטרונית. במקרה השני, ההמתנה פחות משמעותית ולא בהכרח מנבאת ירידה במחיר.
בפועל, יש דרכים לדעת מתי התחרות בשוק הרכבים גורמת ליבואנים לנסות להיפטר ממלאי באמצעות ירידת מחירים. אפשר לעשות את זה בעזרת מעקב אחר מודעות למכירה בעיתונים ובאינטרנט, להגיע לאולמות התצוגה ולברר לגבי אירועי מכירות. אם באמת מגיעים לאירוע מכירות רכב כדי להתרשם מהמחירים, כדאי לשאול על אופציה לפריסת תשלומים, על האבזור ועל טרייד אין למכונית המשומשת.
לסיכום, הכי נכון לקנות רכב חדש כאשר אפשרות המימון פוגשת מחיר נמוך. אם המחירים יורדים ואין מספיק הון עצמי לממן את העסקה, כדאי לשקול הלוואה חיצונית שמחזירה את כוח המיקוח לידי הרוכש. כמו כן, שווה להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב אחר פרסומים על אירועי מכירות מיוחדים.
* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.
* מס' רישיון 54414.
הורייזן. צילום: עמית צורהשקעות נדל''ן בדובאי: החברה ששכרה אנליסטים כדי למצוא לכם את ההשקעה עם התשואה הטובה ביותר
רבים לוטשים עיניים אל עסקאות נדל"ן בדובאי. אבל מאחורי המידע שנראה לעין, מסתתרים נתונים שמבדילים בין עסקה מוצלחת לנפילה כלכלית. זו בדיוק המומחיות של חברת הורייזן, שמובילה תכנון פיננסי מותאם אישית למטרה
עושה רושם שבשנים האחרונות כל שיחה על השקעות נדל״ן איכשהו מובילה לדובאי. פתאום זה הזוג מהמרכז שעשה עסקה יפה, או ההייטקיסט שקנה כמה דירות כי שמע שאין שם מס על שכירות, וכולם מספרים על ההצלחות.
מאחר וזה נשמע טוב, העניין מעלה לא מעט שאלות. האם זה ריאלי לקנות דירה בדובאי? האם ההזדמנויות שם באמת כל כך משתלמות?
ובכן, לא סתם דובאי הפכה להיות לאחת מזירות הנדל״ן הפעילות ביותר בעולם. בשנת 2024 לבדה נרשם שיא חדש של 18.72 מיליון מבקרים בעיר, ומדובר היה בעלייה של 9% לעומת השנה שקדמה לה. וכבר ברבעון הראשון של 2025 המספרים שוב שברו שיא, עם 5.31 מיליון תיירים תוך שלושה חודשים בלבד.
המגמה ברורה והפעולות שנעשות מאחורי הקלעים מצד איחוד האמירויות בהתאם. מדובר בהשקעות עתק בתשתיות, תחבורה, טכנולוגיה, ופתיחת דלתות לעוד ועוד השקעות בינלאומיות מכל עבר.
- 8 הבדיקות שאתם חייבים לבצע לפני רכישה של נכס נדל"ן בדובאי
- לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו בכל שוק דינמי גם כאן המשוואה פשוטה. יותר תיירים פירושו יותר ביקוש להשכרת יחידות דיור ודירות נופש.
אבל לא רק תיירים מגיעים לנפוש בדובאי. מדובר במדינה עם כ-4 מיליון תושבים שאליה מצטרפים מדי שנה יותר מ-170
אלף מהגרים, בין היתר בזכות מדיניות של אפס מס. לכן יש קצב מטורף של ביקוש לדירות להשכרה לטווח ארוך. הנקודה החשובה היא שכמות הדירות החדשות שנבנות בשנה עומדת על כ-60 אלף בלבד, כמות שלא מתקרבת לעמוד בביקוש הגדול. וככל שהביקוש גדל גם מחירי הנדל"ן מטפסים בהתאם.
צילום: Pexelsהלוואה לבעלי BDI שלילי – מה צריך לדעת לפני שמבקשים?
היום קיימים פתרונות רבים שמאפשרים לקבל הלוואה בצורה שקופה, אחראית ומותאמת אישית, גם למי שסווג כבעל BDI שלילי. מה האפשרויות ומה חשוב לבדוק
עבור לא מעט אנשים, הדו"ח הפיננסי שלהם אותו BDI שכל כך הרבה תלוי בו הופך להיות מכשול ממשי. מצב שבו פרטים ישנים, טעויות עבר, עיכובים בתשלומים או אירועים חד־פעמיים משפיעים על האפשרות לקבל מימון, גורם להרבה אנשים להרגיש חסרי אונים. אבל חשוב לדעת שהיום המציאות שונה ממה שהייתה בעבר. גם מי שמוגדר כבעל BDI שלילי יכול לקבל הלוואה, ולעיתים בתנאים טובים יותר ממה שניתן לדמיין.
מערכת המימון בישראל התפתחה משמעותית, ויחד איתה גם הפתרונות שמאפשרים לאנשים לצאת ממעגל כלכלי בעייתי ולבנות מסלול חדש. כדי לעשות זאת נכון, צריך להבין מה באמת משפיע על הדו"ח, אילו אפשרויות קיימות ומה חשוב לבדוק לפני שמבקשים הלוואה בפועל.
מה זה BDI שלילי ולמה זה כל כך משפיע?
BDI הוא למעשה צילום מצב פיננסי שמציג איך התנהל החשבון בשנים האחרונות: האם היו צ'קים שחזרו, האם היו תיקים בהוצאה לפועל, האם קיימים חובות פתוחים, האם נרשמו עיכובים בתשלומים ועוד. הבעיה היא שהדוח אינו תמיד משקף את המציאות הנוכחית. הרבה אנשים הסדירו את חייהם, חזרו לעבוד, התייצבו כלכלית – אך הדו"ח ממשיך להציג אירועים שקרו לפני שנים.
במצבים כאלה האפשרות לקבל הלוואה לבעלי BDI שלילי הופכת לרלוונטית במיוחד, משום שהמערכת הבנקאית מבוססת על נתונים היסטוריים בלבד ולא על השינוי האמיתי שקרה בחיי הלקוח.
- מחיקת רישום BDI שלילי ושיפור נתוני האשראי – האם פעולות אלו אפשריות?
- צפי לגידול של 50% בשיעור החברות שיקרסו בישראל לעומת 25% בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב להבין שגם אם הדוח אינו חיובי, יש פתרונות פיננסיים חוץ־בנקאיים שבוחנים את האדם ולא רק את המסמך. גופי המימון החדשים שמו דגש על יכולת ההחזר הנוכחית ולא על טעויות עבר.
