מתי הכי נכון לקנות רכב חדש?
העיתוי שבו תבחרו לקנות רכב פרטי יקבע כמה תשלמו עכשיו ובעתיד. רוצים ליהנות מהיתרונות של רכב חדש בלי לחרוג מהתקציב? כך תעשו זאת נכון
כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לסוף שנת 2018 היו על כבישי הארץ כ-3.5 מיליון כלי רכב מנועיים ומתוכם כ-2.9 מיליון כלי רכב פרטיים. בתוך כך, כ-86% מכלי הרכב היו בשנה החולפת בבעלות פרטית ורק כ-14% בבעלות חברות ליסינג, השכרה או תיור. המשמעות של הנתונים ברורה: הרכב הפרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל והשאלה היא לא בהכרח האם לקנות אותו – אלא מתי.
מטבע הדברים, רכישת רכב היא לרוב אירוע כלכלי גדול ולא עסקה שמתבצעת כבדרך אגב. זה אומר שצריך להשוות, לחקור, לבדוק ולהחליט על הרבה דברים שיקבעו איזה צעד נעשה ועד כמה הוא ישתלם כלכלית. בין היתר, עלינו להביא בחשבון את העיתוי: גם מבחינת היכולת הפיננסית שלנו וגם בכל מה שנוגע למבצעים אובייקטיביים על דגמים חדשים.
כך נראית התנהלות פיננסית נכונה
הדרך הנכונה לממן קניית רכב חדש היא לבחון את ההכנסות מול ההוצאות הצפויות. לפי קילומטראז' ממוצע של 15 אלף ק"מ בשנה, מכונית מאבדת 10%-15% מערכה ב-3 השנים הראשונות שלה על הכביש והיא עולה לבעליה בפרק הזמן הזה כ-48 אלף ש"ח שמגלמים הוצאות דלק, ביטוח חובה ומקיף, תיקונים, חלפים, צמיגים וכן הלאה. לכן העלות המקורית של העסקה מול היבואן היא לא המרכיב היחידי בסל ההוצאות ומומלץ להתייחס גם לעלויות האחזקה השוטפת.
אם לא רוצים לחרוג ממסגרת התקציב, אפשר לממן את הקנייה של הרכב באמצעות הלוואה ולהחזיר אותה בפריסת תשלומים נוחה לאורך תקופת השימוש. מימון חיצוני לרכב הוא כיום פתרון שכיח בקרב קהל יעד מגוון, באופן כזה ממשיכים ליהנות מהטבות היבואן עבור רכישה במזומן, מקבלים את מלוא תנאי האחריות ומרוויחים שקט נפשי – תוך כדי ששומרים על מאזן חיובי בחשבון הבנק.
- חיסכון בקופת גמל להשקעה הציבור מעביר כספים, יש לכך סיבות טובות
- קרן טיטאן תקים קרן גלובלית חדשה בהיקף של 100 מ' ד'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתי יורדים המחירים?
בעוד המימון מייצג דילמה אישית, הצד השני של המטבע בסוגיית העיתוי הוא כמובן המבצעים של היבואן. בדרך כלל רוב המבצעים הם בסוף השנה כי היבואן מעוניין לחדש את המלאי, אך גם בחודשים יוני ויולי אפשר לקנות מכונית חדשה עם רישוי של תחילת השנה ולצמצם את ירידת הערך.
בנוסף, כדאי להפריד בין מקרה שבו הדגם הנבחר צפוי לעבור שינוי מהותי בין שנות מודל לבין מקרים שבהם הוא ממשיך להימכר ללא שינוי. בחלופה הראשונה, ייתכן וההמתנה כדאי כי חלק ממתיחות הפנים כוללות תוספות של עזרי בטיחות ושדרוג של הארכיטקטורה האלקטרונית. במקרה השני, ההמתנה פחות משמעותית ולא בהכרח מנבאת ירידה במחיר.
בפועל, יש דרכים לדעת מתי התחרות בשוק הרכבים גורמת ליבואנים לנסות להיפטר ממלאי באמצעות ירידת מחירים. אפשר לעשות את זה בעזרת מעקב אחר מודעות למכירה בעיתונים ובאינטרנט, להגיע לאולמות התצוגה ולברר לגבי אירועי מכירות. אם באמת מגיעים לאירוע מכירות רכב כדי להתרשם מהמחירים, כדאי לשאול על אופציה לפריסת תשלומים, על האבזור ועל טרייד אין למכונית המשומשת.
לסיכום, הכי נכון לקנות רכב חדש כאשר אפשרות המימון פוגשת מחיר נמוך. אם המחירים יורדים ואין מספיק הון עצמי לממן את העסקה, כדאי לשקול הלוואה חיצונית שמחזירה את כוח המיקוח לידי הרוכש. כמו כן, שווה להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב אחר פרסומים על אירועי מכירות מיוחדים.
* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.
* מס' רישיון 54414.
אופיר לוינגר. צילום: יח"צמדוע שכונת נווה עופר עוקפת את אזורי היוקרה של ת"א?
בעוד שאזורי היוקרה בעיר רושמים ירידה חדה בכמות העסקאות, המשקיעים והזוגות הצעירים נמשכים דווקא לשכונת נווה עופר. אופיר לוינגר, מאנשי הנדל"ן הפעילים והמנוסים בשכונה, מסביר מה בדיוק מתרחש באזור שהצליח לעקוף את כל שאר השכונות בעיר
רגע לפני סיום שנת 2026, תמונת הנדל"ן בתל אביב מתבהרת והיא חושפת תפנית לא צפויה.
אם לאורך השנים התרגלנו לראות את מחירי הדירות בעיר הגדולה מטפסים ללא הפסקה, השנה האחרונה טלטלה את השוק והביאה עימה שינוי כיוון שלא ניתן להתעלם ממנו.
לפי נתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה נרשמה ירידה של 36% במספר עסקאות יד 2 בעיר, זאת לעומת התקופה אשתקד.
כשבוחנים לעומק את המספרים מגלים תמונה מפתיעה במיוחד. דווקא האזורים היוקרתיים, שנחשבו עד לא כל כך מזמן למבוקשים ביותר, הם אלה שספגו את הפגיעה הקשה.
- 34 מיליון דולר: מישורים מוכרת מרכז קניות בצפון קרוליינה
- לא כל הורדת ריבית מחזקת את שוק הדיור - תסתכלו על מה שקורה בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדוגמה, בצפון החדש שיעור העסקאות ירד בכ-58%, בנווה אביבים נרשמה ירידה של 53%, ובנחלת יצחק ירידה של 42%.
צילום: Freepikמיתוסים באחזקת רכב: למה מים מהברז הורסים לכם את האוטו?
שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים ובחירה לא נכונה של שמן מנוע עלולים לגרום נזק לרכב לאורך זמן. כך תעשו את הבחירה הנכונה ותשמרו על הביצועים והחיים של הרכב
כשמדברים על אחזקת רכב, יש מיתוסים רבים שמובילים לבחירות לא נכונות — במיוחד סביב שימוש במים במקום נוזלים ייעודיים, כמו גם טעויות בבחירת שמן מנוע או טיפול שוטף. להבין נכון את מה שכן חשוב — זה לשמור על הביצועים והחיים של הרכב.
המיתוס על "כל השמנים אותו דבר"
אחד המיתוסים הנפוצים ביותר בקרב בעלי רכבים הוא ההנחה שכל שמן מנוע זהה או דומה — ולכן לא באמת משנה איזה סוג שמן נוזל למנוע. בפועל, לכל מנוע דרישות ייחודיות בהתאם לעיצובו, תקני היצרן, טווחי טמפרטורה וצריכת דלק. שימוש בסוג לא מתאים של שמן מנוע עלול לגרום להצטברות בוצה בתוך הבלוקים, לשחיקה מואצת של החלקים הנעים בתוך הגלילים, לפגיעה ביעילות הדלק ואף לקיצור חיי המנוע. שמן בעל צמיגות לא נכונה יכול לא להגן כראוי על חלקי המנוע בזמן התנעה קרה, או לאפשר טיפול חום יעיל בזמן חום מנוע גבוה, וכל אלה עלולים לגרום לנזק מצטבר לאורך זמן.
גם כאשר מדובר בשמנים באותה קטגוריה (למשל, שמן סינתטי מול שמן חצי-סינתטי), עדיין יש לבדוק ולבחור לפי המלצות היצרן והתקנים הבינלאומיים. המלצה מקצועית היא להיצמד לנחיות היצרן, להחליף שמן בזמן הנדרש לפי ספר הרכב ולבחור שמן איכותי יותר מאשר זול במיוחד — כי זה ישפיע ישירות על ביצועי הרכב ובריאות המנוע לטווח הארוך.
מיתוס "מים זה בסדר – זה בסך הכל נוזל"
המיתוס השני והרע ביותר באחזקת רכב הוא ההנחה שניתן להשתמש במים מהברז במקום נוזל קירור, רק כי "בסך הכל זה נוזל והמידע מסביב הוא מוגזם". ההמלצה החד-משמעית של כל המוסכים והטכנאים המנוסים היא להשתמש אך ורק במוצר תקני של נוזל קירור לרכב, המכיל תוספים מיוחדים המונעים קפיאה בקור, רתיחה בחום גבוה וקורוזיה בתוך מערכת הקירור.
- כל היתרונות של רכב 7 מקומות למשפחות
- איך 52% ישפיעו על רכישת כלי רכב? המספר היומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מים מהברז עלולים להקפא בחורף, לעלות על גדותיו בקיץ, לגרום להתרחבות ותזוזה של חלקים בתוך מערכת הקירור ואף ליצור חלודה וצבריות של פתרון שישפיעו על היעילות לאורך זמן. נוסף על כך, מים לבדם אינם מכילים את התוספים שמונעים היווצרות משקעים מזיקים, מעלה את הסיכון לנזק לרדיאטור, לפתח חורים או להוביל למצב שבו מנוע מתחמם יתר על המידה.
