צביקה הדר
צילום: יחצ

מיזם ה-TV החדש מבוסס הפרסומות של בכירי Wix וצביקה הדר

שירות חינמי נולד היום בישראל שיציע ערוצים וכ-1,500 שעות טלוויזיה מקוריות ב-VOD, תמורת שידור פרסומות. הסכמים נחתמו עם ערוצי טלוויזיה ומפרסמים, אבל ההיצע בשלב זה עדיין דל יחסית
אלכסנדר כץ |

/

אל חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות וחברות הסטרימינג המקומיות והבינלאומיות, מצטרף כעת שחקן חדש - שירות click.tv. השירות החדש יכלול ערוצי טלוויזיה מהארץ והעולם, תוכן ייעודי ומקורי, ערוצי רדיו ועוד, והוא יהיה חינמי, אך יתבסס על פרסומות. בשלב זה התוכן בו דל למדי, אולם במיזם מבטיחים כי הוא יהפוך בחודשים הקרובים לעשיר הרבה יותר.

 

את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי רשת הסופרמרקטים העירונית AM:PM), וגם ), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים. 

 

בניגוד למשל ל NETFLIX ו- WALT DISNEY שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. סך שעות הצפייה בפלטפורמות אלו ב-2021 גדל ב-103% ברחבי העולם (על פי דוח Amagi). ביצועי FAST מואצים ברחבי העולם, מונעים מעייפות המנויים, שחיקה של השירותים בתשלום והביקוש הגובר של חוויות צפייה ליניאריות. בחברה טוענים כי מיליוני צרכנים מבטלים מנויים בתשלום, והדבר אכן מתבטא - חלקית - בדוחות של נטפליקס למשל. רק בבריטניה התנתקו בחודשים האחרונים כמיליון לקוחות מנטפליקס, בין היתר משיקולים כלכליים. 

 

ב-click.tv טוענים כי השירות שלהם מייתר את הצורך בעידן+, ואין צורך בממיר או סטרימרים. הפלטפורמה של click.tv נמצאת כבר עכשיו בטלוויזיות התומכות במערכת ההפעלה Vidaa ללא צורך בהורדה, ובעתיד הקרוב תהיה גם במערכות הפעלה נוספות. ״מעל ל-100 אלף בעלי מסכים תומכים בישראל יכולים להכנס ל-click.tv ובקרוב נגיע לעוד מאות אלפים באמצעות שותפים נוספים - המותגים המובילים ביותר בשוק, מדובר בשוק שגדל בכל שנה בכ-450 אלף מסכים", אומר אחד היזמים, גיא אדרי.

 

לדבריו, ״בארה״ב לבד מעל 140 מיליון נפשות, כמעט חצי מהאוכלוסייה צורכים טלוויזיה רב-ערוצית בחינם דרך רוקו, פיקוק ופלוטו, ומספר זה צפוי לעלות עוד יותר בשנים הקרובות. אנחנו בנינו ויצרנו פלטפורמה חכמה ונגישה שבכל מדינה בה נהיה תקבל את השידורים המקומיים, תוכן מקורי מותאם לקהל ועשרות ערוצים".

 

כבר כיום ניתן לצפות בערוצים ליניאריים ורדיו מקומי – אך כעת של תאגיד השידור הציבורי - ערוץ כאן 11, התכנים שלו בדיגיטל ורדיו כאן, כמו גם ערוץ 14. עד סוף השנה צפויים להצטרף גם קשת 12 ורשת 13, לצידם יותר מ-50 ערוצים מרחבי העולם, כאשר במיזם מבטיחים כי בהמשך יעלו עוד 150 ערוצים ליניארים נוספים. לאחר מכן, לא מן הנמנע ש-click.tv יעלה בקמפיין פרסומי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ- click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.

 

בנוסף, המיזם חותם על הסכמים עם מפרסמים ומשרדי פרסום, לשידור פרסומות אצלו בשירות, ואולם לא מדובר בפרסום פרוגרמטי - כלומר פרסום מותאם אישית לצופה. ואולם הטלוויזיה החכמה עצמה, באמצעותה אפשר יהיה לצפות ב-click.tv, תאפשר הגשת פרסומות מותאמות אישית, מאחר והיא כבר "למדה" את הרגלי הצפייה של המשתמש.

 

מעבר לערוצים עצמם, השידור מציע גם שירות VOD שכולל כיום 1,500 שעות טלוויזיה מקוריות, ומתוכננים להתווסף עוד כ-1,000 שעות, כמו גם גם כ-500 שעות של וודקאסטים (וידאו בתצורת פודקסטים, א"כ).

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.