מיזם ה-TV החדש מבוסס הפרסומות של בכירי Wix וצביקה הדר
/
אל חברות הטלוויזיה הרב-ערוציות וחברות הסטרימינג המקומיות והבינלאומיות, מצטרף כעת שחקן חדש - שירות click.tv. השירות החדש יכלול ערוצי טלוויזיה מהארץ והעולם, תוכן ייעודי ומקורי, ערוצי רדיו ועוד, והוא יהיה חינמי, אך יתבסס על פרסומות. בשלב זה התוכן בו דל למדי, אולם במיזם מבטיחים כי הוא יהפוך בחודשים הקרובים לעשיר הרבה יותר.
את click.tv הקימו כמה יזמים מוכרים מאד, בהם מנכ"ל ויקס אבישי אברהמי ונשיא החברה ניר זוהר, גיא אדרי (Hisense, Toshiba, Vidaa) ושותפיו גל ורן בלינקיס (מקימי רשת הסופרמרקטים העירונית AM:PM), וגם ), יחד עם איש הטלוויזיה צביקה הדר יחד עם יזמים ואנשי עסקים נוספים.
בניגוד למשל ל NETFLIX ו- WALT DISNEY שמתבססות על דמי מנוי חודשיים, השירות החדש הוא פלטפורמת FAST channels, כלומר שירות חינמי המבוסס פרסומות, בדומה לפלטפורמות הבינלאומיות פיקוק, פלוטו ורוקו. סך שעות הצפייה בפלטפורמות אלו ב-2021 גדל ב-103% ברחבי העולם (על פי דוח Amagi). ביצועי FAST מואצים ברחבי העולם, מונעים מעייפות המנויים, שחיקה של השירותים בתשלום והביקוש הגובר של חוויות צפייה ליניאריות. בחברה טוענים כי מיליוני צרכנים מבטלים מנויים בתשלום, והדבר אכן מתבטא - חלקית - בדוחות של נטפליקס למשל. רק בבריטניה התנתקו בחודשים האחרונים כמיליון לקוחות מנטפליקס, בין היתר משיקולים כלכליים.
ב-click.tv טוענים כי השירות שלהם מייתר את הצורך בעידן+, ואין צורך בממיר או סטרימרים. הפלטפורמה של click.tv נמצאת כבר עכשיו בטלוויזיות התומכות במערכת ההפעלה Vidaa ללא צורך בהורדה, ובעתיד הקרוב תהיה גם במערכות הפעלה נוספות. ״מעל ל-100 אלף בעלי מסכים תומכים בישראל יכולים להכנס ל-click.tv ובקרוב נגיע לעוד מאות אלפים באמצעות שותפים נוספים - המותגים המובילים ביותר בשוק, מדובר בשוק שגדל בכל שנה בכ-450 אלף מסכים", אומר אחד היזמים, גיא אדרי.
לדבריו, ״בארה״ב לבד מעל 140 מיליון נפשות, כמעט חצי מהאוכלוסייה צורכים טלוויזיה רב-ערוצית בחינם דרך רוקו, פיקוק ופלוטו, ומספר זה צפוי לעלות עוד יותר בשנים הקרובות. אנחנו בנינו ויצרנו פלטפורמה חכמה ונגישה שבכל מדינה בה נהיה תקבל את השידורים המקומיים, תוכן מקורי מותאם לקהל ועשרות ערוצים".
כבר כיום ניתן לצפות בערוצים ליניאריים ורדיו מקומי – אך כעת של תאגיד השידור הציבורי - ערוץ כאן 11, התכנים שלו בדיגיטל ורדיו כאן, כמו גם ערוץ 14. עד סוף השנה צפויים להצטרף גם קשת 12 ורשת 13, לצידם יותר מ-50 ערוצים מרחבי העולם, כאשר במיזם מבטיחים כי בהמשך יעלו עוד 150 ערוצים ליניארים נוספים. לאחר מכן, לא מן הנמנע ש-click.tv יעלה בקמפיין פרסומי.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
המודל העסקי של המיזם כאמור מבוסס על פרסומות. הוא חותם על הסכמי התקשרות עם הערוצים השונים בתשלום שנתי, וכאשר המשתמש עובד לצפות בערוץ מסוים, הוא מקבל פרסומת אחת או יותר בתחילת השידור, עד לתחילת הצפייה באותו ערוץ. בהמשך הוא לא יקבל פרסומות מ- click.tv, אלא רק את הפרסומות שהערוץ עצמו משדר. כל מעבר מערוץ לערוץ, "יזכה" את המשתמש בצפייה בפרסומות בפתיח.
בנוסף, המיזם חותם על הסכמים עם מפרסמים ומשרדי פרסום, לשידור פרסומות אצלו בשירות, ואולם לא מדובר בפרסום פרוגרמטי - כלומר פרסום מותאם אישית לצופה. ואולם הטלוויזיה החכמה עצמה, באמצעותה אפשר יהיה לצפות ב-click.tv, תאפשר הגשת פרסומות מותאמות אישית, מאחר והיא כבר "למדה" את הרגלי הצפייה של המשתמש.
מעבר לערוצים עצמם, השידור מציע גם שירות VOD שכולל כיום 1,500 שעות טלוויזיה מקוריות, ומתוכננים להתווסף עוד כ-1,000 שעות, כמו גם גם כ-500 שעות של וודקאסטים (וידאו בתצורת פודקסטים, א"כ).
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
