"הפרסום המותאם אישית בטלוויזיה מטלטל את שוק הפרסום העולמי"
לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV: "לפני שנתיים בארה"ב שוק הפרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד ד', השנה הוא הוכפל". ועד כמה מדובר בפגיעה בפרטיות? צפו בראיוןTV
"עד לפני כמה שנים רוב התוכן הטלוויזיוני היה מועבר או באמצעות אנטנה, כבלים או לוויין. אנחנו כבר חיים במציאות שהרוב המוחלט של התוכן הטלוויזיוני עובר על גבי אינטרנט, ומהרגע הזה הוא מביא איתו את היכולות הדיגיטליות שמאפשרות לי לפלח קהלים", מסביר לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV במסגרת תפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר, בראיון ל"ביז מדיה" על מה הוא פרסום פרוגרמטי, שעורר לאחרונה סערה בעקבות החלטת נטפליקס להיכנס לשוק הפרסום המטורגט.
-לפלח קהלים, כלומר לדעת מי אני כצופה
"הרגלי הציפיה שלך. ואז יש פה קומבינציה מושלמת שמאפשרת לעשות שימוש במסך הגדול שכל מפרסם יודע כמה הוא אפקטיבי, יחד עם יכולות דיגיטליות מאד אפקטיביות, והשילוב הזה מייצר את הסערה המושלמת שמביאה לטלטלה מאד גדולה בשוק הפרסום העולמי. יותר ויותר תקציבים מועברים משני מקורות מרכזיים. הראשון מהפרסום הטלוויזיוני המסורתי. המפרסם אומר - אם אני יכול במסך הגדול להשתמש בכלים מתקדמים, למה לא לעשות את זה. ועוד ערוץ ממנו מגיע הכסף זה הערוץ הדיגיטלי המסורתי. הוא אומר - אם אני יכול בכלים דיגיטליים מסורתיים לעשות שימוש במסך הגדול, אני רוצה את זה. לכן חברות ענק כמו פלמוליב, פולקסווגן ובוש הודיעו שבתוך שלוש שנים רוב תקציבי הטלוויזיה שלהם יועברו לטובת פרסום מותאם אישית.
"בארה"ב אנחנו רואים לדוגמה שאם עד לפני שנתיים השוק הזה של פרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד דולר, השנה המספר כבר הוכפל, והתחזיות שזה ימשיך להכפיל את עצמו לאורך השנים. רק עכשיו פורסם שהפרסומות שמוגשות בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט, עברו את הפרסומות על גבי המובייל. זו דרמה של ממש. יותר מ-10% (מסך תקציב הפרסום בטלוויזיה הולך לאזור הזה (של פרסום פרוגרמטי בטלוויזיה). המגמה הזאת מתרחבת לכל העולם. ואם ניקח את ארה"ב כדוגמה, השנה אנחנו נמצאים בבחירות אמצע הקדנציה. 15% מהתקציב הכולל של המועמדים, הולך היום לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה בגלל היכולות שהוא מאפשר".
-איפה זה עומד בישראל – הפרסום שמותאם לצופה?
"גם המגמה הזאת שמעבר לצפיית תוכן על גבי האינטרנט קיימת בישראל. יותר ויותר פלטפורמות רב ערוציות מעבירות את השירותים שלהן על גבי האינטרנט, חלקן כל השידורים שלהם על גבי האינטרנט. ויש עוד שחקנים חדשים שנכנסים לעולם הזה וזה הטלוויזיות החכמות. חלקן מחוברות לאינטרנט ומאפשרות לך יכולות מאד מתקדמות של פרסום מותאם אישית".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דן גם נכנס לרזולוציות על דרכי הפרסום והיכולת של הצופה לרכוש את המוצר שמונגש לו באותו רגע, כמו גם מותגים שיוצגו לו בתוכניות טלוויזיה שונות. והאם לדעתו הפרסום הפרוגרמטי פוגע בפרטיות שלנו כצופים? צפו בראיוןTV
.
- 1.גוגל TV היינה תהייה מונופול בתחום (ל"ת)לילי 25/05/2022 09:58הגב לתגובה זו
- לרון 25/05/2022 11:16הגב לתגובה זוש"לילי" היא "אלין" או שאני טועה?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
