אלכסנדר כץ ולירן דן
צילום: ביזפורטל
ראיוןTV

"הפרסום המותאם אישית בטלוויזיה מטלטל את שוק הפרסום העולמי"

לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV: "לפני שנתיים בארה"ב שוק הפרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד ד', השנה הוא הוכפל". ועד כמה מדובר בפגיעה בפרטיות? צפו בראיוןTV

אלכסנדר כץ | (2)

"עד לפני כמה שנים רוב התוכן הטלוויזיוני היה מועבר או באמצעות אנטנה, כבלים או לוויין. אנחנו כבר חיים במציאות שהרוב המוחלט של התוכן הטלוויזיוני עובר על גבי אינטרנט, ומהרגע הזה הוא מביא איתו את היכולות הדיגיטליות שמאפשרות לי לפלח קהלים", מסביר לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV במסגרת תפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר, בראיון ל"ביז מדיה" על מה הוא פרסום פרוגרמטי, שעורר לאחרונה סערה בעקבות החלטת נטפליקס להיכנס לשוק הפרסום המטורגט.

 

-לפלח קהלים, כלומר לדעת מי אני כצופה

"הרגלי הציפיה שלך. ואז יש פה קומבינציה מושלמת שמאפשרת לעשות שימוש במסך הגדול שכל מפרסם יודע כמה הוא אפקטיבי, יחד עם יכולות דיגיטליות מאד אפקטיביות, והשילוב הזה מייצר את הסערה המושלמת שמביאה לטלטלה מאד גדולה בשוק הפרסום העולמי. יותר ויותר תקציבים מועברים משני מקורות מרכזיים. הראשון מהפרסום הטלוויזיוני המסורתי. המפרסם אומר - אם אני יכול במסך הגדול להשתמש בכלים מתקדמים, למה לא לעשות את זה. ועוד ערוץ ממנו מגיע הכסף  זה הערוץ הדיגיטלי המסורתי. הוא אומר - אם אני יכול בכלים דיגיטליים מסורתיים לעשות שימוש במסך הגדול, אני רוצה את זה. לכן חברות ענק כמו פלמוליב, פולקסווגן ובוש הודיעו שבתוך שלוש שנים רוב תקציבי הטלוויזיה שלהם יועברו לטובת פרסום מותאם אישית.

 

"בארה"ב אנחנו רואים לדוגמה שאם עד לפני שנתיים השוק הזה של פרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד דולר, השנה המספר כבר הוכפל, והתחזיות שזה ימשיך להכפיל את עצמו לאורך השנים. רק עכשיו פורסם שהפרסומות שמוגשות בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט, עברו את הפרסומות על גבי המובייל. זו דרמה של ממש. יותר מ-10% (מסך תקציב הפרסום בטלוויזיה הולך לאזור הזה (של פרסום פרוגרמטי בטלוויזיה). המגמה הזאת מתרחבת לכל העולם. ואם ניקח את ארה"ב כדוגמה, השנה אנחנו נמצאים בבחירות אמצע הקדנציה. 15% מהתקציב הכולל של המועמדים, הולך היום לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה בגלל היכולות שהוא מאפשר".

 

-איפה זה עומד בישראל – הפרסום שמותאם לצופה?

"גם המגמה הזאת שמעבר לצפיית תוכן על גבי האינטרנט קיימת בישראל. יותר ויותר פלטפורמות רב ערוציות מעבירות את השירותים שלהן על גבי האינטרנט, חלקן כל השידורים שלהם על גבי האינטרנט. ויש עוד שחקנים חדשים שנכנסים לעולם הזה וזה הטלוויזיות החכמות. חלקן מחוברות לאינטרנט ומאפשרות לך יכולות מאד מתקדמות של פרסום מותאם אישית".

 

דן גם נכנס לרזולוציות על דרכי הפרסום והיכולת של הצופה לרכוש את המוצר שמונגש לו באותו רגע, כמו גם מותגים שיוצגו לו בתוכניות טלוויזיה שונות. והאם לדעתו הפרסום הפרוגרמטי פוגע בפרטיות שלנו כצופים? צפו בראיוןTV

.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    גוגל TV היינה תהייה מונופול בתחום (ל"ת)
    לילי 25/05/2022 09:58
    הגב לתגובה זו
  • לרון 25/05/2022 11:16
    הגב לתגובה זו
    ש"לילי" היא "אלין" או שאני טועה?
"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

רועי עידן שובר את הפריים עם "נוטוק" בקשת

בפעם הראשונה מזה זמן רב תכנית שאינה ריאליטי או אקטואליה משתלטת על הפריים טיים, וההימור של קשת על "נוטוק" של רועי עידן מוכיח את עצמו; במהדורות החדשות המרכזיות נשמר הסטטוס קוו, אם כי כאן11 שוב יורדת מתחת ל-100 אלף צופים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
סך הצופים במהדורות החדשות ממשיך לטפס לאיטו, ומתקרב ל-800 אלף צופים. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 11 שיורד מתחת לרף ה-100 אלף צופים. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-372 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.8% ו-198 אלף צופים. חדשות 13 פתחה קצת פער מהמקום הרביעי, ואמש עמדה על 5.1% רייטינג ו-123 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-89 אלף צופים בלבד.


תוכן איכותי בפריים טיים? 

אולי זה היעדרות הריאליטי, ואולי הקהל פשוט מעדיף לצפות בתוכן איכותי, כשערוצי הטלוויזיה נותנים לו את האפשרות הזאת, אבל כך או כך, מי שעמדה במקום הראשון ברצועת הפריים טיים אמש היתה הסדרה של רועי עידן "נוטוק", שעוסקת בחברה הדרוזית ובגלגולי נשמות, שהיתה השידור הנצפה ביותר בכל ערב השידורים, ועמדה על 15.4% רייטינג ו-373 אלף צופים. אחריה היה הדוקו-ריאליטי של רשת, "ווארט", שעוסקת בחברה החרדית, עם 8.4% רייטינג ו-216 אלף צופים ואילו ממש אחריו היתה "הפטריוטים" הותיקה, עם הפורמט המנצח שמביא ערב אחרי ערב מספרים יציבים, עם 8.3% רייטינג ו-223 אלף צופים. בסיום הרשימה היה הריאליטי אוכל של כאן11, שהתחיל בסערה וכבש את הפריים טיים אבל הולך ודועך מבחינת רייטינג, ועמד על 5.6% רייטינג בלבד ו-137 אלף צופים. 


רצועות נוספות 

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.2% ו-89 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-49 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.5% רייטינג ו-40 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 0.9% רייטינג ו-23 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, 14 בצהריים של חדשות 12 עם אלמז היתה עם 3.4% ו-74 אלף צופים, במקום השני היה האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן שעמד על 2.1% רייטינג ו-54 אלף צופים, את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.4% רייטינג ו-35 אלף צופים.