"הפרסום המותאם אישית בטלוויזיה מטלטל את שוק הפרסום העולמי"
לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV: "לפני שנתיים בארה"ב שוק הפרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד ד', השנה הוא הוכפל". ועד כמה מדובר בפגיעה בפרטיות? צפו בראיוןTV
"עד לפני כמה שנים רוב התוכן הטלוויזיוני היה מועבר או באמצעות אנטנה, כבלים או לוויין. אנחנו כבר חיים במציאות שהרוב המוחלט של התוכן הטלוויזיוני עובר על גבי אינטרנט, ומהרגע הזה הוא מביא איתו את היכולות הדיגיטליות שמאפשרות לי לפלח קהלים", מסביר לירן דן, מומחה לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה ומי שהוביל את הקמת פרטנר TV במסגרת תפקידו כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בפרטנר, בראיון ל"ביז מדיה" על מה הוא פרסום פרוגרמטי, שעורר לאחרונה סערה בעקבות החלטת נטפליקס להיכנס לשוק הפרסום המטורגט.
-לפלח קהלים, כלומר לדעת מי אני כצופה
"הרגלי הציפיה שלך. ואז יש פה קומבינציה מושלמת שמאפשרת לעשות שימוש במסך הגדול שכל מפרסם יודע כמה הוא אפקטיבי, יחד עם יכולות דיגיטליות מאד אפקטיביות, והשילוב הזה מייצר את הסערה המושלמת שמביאה לטלטלה מאד גדולה בשוק הפרסום העולמי. יותר ויותר תקציבים מועברים משני מקורות מרכזיים. הראשון מהפרסום הטלוויזיוני המסורתי. המפרסם אומר - אם אני יכול במסך הגדול להשתמש בכלים מתקדמים, למה לא לעשות את זה. ועוד ערוץ ממנו מגיע הכסף זה הערוץ הדיגיטלי המסורתי. הוא אומר - אם אני יכול בכלים דיגיטליים מסורתיים לעשות שימוש במסך הגדול, אני רוצה את זה. לכן חברות ענק כמו פלמוליב, פולקסווגן ובוש הודיעו שבתוך שלוש שנים רוב תקציבי הטלוויזיה שלהם יועברו לטובת פרסום מותאם אישית.
"בארה"ב אנחנו רואים לדוגמה שאם עד לפני שנתיים השוק הזה של פרסום בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט עמד על כ-10 מיליארד דולר, השנה המספר כבר הוכפל, והתחזיות שזה ימשיך להכפיל את עצמו לאורך השנים. רק עכשיו פורסם שהפרסומות שמוגשות בטלוויזיות שמחוברות לאינטרנט, עברו את הפרסומות על גבי המובייל. זו דרמה של ממש. יותר מ-10% (מסך תקציב הפרסום בטלוויזיה הולך לאזור הזה (של פרסום פרוגרמטי בטלוויזיה). המגמה הזאת מתרחבת לכל העולם. ואם ניקח את ארה"ב כדוגמה, השנה אנחנו נמצאים בבחירות אמצע הקדנציה. 15% מהתקציב הכולל של המועמדים, הולך היום לפרסום מותאם אישית בטלוויזיה בגלל היכולות שהוא מאפשר".
-איפה זה עומד בישראל – הפרסום שמותאם לצופה?
"גם המגמה הזאת שמעבר לצפיית תוכן על גבי האינטרנט קיימת בישראל. יותר ויותר פלטפורמות רב ערוציות מעבירות את השירותים שלהן על גבי האינטרנט, חלקן כל השידורים שלהם על גבי האינטרנט. ויש עוד שחקנים חדשים שנכנסים לעולם הזה וזה הטלוויזיות החכמות. חלקן מחוברות לאינטרנט ומאפשרות לך יכולות מאד מתקדמות של פרסום מותאם אישית".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דן גם נכנס לרזולוציות על דרכי הפרסום והיכולת של הצופה לרכוש את המוצר שמונגש לו באותו רגע, כמו גם מותגים שיוצגו לו בתוכניות טלוויזיה שונות. והאם לדעתו הפרסום הפרוגרמטי פוגע בפרטיות שלנו כצופים? צפו בראיוןTV
.
- 1.גוגל TV היינה תהייה מונופול בתחום (ל"ת)לילי 25/05/2022 09:58הגב לתגובה זו
- לרון 25/05/2022 11:16הגב לתגובה זוש"לילי" היא "אלין" או שאני טועה?

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.