מטומטמת בת חן סבג
צילום: אוהד רומנו

יוני פארן עוזב את דורי מדיה-דרסט

מי שנחשב לידיים והלב של חברת ההפקה הגדולה דורי מדיה-דרסט, פורש מתפקידו וצפוי לפנות לעסקים פרטיים. בשנים האחרונות נחלשה החברה בכמה מהפעילויות שלה
אייס |

יוני פארן עוזב את דורי מדיה-דרסט, אחת מחברות ההפקה הגדולות והוותיקות בישראל, כך פורסם היום ב"גלובס".

החברה בנויה למעשה משתי חברות שחוברו: דורי מדיה, שהוקמה על-ידי המפיק יאיר דורי ונרכשה עם השנים על-ידי מפל תקשורת שבבעלות תמי מוזס ונדב פלטי; וחברת ההפקות דרסט פארן, שהוקמה על-ידי המפיק דני פארן ז"ל ונרכשה על-ידי דורי מדיה תחת השליטה של מפל תקשורת.

דרסט (הכוללת היום גם את מה שהיה בעבר פארן הפקות) היא יזמית ומפיקה של פורמטים בינלאומיים לסדרות ודרמות. החברה חתומה בין היתר על הפקות כגון "שבאבניקים", "מטומטמת", "פולמן", "גאליס" ועוד ועוד. את החברה הקים כאמור דני פארן, המכונה לעתים גם "אבי הטלנובלות בישראל", והוא נשאר לנהל את החברה גם לאחר שנרכשה על-ידי פלטי ומוזס. אחרי פרישתו לקח את מושכות הניהול בנו יוני פארן. בתעשייה מתארים אותו כמנהל מוכשר, יזם בעל חזון בתוכן והפקה, וזוקפים לזכותו את ההצלחה של החברה.  

לדורי מדיה יש מספר זרועות בתחומי ייצור והפצת התוכן, בהן ערוצי הטלנובלות "ויוה" ו-"ויוה פלוס", "דורי מדיה אות" שעוסקת בדיבוב ובהוספת כתוביות, חברת הפצת תוכן ועוד - וכן חברת הפקה שמפיקה סדרות וסרטים.

בשנים האחרונות נחלשה החברה בכמה פעילויות: התקשרות עם הוט על עטיפת ערוצי הקולנוע של חמשת ערוצי הסרטים הופסקה; ערוצי הטלנובלות "ויוה" ו-"ויוה פלוס" סובלים בשנים האחרונות מתחרות קשה מצד ערוץ הטלנובלות הטורקיות - מה שהצניח באופן משמעותי את כמות המינויים; ולמעשה חברת ההפקה דרסט הפכה לזרוע הפעילות העיקרית.

לדבריהם, מערכת היחסים בין פארן הבן שניהל את החברה בפועל לבין בעלי המניות העיקריים שלה נדב פלטי ותמי מוזס ידעו עליות ומורדות. על פי מקורות בענף, פארן הרגיש שהוא זה שנושא את העגלה קדימה למרות שאיננו בעל מניות, ומנגד לבעלי המניות היו השגות בסוגיות של רווחיות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.