נייקי
צילום: צילום מסך
TV

נייקי בפרסומת "ווינרית" על זכיית ארה"ב במונדיאל הנשים

מנפצת את תקרת הזכוכית: בשחור לבן שמוסיף ממד של היסטוריה וחשיבות, נייקי חוגגת את הזכייה עם נאום חוצב להבות ששם אותה שוב בצד הנכון של ההיסטוריה ועולם השיווק
משה בנימין |

פחות מחודש לאחר שתרגמה את המחמאות על המהלך המבריק והאמיץ עם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק לזכיות בפסטיבל קאן, נייקי ממשיכה את הקו ה"ווינרי" נוקט העמדה של המותג ויוצאת בפרסומת מרוממת רוח שבנויה על נבחרת כדורגל הנשים של ארה"ב שזכתה לאחרונה במונדיאל הנשים.

כמו קאפרניק, גם כוכבת נבחרת הנשים של ארה"ב ומי שנבחרה לשחקנית הטובה ביותר של המונדיאל, מייגן רפינו, הפגינה בגלוי את חוסר אהדתה לממשל טראמפ ולנשיא עצמו, כרעה ברך כפי שעשה קאפרניק כתמיכה במאבקו והודיעה שלא תגיע לבית הלבן במידה והנבחרת תזכה. במובן הזה רפינו היא ההמשך הישיר והמקבילה הנשית של קאפרניק ועבור נייקי, החתיכה הנוספת בפאזל שבאמצעותו מותג הספורט טוען את עצמו בערכים ליברליים, אוניברסליים, עדכניים, מנצחים וממקם את עצמו "בצד הנכון של ההיסטוריה".  

הפרסומת החדשה, בשחור לבן שמוסיף לה ממד נוסף של היסטוריה וחשיבות, עלתה לפני יומיים, לאחר שנבחרת הנשים של ארה"ב זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בתואר אלופת העולם לאחר שגברה 2-0 על נבחרת הולנד. מאחורי הפרסומת תחת השם Never Stop Winning עומד משרד הפרסום Wieden & Kennedy שבאופן מוצדק ומתבקש הפך את זכיית נבחרת הנשים לחגיגה של העצמה נשית באמצעות טריק מוכר שאף פעם לא נכשל: סדרת תמונות סטילס שמנציחות את האירוע הספורטיבי ובתוכן תמונות השחקניות, האצטדיונים, מנהרת העלייה למגרש, חגיגות לאחר שערים ועוד תמונות הירואיות וכל זאת על רקע נאום חוצב להבות ומעורר השראה. 

 

"שבירה של כל תקרת זכוכית". הפרסומת של נייקי

"אני מאמינה" נאמר בנאום שמלווה את הפרסומת בקולה של אשה, "אני מאמינה שנזכה בפעם הרביעית, ונמשיך לנצח עד שנהיה לא רק קבוצת הנשים הטובה בעולם אלא קבוצת הכדורגל הטובה בעולם, ושדור שלם של בנות ובנים ייצאו לשחק ויאמרו דברים כמו 'אני רוצה להיות כמו מייגן רפינו כשאגדל' ושהם יקבלו את ההשראה לדבר ולנצח ולהלחם עבור מה שהם מאמינים בו ואני מאמינה שהקול שלה יישמע ושתכניות טלוויזיה ידברו עלינו כל יום ולא רק פעם ב-4 שנים ושנשים יצליחו לכבוש הרבה יותר מאת מגרש הכדורגל כמו שבירה של כל תקרת זכוכית ושפניהן ייחצבו על הר ראשמור, ושנמשיך להיאבק לא רק כדי לעשות היסטוריה אלא כדי לשנות אותה, לנצח". 

מובן מאליו שהחיבור בין נייקי לנבחרת הנשים המדוברת של ארה"ב, בעידן שבו מונדיאל הנשים זוכה לחשיפה תקשורתית רחבה עוזר גם לביזנס ויבוא לידי ביטוי בתכונה ערה בסניפי נייקי. מנגד, ההצלחה המסחרית שתושג בעקבות התמיכה בשחקניות שמסוקרות ללא הרף, בראשות רפינו, היא תגמול הולם לנייקי ששילמה על כך במטבע של אומץ ולקיחת סיכונים. בתקופה שבה מחקרים על התנהגות צרכנים מראים ש-63% מאתנו (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה נראה שנייקי לא נמצאת רק בצד הנכון של ההיסטוריה אלא גם בצד הנכון של עולם השיווק והפרסום. 

 

כוכבת אמיתית. מייגן רפינו

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.