נייקי
צילום: צילום מסך
TV

נייקי בפרסומת "ווינרית" על זכיית ארה"ב במונדיאל הנשים

מנפצת את תקרת הזכוכית: בשחור לבן שמוסיף ממד של היסטוריה וחשיבות, נייקי חוגגת את הזכייה עם נאום חוצב להבות ששם אותה שוב בצד הנכון של ההיסטוריה ועולם השיווק
משה בנימין |

פחות מחודש לאחר שתרגמה את המחמאות על המהלך המבריק והאמיץ עם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק לזכיות בפסטיבל קאן, נייקי ממשיכה את הקו ה"ווינרי" נוקט העמדה של המותג ויוצאת בפרסומת מרוממת רוח שבנויה על נבחרת כדורגל הנשים של ארה"ב שזכתה לאחרונה במונדיאל הנשים.

כמו קאפרניק, גם כוכבת נבחרת הנשים של ארה"ב ומי שנבחרה לשחקנית הטובה ביותר של המונדיאל, מייגן רפינו, הפגינה בגלוי את חוסר אהדתה לממשל טראמפ ולנשיא עצמו, כרעה ברך כפי שעשה קאפרניק כתמיכה במאבקו והודיעה שלא תגיע לבית הלבן במידה והנבחרת תזכה. במובן הזה רפינו היא ההמשך הישיר והמקבילה הנשית של קאפרניק ועבור נייקי, החתיכה הנוספת בפאזל שבאמצעותו מותג הספורט טוען את עצמו בערכים ליברליים, אוניברסליים, עדכניים, מנצחים וממקם את עצמו "בצד הנכון של ההיסטוריה".  

הפרסומת החדשה, בשחור לבן שמוסיף לה ממד נוסף של היסטוריה וחשיבות, עלתה לפני יומיים, לאחר שנבחרת הנשים של ארה"ב זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בתואר אלופת העולם לאחר שגברה 2-0 על נבחרת הולנד. מאחורי הפרסומת תחת השם Never Stop Winning עומד משרד הפרסום Wieden & Kennedy שבאופן מוצדק ומתבקש הפך את זכיית נבחרת הנשים לחגיגה של העצמה נשית באמצעות טריק מוכר שאף פעם לא נכשל: סדרת תמונות סטילס שמנציחות את האירוע הספורטיבי ובתוכן תמונות השחקניות, האצטדיונים, מנהרת העלייה למגרש, חגיגות לאחר שערים ועוד תמונות הירואיות וכל זאת על רקע נאום חוצב להבות ומעורר השראה. 

 

"שבירה של כל תקרת זכוכית". הפרסומת של נייקי

"אני מאמינה" נאמר בנאום שמלווה את הפרסומת בקולה של אשה, "אני מאמינה שנזכה בפעם הרביעית, ונמשיך לנצח עד שנהיה לא רק קבוצת הנשים הטובה בעולם אלא קבוצת הכדורגל הטובה בעולם, ושדור שלם של בנות ובנים ייצאו לשחק ויאמרו דברים כמו 'אני רוצה להיות כמו מייגן רפינו כשאגדל' ושהם יקבלו את ההשראה לדבר ולנצח ולהלחם עבור מה שהם מאמינים בו ואני מאמינה שהקול שלה יישמע ושתכניות טלוויזיה ידברו עלינו כל יום ולא רק פעם ב-4 שנים ושנשים יצליחו לכבוש הרבה יותר מאת מגרש הכדורגל כמו שבירה של כל תקרת זכוכית ושפניהן ייחצבו על הר ראשמור, ושנמשיך להיאבק לא רק כדי לעשות היסטוריה אלא כדי לשנות אותה, לנצח". 

מובן מאליו שהחיבור בין נייקי לנבחרת הנשים המדוברת של ארה"ב, בעידן שבו מונדיאל הנשים זוכה לחשיפה תקשורתית רחבה עוזר גם לביזנס ויבוא לידי ביטוי בתכונה ערה בסניפי נייקי. מנגד, ההצלחה המסחרית שתושג בעקבות התמיכה בשחקניות שמסוקרות ללא הרף, בראשות רפינו, היא תגמול הולם לנייקי ששילמה על כך במטבע של אומץ ולקיחת סיכונים. בתקופה שבה מחקרים על התנהגות צרכנים מראים ש-63% מאתנו (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה נראה שנייקי לא נמצאת רק בצד הנכון של ההיסטוריה אלא גם בצד הנכון של עולם השיווק והפרסום. 

 

כוכבת אמיתית. מייגן רפינו

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.