נייקי בפרסומת "ווינרית" על זכיית ארה"ב במונדיאל הנשים
פחות מחודש לאחר שתרגמה את המחמאות על המהלך המבריק והאמיץ עם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק לזכיות בפסטיבל קאן, נייקי ממשיכה את הקו ה"ווינרי" נוקט העמדה של המותג ויוצאת בפרסומת מרוממת רוח שבנויה על נבחרת כדורגל הנשים של ארה"ב שזכתה לאחרונה במונדיאל הנשים.
כמו קאפרניק, גם כוכבת נבחרת הנשים של ארה"ב ומי שנבחרה לשחקנית הטובה ביותר של המונדיאל, מייגן רפינו, הפגינה בגלוי את חוסר אהדתה לממשל טראמפ ולנשיא עצמו, כרעה ברך כפי שעשה קאפרניק כתמיכה במאבקו והודיעה שלא תגיע לבית הלבן במידה והנבחרת תזכה. במובן הזה רפינו היא ההמשך הישיר והמקבילה הנשית של קאפרניק ועבור נייקי, החתיכה הנוספת בפאזל שבאמצעותו מותג הספורט טוען את עצמו בערכים ליברליים, אוניברסליים, עדכניים, מנצחים וממקם את עצמו "בצד הנכון של ההיסטוריה".
הפרסומת החדשה, בשחור לבן שמוסיף לה ממד נוסף של היסטוריה וחשיבות, עלתה לפני יומיים, לאחר שנבחרת הנשים של ארה"ב זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בתואר אלופת העולם לאחר שגברה 2-0 על נבחרת הולנד. מאחורי הפרסומת תחת השם Never Stop Winning עומד משרד הפרסום Wieden & Kennedy שבאופן מוצדק ומתבקש הפך את זכיית נבחרת הנשים לחגיגה של העצמה נשית באמצעות טריק מוכר שאף פעם לא נכשל: סדרת תמונות סטילס שמנציחות את האירוע הספורטיבי ובתוכן תמונות השחקניות, האצטדיונים, מנהרת העלייה למגרש, חגיגות לאחר שערים ועוד תמונות הירואיות וכל זאת על רקע נאום חוצב להבות ומעורר השראה.
"שבירה של כל תקרת זכוכית". הפרסומת של נייקי
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מאמינה" נאמר בנאום שמלווה את הפרסומת בקולה של אשה, "אני מאמינה שנזכה בפעם הרביעית, ונמשיך לנצח עד שנהיה לא רק קבוצת הנשים הטובה בעולם אלא קבוצת הכדורגל הטובה בעולם, ושדור שלם של בנות ובנים ייצאו לשחק ויאמרו דברים כמו 'אני רוצה להיות כמו מייגן רפינו כשאגדל' ושהם יקבלו את ההשראה לדבר ולנצח ולהלחם עבור מה שהם מאמינים בו ואני מאמינה שהקול שלה יישמע ושתכניות טלוויזיה ידברו עלינו כל יום ולא רק פעם ב-4 שנים ושנשים יצליחו לכבוש הרבה יותר מאת מגרש הכדורגל כמו שבירה של כל תקרת זכוכית ושפניהן ייחצבו על הר ראשמור, ושנמשיך להיאבק לא רק כדי לעשות היסטוריה אלא כדי לשנות אותה, לנצח".
מובן מאליו שהחיבור בין נייקי לנבחרת הנשים המדוברת של ארה"ב, בעידן שבו מונדיאל הנשים זוכה לחשיפה תקשורתית רחבה עוזר גם לביזנס ויבוא לידי ביטוי בתכונה ערה בסניפי נייקי. מנגד, ההצלחה המסחרית שתושג בעקבות התמיכה בשחקניות שמסוקרות ללא הרף, בראשות רפינו, היא תגמול הולם לנייקי ששילמה על כך במטבע של אומץ ולקיחת סיכונים. בתקופה שבה מחקרים על התנהגות צרכנים מראים ש-63% מאתנו (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה נראה שנייקי לא נמצאת רק בצד הנכון של ההיסטוריה אלא גם בצד הנכון של עולם השיווק והפרסום.
כוכבת אמיתית. מייגן רפינו
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
