נייקי
צילום: צילום מסך
TV

נייקי בפרסומת "ווינרית" על זכיית ארה"ב במונדיאל הנשים

מנפצת את תקרת הזכוכית: בשחור לבן שמוסיף ממד של היסטוריה וחשיבות, נייקי חוגגת את הזכייה עם נאום חוצב להבות ששם אותה שוב בצד הנכון של ההיסטוריה ועולם השיווק
משה בנימין |

פחות מחודש לאחר שתרגמה את המחמאות על המהלך המבריק והאמיץ עם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק לזכיות בפסטיבל קאן, נייקי ממשיכה את הקו ה"ווינרי" נוקט העמדה של המותג ויוצאת בפרסומת מרוממת רוח שבנויה על נבחרת כדורגל הנשים של ארה"ב שזכתה לאחרונה במונדיאל הנשים.

כמו קאפרניק, גם כוכבת נבחרת הנשים של ארה"ב ומי שנבחרה לשחקנית הטובה ביותר של המונדיאל, מייגן רפינו, הפגינה בגלוי את חוסר אהדתה לממשל טראמפ ולנשיא עצמו, כרעה ברך כפי שעשה קאפרניק כתמיכה במאבקו והודיעה שלא תגיע לבית הלבן במידה והנבחרת תזכה. במובן הזה רפינו היא ההמשך הישיר והמקבילה הנשית של קאפרניק ועבור נייקי, החתיכה הנוספת בפאזל שבאמצעותו מותג הספורט טוען את עצמו בערכים ליברליים, אוניברסליים, עדכניים, מנצחים וממקם את עצמו "בצד הנכון של ההיסטוריה".  

הפרסומת החדשה, בשחור לבן שמוסיף לה ממד נוסף של היסטוריה וחשיבות, עלתה לפני יומיים, לאחר שנבחרת הנשים של ארה"ב זכתה בפעם הרביעית בתולדותיה בתואר אלופת העולם לאחר שגברה 2-0 על נבחרת הולנד. מאחורי הפרסומת תחת השם Never Stop Winning עומד משרד הפרסום Wieden & Kennedy שבאופן מוצדק ומתבקש הפך את זכיית נבחרת הנשים לחגיגה של העצמה נשית באמצעות טריק מוכר שאף פעם לא נכשל: סדרת תמונות סטילס שמנציחות את האירוע הספורטיבי ובתוכן תמונות השחקניות, האצטדיונים, מנהרת העלייה למגרש, חגיגות לאחר שערים ועוד תמונות הירואיות וכל זאת על רקע נאום חוצב להבות ומעורר השראה. 

 

"שבירה של כל תקרת זכוכית". הפרסומת של נייקי

"אני מאמינה" נאמר בנאום שמלווה את הפרסומת בקולה של אשה, "אני מאמינה שנזכה בפעם הרביעית, ונמשיך לנצח עד שנהיה לא רק קבוצת הנשים הטובה בעולם אלא קבוצת הכדורגל הטובה בעולם, ושדור שלם של בנות ובנים ייצאו לשחק ויאמרו דברים כמו 'אני רוצה להיות כמו מייגן רפינו כשאגדל' ושהם יקבלו את ההשראה לדבר ולנצח ולהלחם עבור מה שהם מאמינים בו ואני מאמינה שהקול שלה יישמע ושתכניות טלוויזיה ידברו עלינו כל יום ולא רק פעם ב-4 שנים ושנשים יצליחו לכבוש הרבה יותר מאת מגרש הכדורגל כמו שבירה של כל תקרת זכוכית ושפניהן ייחצבו על הר ראשמור, ושנמשיך להיאבק לא רק כדי לעשות היסטוריה אלא כדי לשנות אותה, לנצח". 

מובן מאליו שהחיבור בין נייקי לנבחרת הנשים המדוברת של ארה"ב, בעידן שבו מונדיאל הנשים זוכה לחשיפה תקשורתית רחבה עוזר גם לביזנס ויבוא לידי ביטוי בתכונה ערה בסניפי נייקי. מנגד, ההצלחה המסחרית שתושג בעקבות התמיכה בשחקניות שמסוקרות ללא הרף, בראשות רפינו, היא תגמול הולם לנייקי ששילמה על כך במטבע של אומץ ולקיחת סיכונים. בתקופה שבה מחקרים על התנהגות צרכנים מראים ש-63% מאתנו (שני שליש) מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שנוקטות עמדה ומצדדות במטרה או אג'נדה נראה שנייקי לא נמצאת רק בצד הנכון של ההיסטוריה אלא גם בצד הנכון של עולם השיווק והפרסום. 

 

כוכבת אמיתית. מייגן רפינו

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״