עתיד המדיה החברתית הוא שיפסיקו לקרוא לה מדיה חברתית
לפני 3 שנים הנחתי פאנל בכנס DLD תחת השם "העתיד של המובייל הוא שיפסיקו לקרוא לו מובייל", the future of mobile is stop calling it mobile. הרעיון המרכזי היה שהרשתות הסלולריות והמכשירים הניידים הפכו למשהו בסיסי, חלק בלתי נפרד ומהותי מחיי היומיום של כל אחד מאיתנו שההגדרה שלו כעולם נפרד, כנישה שדורשת התייחסות נפרדת כבר לא רלוונטית, להפך הכל הוא מובייל ומה שלא עוד יהיה ומי שלא הבין זאת בזמן נעלם.
3 שנים אח"כ ההגדרה מובייל כעולם נפרד כמעט נעלמה. אין אתרים שתומכים במובייל וכאלו שלא, אין חנויות שמוכרות בנייד וכאלו שלא, או סרטוני יוטיוב שאפשר לראות רק בבית. מהצד השני יש עולם שלם של שירותים ניידים שמשנים ומשפיעים על חיינו כמו Uber, גט טקסי, איזי, Waze ועוד, שהניידות והמיקום הם הבסיס שלהם באופן שקוף לחלוטין למשתמש.
על אותו משקל, שנת 2019 מסמנת את תחילתה של אותה מגמה עבור המדיה החברתית והתוכן הדיגיטלי, עתידה של המדיה החברתית הוא שיפסיקו לקרוא לה מדיה חברתית.
מצידו של המשתמש השימוש במדיה החברתית כבר הפך שקוף. בחירת מסעדה, קבלת שירות, צריכת חדשות, צפייה בסדרות וכמובן תקשורת ימיומית. השימוש במדיה החברתית שהגיע השנה לממדי שיא עם יותר מ-2.5 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, חצתה כבר מזמן גילאים או מגזרים והיא משמשת את כולם ולכל דבר מגיל 10 עד 100, מסלבס ועד פעילים חברתיים, מפוליטיקאים באמריקה ועד כוהני דת בהודו. כולם.
הנעשה במדיה החברתית לא נעשה במדיה החברתית הוא קורה במציאות והוא חלק ממנה, מה שמתרחש בתוך אינסטגרם זולג לתוצאות החיפוש בגוגל, מה שמתרחש בפייסבוק זולג לכותרות העיתונים ומה שמתרחש בטוויטר משפיע על תוצאות הבחירות (טוב, בכל מקום חוץ מבישראל), הכל משפיע ומושפע בו זמנית, ובעולם תחרותי עסק שלא יבין זאת - ייעלם.
- האיחוד האירופי: הרשתות החברתיות יישאו באחריות על הונאות כלכליות
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לעולם השיווק, תחום שמטרתו בניית תדמית, העברת מסרים והשפעה והנעה של צרכנים, ההבנה הזאת קריטית יותר מלכל התמחות ארגונית אחרת. המהפכה הקודמת שבה נעו ארגונים לכיוון המציאות היומיומית של הצרכן, זו ששברה את החומה בין מה שהוא מובייל למה שאיננו, הונחה על כתפיהם של אנשי הפיתוח וה-IT. המשימה להתחבר למציאות ולשנות את הארגון אל מול מאות מיליוני דוברי מדיה חברתית מוטלת על כתפיהם של מנהלי השיווק.
תוכן דיגיטלי אם לצטט את ידידי יניב סבן הוא היום תחילתו של הפאנל השיווקי, זה שמשמש בסיס לכל תכנית שיווק ולהשגת כל מטרה, התוכן והמדיה החברתית יעמדו בתחילתו של התהליך וינועו לכל אורכה של הפעילות השיווקית לא כחולייה שבה יש מציאות מסוימת וכללי פעולה שונים אלא כמציאות עצמה.
* שגיא חמץ הוא המייסד ומבעלי סוכנות הסושיאל Blink שבה שותפה רשת הפרסום העולמית Havas
- 1.נו, מה חידשת? (ל"ת)שלומית 04/01/2019 07:11הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
