בניין רשת
צילום: אלכסנדר כץ
פרסום ראשון

על רקע הפיצול: 6 עובדים באתר רשת עברו שימוע לפני פיטורים

הזכיינית משנה אסטרטגיה לאחר שנתיים של הרחבת האתר בתכני לייף-סטייל, וכעת האתר שלה יעסוק רק בתכנים טלוויזיוניים. גורמים מעריכים כי זהו לא סוף פסוק וצפויים עוד עובדים לעזוב
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה פיצול רשת

6 עובדים באתר רשת עברו בימים האחרונים הליך שימוע לפני פיטורים - כך נודע לאייס. גורמים באתר מעריכים כי המספר עשוי לגדול בעוד מספר עובדים שיסיימו את עבודתם באתר של הזכיינית, בתקופה בה היא עוברת לשדר בערוץ נפרד - אפיק 13.  

ההחלטה נובעת משינוי אסטרטגיה של הזכיינית שהחליטה כי בפורמט החדש של האתר, הוא יתמוך רק בתכנים המשודרים על המסך, ולא יפיק תוכן עצמאי, כפי שניסו לעשות בשנתיים האחרונות, מה שהוביל בזמנו לגיוס עובדים נרחב לתפקידי כתיבה, עריכה, הפקה, גרפיקה ועוד.

 

בשנתיים האחרונות ניסתה רשת להיאבק בזירה הדיגיטלית בין היתר ב-mako של קשת, והתוצאות היו שנויות במחלוקת. רשת שם דגש בתקופה זו - מאז הגיע דובב גולדשטיין לזכיינית - על לייף סטייל ובידור, עשה שימוש בכתבים ועורכים, כאשר התכנים התבססו עדיין על התכנים הטלוויזיוניים שלה. 

 

עם הפיצול, במחלקת הדיגיטל שלה תחת ניהולה של מיכל לוצקי שהגיעה לפני מספר חודשים, יעסקו בתכנים הרבים שיופקו ב-7 ימי שידור, בהם מותגי ריאליטי חזקים כמו האח הגדול, המרוץ למיליון והישרדות, כמו גם תכני האקטואליה, שיזכו לטיפול בדיגיטל.

עוד נודע כי המיני-סייט של רשת בנושאי טיולים MOOD, נסגר שנה וחצי לאחר הקמתו, ויעל גולן, שערכה אותו, תעבור לתפקיד בכיר במחלקת הדיגיטל. 

 

מלבד הפיטורים, בחודשים האחרונים חלה תחלופה גדולה באתר ובין היתר עזבו אותו העורכת הראשית נועה תמיר וסגנה רון גורדון. לפני כ-5 חודשים מונתה לוצקי לסמנכ"ל הדיגיטל של רשת, במקומו של גולדשטיין. בשבועות האחרונים דנו בזכיינית גם בזהותו של העורך העתידי, ושמו של שי גולדן עלה כמועמד. כעת, השינוי הנוכחי יוביל בנוסף לפיטורי עובדים, גם לשינוי בעיצוב הגרפי של האתר, זמן לא רב לאחר שכבר עבר שינוי ויזואלי נרחב.

 

בתוך רשת נשמעים קולות מרמור בשל הקיצוצים באתר, וזאת על רקע החיזוק באתר MAKO של המתחרה קשת. "הזכיינית עוברת ל-7 ימים, אבל מקצצת עובדים באתר האינטרנט שלה", אמר גורם.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

מרשת נמסר בתגובה: "עם המעבר של 'רשת 13' לשבוע שידורים מלא החל מ-1 בנובמבר בערוץ 13 ועם הרחבת התכנים הטלוויזיוניים של 'רשת 13', החליטה הנהלת החברה להתמקד בגישה המשלבת VOD, רשתות חברתיות ומיקוד בתכנים ובמותגים הטלוויזיוניים המצוינים שבבעלותה, זאת בדומה לפעילות הדיגיטל של רשתות הטלוויזיה הגדולות והמובילות בעולם".

עוד נמסר כי "מהלך זה יכלול בין השאר גם שינויים פרסונליים ואיתור וגיוס אנשי תוכן שחוזקותיהם בייצור תוכן משלים ובתכנים המיועדים לרשתות החברתיות. בימים אלה מגייסת מחלקת הדיגיטל את אנשי התוכן לפיתוח התכנים ובפלטפורמות החדשניות סביב חודשים רבים של שידור 'האח הגדול', 24/7 - שהוא למעשה מנוע הצמיחה המסיבי ביותר של הדיגיטל ב2018".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחד המקומות ההזויים עלי אדמות (ל"ת)
    רונן 16/11/2017 19:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחד שיודע הכל 26/10/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    עולם הדיגיטל של רשת לא יודע מה יד שמאל עושה ומה יד ימין רוצה. ההבנה בדיגיטל בבניין הזה היא בדיחה גרועה. אין אסטרטגיה או תכנון לזמן הארוך אז מה הפלא שכל מתחם מעלים שם רקוב מהיסוד. העיקר הביאו מנכלים סמנכלים שיגזרו קופונים על חשבון העובדים הקטנים! רשת עשתה את הפניית פרסה הכי מפגרת בשוק הדיגיטל ובעולמות התוכן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.