המכה של גוגל: אנליסטים צופים הפסד שנתי של 750 מיליון דולר

האנליסטים צופים הפסד של כ-7.5% מתוך המחזור השנתי של כ-10.2 מיליארד דולר הצפוי ל-2017
משה בנימין |
נושאים בכתבה גוגל יוטיוב

הפסד שנתי של 7.5% מהמחזור, זהו הצפי של האנליסטים, על פי אתר ביזנס אינסיידר, עבור גוגל שנמצאת בשיאו של המשבר סביב הפרסומות המועלות ליוטיוב לצד תכנים שאינם הולמים או מקובלים על המפרסמים הגדולים. המשמעות היא אובדן של בין 750 מיליון דולר למיליארד, מתוך מחזור שנתי שעמד בתחילת 2017 על צפי של 10.2 מיליארד דולר. 

המשבר שהחל בבריטניה לאחר התחקיר העיתונאי של הטיימס הלונדוני התגלגל כחודש וחצי לאחר מכן לארה"ב. טווח הזמן הארוך מאז תחילת הפרשה עד לגלי ההדף שהגיעו לארה"ב מעידים על מורכבות העניין ואי יכולתה של גוגל להרגיע את המפרסמים. שיחות שערכה החברה עם נציגיהם של המפרסמים ומשרדי הפרסום הובילו למבוי סתום והמשך הקפאת התקציבים לאחר שגוגל לא הצליחה לענות על צרכי אבטחת וניטור התוכן הנוקשים של המפרסמים. 

לתחזיות הקודרות על הכנסות גוגל יש צד שני, שמיטיב עם רשתות הטלוויזיה שצפויות ליהנות מנתחי הפרסום שיוטיוב איבדה, כשהן מבטיחות סביבת תוכן מבוקרת עבור המותגים. מעבר למספר האסטרונומי של כ-250 מפרסמים שעצרו את פעילות הפרסום ביוטיוב, רכיב נוסף שתורם להערכת האנליסטים על אובדן ההכנסות של גוגל הוא פתיחה מחדש של המו"מ על מחירי הפרסום ביוטיוב, כאשר המפרסמים הגדולים ינסו להיטיב את הפוזיציה שלהם מול גוגל, כשזו נמצאת עם הגב לקיר. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה