ירון בר
צילום: יח"צ

אחרי עשור: ירון בר עוזב את ONE - לטובת פלייבאז

סמנכ"ל המכירות של האתר והערוץ, עוזב את מגדל ב.ס.ר לטובת תפקיד מנהל הפעילות המסחרית מול מפרסמים בישראל של פלטפורמת התוכן הוויראלי
אלכסנדר כץ | (14)

ירון בר מצטרף לפלטפורמת יצירת התוכן הוויראלי פלייבאז, כחלק מהמהלך להרחיב את תחומי פעילותה בישראל. בר שימש בעשור האחרון כסמנכ"ל המכירות של אתר ONE, ובתפקידו החדש יהיה מנהל הפעילות המסחרית מול מפרסמים של פלייבאז בישראל.

ההחלטה לגייס את בר היא חלק מתהליך הצמיחה של פלייבאז, שאחראית על יצירת תכנים ויראליים בגופי תקשורת רבים, תוך שימוש במגוון פורמטים המעודדים מעורבות משתמשים ושיתוף במדיה חברתית. למעלה מ-12 אלף  מפרסמים ואתרי תוכן משתמשים בפלטפורמה של פלייבאז, בהם אמריקן אקספרס, הפינגטון פוסט, פורד, CNBC, ועוד. גם בישראל הפלטפורמה הזאת פופולרית למדי. 

מאז נוסדה ב 2012, מושכת החברה עשרות מליוני משתמשים מדי חודש ואף העפילה לראש רשימת האתרים המשותפים בפייסבוק לשנת 2015. גיוס ההון האחרון של פלייבאז, אותו הובילה חברת דיסני העולמית, מביא את סך כל ההשקעות בחברה ל-31 מליון דולר. לפלייבאז משרדים בניו יורק, תל אביב, לונדון, המבורג, נאשוויל, לוס אנג'לס, סאו פאולו ובקרוב בייג'ינג. 

בר הגיע לאתר ONE ב-2006, בתקופה בה מכרה החברה שטחי פרסום באתר הספורט ONE בלבד. מאז התרחבה פעילות מחלקת המכירות למכירת שטחי פרסום ותוכן שווקי באפליקציה, מכירת חסויות בתכנית הספורט של ONE המשודרת ברדיו תל אביב ובסינדיקציה במספר תחנות אזוריות, ומ-2011 למכירת חסויות בערוץ ONE, שבשנה וחצי האחרונות התחזק מאד עם רכישת זכויות השידור של הליגה הספרדית. 

מנכ"ל ONE אודי מילנר מסר: "אני רוצה להודות לירון על 10 שנות פעילות בחברה. עברנו דרך ארוכה ביחד בהם הגענו לשיאים בתחומים רבים. מאחל לירון הרבה הצלחה בהמשך הדרך".

סמנכ"ל מכירות גלובאלי פלייבאז, נעם קורין הוסיף: " אנו מברכים על הצטרפותו של ירון ובטוחים שביחד נמשיך ונחזק את השוק הישראלי כחלק מצמיחתנו הגלובאלית".

יעל שפריר, מנהלת פעילות Playbuzz MENA: "שמחים ששחקן נשמה כמו ירון  מצטרף לנבחרת שלנו ויעזור להכניס את השוק הישראלי למגרש התוכן של הגדולים".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ירון אתה מלך! (ל"ת)
    תומר 25/09/2016 19:11
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    אילן פ. 25/09/2016 18:22
    הגב לתגובה זו
    איש מכירות בעל אנושיות, אמפטיה והבנה. כל הכבוד, ברכות על השדרוג.
  • 12.
    איש יקר ומשובח.בהצלחה (ל"ת)
    לימור.ל 25/09/2016 17:23
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    המכר 25/09/2016 16:42
    הגב לתגובה זו
    איש המכירות מספר 1 בתעשיה. קודם כל בן אדם. מה שכל כל חסר לאנשים בתעשיה שלנו. ירון יכול למכור לך את הרכב שכבר בבעלותך והוא יעשה את זה עם המון חן ונחישות. פשוט מספר 1. גיוס מדהים של פלייבאז. שיתנו לו לעבוד ויגבו אותו. אץ המספרים הוא בוודאות יביא
  • 10.
    אשריחן 25/09/2016 15:49
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד פלייבאז זה גיוס מדהים, בזמן הנכון, ונראה שהכל הולך להתחבר. אבידה גדולה ל-one ולמסי ורונאלדו שאיבדו צלע חשובה במשולש האימים "מסי-רונאלדו- ירון".
  • 9.
    עופר המדר 25/09/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    המון בהצלחה!
  • 8.
    מנהלת מכירות כלשהי 25/09/2016 15:20
    הגב לתגובה זו
    ירון בר מספר 1
  • 7.
    דנה 25/09/2016 14:51
    הגב לתגובה זו
    WOW יהיה מוזר בלי ירון בONE . בהצלחה יא מלך
  • 6.
    אשריך ירון ?? בהצלחה (ל"ת)
    יואבי 25/09/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נדיר נדיריהו 25/09/2016 14:42
    הגב לתגובה זו
    מספר אחד בשוק. אין על ירון.
  • 4.
    נדיר נדיריהו 25/09/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    מספר אחד בשוק. אין על ירון.
  • 3.
    תותח על!!! המון בהצלחה (ל"ת)
    סיון 25/09/2016 13:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לקוח מרוצה 25/09/2016 13:42
    הגב לתגובה זו
    אין יותר חזק ממנו במכירות. אני כבר עושה איתו עסקים מעל 15 שנה. נשמה וטובה ומילה זאת מילה. כיף להביא לו כסף! בהצלחה ירוני
  • 1.
    רפי 25/09/2016 13:34
    הגב לתגובה זו
    אין משיהוא יותר נכון לפלייבאז מירון- סחטיין
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.