טור

משחק מקדים: פרסומות במשחק זה לחלשים - המותגים הגדולים כבר לא מחכים לסופרבול

המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות, וכך מגיעים לנקודה שהשבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות
טל שוויגר | (2)

סמנו ביומנים: 7.2.2016, היום הגדול שכל המפרסמים מחכים לו, גמר הסופרבול בו כל דקת מסך עולה 10 מיליון דולר (#TrueStory) הולך להיות לא-רלוונטי בעליל. השנה המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות. הרי לאף צופה כבר אין סבלנות לחכות למשחק בשביל לראות את הפרסומת (#BitchYouCrazy) וגם טיזר בנאלי שסתם חושף 15 שניות מהפרסומת כבר מזמן זוכה להתעלמות (#Boriiiiiiing), וכך אנחנו מגיעים לנקודה שבה השבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות.

 

נכון להיום יותר מחצי מהמותגים כבר שחררו לרשת את ה-Big Game Ad שלהם, או לפחות טיזרים מושקעים שמשמשים כפרסומות דה-פקטו. חשוב לציין שגורם קריטי בכל הסיפור הזה הוא טוויטר, שמאפשר לכל מותג להגיע במהירות מגוחכת לאינספור מסכים באמצעות האשטאג מטופש לבחירתו, דבר שכרגע לא רלוונטי לישראל (#Facebook4Life). מה נשאר לנו? להתרווח וליהנות.

 

טיזר אמיתי כמו בימים הטובים

אחת המגמות שאנחנו רואים השנה היא שימוש בטיזרים במובן המקורי והטוב. טיזרים שמשאירים שאלה פתוחה שתיענה רק בסופרבול. המותג שעושה את זה הכי טוב, ובעיני מנצח את הסופרבול בינתיים, הוא טאקו בל. לקראת המשחק הם החליטו להשיק מוצר. מה המוצר? אף אחד לא יודע. אפילו לא הפרזנטורים של הקמפיין. כי נכון לעכשיו המוצר הוא קופסה ירוקה שאפשר לשתול עליה באפטר-אפקטס מה שרוצים. זה לא מונע מכם את האפשרות להזמין את המוצר בהזמנה מוקדמת ולטעום אותו לפני כולם. מהלך פשוט ומדויק שיוצר סקרנות בדיוק כמו שצריך. (עדכון: היום נחשף המוצר הסודי של טאקו בל).

ההודעה לעיתונות של טאקו בל

 

 

הבאים בתור הם סניקרס שעושים בשכל ולא עוזבים את המסר הקבוע שלהם: "אתה לא עצמך כשאתה רעב". השנה, הטיזר שלהם לא חושף את הפרזנטור, אלא מציג את הסיטואציה בלבד ומזמין את הגולשים לנחש (בלב) מי הוא יהיה. (עדכון: הפרזנטור הסודי של סניקרס נחשף בסוף השבוע). 

סניקרס הם לא היחידים שמשתמשים בטקטיקה הזו, כשגם Turbo Tax ו-KFC עלו עם טיזרים שמשאירים את שאלת הפרזנטור פתוחה. Turbo Tax בחרו בסרטון חביב עם פרזנטור מפתיע, KFC הלכו על משהו שיצא להם סופר-קריפי.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

 

 

הצעירים של היום

בזמן שחלק מהמותגים ממשיכים לשפוך את כספם על פרזנטורים בומבסטיים וקלישאתיים כמו ליאם ניסן וראיין ריינולדס, השנה יותר מתמיד אנחנו רואים את עליית הסלבים החדשים: אנשים פחות קונפורמיסטיים, קצת מוזרים, שלקהל הצעיר מול מסך המחשב בבית קל יותר להתחבר אליהם. גם כאן אנחנו רואים שלמרות שהפרסומת עצמה עוד לא נחשפה, הטיזרים הם מגוונים, מושקעים ועומדים לבדם בגאון.

שלושה מותגים שהימרו על פרזנטורים מהסוג הזה הם SquareSpace - שבחרו בצמד הקומיקאים Key & Peele ובחוכמה רבה לא הסתפקו בסרטון ויצרו מתחם דיגיטלי שבו הכוכבים יפרשנו ב-Live את המשחק; Butterfinger – שהלכו קצת יותר רחוק ובחרו ב-Billy Eichner, המראיין התזזיתי והמופרע מסדרת השוליים Billy on the Street שדווקא נראה כאן מאוד לא נינוח; ו-Bud Light שהלכו על איימי שומר המדהימה וסת' רוגן הנפלא שאולי יצליחו להציל את הקונספט העבש של קמפיין בחירות, אבל לצערם הם לא ממש מצליחים בזה. 

 

ולסיום, עוד כמה טיזרים שיעלו לכם חיוך על הפנים

עד כמה מושקעים הטיזרים השנה? ה-NFL לקחו את הזמר סיל וגיבשו המוני מקהלות של תינוקות סופרבול - ילדים שנולדו 9 חודשים אחרי הסופרבול. ביחד הם יצרו גירסת 3 דקות על בסיס השיר Kiss From a Rose כטיזר לפרסומת 60 שניות שתעלה בזמן המשחק

 

 

מיקרוסופט מצדם לא עולים עם פרסומת, אבל נותנים לנו הצצה לעתיד המטורף שהם מכינים לנו:

 

 

ואני חייב לסיים בהומאז' לתרצה גרנות שלימדה אותי שמשחק מילים זה הדבר הכי נוראי בעולם ושחייבים להימנע ממנו בכל מחיר, אלא אם כן זה מקרה נדיר שבו משחק המילים פשוט מושלם:

 

הכותב טל שוויגר הוא פרילנס קריאייטיב, לשעבר במקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ולנו יש את הקמפיין שלא נגמר של בנק מזרחי ... (ל"ת)
    טוני 08/02/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה כתבה, אין עליך שוויגר! (ל"ת)
    לאנס פרי 07/02/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.