טור

משחק מקדים: פרסומות במשחק זה לחלשים - המותגים הגדולים כבר לא מחכים לסופרבול

המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות, וכך מגיעים לנקודה שהשבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות
טל שוויגר | (2)

סמנו ביומנים: 7.2.2016, היום הגדול שכל המפרסמים מחכים לו, גמר הסופרבול בו כל דקת מסך עולה 10 מיליון דולר (#TrueStory) הולך להיות לא-רלוונטי בעליל. השנה המפרסמים נאלצים להתאים את עצמם לקצב האולטרה-מהיר שהרשתות החברתיות מכתיבות. הרי לאף צופה כבר אין סבלנות לחכות למשחק בשביל לראות את הפרסומת (#BitchYouCrazy) וגם טיזר בנאלי שסתם חושף 15 שניות מהפרסומת כבר מזמן זוכה להתעלמות (#Boriiiiiiing), וכך אנחנו מגיעים לנקודה שבה השבועיים שלפני המשחק הם בעצם הסופרבול האמיתי של הפרסומות.

 

נכון להיום יותר מחצי מהמותגים כבר שחררו לרשת את ה-Big Game Ad שלהם, או לפחות טיזרים מושקעים שמשמשים כפרסומות דה-פקטו. חשוב לציין שגורם קריטי בכל הסיפור הזה הוא טוויטר, שמאפשר לכל מותג להגיע במהירות מגוחכת לאינספור מסכים באמצעות האשטאג מטופש לבחירתו, דבר שכרגע לא רלוונטי לישראל (#Facebook4Life). מה נשאר לנו? להתרווח וליהנות.

 

טיזר אמיתי כמו בימים הטובים

אחת המגמות שאנחנו רואים השנה היא שימוש בטיזרים במובן המקורי והטוב. טיזרים שמשאירים שאלה פתוחה שתיענה רק בסופרבול. המותג שעושה את זה הכי טוב, ובעיני מנצח את הסופרבול בינתיים, הוא טאקו בל. לקראת המשחק הם החליטו להשיק מוצר. מה המוצר? אף אחד לא יודע. אפילו לא הפרזנטורים של הקמפיין. כי נכון לעכשיו המוצר הוא קופסה ירוקה שאפשר לשתול עליה באפטר-אפקטס מה שרוצים. זה לא מונע מכם את האפשרות להזמין את המוצר בהזמנה מוקדמת ולטעום אותו לפני כולם. מהלך פשוט ומדויק שיוצר סקרנות בדיוק כמו שצריך. (עדכון: היום נחשף המוצר הסודי של טאקו בל).

ההודעה לעיתונות של טאקו בל

 

 

הבאים בתור הם סניקרס שעושים בשכל ולא עוזבים את המסר הקבוע שלהם: "אתה לא עצמך כשאתה רעב". השנה, הטיזר שלהם לא חושף את הפרזנטור, אלא מציג את הסיטואציה בלבד ומזמין את הגולשים לנחש (בלב) מי הוא יהיה. (עדכון: הפרזנטור הסודי של סניקרס נחשף בסוף השבוע). 

סניקרס הם לא היחידים שמשתמשים בטקטיקה הזו, כשגם Turbo Tax ו-KFC עלו עם טיזרים שמשאירים את שאלת הפרזנטור פתוחה. Turbo Tax בחרו בסרטון חביב עם פרזנטור מפתיע, KFC הלכו על משהו שיצא להם סופר-קריפי.

 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

 

 

הצעירים של היום

בזמן שחלק מהמותגים ממשיכים לשפוך את כספם על פרזנטורים בומבסטיים וקלישאתיים כמו ליאם ניסן וראיין ריינולדס, השנה יותר מתמיד אנחנו רואים את עליית הסלבים החדשים: אנשים פחות קונפורמיסטיים, קצת מוזרים, שלקהל הצעיר מול מסך המחשב בבית קל יותר להתחבר אליהם. גם כאן אנחנו רואים שלמרות שהפרסומת עצמה עוד לא נחשפה, הטיזרים הם מגוונים, מושקעים ועומדים לבדם בגאון.

שלושה מותגים שהימרו על פרזנטורים מהסוג הזה הם SquareSpace - שבחרו בצמד הקומיקאים Key & Peele ובחוכמה רבה לא הסתפקו בסרטון ויצרו מתחם דיגיטלי שבו הכוכבים יפרשנו ב-Live את המשחק; Butterfinger – שהלכו קצת יותר רחוק ובחרו ב-Billy Eichner, המראיין התזזיתי והמופרע מסדרת השוליים Billy on the Street שדווקא נראה כאן מאוד לא נינוח; ו-Bud Light שהלכו על איימי שומר המדהימה וסת' רוגן הנפלא שאולי יצליחו להציל את הקונספט העבש של קמפיין בחירות, אבל לצערם הם לא ממש מצליחים בזה. 

 

ולסיום, עוד כמה טיזרים שיעלו לכם חיוך על הפנים

עד כמה מושקעים הטיזרים השנה? ה-NFL לקחו את הזמר סיל וגיבשו המוני מקהלות של תינוקות סופרבול - ילדים שנולדו 9 חודשים אחרי הסופרבול. ביחד הם יצרו גירסת 3 דקות על בסיס השיר Kiss From a Rose כטיזר לפרסומת 60 שניות שתעלה בזמן המשחק

 

 

מיקרוסופט מצדם לא עולים עם פרסומת, אבל נותנים לנו הצצה לעתיד המטורף שהם מכינים לנו:

 

 

ואני חייב לסיים בהומאז' לתרצה גרנות שלימדה אותי שמשחק מילים זה הדבר הכי נוראי בעולם ושחייבים להימנע ממנו בכל מחיר, אלא אם כן זה מקרה נדיר שבו משחק המילים פשוט מושלם:

 

הכותב טל שוויגר הוא פרילנס קריאייטיב, לשעבר במקאן דיגיטל

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ולנו יש את הקמפיין שלא נגמר של בנק מזרחי ... (ל"ת)
    טוני 08/02/2016 17:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אחלה כתבה, אין עליך שוויגר! (ל"ת)
    לאנס פרי 07/02/2016 18:17
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.