מחסני תאורה
צילום: צילום מסך
פרסום ראשון

לאחר גל התלונות לרשות ה-2: סרטון הצעירה והקשיש של 'מחסני תאורה' הוסר

בעקבות הסרטון בו אומרת הצעירה "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף", פתחה הרשות בבדיקה ובהמשך הורתה לזכייניות להסירו. נציב תלונות הציבור: "זה לא הומור"
אלכסנדר כץ | (3)

הרשות השנייה הורתה לזכייניות הטלוויזיה המסחרית להסיר לצמיתות את אחד מסרטוני הקמפיין של רשת מחסני תאורה, בו כיכבו צעירה נאה וקשיש, וזאת משום שהניב עשרות תלונות בפרק זמן קצר - כך נודע לאייס. זכיינית ערוץ 2 ו-10 לא ערערו עד כה על החלטת הרשות השנייה. הקמפיין שעלה בתחילת השבוע שעבר, עורר זעם רב בקרב הצופים ועשרות תלונות התקבלו אצל מציב תלונות הציבור דוד רגב. הקמפיין שהופק על ידי אדלר חומסקי, כולל 4 סרטונים, שניים מהם בעייתיים לכאורה: אותו סרטון עם קשיש וצעירה שאומרת "מה שנותר לי בעצם זה רק לחכות לסוף", וסרטון עם שחקן הכדורגל לשעבר פליקס חלפון, שהורשע במעורבות בהברחת סמים ונידון למאסר בפועל של 4 שנים, כשהוא אומר "הם פותחים לי את המזוודה, ומה שעובר לי בראש זה שהגיע הסוף".  

סרטון הצעירה והקשיש  
הסרטון עם פליקס חלפון כבר בזמנו ביקש רגב בשיחה עם אייס, להפריד בין 2 הסרטונים עליהם התלוננו – זה עם הקשיש וזה עם חלפון. "רוב הציבור לא מכיר את חלפון, אלא רק אוהדי כדורגל, כך שאני לא בדיוק רואה בעייתית משמעותית עם סרטון זה. מאידך, מצפייה ראשונה בסרטון השני מדובר בפרסומת פוגענית ומשפילה ויש בזה הרבה טעם רע. לדעתי לא היה ראוי להציגה משום שהיא חצתה את גבול ההומור". היום הוא אמר לאייס כי הוא "הצגתו של קשיש חסר ישע המרותק לכיסא גלגלים כשלצדו צעירה המייחלת לסופו אינה בגדר הומור. הומור המגחך על חסרי ישע ועל מגבלתם הגופנית הוא בזוי, אין לו מקום ואין מקום לשדרו. בהזדמנות זו אני שב וקורא לגורמים המפרסמים לנהוג בזהירות מוגברת בבואם ליצור פרסומות הומוריסטיות העוסקות בחסרי ישע ובבעלי צרכים מיוחדים".   הרשות השנייה הורתה כאמור לזכייניות להפסיק ולשדר את הפרסומת שכן בנוסף לתגובה הציבורית החריפה, הפרסומת גם מפרה את כלל 3 ו-13 לכללי האתיקה בפרסומות הקובעים כי בעל זיכיון לא ישדר תשדיר שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור וכי לא ישדר תשדיר שיש בו שימוש לרעה בגוף האדם בין היתר באופן שיש בו הצגה או תיאור של פגם גופני או נכות או מום אחר בדרך שעלולה לפגוע בצופה או במאזין סביר בעל פגם גופני, נכות או מום.   הסרת פרסומת מיידית היא הנחיה שעל פניו קשה יותר מהטלת קנס כספי, משום שהיא יכולה להניב הפסד כספי מיידי לזכיינית עם הסרת הפרסומת, ואולם יש לזכור כי רק סרטון אחד הוסר מבין הארבעה, ולכן נראה כי למעט האינפקט התקשורתי, הזכייניות לא ייפגעו כספית ממהלך זה.   ברשות השנייה אישרו את הפרטים ומסרו כי "במקרה זה, התגובה החריפה והמהירה של הציבור הרחב שהתבטאה בריבוי תלונות לנציבות פניות הציבור ברשות, עולה בקנה אחד עם כללי הרשות השנייה. גם לרצון לעורר פרובוקציה צריך להיות גבול, והקו עובר כאשר בשם קידום אינטרס מסחרי מקדם מפרסם פגיעה בוטה בכבוד האדם וביזוי ציבור שלם".  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    צעירה? היא בת 45 לפחות... (ל"ת)
    מישהי 01/12/2015 18:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    AVI 11/11/2015 23:54
    הגב לתגובה זו
    קופירייטר גרוע.
  • 1.
    דליה 10/11/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    אתם נותנים לאישה גרושה בת 45 שמצטלמת בעירום כל היום עם ארבעה ילדים גדולים עם פרסומת משפילה כאזו פשוט גועל נפש הגיע הזמן שהיא תעשה לעצמה סוף !!!
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.