המדיה החוויתית החדשה של כנען: החוויה תישאר גם אחרי בלגיה הערב?
חברת כנען מדיה בתנועה השיקה במוצ"ש שירות פרסומי חדש בתחום המדיה, ה-Road Show - אוטובוס קונספט ענק שמשלב פרסום חיצוני ופעילות חוויתית בתוכו. האוטובוס הושק במהלך משחק הנבחרת נגד וויילס, ברחבת אצטדיון סמי עופר בחיפה, עבור המותג אדידס, ויעמוד גם הערב ברחבת אצטדיון טדי, לפני ובמהלך משחק הנבחרת נגד בלגיה.
האוטובוס שבבעלותה של כנען מדיה בתנועה, מספק ללקוח פעילות פרסומית וחוויתית שתותאם לקהל יעד מסוים או לקהל הרחב בכל מקום ובכל זמן. האוטובוס עבר שינוי ייעוד שבמסגרתו חלל האוטובוס הוסב לחלל ריק בגודל של כ-25 מ"ר הכולל תשתיות חשמל, סאונד, אינטרנט, מסך אלקטרוני ושטחי פרסום פנימיים. כל אלו הפכו את החלל הפנימי למתחם חוויה בו יוכל המפרסם לייצר פעילות פרסומית וחוויתית בשטח.
בנוסף לפעילות הפנים, יכול האוטובוס לשמש כשלט חוצות ענק שיסתובב באזורים שיוגדרו על ידי הלקוח, ובאזורים בהם אין נוכחות או שישנה נוכחות דלילה של שלטי חוצות. כמו כן, ניתן יהיה להפעיל את האוטובוס בצירים מרכזיים כגון נתיבי איילון, כביש גהה ובצירים ראשיים בתוך הערים.
עד סוף החודש יופעל אוטובוס נוסף ועד סוף השנה מתכננים בכנען מדיה בתנועה עוד 8 אוטובוסים, בסך הכל בהשקעה במדיה שמוערכת ביותר מ-10 מיליון שקלים. ה-road show הוא קונספט חדש בישראל, אך בצרפת ובמדינות נוספות באירופה הוא קיים כבר מספר שנים, ובפעילויות אלה לקחו חלק מיטב המותגים בעולם, בהם נייקי, סמסונג, רבלון ועוד. חברות אופנה קיימו תצוגות אופנה בתוך האוטובוס, חברות למוצרי איפור הקימו עמדות בהן העניקו איפור ניסיון, חברות מזון חילקו טעימות של מוצרים חדשים וחברות סלולר שהציגו את מגוון המכשירים שלהן תוך מתן אפשרות להתנסות במכשירים וכל זאת עם ה-look & feel של חנויות הרשת.
הפעילות עם אדידס תימשך 10 ימים, ומאות האוהדים שנכנסו אליו ביום שבת, הצטלמו עם דמויות השחקנים שמיתגו את חללו הפנימי של האוטובוס. התמונות שצולמו במסגרת הפעילות נשלחו למצטלמים והועלו לפייסבוק של אדידס.
יוגב תלמי, לשעבר משנה למנכ"ל רפיד, מוביל את פעילות ה-Road Show בישראל, וצפוי למשמש כמנכ"ל הפעילות. תלמי מסר כי "מדובר במוצר פרימיום אמיתי שיכול להשתלב בסוגים רבים של פעילויות פרסום, הן כמדיית חוצות ענקית בתנועה שיכולה לפגוש את קהל היעד במיקום שהלקוח רוצה מכיוון שאנו מאפשרים לו לבחור את צירי התנועה ואת שעות החשיפה, והן כקד"מ חוויתי".
מנכ"ל כנען מדיה בתנועה אוהד גבלי, הוסיף כי "מדובר באמצעי מדיה חדשני וייחודי במיוחד שאין כמותו כיום. בעידן זה בו הצרכנים חכמים, בררנים ואדישים יותר לכל המתרחש במדיה, עלינו לפנות אליהם בצורה שתצליח לחדור אליהם בצורה נעימה ואלגנטית כזו שתייצר אהדה למותג. לשמחתי, אלו בדיוק יתרונותיו של ה-road show. מדיה בעלת יכולת העברת מסרים מרשימה - הן בנראות והן בבולטות, לקהלים ספציפיים או רחבים שבו בזמן, מייצרת חוויה אצל הצרכן ומגבירה את אהדתו למותג".
- 4.כפיר 02/04/2015 10:22הגב לתגובה זוהבן אדם כבר למעלה משנה מחפש במה להתעסק, וסוף סוף מצא, זה לא יתפוס בארץ... חבל על הכסף
- 3.יוסי 01/04/2015 18:37הגב לתגובה זומוצרים טובים משווקים ע"י האנשים הכי טובים. כל הכבוד!!!
- 2.אחלה רעיון! (ל"ת)אריאל 01/04/2015 16:04הגב לתגובה זו
- 1.איתי 31/03/2015 18:28הגב לתגובה זושאפו אנשים!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
