yes סוגרת שנה חיובית: גידול של 31 אלף מנויים, מצמצמת פערים מ-HOT
חברת הלוויין yes רשמה גידול של 31 אלף מנויים בשנה החולפת - כך עולה מדוח הרבעון הרביעי של 2014 ומסיכום שנת 2014. לחברה שיא מנויים מאז הוקמה - 632 אלף לקוחות. מדובר על מהלך הפוך לגמרי מזה שחוותה המתחרה הגדולה HOT, שאיבדה 22 אלף לקוחות טלוויזיה ב-2014, ומספרם עומד כעת על 853 אלף.
עוד עולה מהדוחות כי ההכנסות בשנת 2014 הסתכמו ב-1.72 מיליארד שקלים לעומת 1.64 מיליארד בשנה שלפני כן, עלייה של כ-5.4%, הנובעת בעיקר מגידול במצבת המנויים. הכנסות yes ברבעון הרביעי של 2014 הסתכמו ב-440 מיליון שקל לעומת 418 מיליון ברבעון הרביעי של 2013, עליה של 5.4%. מנגד, בדוחות HOT מהשבוע שעבר, עולה כי החברה רשמה ירידה של 4.1% בהכנסותיה.
ה-EBITDA בשנת 2014 גדל ב-7.5% בהשוואה ל-2013 והסתכם בכ-570 מיליון שקל, בהשוואה ל- 530 מיליון שקל ב-2013. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של 2014 הסתכם ב-135 מיליון שקל לעומת 131 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2013.
ההפסד הנקי של החברה בשנת 2014 קטן ב-15.5% ועמד על 322 מיליון שקל, בהשוואה ל-381 מיליון שקל בשנת 2013. עיקר השיפור בהפסד הנקי השנתי נבע בעיקר מהשיפור ברווח התפעולי והוצאות מימון. ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של 2014 הסתכם בכ- 87 מיליון שקל לעומת הפסד של כ- 83 מיליון שקל ברבעון הרביעי אשתקד.
- כך תבחרו את ספקית הטלוויזיה הכי מתאימה לכם
- קנס קטן של 2 מיליון שקל לחברת הוט - לא ניתקה לקוחות למרות שביקשו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך השנה החולפת השיקה yes מספר מהלכים, בהםyesBinge המאפשר צפייה מרתונית של עונות מלאות מהסדרות הגדולות בעולם; ספריית 24/7; והשקת שירות yesGO המאפשר לצפות בעשרות ערוצים בלייב בכל זמן ובכל מקום ומכל מכשיר. בחברה מצהירים כי גם השנה היא צפויה להמשיך במגמה של חדשנות.
ואולם, למרות הנתונים החיוביים של yes, השנה מדובר בשנת מפנה. מעבר לשרות הטלוויזיה הדיגיטלי עידן פלוס, הושק לפני מספר שבועות שירות סלקום TV, ועל הכוונת בחודשים הקרובים גם השקה של גולן טלקום, רמי לוי וחברת אורנג' שנמצאת עדיין על הגדר. מתמודדות אלו עשויות לשנות משמעותית את יחסי הכוחות בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית.
גורמים בחברה מעריכים כי עם כניסת סלקום TV וגורמים נוספים לשוק, יהיה יותר ויותר לחץ על מחירי החבילות שיוצאו, בעיקר כאשר מדובר בשוק רווי שכמעט ואינו גדל בשנים האחרונות, מה שיוצר מאבק קשה בין HOT ל-yes.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
גורמים ב-yes מעריכים כי הדילמה בפני סלקום תהיה האם להרחיב את המוצר שלה מבחינת תוכן, דבר שיעלה המון כסף אבל יחייב גם שינוי במחירי החבילה, או להישאר עם מוצר רזה יותר - שפוטנציאל גיוס הלקוחות שלו קטן יותר.
מנכ"ל yes רון אילון מסר כי "אנו ממשיכים לראות את מגמת הצמיחה של yes בכל המדדים הפיננסיים, ומסכמים שנת שיא עם גידול משמעותי ועוצמתי של למעלה מ-30 אלף מנויים חדשים לחברה. אנו שמחים לראות כי שירות הלקוחות המוביל עליו אנו מקפידים, לצד חווית הצפייה המתקדמת ביותר עם התכנים המדוברים בעולם שאנו מספקים, מוכיחים עצמם כל פעם מחדש, ואנו מודים ללקוחותינו על הצבעת האמון הגדולה בנו, זאת למרות כל המגבלות הרגולטוריות הקשות המוטלות עלינו שאינן מאפשרות לנו להציע חבילות טריפל".
- 3.משה 10/03/2015 09:48הגב לתגובה זומלקוחותיה אם לא תתעשת ותוריד מחירים. אחרי החגים יכנסו גולן רמי לוי ועוד 4 חברות טלויזיה נוספות ויציעו מחירים של עד 99 ש"ח עם יותר תוכן. אם ביס ימשיכו לשמור על תדמית החברה היקרה ביותר בשוק אז את בית הקלפים 3 נראה בסלקום או בהוט או בגולן. לא חייבים לשלם כל כך הרבה על מוצר דומה שהבידול של יס הוא המחיר הגבוה ועשרות ערוצים מיותרים.
- 2.אלכס 09/03/2015 15:09הגב לתגובה זובשורה התחתונה, yes המשיכה גם ב-2014 להציג הפסד נקי, על רקע הוצאות מימון גדולות. ההפסד הנקי ב-2014 צומצם ב-15.5% ביחס לשנת 2013 (אך עלה לעומת 2012) והסתכם ב-322 מיליון שקל. ההפסדים של yes מובילים נכון לסוף 2014 לגירעון של כ-4.7 מיליארד שקל בהון העצמי ושל 547 מיליון שקל בהון החוזר. לחברה יש יתרת הפסד של 6.3 מיליארד שקל והפסדים לצורכי מס בסך של 5.4 מיליארד שקל
- 1.יואב 09/03/2015 15:06הגב לתגובה זוחברת YES מפסידה 300 מיליון שקל,שכחת לכתוב ש HOT עברה לרווח נקי של 300 מיליון שקל.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.