ארז טל אוניברסיטת אריאל
צילום: צילום: באדיבות אוניברסיטת אריאל

ארז טל ריאליסט? "כל מי שעוסק בבידור - צריך לדעת שבשלב מסוים זה נגמר"

כך אמר מנחה 'האח הגדול' בשיחה עם סטודנטים לתקשורת באוניברסיטת אריאל, בנוגע לפרשת דודו טופז. הוא גם טען כי אין סתירה בין רייטינג לאיכות
כתבי אייס | (1)

"כל מי שעוסק בבידור, כמו בכדורגל או בדוגמנות, צריך לדעת שבשלב מסוים זה נגמר, ועליו להיות מוכן לזה", כך אמר השבוע ארז טל בשיחה עם סטודנטים ואנשי סגל בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. את הדברים אמר טל לגבי שאלה שנשאלה על פרשת דודו טופז ז"ל, שעל פי החשד תכנן לפגוע גם בטל עצמו.

טל השתתף בתכנית "מפגשים עם התעשייה" שבה מתארחים אנשי תקשורת בולטים באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת. בחודשים האחרונים התארחו בתוכנית ירון לונדון, מולי שגב וגדעון לוי. את האירוע מנחה חוקרת התקשורת ד"ר אסנת רוט-כהן.

"לא היו בינינו התנגשויות", סיפר ארז, "יכול להיות שהעולם המופלא שהגשתי איימה עליו כי התכנית עברה אותו ברייטינג, אבל תמיד כשנפגשנו אמרנו שלום זה לזה. הגיעו שמועות על מעשיו אך לא האמנתי. זמן קצר אחר כך זומנתי למשטרה לתת עדות ונחשפתי לצילומי מעקב על הבית שלי שנעשה על מנת לפגוע בי. זה סיפור עצוב על איש מאד מוכשר אבל לא תמיד מאוזן".

לגבי התכנית האח הגדול אמר טל כי היו מקרים לא מעטים שבהם משתתפים שההפקה רצתה בהמשך השתתפותם - הודחו מהבית על ידי הצופים. לגבי צורת הבחירה בקטעים שמשודרים, אמר טל כי "הדבר היחיד שקובע זה האם זה מעניין, שכן מדובר בטלוויזיה מסחרית. ומכיוון שמדובר בהרבה כסף יש עו"ד ופיקוח טוב יותר ממה שראינו לאחרונה בקלפי של המפלגות".

טל אמר לסטודנטים כי אין סתירה הכרחית בין רייטינג לאיכות והדיאלוג בין השניים הוא המעניין לדבריו. כדוגמה ליכולת הטלוויזיה המסחרית להציג גם איכות, הזכיר טל את עובדה ש"מצליחה להציב רף ראוי בשעת שיא".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דן טובול 01/02/2015 09:35
    הגב לתגובה זו
    הייתי מעוניין לדעת איך אתם מפרסמים תמונה בלי לשייך זכויות?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.