ארז טל ריאליסט? "כל מי שעוסק בבידור - צריך לדעת שבשלב מסוים זה נגמר"
"כל מי שעוסק בבידור, כמו בכדורגל או בדוגמנות, צריך לדעת שבשלב מסוים זה נגמר, ועליו להיות מוכן לזה", כך אמר השבוע ארז טל בשיחה עם סטודנטים ואנשי סגל בבית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל. את הדברים אמר טל לגבי שאלה שנשאלה על פרשת דודו טופז ז"ל, שעל פי החשד תכנן לפגוע גם בטל עצמו.
טל השתתף בתכנית "מפגשים עם התעשייה" שבה מתארחים אנשי תקשורת בולטים באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת. בחודשים האחרונים התארחו בתוכנית ירון לונדון, מולי שגב וגדעון לוי. את האירוע מנחה חוקרת התקשורת ד"ר אסנת רוט-כהן.
"לא היו בינינו התנגשויות", סיפר ארז, "יכול להיות שהעולם המופלא שהגשתי איימה עליו כי התכנית עברה אותו ברייטינג, אבל תמיד כשנפגשנו אמרנו שלום זה לזה. הגיעו שמועות על מעשיו אך לא האמנתי. זמן קצר אחר כך זומנתי למשטרה לתת עדות ונחשפתי לצילומי מעקב על הבית שלי שנעשה על מנת לפגוע בי. זה סיפור עצוב על איש מאד מוכשר אבל לא תמיד מאוזן".
לגבי התכנית האח הגדול אמר טל כי היו מקרים לא מעטים שבהם משתתפים שההפקה רצתה בהמשך השתתפותם - הודחו מהבית על ידי הצופים. לגבי צורת הבחירה בקטעים שמשודרים, אמר טל כי "הדבר היחיד שקובע זה האם זה מעניין, שכן מדובר בטלוויזיה מסחרית. ומכיוון שמדובר בהרבה כסף יש עו"ד ופיקוח טוב יותר ממה שראינו לאחרונה בקלפי של המפלגות".
טל אמר לסטודנטים כי אין סתירה הכרחית בין רייטינג לאיכות והדיאלוג בין השניים הוא המעניין לדבריו. כדוגמה ליכולת הטלוויזיה המסחרית להציג גם איכות, הזכיר טל את עובדה ש"מצליחה להציב רף ראוי בשעת שיא".
- 1.דן טובול 01/02/2015 09:35הגב לתגובה זוהייתי מעוניין לדעת איך אתם מפרסמים תמונה בלי לשייך זכויות?

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.