עזור וישראל דיאמנט ניצחו את מרים: מכרז הפרסום של עיריית נתניה עודכן
לאחר כחצי שנה של הליכים משפטיים, חברות החוצות מרקעים ו חוצות זהב , קיבלו את מבוקשן בדמות מכרז חדש ומעודכן על זיכיון פרסום החוצות בנתניה.
כזכור, במרץ 2014 פנו לבית המשפט המחוזי בלוד, 2 חברות החוצות 'מרקעים' בבעלות אלי עזור ו'חוצות זהב' בבעלות ישראל דיאמנט בדרישה לצו מניעה כנגד המכרז אותו פרסמה העירייה. 2 החברות שהאינטרס המקשר ביניהן הוא התמחותן בתחום פרסום הבילבורדים, טענו בבית המשפט כי תנאי הסף של המכרז אינם הוגנים. לפי תנאים אלו עיריית נתניה דרשה מהמתמודדים להגיש הצעה במקשה אחת ל-3 התחומים: בילבורדים, פוסטרים ומתקני ענק, וכמו כן דרשה העירייה מהמתמודדים נסיון בכל אחד מן התחומים. בעתירה שהוגשה לבית המשפט הלינו החברות בנוסף כנגד תקופת ההתקשרות חסרת התקדים עם הזוכה, עליה הכריזה העירייה: התקשרות ל-15 שנים עם אופציה להארכה ל-25 שנים.
על פי המכרז המקורי, 2 חברות החוצות היחידות שעמדו בתנאי הסף ויכלו להגיש מועמדות הן מקסימדיה ו רפיד . בשוק פרסום החוצות טענו כי למעט נתניה, בכל שאר המכרזים בערים גדולות הופרדו התחומים, כך שחברות החוצות יכלו להגיש הצעה מסחרית לפי התמחותן: בילבורדים, ריהוט רחוב, מתקני ענק ועוד.
קנס על ביזוי בית המשפט לנתניה וערעור לעליון
כאמור, המכרז לא יצא לדרכו על רקע פניית החברות לבית המשפט המחוזי בלוד. זה הורה לעיריית נתניה לשנות את המכרז ולאפשר פיצול בין התחומים. עם זאת בנתניה החליטו להמשיך עם המכרז המקורי, ללא פיצול כך שכל חברה תחויב להתמודד על כל התחומים: בילבורדים, ריהוט רחוב ופוסטרים ומתקני ענק, כמקשה אחת. שינוי קל שהוסיפה העירייה ביטל את תנאי הסף של הנסיון בכל אחד מן התחומים.
- "תמר פטרוליום מתנהלת במבנה הוצאות מנופח"
- אהרון פרנקל על הגדלת ההשקעה בתמר, על השקעות נוספות בארץ ועל אלי עזור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עתירה נוספת שהגישו חברות החוצות שלא באו על סיפוקן החזירה את התיק לבית המשפט, שם טענה עיריית נתניה כי פסיקת השופט לא היתה ברורה דיו. בעקבות זאת, בית המשפט החליט להחמיר עם עיריית נתניה וקבע לה קנס כספי על ביזוי בית המשפט, כמו כן הוא הורה לו שנית לשנות את המכרז כך שהתחומים יפוצלו.
בעירייה לא אמרו נואש וערערו לבית המשפט העליון בטענה כי פסיקת השופט המקורית אכן לא היתה ברורה דיו. העירייה דרשה מהעליון לבטל את הקנס הכספי על ביזוי בית המשפט, כמו גם ביטול ההוראה לפצל את המכרז. הפנייה לבית המשפט העליון רשמה הצלחה חלקית - מחד הוחלט כי יתכן והחלטה לא היתה ברורה דיו ולכן ביזוי בית השמפט והקנס בוטל, אך מנגד הושב התיק למחוזי לדיון נוסף על פיצול המכרז שקבע סופית כי על העירייה לפצלו.
בשורה התחתונה: המכרז החדש והמעודכן על פרסום החוצות בנתניה שפורסם לפני מספר ימים כולל 3 תחומים: בילבורדים, פוסטרים ומתקני ענק גדולי מידות. זמן ההתקשרות בתחום הפוסטרים ומתקני הרחוב התקצר מ-15 שנה עם אופציה להארכה ל-25 שנה, ל-120 חודשים, דהיינו 10 שנים עם אופציה להארכה ב-36 חודשים נוספים, דהיינו 3 שנים ובסה"כ 13 שנים.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
זמן ההתקשרות בתחום הבילבורדים ותחום המתקנים גדולי המידות הוקצב לתקופה של 60 חודשים, דהיינו 5 שנים. לעירייה שמורה האופציה על פי שיקול דעתה, להאריך תקופה זו בתקופות נוספות שאורכן ייקבע ע"י העירייה, אך לא פחות מ-12 חודשים ובלבד שסך כל תקופת ההסכם ביחד עם כל תקופות ההארכה לא יעלה על 96 חודשים - 8 שנים.
הצעת מחיר מינימלית לתחום ריהוט הרחוב - 1.5 מיליון שקלים
את הצעת המחיר המינימלית לקבוצת מתקני ריהוט הרחוב קבעה העירייה על 1.5 מיליון שקלים (לא כולל אגרות שילוט ותשלום עבור צריכת החשמל להארת המתקנים). משתתף אשר הצעת המחיר שלו תפחת מהצעת מחיר המינימום, הצעתו תיפסל. הצעת המחיר המינימלית לקבוצת מתקני ריהוט הרחוב נקבעה על 25 אלף שקלים, והצעת המחיר המינימלית לקבוצת המתקנים גדולי המידות נקבעה על הינה 75 אלף שקלים.
בתנאי הסף של המכרז דורשת העירייה מהמתמודדים ניסיון בתחום ב-3 השנים האחרונות. המתמודד צריך להיות זכיין, או שהיה הזכיין במהלך 3 השנים האחרונות, בתחום פרסום החוצות, ברשות מקומית אחת לפחות בגודל של 50 אלף תושבים לפחות, או, שהינו הזכיין, או שהיה הזכיין במהלך 3 השנים האחרונות בתחום פרסום החוצות ב-2 רשויות מקומיות לפחות. היקף ההכנסות של המשתתף במכרז, הנובעות מפרסום חוצות, היו 3 מיליון שקלים לפחות, בכל אחת מ-3 השנים האחרונות: 2011, 2012 ו-2013.
מעיריית נתניה נמסר בתגובה : "נבהיר כי הדברים אינם מדויקים. 6 חברות הגישו הצעותיהן למכרז וכולן עמדו בתנאי הסף - כאשר 2 החברות היחידות שלא יכלו להגיש הצעותיהן למכרז היו החברות העותרות. פסק הדין שניתן בבית המשפט המחוזי חייב את עיריית נתניה לשנות את תנאי הסף הנוגעים לניסיון הנדרש, וכך עשתה העירייה. על פסק דינו השני של בית המשפט המחוזי הגישה העירייה ערעור לבית המשפט העליון, שביטל את פסק הדין של המחוזי מכל וכל - וכמו כן ביטל את הקביעה לביזיון בית משפט.
נבהיר כי בית המשפט העליון החזיר את הדיון באופיו של המכרז העתידי לעיריית נתניה ולא לבית המשפט המחוזי, כפי שנטען, והעירייה לאחר שיקולים מקצועיים ובהתאם לצורכי השעה, החליטה לפרסם מכרז חדש ובו חלוקה ל- 3 פרקים. כאשר כל מציע יוכל להציע הצעה מאוחדת הכוללת בתוכה את 3 הפרקים, ויוכל גם להגיש הצעות נפרדות לכל אחד מן הפרקים. יודגש כי לכל אורך הדרך פעלה העירייה בהתאם לשיקולים מקצועיים כאשר המכרז החדש מותאם לצרכי השוק".
בתוך כך, עיריית הרצליה פרסמה לאחרונה מכרז פומבי "לקבלת זיכיון לניהול והפעלה של מתקני פרסום חוצות על גבי עמודי תאורה והטענה סלולאריים". בתנאי הסף שדרשה מהמתמודדים הפוטנציאליים מבקשת העירייה ניסיון של 3 שנים לפחות, ב-3 השנים שקדמו לפרסום המכרז, בהפעלת מתקני פרסום חוצות, לרבות השכרת שטחי פרסום והחזקת המתקנים, ברשות מקומית אחת לפחות. עוד דורשת עיריית הרצליה מכל מציע ערבות בנקאית אוטונומית, צמודה לעליית מדד המחירים לצרכן, לטובת העירייה, בסך של 15 אלף שקלים.
- 1.בן 02/01/2015 10:46הגב לתגובה זויש טעות בידיעה בעניין הסכומים והתחומים .התבלבלתם נא הביאו תיקון

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.