בית וואלה
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

האקזיט של וואלה: רכש את יד2 ב-167 מיליון שקל - ומוכר אותו ב-800 מיליון

חבילת המזומנים שגייס אילן ישועה אמורה לדבריו לעזור בהתמקדות "בחיזוק המובילות שלנו". הרוכשות: Axel Springer וקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק
אלכסנדר כץ | (3)

אקזיט מטורף בעולם האינטרנט הישראלי: חברת וואלה הודיעה הבוקר (יום ג') כי חתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר הלוחות יד2, לתאגיד המדיה הגדול באירופה Axel Springer Digital Classifieds (ASDC), ולקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק.

סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקל במזומן, כשלאחר התאמות המחיר צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר. את העסקה ליוותה מטעם וואלה חברת הייעוץ NOAH Advisors בראשותו של מרקו רודזינק.

'יד2' הוקם בשנת 2005 על ידי שון תל, ובמהרה עקף את 2 האתרים שהיו קיימים אז - הומלס ומדס, והפך לאתר הלוחות המוביל בישראל. ביולי 2010 רכשה וואלה 75% מהאתר תמורת 117 מיליון שקל, לפי שווי 156 מיליון שקל. בנובמבר 2013, לפני כחצי שנה, מימשה וואלה אופציה שהייתה בידה ורכשה את 25% הנותרים מהמייסד תמורת 50 מיליון שקל, לפי שווי של 200 מיליון שקל.

ביד2 מועסקים כ-100 עובדים. החברה יושבת בבית וואלה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, וכן מחזיקה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה. בוואלה טוענים כי מאז רכישת האתר לפני 4 שנים, יד2 הכפיל את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי, במקביל שיעור הרווח התפעולי עלה מ-36% למעל 50%.

ביד2 מבקרים 3.8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש, והוא אחד ממותגי האינטרנט החזקים בארץ, עם מודעות למותג של כ-100%. האתר רושם 300 מיליון דפים נצפים, למעלה מ-50% מהתנועה באתר הוא באמצעות מכשירים ניידים. מידי יום מועלות לאתר למעלה מ-10,000 מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד2.

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה ויו"ר יד2, מסר כי "אין ספק ששון תל, בחזונו ויכולותיו המיוחדות אחראי להקמתו של אחד מנכסי האינטרנט הגדולים והמשמעותיים ביותר בשוק הישראלי מאז ומתמיד. זו הזדמנות להודות גם לעובדים והנהלת יד2 בהנהגתו של יבין גיל-מור, המנכ"ל ב-4 השנים האחרונות ומי שחתום על הצמיחה המרשימה של החברה והצלחתה הנמשכת. המכירה מעמידה לרשותנו משאבים פיננסיים משמעותיים ותאפשר לנו להתמקד בחיזוק המובילות של וואלה ובשימור מעמדה כאתר התוכן מספר אחד בישראל".

לדברי ישועה, "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט. יד2 היא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

ישועה הוסיף עוד כי "אני משוכנע שכניסתה של אקסל שפרינגר, הידועה באהדתה ומחויבותה לישראל לשוק המקומי, תהווה רק צעד ראשון בעקבותיו יבואו עוד השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות לטובת המשק ותעשיית האינטרנט המקומית. אין לי ספק שהחברה ועובדיה עוברים לידיים טובות".

ד"ר אנדריאס וילה, חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל, מסר כי "יד2 היא מובילת שוק באופן ברור, רווחית מאוד וצומחת במהירות ולכן היא מתאימה באופן מושלם לחטיבת הבינלאומית של אתרי לוחות בהם אנו מחזיקים".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אבישי 07/05/2014 01:03
    הגב לתגובה זו
    לא ברור לי מה גרם לגרמנים לקנות בכזה סכום מנופח אתר יד2 מחזיק 100 אחוז מהשוק, אין לו לאן לצמוח אלא רק לרדת אם הם יקחו כסף על מודעות או יעלו את התעריפים, המפרסמים יעברו לפרסם במקומות אחרים, ואיתם יעברו גם הגולשים למקום שיש בו יותר אינפורמציה. קחו לדוגמא אתרים אחרים כמו ad.co.il, komo, homeless, kangarim ועוד. אתר יד2 עם טכנולוגיה מיושנת, שקשה לראות איך יחזיר את ההשקעה העצומה שהייתה פה. כך או כך, וואלה עשתה את עסקת חייה, מכרה בשיא במחיר שיא
  • אלכס 03/12/2019 14:00
    הגב לתגובה זו
    המחיר מנופח גם בעיני
  • 1.
    ואיפה היועץ מהבנק שאומר לי לזרוק את בזק (ל"ת)
    איפה ישנם... 06/05/2014 22:29
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקו
רייטינג

מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים

הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.


פריים טיים

להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.

תכניות הבוקר והצהריים

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני  עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.

בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.