האקזיט של וואלה: רכש את יד2 ב-167 מיליון שקל - ומוכר אותו ב-800 מיליון
אקזיט מטורף בעולם האינטרנט הישראלי: חברת וואלה הודיעה הבוקר (יום ג') כי חתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר הלוחות יד2, לתאגיד המדיה הגדול באירופה Axel Springer Digital Classifieds (ASDC), ולקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק.
סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקל במזומן, כשלאחר התאמות המחיר צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר. את העסקה ליוותה מטעם וואלה חברת הייעוץ NOAH Advisors בראשותו של מרקו רודזינק.
'יד2' הוקם בשנת 2005 על ידי שון תל, ובמהרה עקף את 2 האתרים שהיו קיימים אז - הומלס ומדס, והפך לאתר הלוחות המוביל בישראל. ביולי 2010 רכשה וואלה 75% מהאתר תמורת 117 מיליון שקל, לפי שווי 156 מיליון שקל. בנובמבר 2013, לפני כחצי שנה, מימשה וואלה אופציה שהייתה בידה ורכשה את 25% הנותרים מהמייסד תמורת 50 מיליון שקל, לפי שווי של 200 מיליון שקל.
ביד2 מועסקים כ-100 עובדים. החברה יושבת בבית וואלה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, וכן מחזיקה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה. בוואלה טוענים כי מאז רכישת האתר לפני 4 שנים, יד2 הכפיל את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי, במקביל שיעור הרווח התפעולי עלה מ-36% למעל 50%.
ביד2 מבקרים 3.8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש, והוא אחד ממותגי האינטרנט החזקים בארץ, עם מודעות למותג של כ-100%. האתר רושם 300 מיליון דפים נצפים, למעלה מ-50% מהתנועה באתר הוא באמצעות מכשירים ניידים. מידי יום מועלות לאתר למעלה מ-10,000 מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד2.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה ויו"ר יד2, מסר כי "אין ספק ששון תל, בחזונו ויכולותיו המיוחדות אחראי להקמתו של אחד מנכסי האינטרנט הגדולים והמשמעותיים ביותר בשוק הישראלי מאז ומתמיד. זו הזדמנות להודות גם לעובדים והנהלת יד2 בהנהגתו של יבין גיל-מור, המנכ"ל ב-4 השנים האחרונות ומי שחתום על הצמיחה המרשימה של החברה והצלחתה הנמשכת. המכירה מעמידה לרשותנו משאבים פיננסיים משמעותיים ותאפשר לנו להתמקד בחיזוק המובילות של וואלה ובשימור מעמדה כאתר התוכן מספר אחד בישראל".
לדברי ישועה, "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט. יד2 היא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
ישועה הוסיף עוד כי "אני משוכנע שכניסתה של אקסל שפרינגר, הידועה באהדתה ומחויבותה לישראל לשוק המקומי, תהווה רק צעד ראשון בעקבותיו יבואו עוד השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות לטובת המשק ותעשיית האינטרנט המקומית. אין לי ספק שהחברה ועובדיה עוברים לידיים טובות".
ד"ר אנדריאס וילה, חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל, מסר כי "יד2 היא מובילת שוק באופן ברור, רווחית מאוד וצומחת במהירות ולכן היא מתאימה באופן מושלם לחטיבת הבינלאומית של אתרי לוחות בהם אנו מחזיקים".
- 2.אבישי 07/05/2014 01:03הגב לתגובה זולא ברור לי מה גרם לגרמנים לקנות בכזה סכום מנופח אתר יד2 מחזיק 100 אחוז מהשוק, אין לו לאן לצמוח אלא רק לרדת אם הם יקחו כסף על מודעות או יעלו את התעריפים, המפרסמים יעברו לפרסם במקומות אחרים, ואיתם יעברו גם הגולשים למקום שיש בו יותר אינפורמציה. קחו לדוגמא אתרים אחרים כמו ad.co.il, komo, homeless, kangarim ועוד. אתר יד2 עם טכנולוגיה מיושנת, שקשה לראות איך יחזיר את ההשקעה העצומה שהייתה פה. כך או כך, וואלה עשתה את עסקת חייה, מכרה בשיא במחיר שיא
- אלכס 03/12/2019 14:00הגב לתגובה זוהמחיר מנופח גם בעיני
- 1.ואיפה היועץ מהבנק שאומר לי לזרוק את בזק (ל"ת)איפה ישנם... 06/05/2014 22:29הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
