האקזיט של וואלה: רכש את יד2 ב-167 מיליון שקל - ומוכר אותו ב-800 מיליון
אקזיט מטורף בעולם האינטרנט הישראלי: חברת וואלה הודיעה הבוקר (יום ג') כי חתמה על הסכם למכירת 100% מהון המניות של קורל תל, מפעילת אתר הלוחות יד2, לתאגיד המדיה הגדול באירופה Axel Springer Digital Classifieds (ASDC), ולקרן ההשקעות של ג'נרל אטלנטיק.
סכום העסקה עומד על 787.5 מיליון שקל במזומן, כשלאחר התאמות המחיר צפוי המחיר לעמוד על 806.3 מיליון שקל. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים ולתנאים אחרים הנכללים בהסכם המכר. את העסקה ליוותה מטעם וואלה חברת הייעוץ NOAH Advisors בראשותו של מרקו רודזינק.
'יד2' הוקם בשנת 2005 על ידי שון תל, ובמהרה עקף את 2 האתרים שהיו קיימים אז - הומלס ומדס, והפך לאתר הלוחות המוביל בישראל. ביולי 2010 רכשה וואלה 75% מהאתר תמורת 117 מיליון שקל, לפי שווי 156 מיליון שקל. בנובמבר 2013, לפני כחצי שנה, מימשה וואלה אופציה שהייתה בידה ורכשה את 25% הנותרים מהמייסד תמורת 50 מיליון שקל, לפי שווי של 200 מיליון שקל.
ביד2 מועסקים כ-100 עובדים. החברה יושבת בבית וואלה ברחוב אבן גבירול בתל אביב, וכן מחזיקה מרכז פיתוח ומכירות בחיפה. בוואלה טוענים כי מאז רכישת האתר לפני 4 שנים, יד2 הכפיל את הכנסותיו וכמעט שילש את הרווח התפעולי, במקביל שיעור הרווח התפעולי עלה מ-36% למעל 50%.
ביד2 מבקרים 3.8 מיליון גולשים ייחודיים בחודש, והוא אחד ממותגי האינטרנט החזקים בארץ, עם מודעות למותג של כ-100%. האתר רושם 300 מיליון דפים נצפים, למעלה מ-50% מהתנועה באתר הוא באמצעות מכשירים ניידים. מידי יום מועלות לאתר למעלה מ-10,000 מודעות בתחומי הנדל"ן, הרכב ומוצרי יד2.
אילן ישועה, מנכ"ל וואלה ויו"ר יד2, מסר כי "אין ספק ששון תל, בחזונו ויכולותיו המיוחדות אחראי להקמתו של אחד מנכסי האינטרנט הגדולים והמשמעותיים ביותר בשוק הישראלי מאז ומתמיד. זו הזדמנות להודות גם לעובדים והנהלת יד2 בהנהגתו של יבין גיל-מור, המנכ"ל ב-4 השנים האחרונות ומי שחתום על הצמיחה המרשימה של החברה והצלחתה הנמשכת. המכירה מעמידה לרשותנו משאבים פיננסיים משמעותיים ותאפשר לנו להתמקד בחיזוק המובילות של וואלה ובשימור מעמדה כאתר התוכן מספר אחד בישראל".
לדברי ישועה, "העסקה והשווי אליו הגיעה יד2 מהווה הבעת אמון בשוק האינטרנט הישראלי בכלל ובהישגי יד2 בפרט. יד2 היא דוגמה מצוינת לחברת אינטרנט מקומית שהצליחה להשביח עם השנים, ולייצר ערך של ממש למקימיה, בעליה, עובדיה ולמשק הישראלי".
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
ישועה הוסיף עוד כי "אני משוכנע שכניסתה של אקסל שפרינגר, הידועה באהדתה ומחויבותה לישראל לשוק המקומי, תהווה רק צעד ראשון בעקבותיו יבואו עוד השקעות ושיתופי פעולה עם חברות ישראליות לטובת המשק ותעשיית האינטרנט המקומית. אין לי ספק שהחברה ועובדיה עוברים לידיים טובות".
ד"ר אנדריאס וילה, חבר בכיר בהנהלת אקסל שפרינגר ונשיא לשיווק ודיגיטל, מסר כי "יד2 היא מובילת שוק באופן ברור, רווחית מאוד וצומחת במהירות ולכן היא מתאימה באופן מושלם לחטיבת הבינלאומית של אתרי לוחות בהם אנו מחזיקים".
- 2.אבישי 07/05/2014 01:03הגב לתגובה זולא ברור לי מה גרם לגרמנים לקנות בכזה סכום מנופח אתר יד2 מחזיק 100 אחוז מהשוק, אין לו לאן לצמוח אלא רק לרדת אם הם יקחו כסף על מודעות או יעלו את התעריפים, המפרסמים יעברו לפרסם במקומות אחרים, ואיתם יעברו גם הגולשים למקום שיש בו יותר אינפורמציה. קחו לדוגמא אתרים אחרים כמו ad.co.il, komo, homeless, kangarim ועוד. אתר יד2 עם טכנולוגיה מיושנת, שקשה לראות איך יחזיר את ההשקעה העצומה שהייתה פה. כך או כך, וואלה עשתה את עסקת חייה, מכרה בשיא במחיר שיא
- אלכס 03/12/2019 14:00הגב לתגובה זוהמחיר מנופח גם בעיני
- 1.ואיפה היועץ מהבנק שאומר לי לזרוק את בזק (ל"ת)איפה ישנם... 06/05/2014 22:29הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.