בקשה לייצוגית נגד 'מאסטר-שף': "האודישן - הטעיה עד תרמית של ממש"

אסף הלפרין תובע 16 מיליון ש' בשם 1,000 משתתפים ששימשו כ"תפאורה" להפקת התכנית. וגם: כך נראה החוזה בן 19 העמודים שקיבלו המשתתפים
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה מאסטר שף

עורכי הדין דן אשכנזי ודקלה ברנס, הגישו אתמול (יום ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בקשה לתביעה ייצוגית נגד גיל הפקות הפקת התכנית מאסטר-שף, בטענה להטעיה ותרמית נגד משתתפים שהגיעו לצילומי האודישנים בנמל חיפה. סכום הבקשה לתביעה, אותה הגישו עורכי הדין בשמו של אסף הלפרין, עומד על כ-16 מיליון שקלים. בתביעה נכתב כי 1,000 איש שהגיעו להשתתף באודישנים בנמל חיפה, היו למעשה תפאורה להפקה, וכי רובם לא השתתפו כלל באודישנים ולא הציגו את בישוליהם. "מטרתו היחידה של האודישן לא הייתה אלא תרמית פשוטה", נכתב בכתב התביעה, "מטרתו היחידה היא להסריט את 1,000 משתתפיו לצורך הפתיח המרשים של פרק העונה". בתביעה נטען כי הקטעים בהם נראים המתמודדים מכינים את המנות, היו מבוימים לטובת הפרומואים והתכנית. ובסיום קיבלו רוב המשתתפים הודעה על כך שלא עברו את האודישן, הגם שזה כלל לא התקיים. לדברי התובע, ההפקה הפרה את חוק הגנת הצרכן, ולכן עליה לפצות את 1,000 המשתתפים בסך כולל של 16 מיליון שקלים - כ-16 אלף שקלים לכל מתמודד. רק שבוע שעבר שלחה מתמודדת אחרת בשם ענבל סילברה, מכתב באמצעות עו"ד שלי נחום, לחברת ההפקה של 'מאסטר-שף', ובו דרישה לתשלום פיצויים של 30 אלף שקלים. סילברה גם הגישה תלונה במשטרה על הטעיה, ואף שקלה להגיש תביעה ייצוגית אף היא. טעימה מהחוזה: 30% עמלת ייצוג, ההפקה לא אחראית למצב הבריאותי במקביל לתרעומת שהעלו משתתפים נגד הפקת התכנית של קשת, נחשף גם החוזה עליו צריכים המתמודדים לחתום. החוזה כולל לא פחות מ-19 עמודים ומאות סעיפים. בין היתר ישנה התייחסות לחשבונות ברשתות החברתיות: "במידה ויגיע המועמד לשלב התחרות באולפן, יידרש המועמד כתנאי יסודי להשתתפותו להקפיא את כל חשבונות הרשתות החברתיות שברשותו החל מיום ההודעה על קבלתו לשלב התחרות באולפן ועד למחרת יום שידור תכנית הגמר של התכנית, אך אם הודח בשלב מוקדם יותר. המועמדים/משתתפים מודעים לכך כי יתכן והמועדים משתתפים מסוימים יבחרו לבשל מנות שאינן כשרות במהלך התחרות". עוד נדרש המשתתף להצהיר כי "הוא לא יוכל לדרוש כי קטע מסוים לא ייכלל בתכנית ו/או בקדימונים והוא לא יכול לטעון לפגיעה בשמו הטוב. המשתתף מוותר ויתור מוחלט וסופי על כל טענה ו/או תביעה כלפי המפיק ו/או הערוץ ו/או מי מטעמם בעניים אלה". רוצים להשתתף בתכנית בישול אחרת? "המשתתף מתחייב כי משך תקופה של 6 חודשים מתום תקופת ההסכם, הוא לא ישתתף בתכנית טלוויזיה שבמרכזה תחרות בישול ללא קבלת אישורו של המפיק לכך". המשתתף גם צריך לחתום על תצהיר רפואי, ולאשר את הסעיף הבא: "המשתתף מבין כי במסגרת התכנית ושלביה השונים, הוא עלול לחוש בלחץ פיזי ו/או נפשי כאשר תאורת האולפנים ומצלמות הטלוויזיה עלולות להעצים תחושות אלה. אשר על כך, מצהיר המשתתף כי הוא שקל בכובד ראש את דבר השתתפותו בתכנית וכי הוא אינו סובל ממצבי לחץ ונמצא במצב נפשי וגופני תקין לצורך השתתפותו בתכנית. המשתתף מוותר בזאת באופן בלתי חוזר על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי המפיק ו/או הערוץ ו/או מי מטעם בקשר עם נזק ו/או פגיעה כלשהי הקשורה בדרך כלשהי להשתתפות במסגרת התכנית ו/או שלביה השונים". בנוסף, "המפיק דורש מהמשתתפים לחתום על טופס ויתור על סודיות רפואית בקשר של אבחון פסיכולוגי (המצורף כנספח להסכם, א"כ), וכי על המשתתף להצהיר כי למיטב ידיעתו אינו רגיש לכך סוג שהוא של רכב מזון ונוזלים, תבלינים ועוד". כפי שנהוג בתכניות ריאליטי מסוג זה, המפיק גם הופך לתקופה מסוימת למנהלו של המשתתף, וגובה "בתמורה למתן שירותי הייצוג כאמור, עמלה בשיעור 30% בתוספת מע"מ מכל התקבולים באשר מהם הנובעים מפעילויות המיוצג בתחומי הייצוג משל תקופת ההסכם" - שנה משידור תכנית הגמר של 'מאסטר שף'. מדובר על הכנסות ממשכורת, בונוסים, פרסומות ועוד. אגב, כל ההוצאות שתידרשנה בקשר לפעילות המיוצג בהסכם זה, תחולנה דווקא עליו. במידה והמשתתף מעוניין לעבור לסוכן אחר, הוא ימשיך להעביר את סכום העמלה של 30% ל'גיל הפקות'. בנוסף, החברה המייצגת "תהא רשאית להעביר את זכויותיה ו/או חובותיה לפי הסכם זה, כולן או חלקן, לאחרים לפי ראות עיניה מבלי שיהיה צורך בקבלת הסכמת המיוצג לכך, כל זאת בתנאי שזכויות המיוצג על פי הסכם זה לא יפגעו מכך".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אין חדש תחת השמש 15/01/2014 09:27
    הגב לתגובה זו
    הכל תפור מראש ומלוהק ע"פ הסיפורים ומשרדי ליהוק.
  • 1.
    אתם יודעים כמה כסף עולה להדפיס חוזה בן 19 עמ? (ל"ת)
    צדק 14/01/2014 21:54
    הגב לתגובה זו
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.