צילום: יח"צ
טור

"5 פרסומות וחזרנו": רפי גינת מבטיח ומוליך שולל

הצופה גינגי פרידמן ישב ושלא כהרגלו צפה בכלבוטק. המגיש, רפי גינת הבטיח הפסקה של 5 פרסומות, ואילו גינגי ספר לא פחות מ-14 מהן. מנהג מגונה?
גינגי פרידמן | (3)

שלשום, בתאריך 29.10.13 (יום ג') ישבתי מול הטלוויזיה ושלא כהרגלי צפיתי בתכנית כלבוטק. התכנית עסקה ב"חשיפה בלעדית! מה קורה בזוגלובק". רפי גינת הציג את הנושא בדרמטיות ובקול מבטיח רעות. בהפסקת הפרסומות הראשונה הוא הכריז, בזו הלשון: "יוצאים ל-5 פרסומות בלבד וכבר חוזרים. 5 פרסומות". הבטחה חשובה, עובדה שגם הוא חשב כך כי הוא חזר עליה פעמיים בהדגשה רבה.

ואז מה קיבלנו? 4 הודעות חסות, 5 תשדירי פרסום, פרומו אחד ועוד 4 הודעות חסות. איפה זה ואיפה ההבטחה? ניסיתי לדמיין לעצמי את רפי גינת אשר מיצב את עצמו כשומר טוהר המידות, הלוחם ללא חת בכל העוולות והחושף את הנוכלים, העוקצים ומוליכי השולל, מזמין את עצמו לאולפן שלו ומעלה אותו על המוקד בקולו הרועם: "מר גינת, הבטחת 5 פרסומות בלבד אבל צוות התחקירנים שלנו עקב אחריך וגילה שבמקום חמש פרסומות בלבד שידרת 14 פרסומות! פי שלוש מהמובטח. מה יש לך להגיד להגנתך?"

מר גינת מנסה להשיב "לא שיקרתי, באמת היו רק 5 פרסומות", "ומה היו השאר, כבד קצוץ?" רועם המראיין "לא, תשדירי חסות, לא נחשבים לפרסומות" "באמת? אז למה הם נחשבים?" "להודעות חסות. זה משהו אחר" "באמת, מר גינת. הודעות חסות אינן פרסומת? נו באמת" "כן, הן פרסומת אך לא במובן המקובל" מגמגם מר גינת.

והמראיין לא מניח "כן מקובל, לא מקובל. אלה פרסומות לכל דבר ותפסיק לבלבל את המוח" מר גינת, מנסה למחות אבל המראיין ממשיך לתקוף "ומה זה הפרומו, לא פרסומת?" "לא, ברור שלא. פרומו זה פרומו" מוחה מר גינת "ומה תפקיד הפרומו, לא לפרסם תכנית מסוימת?" "כן, אבל זה לא נקרא פרסומת, לכן קוראים לזה פרומו".

"טוב" מתופף המראיין קצר הסבלנות על השולחן "בקיצור, הבנתם את זה. מעתה, אל תאמינו יותר לאף אחד, גם לא לי, כשאומרים לכם שיוצאים להפסקת פרסומות "קצרה" או "רק ל-5 פרסומות" זה תמיד יהיה הרבה יותר.

וכעת ברצינות. הפסקות הפרסומות הן הדבר המרגיז ביותר את הצופים ושדרני הטלוויזיה יודעים זאת וכדי לא להפסיד את הצופים הם אימצו לעצמם מנהג מגונה להוליך את הצופים שולל בהבטחות שווא. אני מציע לכל השדרנים : אם אתם מבטיחים, תקיימו. בלי שטיקים ובלי טריקים. האמינות שלכם תלויה בכך.

הכותב הוא מנכ"ל ADMAN החברה למשאבי אנוש לענפי הפרסום, השיווק והתקשורת

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    צודק זה קורה עם כולם - הפכנו מזמן לעם רמאי (ל"ת)
    חני 11/11/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צודק! (ל"ת)
    חני 11/11/2013 10:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    להגיד משהו על רפי גינת זה מסוכן (ל"ת)
    תשאל את שרון גל 02/11/2013 23:01
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.