פנימייט פרוסקה? משרד הקליטה יוצא במכרז לשירותי דוברות במגזר הרוסי

המכרז יוצא לדרכו לאחר שב-5 השנים האחרונות לווה המשרד לקליטת עלייה על ידי פרטיזן תקשורת שיווקית. בין תנאי הסף: מחזור כספי של 300 אלף שקל
משה בנימין |

המשרד לקליטת עלייה בראשו עומדת השרה של סופה לנדבר ממפלגת הליכוד-ישראל ביתנו, יוצא במכרז לשירותי דוברות, יח"צ והסברה תקשורתית במגזר הרוסי. ב-5 השנים האחרונות ליווה את המשרד לקליטת העלייה פרטיזן תקשורת שיווקית המתמחה בציבור דוברי הרוסית, בבעלותה של אולגה קליקה וולפסון.

תנאי הסף להתמודדות במכרז כוללים ותק של 3 שנים לפחות בתחום הדוברות, הייעוץ וההסברה התקשורתית, שבמהלכן סיפק המציע שירותים אלו ל-3 לקוחות לפחות מ-2007 ועד עכשיו. עדיפות תינתן למציע בעל ניסיון זה בעבודה מול גופים ציבוריים ו/או ממשלתיים. בנוסף נדרש ניסיון במתן שירותי דוברות, ייעוץ והסברה תקשורתית בשפה הרוסית ללקוח אחד לפחות בין השנים 2008 ועד למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז.

עוד מבקש המשרד לקליטת עלייה מהגופים המתמודדים במכרז להעמיד לרשותו מנהל בעל ניסיון של 5 שנים לפחות בתחום הדוברות, הייעוץ וההסברה התקשורתית בין השנים 2007 ועד למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, וכן יועץ תקשורת בעל תואר ראשון לפחות ושליטה מלאה בשפה העברית והרוסית. כן עליו להיות בעל ניסיון של 3 שנים לפחות בתחום הדוברות, הייעוץ וההסברה התקשורתית בין השנים 2007 ועד למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, כשלכל הפחות שנתיים מתוכן בתחום הדוברות והתקשורת בשפה הרוסית.

משרד הקליטה דורש עוד כי המתמודדים יהיו בעלי מחזור כספי של 300 מאות אלף שקל לפחות, משירותי דוברות, יח"צ והסברה, בכל אחת מהשנים 2010-2012. ההתקשרות הראשונית עם הספק הזוכה תהיה לתקופה של 6 חודשים מיום החתימה על ההסכם, כאשר למשרד שמורה הזכות להאריך את תקופת ההתקשרות עד ל-5 שנים בסך הכל. כפי שעשה בתקופת ההתקשרות האחרונה עם 'פרטיזן'. המועד האחרון להגשת מועמדות הוא ב-9 בספטמבר.

אלעד סון, דובר המשרד לקליטת עלייה אמר לאייס: "עם למעלה ממיליון דוברי רוסית בארץ, ואופי הפעילות של המשרד לקליטת העלייה, הצורך להגיע אליהם כדי לחשוף את הפעילות שלנו הוא קריטי. בשנים האחרונות המשרד לקליטת העלייה השתנה ללא היכר. מי שייבחר ייצטרך לשקף את השינויים בעבודה יום יומית ומאתגרת מאוד".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.