ההפתעה שחיכתה לנוסעי המטרו באיטליה: עולים במילנו - יורדים בטוקיו

נוסעי הרכבת ביקשו להגיע לתחנות 'מוסקובה' ומצאו עצמם בתחנת 'שיבויה' בטוקיו כחלק מקמפיין של M&CSaatchi מילנו לספקית האינטרנט המקומית
משה בנימין | (4)

לטעות בתחנת הרכבת שבה אתה אמור לרדת - זה משהו שעשוי לקרות לכל אחד, אבל להגיע בטעות לתחנה במדינה אחרת, ביבשת אחרת, זה כבר שמור לאגדות. נוסעי המטרו האיטלקי במילנו זכו לחוויה שכזו כשעלו לנסיעה שגרתית בבוקר יום שני (תחילת שבוע העבודה ברוב חלקי העולם) והגיעו איכשהו לתחנת רכבת שדומה מאוד לתחנת 'שיבויה' בטוקיו.

במסגרת קמפיין של משרד הפרסום M&CSaatchi מילנו, לקידום ספקית האינטנרט המקומית Fastweb, עוצבה תחנת 'מוסקובה' כתחנת 'שיבויה' בטוקיו. לנוסעי הרכבת האיטלקים חיכתה הפתעה, שכן השינוי הויזואלי ירד לפרטי פרטים. על הרציף חיכו עוברי אורח יפנים, גיישות (בדרכן לעבודה?), פועלים וחבורות בני נוער יפנים. קירות התחנה כוסו כולם במודעות פרסום בשפה היפנית, ובמסכים הוקרנו תוכניות יפניות.

כדי להשלים את החוויה החושית, עם עצירת הרכבת ופתיחת הדלתות הודיע הכרוז באנגלית וביפנית על הגעתה לתחנת 'שיבויה'. על שלטי הפרסום שנשאו השחקנים שהשתתפו בפרסומת נכתב באיטלקית: "האם הקו שלך מספיק מהיר?".

באותו הנושא: קמפיין נוסף ומעניין שראינו לאחרונה להשקת רשת אינטרנט הגיע מצרפת. אורנג' המקומית הציגה את התערוכה המהירה בעולם, ביבשת אחרת, על בסיס תמונות של אושיות אינסטגרם מקומיות. בתוך כמה שעות זכו אותם צלמים לקבל סרטון וידאו אישי מהגלריה שהציגה את העבודות שלהם בלוס אנג'לס, כולל תגובות הקהל ליצירותיהם.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מיקו 11/03/2013 13:22
    הגב לתגובה זו
    תכלס לא, אבל מה הקשר לאינטרנט מהיר? חירטוט קיראטיבי מיותר.
  • אתה בכלל יודע מה זה גוסט? יא אהבל (ל"ת)
    11/03/2013 13:36
    הגב לתגובה זו
  • לא לקלל יא טיפשים (ל"ת)
    גילי 11/03/2013 14:07
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.