אליום מדיקל קיבלה אישור לשיווק הסטנטים האורולוגים של החברה בסין
אליום מדיקל דיווחה הבוקר (ג') כי קיבלה אישור שיווק ומכירת מערכות הסטנטים האורולוגים של החברה בסין. לאור קבלת האישור, ובהמשך לדיווח החברה מיום 6 באוגוסט 2013 נכנס לתוקפו הסכם הפצה אסטרטגי ובלעדי למכירת הסטנטים האורולוגיים בסין בו התקשרה החברה. ההסכם הינו לתקופה של 8 שנים החל מקבלת האישור ובמסגרתו התחייב מפיץ סיני, בין היתר, לרכוש את מוצרי הסטנטים האורולוגים של אליום בהיקף של כ-58 מיליון שקל לפחות, על פני התקופה.
בהתאם לכך צופה החברה כי יבוצעו מכירות משמעותיות של הסטנטים האורולוגיים שלה בסין כבר במהלך שנת 2018. להערכת החברה השוק הסיני מגלם פוטנציאל משמעותי ביותר עבור מוצרי הסטנטים האורולוגים המיוצרים על ידה הן בשל גודלו והן לאור המגמות הכלליות השולטות בסין, הגידול באוכלוסייה המבוגרת, השינויים בתזונה ותהליך העיור המהיר – מגמות אלו מהוות, להערכת החברה, מנוע צמיחה חזק לתחום המוצרים האורולוגיים והדרישה למכשור חדשני וייחודי מהסוג אותו מציעה אליום.
החברה מציינת כי מגמות אלו כמו גם העובדה כי הרופאים והמטופלים הסיניים מעדיפים פתרונות זעיר פולשניים לטווח ארוך על פני פרוצדורות ניתוחיות, או פתרונות קצרי טווח, תורמות בנוסף למגמות הספציפיות המאפיינות את המגזר האורולוגי הסיני והמחלות הנפוצות בדמות אבנים בכליות ובגידולים בערמונית ובדרכי השתן, לצורך הגובר במוצרים אותם משווקת אליום.
הדיווח הבוקר מגיע בהמשך לדיווחי החברה מסוף אפריל בדבר קבלת פטור מהצורך לבצע ניסוי קליני ייעודי בסטנטים האורולוגיים של אליום באוכלוסייה סינית וזאת תוך התבססות על נתוניה הקליניים של החברה עבור הסטנטים האורולוגיים במדינות אחרות לאורך זמן, והגשת מידע משלים בנושאים טכניים ורגולטוריים לבקשה אשר הוגשה לרשות הלאומית הסינית למזון ותרופות (CFDA) באמצעות המפיץ הבלעדי של החברה לצורך קבלת אישור שיווק ומכירת מערכות הסטנטים האורולוגים של אליום בסין.
- אולמד עולה ב-5.5%: מכירות ראשונות באיחוד האמירויות
- מכירות הסטנטים של אליום הסתכמו ב-5.4 מיליון שקל - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסף אלפרוביץ, מנכ"ל אליום: "השוק הסיני מייצג עבורנו הזדמנות אדירה, הן בשל גודל השוק והמגמות השולטות בו, והן בשל שיתוף הפעולה והסכם ההפצה עם המפיץ שלנו בסין שהוא בעל ניסיון והתמחות של עשרות שנים בשוק הסיני בתחום האורולוגיה, ולו פריסה גאוגרפית רחבה בסין ישירה ובאמצעות מפיצי משנה. כמו כן, למפיץ זה מערכת ענפה של קשרים עם רופאים אורולוגיים מובילים בסין, שחלקם השתתף בסדנאות קליניות שערכה החברה בגרמניה ובאיטליה, והם הביעו התלהבות רבה ממוצרי החברה המהווים אלטרנטיבה בטוחה ויעילה לפרוצדורות ניתוחיות או לפתרונות קצרי טווח".
- 1.אלכס 25/07/2019 12:01הגב לתגובה זויש לי את המניה הזאת 12 שנים. מופסד 80% כל הפטנטים למניהם כל העסקות שמבצעת החברה. משהו מסריח כאן ובגדול.

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳