בכר במקום הראשון: איזה סגל יקר יותר - של הכוכב האדום או של פרטיזן?
מותח בליגה הסרבית: פרטיזן בלגרד של ביבראס נאתכו הפסידה אמש (שני) 2:1 לרדינצקי, וירדה למקום השני, כשאת המקום הראשון תפסה היריבה המושבעת הכוכב האדום בלגרד של ברק בכר ועומרי גלזר. פרטיזן ישבה בצמרת הטבלה במשך כמה שבועות, וכעת שתי הקבוצות מחזיקות באותו מספר נקודות, 43, כשהכוכב האדום עם הפרש שערים עדיף.
בדרך לאליפות תשיעית ברציפות? הכוכב האדום (הכוכב האדום טוויטר)
קבוצתו של בכר חוותה פתיחת עונה חלשה בליגה שבה היא שולטת ב-8 השנים האחרונות. הקבוצה נכנסה למאבק אליפות עם פרטיזן שנחשבת לקבוצה חלשה יותר. גם בליגת האלופות הכוכב אכזבה ואף הודחה מהמפעל, עם נקודה אחת בלבד בחמישה משחקים, כשמחר (רביעי, 19:45) יפגשו חניכיו של בכר את אלופת המפעל, מנצ'סטר סיטי.
המאמן הישראלי התחיל את הקריירה הראשונה שלו מעבר לים מתחת לכלל הציפיות, ובזמן האחרון אף דובר על פיטורים, אך לאחרונה חזרו הסרבים לדרך הישר עם 5 ניצחונות בחמשת משחקי הליגה האחרונים שלה.
- כמה כסף תפסיד מכבי חיפה אם תודח הערב מאירופה?
- הסיבה שמונעת ממכבי חיפה להחתים את אצילי ולביא: רשות המסים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרטיזן כאמור באים למאבק כאנדרדוג, כששווי הסגל של הקבוצה עומד על 34 מיליון אירו.
את הקבוצה מאמן איגור דוליאי, שאמנם חולק את גילו עם בכר (44) אך לא את הניסיון באימון. בזמן שבכר יצר שושלות אליפויות בארץ, המאמן הסרבי שימש כעוזר מאמן בשחטאר ואז בפרטיזן, כשאת משרת המאמן הראשונה שלו קיבל בטלאופטיק מהליגה הסרבית השלישית. לאחר קצת יותר מחצי שנה במועדון, קיבל דוליאי את המפתחות לאימון פרטיזן.
בחזרה לסגל, השחקן היקר ביותר הוא הקפטן סבטוזר מרקוביץ' בן ה-23. הבלם הצעיר שווה כ-3.5 מיליון אירו. אחריו באים שחקני ההתקפה קווינסי מניג (28) וסאמד באזדר (19), ששווים 2.8 ו-2.7 מיליון אירו בהתאמה. נאתכו בן ה-35 נמצא במקום ה-14 עם שווי שוק של מיליון אירו, אך הקשר הישראלי-סרבי הוא אחד השחקנים החשובים של פרטיזן העונה, אם לא החשוב שבהם: נאתכו הוא מלך הבישולים של הקבוצה, עם 7 כאלה, והבקיע 5 שערים מתחילת העונה.
לעומת זאת, השווי הכולל של הכוכב עומד על 73 מיליון אירו - יותר מפי 2 מסגל פרטיזן. לכוכב האדום 9 שחקנים עם שווי שוק גבוה מהמרקוביץ', השחקן היקר ביותר של היריבה העירונית. בין השמות ניתן למצוא את הקשר ההתקפי מירקו איבניץ' בן ה-30, ששוויו עומד על לא פחות מ-9 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן היקר ביותר בסרביה. אחריו מגיע הכנף הגנאי אוסמן בוקארי (24), ששווה 6.5 מיליון אירו ונחשב לאחד משחקני המפתח של הקבוצה, עם 5 שערים ו-3 בישולים העונה. אחריו זהו מלך השערים של הקבוצה, החלוץ ז'אן-פיליפ קראסו, שכבש העונה 7 שערים. השחקן הגיע בקיץ כשחקן חופשי מלודוגורץ, כששוויו מוערך ב-6 מיליון אירו.
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
- ריאל מדריד: מהלך כלכלי היסטורי של מועדון הפאר הספרדי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On...
שוויו של עומרי גלזר אגב, עומד על 1.4 מיליון אירו. השוער הישראלי נחשב לאחת מנקודות האור של הכוכב האדום בזמן פתיחת העונה החלשה תחת שרביטו של ברק בכר. זכורה במיוחד המחצית הראשונה שלו נגד אלופת אירופה מנצ'סטר סיטי, שבה שבר את שיא ההצלות למחצית במפעל היוקרתי.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
