ראש עיריית אילת על שדה דב: "הממשלה מתנהגת כמו כרישי נדל"ן"
בעקבות סגירת השדה הודיע היום מאיר יצחק הלוי על פרישתו מסיעת הליכוד ואמר כי "ישראל מתפרקת מנכסיה". מנהלי הגוש הגדול: "לחץ פוליטי ערב בחירות"
"הממשלה מתנהגת כמו כרישי נדל"ן ולא כממשלה שפועלת לטובת אזרחיה", כך התבטא היום (ג') ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בנוגע לסגירת שדה דב במפגש חירום שהתקיים בנושא בהשתתפות ראשי ענף התיירות בארץ וראשי הערים אילת ות"א. עוד הכריז הלוי על עזיבת סיעת הליכוד: "החלטתי שלא להיות חלק מתנועה שמובילה מהלך מחפיר וכוחני שכזה".
בדבריו כינה הלוי את שדה דב כ"תחנה המרכזית" של האילתים. "הוא משמש כמנחת מהיר "לאוטובוסים עם כנפיים" שהם התחבורה הציבורית של תושבי העיר אילת ואורחיה. לא מצאתי שום סיבה הגיונית לסגירת השדה – להוציא את הרצון לחמוד את הקרקע כדי לכסות גירעון תקציבי שיצרה המדינה", אמר ראש העירייה והוסיף: "אני מבקש להדגיש, כי ניתן ואפשר לבנות על הקרקע 8,500 דירות לבעלי הקרקעות ולהותיר מנחת של מסלול אחד וטרמינל קטן. הכסף הגדול מנצח את הכל".
נציין כי סגירת שדה דב קבועה לעוד כשבועיים, ביולי 2019, כאשר התכנית הראשונה המקודמת על שטח השדה לבניית 4,844 יחידות דיור כבר אושרה להפקדה (לכתבה המלאה). מועד סיום הגשת ההתנגדויות חלף ובהיעדר הנחיה אחרת מצד ראש הממשלה בנוגע לפינוי השדה, תימשך התכנית כסדרה.
ישראל מתפרקת מנכסיה
בהמשך דבריו במפגש טען הלוי כי "בזה אחר זה מתפרקת ישראל מנכסיה ומתשתיות התעופה: סגרו את השדה בקריית שמונה, סגרו את השדה במחניים, סגרו את השדה בעטרות ועכשיו רוצים לסגור את שדה דב. אני מודיע שייקח שנים עד שיעלו טרקטורים לשטח ועד שיינתנו היתרים. מה החופזה? מה הלהיטות?".
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- אוטובוס אוטונומי ראשון יתחיל לפעול בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם רשות שדות התעופה שותקת – שם יודעים שנתב"ג העמוס והקורס לא יוכל להכיל את שדה דב, הם יודעים מה המשמעות של המתנה, הסעה על המסלול והמתנה לאישור משדה בינ"ל לאילת. ברשות מסתירים את הנתונים החמורים של הצניחה בטיסות מנתב"ג לשדה תעופה רמון והסיבה לכך היא פשוטה – הם קיבלו כבר "דמי שתיקה" של חצי מיליארד שקל, כבר חילקו את "עור הדוב" או יותר העור שלנו!", אמר ראש העירייה.
"בכל יום טסים כ-120 חולים לקבלת טיפול במרכז. סגירת שדה דב, תביא את הישראלים ואת האילתים לפנות לנסיעה בכלי רכב ובכך יהפוך כביש הערבה החד סטרי ל"כביש דמים". הכתובת על הקיר והיא כתובה בדם. אין לנו כוונה ללכת כצאן לטבח. אנו ממשיכים את המאבק נגד נתניהו ונגד ההחלטה. נילחם על צינור החמצן שלנו".
חיבוק דב: מנהלי הגוש הגדול בקמפיין לסגירת השדה
במקביל למאבק שמתנהל נגד סגירת השדה, מובילים מנהלי הגוש הגדול שמונו מטעם בית המשפט לניהול השטח (המונה למעלה מ-1,500 איש), קמפיין הסברה בימים אלו "על מנת להציף את ההשלכות ההרסניות של שדה דב והתועלות האדירות לציבור הנובעות מפינויו".
- פרשקובסקי קרית גת יגדל ב-50%, לאחר אישור הוועדה המקומית
- סופרין בצפי הכנסות של 1.4 מיליארד שקל: השיגה רוב לשני פרויקטים, בחולון ובנתניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- חובת דיווח על הכנסות משכר דירה: בעד ונגד והסיכויים להצלחה
לטענתם, "הוויתורים על זכויות הבנייה שהעניקו בלעדי הקרקע הפרטיים למדינה וכן ויתור על דמי שימוש שלא שולמו לאורך עשרות שנים נאמדת במיליארדי שקלים. אי סגירת השדה תגרום לנזק של למעלה מ-12 מיליארד שקלים שיחד עם הגרעון הקיים גם כך בתקציב המדינה, עלולים להכניס את המשק הישראלי למיתון חריף".
בהתייחס לדבריו של ראש עיריית אילת מסרו: "צר לנו כי מופעלים לחצים פוליטיים כבדים ערב בחירות. אבסורד שראש עיריית אילת שפעל נמרצות להוצאת שדה התעופה מהעיר, זועק על מנת לכסות על חוסר התמודדותו עם מצבה של אילת בשנים האחרונות ואינו נלחם על שיפור השירותים הניתנים לתושבי אילת בעירם. כמו כן, תמוהה התעלמות המלונאים וראש העיר מהעובדות הידיעות להם היטב כי מחירי הלינות הגבוהים והיעדר האטרקציות הם הגורמים המרכזיים למצב התיירות באילת".
- 8.נו ... ? פרשת מהליכוד ....או שאתה פקה פקה כמו ביבי ? (ל"ת)כוכי 16/06/2019 09:35הגב לתגובה זו
- 7.אלתית 14/06/2019 06:43הגב לתגובה זובאופן כללי, מאיר צודק יש בעיה עם הממשלה שלנו. אבל בכל מה שקשור לאילת , המלחמה על שדה דב מיותרת. תדאג לתשתיות להסעות קודם כל משדה רמון לאילת. שקופות החולים יממנו הסעות לחולים לבתי החולים מבן גוריון. סתם מהומה רבה על לא כלום. יש דברים אחרים לסדר בעיר , כמו התיירות היורדת. כמו שיזמים לא מעוניינים לפתוח מלונות באילת. כמו לפתוח אטרקציות חדשות בעיר כדי לגוון לקהל הישראלי. המלחמה על שדה דב אחת המיותרות. חבל על הזמן
- 6.עוזי 13/06/2019 16:08הגב לתגובה זוראש עריית אילת העדיף את "כרישי הנדל"ן" של אילת שיבנו על שטח שה התעופה העירוני שפונה אך מתנגד ל"כרישי הנדל"ן" שיבנו באזור שדה דב.
- 5.כל הצרות במדינה מרוכזות בשם אחד: ביבי. (ל"ת)גיא 13/06/2019 12:27הגב לתגובה זו
- שרה 14/06/2019 06:46הגב לתגובה זומרוכזות בישראלים בלבד. אנחנו אלופים בלעדיות דיונים פוליטיים, לריב, להאשים ולא לקחת אחריות. הפתרון הוא בנו בלבד. שכחנו לגמרי שהם הנציגים שלנו. די לדיבורים
- 4.מפריח השערוריות 12/06/2019 16:25הגב לתגובה זובטענה שהצבא צריך את זה. מאז פתחו שדה אזרחי ולא פיצוי הבעלים .בשום בירה כלכלית מודרנית אין שדה תעופה בתוך העיר. שהתל אביב יועילו לנסוע 15 דקות ברכבת לנתבג. גם האילתים .תתקדמו- עשו לכם שדה מודרני ואיכותי מחוץ לעיר. תפסיקו להתבכיין.
- 3.נועם 12/06/2019 09:30הגב לתגובה זומדהים איך הנדל"ן והמחירים ההזויים של הדירות הורסים כאן הכל. עם שהולך אחרי עגל הנדלן לא ישאר הרבה שנים על אדמתו. עצוב
- 2.נועם 11/06/2019 21:35הגב לתגובה זוהעיקר שהעשירים יתעשרו. הדבר הכי מטומטם זה לסגור את שדה דב.תסגרו את אילת וזהו.
- אזרח 12/06/2019 06:07הגב לתגובה זומדוע אתה לא סועק על מחירים מטטרפים של בתי מלון? ומדוע אינך סועק על העתקת שדה התעופה של אילת צפונה כ30ק"מ?
- 1.בוחר מנהיגות מרןשעת מאוד (ל"ת)עם טיפש 11/06/2019 17:56הגב לתגובה זו

כמה עולה דירת 4 חדרים בפתח תקווה?
על מחירי הדירות בנתניה, בת ים ופתח תקווה
מחירי הדירות בתל אביב בקצב ירידה שנתי של כ-9% - מחירי הדירות בת"א בצניחה - על ההמשך ועל הפיל שבחדר, בערים הסובבות הירידה קצת נמוכה. מרגישים את זה גם במעגלים קצת מרוחקים יותר. בדקנו הפעם עסקאות אחרונות בפתח תקווה, נתניה ובת ים.
פתח תקווה
ברחוב ברוריה 8, דירת
4.5 חדרים, 111.9 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־3.15 מיליון שקל
(28.2 אלף ש"ח למ"ר).
ברחוב בייליס
20, דירת 4 חדרים, 86 מ"ר, קומה שישית, נמכרה ב־2.76 מיליון שקל
(32.1 אלף ש"ח למ"ר).
ברחוב הרב
צבי יהודה 7, דירת 5 חדרים, 115.1 מ"ר, קומה רביעית, נמכרה ב־3.37 מיליון שקל
(29.3 אלף ש"ח למ"ר).
- דירה בהנחה - האם כדאי לכם לחכות להגרלה או לחפש דירה?
- מחירי הדירות בירושלים בשיא כל הזמנים - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברחוב י"ז הבנים 7, דירת 3.5 חדרים, 74.8 מ"ר, קומה שלישית, נמכרה ב־2.18 מיליון שקל
(29.1 אלף ש"ח למ"ר).
הדמיית קרית גת. קרדיט: סנפשוטפרשקובסקי קרית גת יגדל ב-50%, לאחר אישור הוועדה המקומית
עם אישור התוכנית, ניתן יהיה להקים במתחם כולו 117 יחידות דיור, בהיקף כולל של כ-11 אלף מ"ר שטח עיקרי, בשלושה מבני מגורים בני 9 קומות כל אחד
חברת הנדל"ן 'אריה פרשקובסקי גרופ', פרשקובסקי -1.31% היוזמת ומפתחת פרויקטים בתחום המגורים, המשרדים, המסחר והלוגיסטיקה, דיווחה כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית גת אישרה את בקשת החברה להגדלת זכויות הבנייה בפרויקט
פרשקובסקי קרית גת (שלב ב') בשכונת שער העיר, הכוללת תוספת של כ-3,500 מ"ר ו-39 יחידות דיור חדשות, ב תוספת של 50% במספר יחידות הדיור בפרויקט.
הפרויקט, הממוקם ברחוב נתן אלבז בקרית גת, בסמוך לשכונת כרמי גת, מוחזק ע"י החברה באמצעות חברת בת, בשותפות
שווה (50%-50%) עם שותף נוסף.
בהתאם לאישור החדש, יוקם בניין מגורים נפרד כשלב נוסף בפרויקט (שלב ב'). כעת, עם אישור התוכנית המעודכנת, ניתן יהיה להקים במתחם כולו 117 יחידות דיור, בהיקף כולל של כ-11 אלף מ"ר שטח עיקרי, בשלושה מבני מגורים בני 9 קומות
כל אחד.
נכון להיום, החברה מצויה בעיצומו של הליך קבלת היתר הבנייה להקמת שלב א' של הפרויקט, הכולל שני מבני מגורים ובהם 78 יחידות דיור. כעת, עם אישור התוכנית להגדלת הזכויות, בכוונת החברה לפעול לקבלת היתר בנייה גם לשלב ב' של הפרויקט.
מנכ"ל פרשקובסקי גרופ, עדי בורקין, מציין: "אישור הגדלת זכויות הבנייה בפרויקט מהווה השבחה משמעותית של הפרויקט, כדאיותו ופוטנציאל הפיתוח שלו, ומשקף את המשך תנופת הפיתוח בקריית גת. מדובר באבן דרך חשובה בקידום הפרויקט, המעידה על
האמון של מוסדות התכנון בתכנון שהצגנו. הפרויקט נושא תרומה עירונית ברורה - הן בהרחבת היצע יחידות הדיור והן כחלק מתהליך הפיתוח של העיר. במקביל לקידום שלב א', אנו נערכים גם לשלב ב', מתוך ראייה ארוכת טווח של איכות תכנון, ביצוע ואכלוס."
- פרשקובסקי: ירידה חדה ברווח הנקי למרות גידול בהכנסות בשל שערוך שלילי לנדל"ן להשקעה
- פורשה ובנטלי מגיעות להרצליה פיתוח: עסקת נדל"ן ב-69 מיליון שקל בפרויקט של פרשקובסקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם אנחנו לקראת התעוררות בשוק הדיור?
ולמרות שהחדשות של פרשקובקסקי עוסקות בהגדלת פרויקט, חשוב לתת זווית לגבי נושא המכירות: בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מכרה הקבוצה 330 דירות ועוד כ-6,400 מ"ר שטחי משרדים ומסחר, בהיקף כספי של כ-649 מיליון שקל, כמעט כפליים מהיקף המכירות בתקופה המקבילה אשתקד (כ-325 מיליון שקל). אבל כשמפרקים את הנתונים, מתברר שחלק גדול מהקפיצה נובע מפרויקט "מורדות לינקולן, מחיר למשתכן" בחיפה: 238 מתוך 330 הדירות שנמכרו בתקופת הדוח הן דירות מסובסדות, המהוות מעל 70% מהיקף היחידות שנמכרו בתקופה. במילים אחרות, רוב העסקאות מגיעות ממכרז ממשלתי, לא משוק חופשי. אחרי מועד המאזן, באוקטובר, החברה דיווחה על מכירת ארבע דירות בלבד בשוק החופשי, חודש שבו, לכאורה, כבר אמורה הייתה להירשם חזרה לשגרה.
בנובמבר דיווחה החברה על מכירה של 23 דירות, מתוכן 15 במסגרת "מחיר למשתכן", כך שהמגמה ממשיכה.
