כל תושבי שמריהו בפרויקט אחד – כמה גדול פרויקט גינדי TLV?
אין פרויקט שמציג את הצפיפות העולה בישראל כמו זה של גינדי בתל אביב - 48 קומות, 1,400 יחידות דיור
כרמלי בפודקאסט "החזית העירונית": "עיריית ת"א לא הפחיתה חניות, היא המשיכה להוסיף כאלו"
תנועה של רכב פרטי הייתה, תהיה ותמשיך להיות גורם מאוד דומיננטי. השאלה היא מה הן החלופות. לא רק שעיריית תל אביב לא הפחיתה חניות, אלא שהיא המשיכה להוסיף חניות פרטיות. לפי תוכנית מתאר ח' (תוכנית החניה בתל אביב) נקבע כי צריך למתן את קצב העלייה של החניות בעיר. לא להרוס, לא לבטל - למתן את קצב הוספת החניות.
אין אף 'עיר עולם' שנשענת על רכב פרטי. העולם השתנה לנו מתחת לאף, אבל שלא יהיו טעויות – עיריית תל אביב חזתה את זה ובאה מוכנה לכך. התפקיד שלנו בעירייה הוא להיות נביאים – לחזות את המגמות שיתפתחו בעיר. אם אנחנו חוזרים בזמן 10 שנים אחורה, אף אחד לא דמיין בכלל נתיבים מיוחדים עבור אופניים וקורקינטים, שירותי Bubble ודומים להם".
את הדברים אמר אדריכל אודי כרמלי, מהנדס העיר תל אביב, בפודקאסט "החזית העירונית" עם אילי בר - מנכ"ל משותף בחברת 'Ecocity'. השניים דיברו על המהפכה התחבורתית המתרגשת על העיר, אך לא רק: הם דיברו גם על התחדשות עירונית, על תת-הקרקע ועל שלל נושאים אחרים המאפיינים את העיר הלבנה והמסקרנת.
"החיים במדרכה הם שיקוף של הבניין שלידה, וככל שהחיים בה יהיו מגוונים יותר, כך אופי החיים בתל אביב יאפשר מגוון חברתי רחב – ועל זה, כידוע, נשענת העיר: על האנשים שחיים בה, על האווירה החברתית. זה הקסם כאן.
בהמשך לזה, חשוב לתת מקום גם ליצירתיות התכנונית. אני מגדיר את זה בשם 'לגיטימציה מרחבית'. כלומר אם בבניין בודד אפשר 'לייצר' גם דירת פנטהאוז שכוללת בריכה, וגם דירת שני חדרים, אני לא רואה בזה משהו רע".
להאזנה לפרק במלואו לחצו כאן