מניות המריחואנה מעניינות דווקא בגלל הירידות
מה הקשר בין פינטק לגוגל ופייסבוק, מדוע DRIV מעניינת ואיך משקיעים באנרגיית רוח?
הפעם אתחיל בביקורת של זאב ביחס למה שכתבתי בעבר על DRIV (קרן סל בתחום התחבורה המתקדמת) - "בדקתי את DRIV. סך נכסים 15.1 מיליון דולר. שום גורם באמת מקצועי לא היה ממליץ..."
אז נכניס הילוך ונסביר על DRIV. נתחיל בכך שמדובר בתעודה שמנוהלת על יד חברה שמנהל כמה עשרות ETF's גדולות וקטנות יותר מ- DRIV. לחברה כזו יש אינטרס בנזילות ובסחירות של DRIV ולכן אמורה לספק ציטוטים במרווח סביר.
נתון חשוב להתייחס אליו הוא נפח המסחר היומי הממוצע שעומד על 14 אלף מניות. אני קבעתי לעצמי כלל אצבע לפיו עדיף לא להיות יותר מ-10% מנפח המסחר היומי הממוצע, ביחס לכסף שבניהולי, וזה נראה לי בהחלט תקף לי ולרוב הקוראים גם כאלו שירכשו יותר, וזה מכמה סיבות:
- היתרון בהשקעה שמאפשרת פיזור והגעה אל מניות שנסחרות גם מחוץ לארה"ב.
- חלק גדול מהמניות ש-DRIV משקיעה בהן הוא של חברות גדולות וסחירות מאוד. כך שגם ביקוש/ היצע גדולים יחסית, שיתורגמו על ידי מנהלי DRIV לקניה או מכירה של המניות האל אמורים להיבלע בשוק די בקלות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ולבסוף, מכיוון שהשקעה ב-DRIV מכוונת לטווח הארוך, אזי מרווח טיפה גדול יותר בין מחיר הקניה למכירה הוא לא קריטי.
ביקורת נוספת של הקורא זאב - "DRIV לא עשתה כלום בשנה האחרונה...", ובכן, אנחנו משקיעים קדימה, לא אחורה וכך גם בוחנים את רעיונותינו.
טכנית, DRIV מתקדמת יפה בעליה, המודעות של העולם לצורך במהפכה תחבורתית, משלל סיבות, גדלה ולכן אני עדיין חושב שזה רעיון השקעה ראוי.
הקפה מתחמם
נושא נוסף שאני רוצה לחזור אליו הוא ההצעה שלי לשלב בתיק מניות שעסקיהן משגשגים בהווה ומניות שעסקיהן בנויים על צמיחה עתידית. הצגתי בהקשר זה את השילוב בין השקעה ב-SBUX הוותיקה והגדולה ו-LK, חברת הקפה הסינית הצעירה והצומחת.
LK פרסמה נתונים ממש מעודדים והמניה קפצה ביום שישי לשיא חדש. סטארבאקס נתמכה מעל הממוצע ל-200 יום ויכולה לחזור לעלות מרמה זו עם הרוח הגבית שהחברה מספקת (רכישת מניות ודיבידנד). נראה לי שזהו צמד מניות שעדיין מעניין ואפשר לנצל תנודתיות כדי לשחק בגודל הפוזיציה בין המניות.
לא מזמן התייחסתי גם להשקעה באנרגיה ירוקה ועל הבחירה שלי באנרגיית רוח. FAN היא קרן הסל שנותנת לכך מענה. יותר ויותר פרסומים מעידים שמנהיגים בעולם הפוליטי והעסקי מתחילים להתייחס לאיום האקולוגי ברצינות. נראה שזה הולך להיות אחד הנושאים המרכזיים בהוויית העולם בעתיד הקרוב.
- ברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
- לפני שאיבדה את הריבונות הביטחונית, ישראל איבדה את הריבונות האנרגטית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שלושת האסים שבלעדיהם אנבידיה אבודה
הסיבה שאני מזכיר שוב את FAN היא שהקרן פרצה לאחרונה רמת התנגדות ולכן נראה שהיא בדרך למהלך משמעותי. נראה לי שילוב יפה של השקעה מפוזרת בתחום עתידי עם פוטנציאל טכני. תחזית שקראתי לאחרונה מדברת על כך ששוק האנרגיה הירוקה יגיע ב- 2040 לטריליון דולר.
מריחואנה – לעקוב לקראת הסיבוב בתחתית
תחום עתידי שנהנה מסנטימנט שלילי חזק הוא המריחואנה הרפואית. המניות מתרסקות כאשר כל מניה שמפרסמת דו"ח מאכזב יורדת וגוררת גם את המניות האחרות. בתחום הזה נמצא בשפל, המניות איבדו 70%, 80%, 90%. אז נכון שיש הפסדים גדולים למשקיעים, אבל דווקא בשעה כזו שכולם מוכרים (הרבה פעמים בגלל סנטימנט) יש הזדמנויות. מעבר לכך שהתחום צומח (ההכנסות אצל החברות הבולטות עלו בעשרות אחוזים), הפוטנציאל מאוד רחב במקביל לאישורים שמקבל הקנאביס במדינות נוספות בעולם - מדנות בארה"ב שמרחיבים את השימוש ומדינות באירופה.
אז בשלב זה ההפסדים של החברות גדולות, וברור שחלק מהחברות הקיימות ישנה צורה ואפילו ייעלם, אבל התחום הזה ימשיך לגדול, ולכן - השיטה להשקיע בו היא דרך קרנות סל. אני בוחר כרגע לעקוב אחרי MJ, קרן הסל האמריקאית הסחירה ולמרות שהיא ירדה מתחת לשפל ההיסטורי, אפשר להתחיל לשים עליה עין לניצול הזדמנות מחיר.
המניות עכשיו עוברות תהליך של "טיהור" גם מהתלהבות יתר וגם מחברות פחות ראויות ובסופו של דבר, תהיה לנו כאן אפשרות כניסה לענף, שבסך הכל ממשיך להתפתח, במחירים מוזלים.
למה ירדו מניות הקנאביס ומה יהיה בהמשך?
ולסיום – פינטק. גוגל הודיעה שהיא תשלב אפשרות לפתיחה וניהול חשבון בנק למשתמשיה. פייסבוק אומנם הורידה פרופיל תקשורתי אבל עובדת על פרויקט הליברה. אני חושב ששתי המניות ביחד מהוות יסוד ראוי לתיק מניות. מזכיר לעצמי ולנו להמשיך להיות עם אצבע על הדופק של עולם הפיננסים, מהקריפטו עד הפינטק, כי תהיה שם מהפיכה.
- 5.זיו כל הכבוד בול בזמן (ל"ת)nimi 22/11/2019 00:15הגב לתגובה זו
- 4.מעניין כתמיד (ל"ת)חנני 21/11/2019 04:21הגב לתגובה זו
- 3.גוני 20/11/2019 10:28הגב לתגובה זוזיו תודה. מעניין מאוד.האם מכיר את חברת גרטנר..אשמח לדעתך עלייה
- 2.זאב 20/11/2019 08:54הגב לתגובה זואני עדיין חושב ש DRIV היא לא ההברקה הכי טובה שהיתה לך אבל נשאיר את זה מאחור. לעומת זאת אני חושב ש MJ היא המלצה טובה ובזמן. כל טוב
- 1.קנאביס 20/11/2019 08:09הגב לתגובה זוכתבה מאתמול.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
