עקפה את הציפיות אבל האתגרים רבים - AMC נופלת ב-14%
מניית AMC AMC ENTERTAINMENT HOLDINGS INC נסחרה בתנודתיות רבה השנה, בדומה למה שעשתה במהלך תקופת מניות הממים. גם הפעם, המניה נסחרת בירידות חדות, לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה לרבעון ונראה שמה שאכזב את המשקיעים הן פחות התוצאות ויותר האתגרים איתם החברה מתמודדת.
AMC דיווחה לרבעון הרביעי על הפסד של 54 סנט, קטן מהצפי בוול-סטריט של 70 סנט. ההכנסות עמדו על 1.1 מיליארד דולר, גם פה הצליחה החברה לעקוף את הצפי שעמד על 1.06 מיליארד דולר. לפי החברה הסרטים של ביונסה וטיילור סוויפט הם אלו שנתנו דחיפה להכנסות.
"אני בעל מניות. אני מחזיק. אני רוכב איתכם. כשיגיע העת ותסתדרו כלכלית כתוצאה מההשקעה ב-AMC, גם אני אעשה זאת", אמר מנכ"ל החברה אדם ארון. "אם אתם חוטפים כתוצאה מההשקעה הזו, אני מאמין שאני צריך לחטוף ביחד איתכם. לכן, על מנת להוכיח לכם שאני לא סתם מדבר, איידע אתכם כי ביקשתי מדירקטוריון AMC כי במשך 12 החודשים הבאים, בונוס היעד שלי יופחת באופן משמעותי".
כאמור, נראה שהמנייה נופלת פחות כתגובה לביצועי החברה ברבעון, אלא יותר בעקבות שלל האתגרים איתם החברה ממשיכה להתמודד, כמו ערמת החובות והשפעות השביתה בהוליווד, שלפי המנכ"ל "תשפיע על הוליווד לחודשים ארוכים".
- שובן של מניות המם: קריספי רוקט וגופרו מזנקות
- המניה שזינקה יותר מ-400% בשבוע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
AMC גייסה למעלה מ-865 מיליון דולר ב-2023 וצפויה להמשיך לעשות זאת כאשר בתי הקולנוע צפויים להישאר דלילים גם ברבעון הראשון של 2024. בעלי המניות של החברה ממשיכים להתנגד לבייבאקים, אך AMC חייבת לשלם ריביות על הלוואות כמו גם תשלומי שכירות, בנוסף להחזר החובות בסך 3 מיליארד דולר שיגיע בהלך שלוש השנים הקרובות.
בתי הקולנוע ספגו מכה בעקבות השביתות בהוליווד, אך ארון אופטימי. "המכירות יתגברו במידה ניכרת בקרוב ואז שוב מאוחר יותר ב-2024 ו-2025, כאשר שנת 2025 עשויה להיות שנה חזקה מאוד עבור התעשייה שלנו".
גם אנליסט B. Riley Securities, אריק וולד, חושב באופן דומה וכותב כי למרות שהשביתות ייצרו אתגרים השנה, בתי הקולנוע יתאוששו ב-2025 ו-AMC תספק ביצועים טובים יותר מאשר רק נוכחות גדולה יותר של לקוחות. האנליסט הוריד את מחיר היעד שלו ל-8 דולר אך שמר על דירוג נייטרלי.
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- השליחים של אובר בסכנה - רובוטי משלוח יוצאים לדרך בבריטניה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
