ועדת בכר יוצרת מסך עשן בטענת שווא של תחרות בביטוח
הנהלת לשכת סוכני ביטוח קיימה פגישה עם מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, בעקבות פרסום תזכירי החוק של ועדת בכר. בפגישה השתתפו ראשי לשכת סוכני ביטוח, בראשות נשיא הלשכה יוסי מנור ולצידו של יוסי בכר השתתף הממונה על הביטוח במשרד האוצר איל בן שלוש.
לדברי נשיא לשכת סוכני ביטוח, יוסי מנור: "ועדת בכר יוצרת מסך עשן בטענת שווא של תחרות בענף הביטוח. מתוך לימוד ראשון של תזכירי החוק עולה כי נוצר מצב של חוסר תחרות בענף הביטוח, בניגוד להצהרות שמופצות מטעם צוות בכר לתקשורת. המודל שמנסה ליצור תחרות על ידי הכנסת יועצים מפיצים לסניפי הבנקים משיג את התוצאה ההפוכה: כתוצאה מכך הבנקים יקבלו מחברות הביטוח עמלות הפצה / ייעוץ ותקטן התחרות בשוק הביטוח. המודל של צוות בכר יוצר מודל אנטי תחרותי, בניגוד להמלצות הראשוניות בהן היה נתק מוחלט בין חברות הביטוח לבין היועץ 'האובייקטיבי'".
מטעם לשכת סוכני ביטוח השתתפו בפגישה אברהם רייף, יו"ר צוות החשיבה בנושא הבנקים, אודי כץ, יו"ר צוות החשיבה בנושא מעמד הסוכן, סגן נשיא הלשכה זאב פרלשטיין, היועץ המקצועי פרופ' יהודה כהנא, נשיא הלשכה, יוסי מנור ומנכ"ל הלשכה מוטי קינן.
מנור מוסיף: "בפגישה הצגנו למנכ"ל האוצר גם את טענתנו כי לא סביר שלשכת סוכני ביטוח הנפגעת מהמלצות ועדת בכר קיבלה פחות מזמן סביר על מנת להגיב לתזכירי החוק. במאה העמודים של תזכירי החוק ישנם אלפי סעיפים המחייבים התייחסות, ולא סביר כי בפרק זמן כה קצר נוכל ללמוד לעומק את הסעיפים ולהגיב אליהם".
מאז פורסמו לראשונה המלצות ועדת בכר מנהלת לשכת סוכני ביטוח מאבק נרחב נגד הפגיעה בציבור המבוטחים וסוכני הביטוח. הפעילות של הלשכה כוללת הכנת סקירות כלכליות, פגישות עם מקבלי החלטות, לובי בכנסת ופעילות יחסי ציבור. בימים אלה בוחנת לשכת סוכני הביטוח לצרף לצוות ניהול המאבק יועצים משפטיים וכלכליים נוספים.
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- בקרוב? ההחלטה שעלולה לעלות למדינה מאות מיליונים
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
