הפסקת אש זמנית: השביתה ברכבת תדחה בשבועיים; עיני וכץ ימשיכו במו"מ
שבועיים של הפסקת אש - יו"ר ההסתדרות עופר עיני ושר התחבורה ישראל כץ כונסו משעות הצהריים (ב') בלשכת שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אפרת לקסר, והגיעו להבנות שלפיהן לא תיפתח השביתה ברכבת בשבועיים הקרובים.
לפי הסיכום המתגבש, שני הצדדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי, ללא מעורבות יו"ר הוועד גילה אדרעי, ויישום ההסכם עם חברת בומברדייה יידחה בשבועיים. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה, יוכלו העובדים לשבות, אך יתכן ולזמן מוגבל בלבד.
דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש הסכם להעברת התחזוקה של 132 קרונות חדשים לידי חברת בומברדייה. ועד עובדי הרכבת וההסתדרות עתרו לבית הדין לעבודה בתל-אביב בבקשה לנקוט עיצומים. ועד עובדי הרכב וההסתדרות הביעו תרעומת על הצעד וטענו כי העברת התחזוקה לידי היצרנית מנוגדת להסכמות שגובשו לאחרונה בין ההסתדרות לממשלה ונעשתה "כגנב באישון לילה ובחוסר תום לב".
אבי אדרי, האחראי על תחום התחבורה בהסתדרות, אמר הבוקר לגל"צ: "המשמעות היא הכנסת עובדי קבלן ישראלים לרכבת ישראל ולא נאפשר זאת. די לצורת ההעסקה הזו. נכון לעכשיו, אנחנו מסתפקים בשביתות ועיצומים על פי דין. אם בית הדין לעבודה לא יאפשר זאת, נערער לבית המשפט המחוזי ואפילו נגיע לבית המשפט העליון".
שר התחבורה, ישראל כץ, שעלה לפניו לשידור, טען: "אם בית המשפט יאפשר לעובדים לשבות, לא נהסס לסגור את הרכבת ולפתוח אותה מחדש. לא מדובר בהסכם שיפגע בעובדים. הכפלת מספר הקרונות לא מאפשר תפעול שלהם בכוח האדם הנוכחי והמשמעות היא פגיעה בפעילות הרכבת. אנחנו מחויבים לנוסעים".
כץ שוב לא שלל תרחיש בו יסגור את הרכבת במידה ויחולו מחדש שיבושים ואמר: "אני לא חפץ לסגור את הרכבת, זו לא המטרה. אולם אם יתחיל רצף של שביתות - אנחנו לא נהסס לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש. הוועד הזה רוצה למנוע מהחברה להתפתח ולמלא את תפקידה בכדי לשלוט, ולדבר הזה אני לא יכול לתת יד".
עיני: אפילו הנהלת הרכבת הופתעה מהצעד של שר התחבורה
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "אני רואה עין בעין עם השר בכל מה שקשור לפיתוח הרכבת. במידה ורוצים ללמוד מחברה מקצועית איך לתחזק את הקרונות אנחנו מסכימים. תיקנה קרונות חדשים, תכשיר את העובדים הקיימים ותגייס חדשים. הבעיה היא ששוב מביאים עובדי קבלן. זה מתחיל בקרונות וימשיך בדברים אחרים".
"הועד נהג לא בסדר בשביתה שביצע בניגוד לבית הדין. אבל גם הנהלת הרכבת לא נהגה תמיד כפי שצריך להתנהג. שר התחבורה עשה נזק לרכבת ונזק לציבור בזה שהתערב וגם הנהלת הרכבת הופתעה מהצעד הזה. הוא הודיע על כוונתו לחתום וביצע זאת יום אחרי למרות שבית הדין ביקש שייתן התראה של 14 יום לפני".
עיני פסל את האיומים לסגור את הרכבת ואמר, כי "שר התחבורה לא יכול לסגור את הרכבת. אני לא מאמין בתפיסה הזו, לא חושב שזו עמדתו של ראש הממשלה וגם לא מעריך שהדבר אפשרי מעשית". בשורה התחתונה הוא הוסיף, כי "אפשר להתקדם ולשפר את הרכבת ומצד שני להביא את העובדים למצב שלא יחששו לעתידם יום אחרי שנחתם הסכם".
- 7.בא 20/02/2012 16:23הגב לתגובה זולא תהיה שביתה ברכבת שבועיים שלמים .
- 6.רקבת ישראל 20/02/2012 08:54הגב לתגובה זויקבלו 20 ש" ח לשעה??? ומה זיוני השכל על עובדי קבלן? אולי ועד עובדי הרכבת מעוניין גם לייצר את החשמל שנצרך בתחנות הרכבת ולא לרכוש אותו מחברת חשמל? " עובדי קבלן" . פתאום עובדי הרכבת לא אוהבים " עובדי קבלן" - שעובדי קבלן מנקים את השרותים הציבוריים בתחנות זה לא מעניין את הועד-רק שלכל קרובי המשפחה תהיה פחות עבודה בתחזוקת הקרונות אז פתאוםהועדמוטרד מעובדי קבלן- כל יום שני וחמישי רכבת עולה באש בגלל התחזוקה הפנטסטית של עובדי הרקבת המוכשרים.
- 5.לקוח מתוסכל של הרכבת 20/02/2012 08:50הגב לתגובה זולכבוד שר התחבורה: הגיע הזמן שתטפל בעבריינים האלה שקוראים להם עובדי הרכבת. חובה עליך לסגור את הרכבת ולהתחיל הכל מחדש. יישר כח
- 4.מנהל הספארי:ישראל כץ שלח גם את הבבונית אלינו (ל"ת)דמי המשלוח עלינו 20/02/2012 08:37הגב לתגובה זו
- 3.נתי 20/02/2012 08:32הגב לתגובה זוהשבתת מגן לתמיד
- 2.ניר 20/02/2012 08:25הגב לתגובה זואיזה מין דבר זה חבורת ערסים משביתים את כל המדינה, איזה מדינה מטומטמת!
- 1.גואל אמיתי - שקרון הכוח והשתן עלו להם לראש (ל"ת)007 20/02/2012 08:23הגב לתגובה זו