הפסקת אש זמנית: השביתה ברכבת תדחה בשבועיים; עיני וכץ ימשיכו במו"מ

(עדכון) יו"ר ההסתדרות ושר התחבורה הגיעו להבנות לפיהן שני הצדדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי וכי ההסכם עם בומברדיה יידחה בשבועיים
מערכת Bizportal | (7)

שבועיים של הפסקת אש - יו"ר ההסתדרות עופר עיני ושר התחבורה ישראל כץ כונסו משעות הצהריים (ב') בלשכת שופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב אפרת לקסר, והגיעו להבנות שלפיהן לא תיפתח השביתה ברכבת בשבועיים הקרובים.

לפי הסיכום המתגבש, שני הצדדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי, ללא מעורבות יו"ר הוועד גילה אדרעי, ויישום ההסכם עם חברת בומברדייה יידחה בשבועיים. במידה והצדדים לא יגיעו להסכמה, יוכלו העובדים לשבות, אך יתכן ולזמן מוגבל בלבד.

דירקטוריון רכבת ישראל אישר אמש הסכם להעברת התחזוקה של 132 קרונות חדשים לידי חברת בומברדייה. ועד עובדי הרכבת וההסתדרות עתרו לבית הדין לעבודה בתל-אביב בבקשה לנקוט עיצומים. ועד עובדי הרכב וההסתדרות הביעו תרעומת על הצעד וטענו כי העברת התחזוקה לידי היצרנית מנוגדת להסכמות שגובשו לאחרונה בין ההסתדרות לממשלה ונעשתה "כגנב באישון לילה ובחוסר תום לב".

אבי אדרי, האחראי על תחום התחבורה בהסתדרות, אמר הבוקר לגל"צ: "המשמעות היא הכנסת עובדי קבלן ישראלים לרכבת ישראל ולא נאפשר זאת. די לצורת ההעסקה הזו. נכון לעכשיו, אנחנו מסתפקים בשביתות ועיצומים על פי דין. אם בית הדין לעבודה לא יאפשר זאת, נערער לבית המשפט המחוזי ואפילו נגיע לבית המשפט העליון".

שר התחבורה, ישראל כץ, שעלה לפניו לשידור, טען: "אם בית המשפט יאפשר לעובדים לשבות, לא נהסס לסגור את הרכבת ולפתוח אותה מחדש. לא מדובר בהסכם שיפגע בעובדים. הכפלת מספר הקרונות לא מאפשר תפעול שלהם בכוח האדם הנוכחי והמשמעות היא פגיעה בפעילות הרכבת. אנחנו מחויבים לנוסעים".

כץ שוב לא שלל תרחיש בו יסגור את הרכבת במידה ויחולו מחדש שיבושים ואמר: "אני לא חפץ לסגור את הרכבת, זו לא המטרה. אולם אם יתחיל רצף של שביתות - אנחנו לא נהסס לסגור אותה ולפתוח אותה מחדש. הוועד הזה רוצה למנוע מהחברה להתפתח ולמלא את תפקידה בכדי לשלוט, ולדבר הזה אני לא יכול לתת יד".

עיני: אפילו הנהלת הרכבת הופתעה מהצעד של שר התחבורה

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני: "אני רואה עין בעין עם השר בכל מה שקשור לפיתוח הרכבת. במידה ורוצים ללמוד מחברה מקצועית איך לתחזק את הקרונות אנחנו מסכימים. תיקנה קרונות חדשים, תכשיר את העובדים הקיימים ותגייס חדשים. הבעיה היא ששוב מביאים עובדי קבלן. זה מתחיל בקרונות וימשיך בדברים אחרים".

"הועד נהג לא בסדר בשביתה שביצע בניגוד לבית הדין. אבל גם הנהלת הרכבת לא נהגה תמיד כפי שצריך להתנהג. שר התחבורה עשה נזק לרכבת ונזק לציבור בזה שהתערב וגם הנהלת הרכבת הופתעה מהצעד הזה. הוא הודיע על כוונתו לחתום וביצע זאת יום אחרי למרות שבית הדין ביקש שייתן התראה של 14 יום לפני".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    בא 20/02/2012 16:23
    הגב לתגובה זו
    לא תהיה שביתה ברכבת שבועיים שלמים .
  • 6.
    רקבת ישראל 20/02/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    יקבלו 20 ש" ח לשעה??? ומה זיוני השכל על עובדי קבלן? אולי ועד עובדי הרכבת מעוניין גם לייצר את החשמל שנצרך בתחנות הרכבת ולא לרכוש אותו מחברת חשמל? " עובדי קבלן" . פתאום עובדי הרכבת לא אוהבים " עובדי קבלן" - שעובדי קבלן מנקים את השרותים הציבוריים בתחנות זה לא מעניין את הועד-רק שלכל קרובי המשפחה תהיה פחות עבודה בתחזוקת הקרונות אז פתאוםהועדמוטרד מעובדי קבלן- כל יום שני וחמישי רכבת עולה באש בגלל התחזוקה הפנטסטית של עובדי הרקבת המוכשרים.
  • 5.
    לקוח מתוסכל של הרכבת 20/02/2012 08:50
    הגב לתגובה זו
    לכבוד שר התחבורה: הגיע הזמן שתטפל בעבריינים האלה שקוראים להם עובדי הרכבת. חובה עליך לסגור את הרכבת ולהתחיל הכל מחדש. יישר כח
  • 4.
    מנהל הספארי:ישראל כץ שלח גם את הבבונית אלינו (ל"ת)
    דמי המשלוח עלינו 20/02/2012 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נתי 20/02/2012 08:32
    הגב לתגובה זו
    השבתת מגן לתמיד
  • 2.
    ניר 20/02/2012 08:25
    הגב לתגובה זו
    איזה מין דבר זה חבורת ערסים משביתים את כל המדינה, איזה מדינה מטומטמת!
  • 1.
    גואל אמיתי - שקרון הכוח והשתן עלו להם לראש (ל"ת)
    007 20/02/2012 08:23
    הגב לתגובה זו
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.