אשת השיווק בחודש אוגוסט - אודליה אורבך, סמנכ"ל השיווק של המשביר לצרכן
אודליה אורבך סמנכ"לית שיווק של המשביר לצרכן, נבחרה על ידי ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאשת השיווק של חודש אוגוסט בזכות יישום האסטרטגיה השיווקית תקשורתית בקמפיינים הרשתיים, והן בפעילויות ברצפת המכירה תוך שימת דגש על צרכי ורצונות הלקוח.
עם כניסתה לתפקיד בנובמבר 2008, לקחה על עצמה אורבך עמדת מפתח בהובלת הזרוע השיווקית של החברה, אחת הפונקציות המכריעות בענף הקמעונאות, בו המגע עם הלקוח הוא רציף ובעל השפעה רבה על שורת הרווח של החברה.
האסטרטגיה העסקית של המשביר מכתיבה תרבות ארגונית של "סכין בין השיניים" המבוססת על תוצאות יומיות. למרות היות הרשת בעלת 36 סניפים ומעל ל-4,000 עובדים ולמרות פריסתה הרחבה ומגוון החזיתות שבה היא פועלת, מצליחה החברה לשמור על מנטליות ניהולית דינאמית וחדשנית. תרבות העבודה הזו באה לידי ביטוי בהובלה במבצעים, בגמישות הצעות המכר ובפעילות מוכוונת מדידה יומית.
המשביר לצרכן מחזיק באמתחתו שני נכסים אסטרטגיים אותם הוא מיטיב למנף על מנת לייצר יתרון תחרותי מובהק מול המתחרים:
הקונסיגנציה- המודל העסקי של המשביר עובד כך שהסחורה אינה בבעלות המשביר אם כי בבעלותם של הספקים עד רגע הרכישה. כתוצאה מכך, עלויות הרכש, השינוע, האחסון וההפצה של המשביר הנן מינימאליות ומאפשרות להציע מחירים נמוכים מאלו ברצפת המכירה של המתחרים. מועדון הלקוחות - מועדון הלקוחות מהווה משענת עסקית משמעותית עבור המשביר. נאמנותם של חברי המועדון מהווה מנוע משמעותי לצמיחה, שמוכיח את עצמו לאורך השנים האחרונות. במהלך השנה האחרונה צמח מספר חברי המועדון בקצב דו ספרתי לכ- 480 אלף בתי אב המהווים כ-80% מפדיון הרשת.
כיום, כחלק ממהלך לרענון האסטרטגיה התקשורתית של החברה וחיזוק תפיסת הכלבו של החנות וחווית ה-one stop shop שהוא מקנה, הוחלט לקדם את המשביר כרשת שנותנת יותר למשפחה. אגף השיווק של המשביר בניהולה של אודליה, הגיע למסקנה כי מיצוב זה יהיה נכון יותר לקהל היעד של המשביר ולאמת המוצרית שלו.
כתוצאה ממכלול הפעולות ומקידום התרבות הארגונית האגרסיבית השיג המשביר לצרכן, למרות המיתון והלחצים הרבים מצד הסביבה התחרותית, צמיחה של 10% ברשת כולה לכדי פדיון שנתי של כ-1.2 מיליארד שקל ב-2009 ושמר על מגמת הצמיחה הדו ספרתית.