האג"ח של לידר השקעות - מציאה בשוק לוהט!
כאשר מדובר בשוק בעייתי ויורד המשקיע הממוצע מעדיף להתעלם מפוטנציאל הרווח לטווח ארוך ולא לעשות כלום, העיקר לא להפסיד.
בסקירה זו ננסה להראות את היתרונות שבלקיחת סיכון מחושב.
לידר השקעות הינה חברת אחזקות, וכפועל יוצא (לחיוב ולשלילה) היא תלויה תזרימית בחברות אשר בבעלותה. האג"ח של לידר נסחר כיום בשער שקרוב ל-60 אגורות, המשקף תשואה ברוטו של כ- 50%. כלומר, בלשון הסוחרים, יש בשר לאג"ח.
כדי לבדוק אם הבשר רקוב, נניח וכיום מוציאים למכירת חיסול את לידר השקעות, האם רוכש האג"ח עדיין יהיה מורווח על השקעתו? נספק את סקרנותכם כבר עתה ונאמר שלהערכתנו אם וכאשר יהיה צורך לחסל את כל אחזקותיה של לידר בחברות הבת אזי ניתן יהיה להחזיר את כל חובותיה לבנקים וכל או מרבית חובותיה לבעלי האג"ח.
הטבלה להלן מפרטת את הערכים השונים המיוחסים להחזקותיה השונות של החברה. מטור 4 ניתן לראות ששוויים הכלכלי של נכסי החברה עולה משמעותית על התחייבויותיה. גם טור 5 המבטא את שווי נכסי החברה תחת Stress Analysis מראה שגם במימוש מהיר יכולים מחזיקי האג"ח לקבל את מרבית חוב החברה כלפיהם:
להערכתנו, מחזיקי האג"ח יכולים לנקוט באסטרטגיית מו"מ נוקשה עם החברה. במידה ולא יגיעו במו"מ עם החברה לפיתרון טוב מבחינתם, הרי שהפיתרון העדיף למחזיקי האג"ח הינו ליטול דה פקטו (ובאופן לאו דווקא ידידותי) את מושכות הניהול לידיהם בתיאום עם בל"ל. לאחר מכן נראה שאפשר יהיה לממש בקלות את החזקות החברה בגרינסטון (שלה קופת מזומנים שמנה) כאשר התמורה בגין מניות גרינסטון יחד עם התמורה ממניות פולאר השקעות יאפשרו לפרוע את מלוא החוב לבנקים ובכך להסיר את חרבו של בל"ל המונפת מעל ראש החברה. באופן זה יתאפשר למחזיקי האג"ח גם להשיג שליטה מלאה במהלכיה העתידיים של החברה. עתה, תוכל החברה למכור בניחותא את היהלום שבכתר - החזקותיה בלידר שוקי הון, ולהמתין למועד הראוי כדי לממש את לידר נדל"ן אשר סבלה קשות מהמשבר בשווקי הפעילות שלה.
מצ"ב טבלה המתארת את תוצאות האסטרטגיה האמורה:
הערכתנו הינה שלא יהיה צורך בפירוק החברה ובנקיטת צעדים קיצוניים ע"י מחזיקי האג"ח. אנו סבורים, שעקב ערכן הכלכלי החיובי של מניות החברה, תועבר השליטה בחברה לאחד מהמשקיעים הרבים שגילו עניין בכך. באמצעות הזרמת ההון שתבוצע ע"י משקיע זה יקבלו מחזיקי האג"ח תשלום מיידי ומשמעותי בגין האג"ח שבידם, כאשר סביר שיתרת החוב תיפרס תמורת קבלת חלק ממניות החברה כפיצוי (בדומה להסדרים אחרים שנעשו לאחרונה).
לסיכום ניתן לומר שהנתונים מדברים בעד עצמם - כיום אג"ח ד' של לידר נסחר במחיר של קרוב ל- 60 אג', והמשקיע הממוצע, שאינו חושש מסיכון סביר, יוכל להשיג תשואה נכבדה בהשקעה זו בשוק שה"מציאות" בו הולכות ונעלמות, לפחות עד המפולת הבאה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.