בנק אגוד על אורבוטק: "צפויה חולשה מהותית במכירות בסקטורים המובילים של החברה"
בעקבות דוחות חברת אורבוטק (סימול: ORBK) שפורסמו לאחרונה מעדכן האנליסט גלעד בן אבי מבנק אגוד את סקירתו על החברה והמניה. בן אבי החליט להעלות במקצת את מחיר היעד של אורבוטק לרמה של 5.4 דולר למניה המשקף פרמיה של 31% וזאת על רקע תכנית ההתייעלות של החברה אשר תחסוך לה כ-70 מיליון דולר בשנת 2009 והתקדמות האינטגרציה של פוטון דיינמיקס בעסקי החברה.
עם זאת, אומר בן אבי, "אנו צופים חולשה מהותית במכירות בסקטורים המובילים של החברה ובשל כך לירידה בהכנסות לעומת אשתקד וזאת למרות איחוד התוצאות עם חברת פוטון דיינמיקס אשר להערכתנו תוסיף לחברה מעל 100 מיליון דולר בשורה העליונה. הסיבה לחולשה נובעת מהמשבר הכלכלי בעולם ומירידה חדה ברמת ההשקעות ההוניות במגזרי הפעילות המרכזיים של החברה : מעגלים מודפסים וצגים שטוחים".
כרגע החברה נסחרת במכפיל הון של 0.45 והתמחור שלנו משקף מכפיל הון של 0.59 ומכפיל רווח שלילי עקב צפי שגם בשנת 2009 החברה תרשום הפסד תפעולי ונקי (בשל ירידה בהכנסת והפחתות בגין הרכישה), אומר בן אבי.
"הרבעון הרביעי של 2008 הוא הרבעון הראשון שבו הכנסות חברת אורבוטק מאוחדות עם הכנסות פוטון דיינמיקס ולפיכך רשמה החברה ברבעון הכנסות שיא של 129.2 מיליון דולר, צמיחה של 25% לעומת רבעון מקביל אשתקד. אך אם ננטרל את ההכנסות מפוטון דיינמיקס מדובר בנסיגה של 18.7% בצמיחה האורגנית של החברה בשל החולשה הבולטת במיוחד במגזר המעגלים המודפסים הערומים והפסקת הפעילות במגזר המעגלים המודפסים הערומים באמצע השנה".
עקב האטה ממשית בהשקעות בענף האלקטרוניקה העולמית, צופים באגוד כי מגזר המעגלים המודפסים הערומים אשר היה הסקטור המוביל של החברה בשנה שעברה יהיה חלש מאוד ותרשם ירידה חדה מאוד בהכנסות ממגזר זה של קרוב ל 60% לרמה של 45 מיליון דולר. יצרני PCB רבים עובדים בשיעורי ניצולת נמוכים ודוחים השקעות הונות במפעלים כאשר חלק קטן מהיצרנים אף מגיע למצב של פשיטת רגל. "בעקבות כך אנו מצפים כי מגזר זה לא יהיה רווחי בשנת 2009 ויתרום להפסדי החברה הצפויים למרות תוכנית ההתייעלות שהחברה נקטה ברבעון האחרון".
במגזר ה-FPD לחברה צבר הזמנות לשנת 2009 אך עקב דחיית השקעות הונית של מפעלי ייצור רבים הנובעת מהצטברות מלאים וירידה חדה במחירי הצגים השטוחים החל מאמצע שנת 2008, באגוד צופים כי בשנת 2009 תהיה ירידה של 22% בהכנסות האורגניות של החברה בסקטור (בנטרול תוספת ההכנסות של פוטון דיינמיקס כמובן). החברה דיווחה כי במהלך הרבעון סיפקה מכונות בדיקה אופטיות אוטומטיות ( AOI) למפעלי דור 10 לייצור צגים שטוחים באסיה.
חולשה נרשמה במגזרי פעילות אחרים של החברה כמו מגזר ההדמיה הרפואית הכולל בעיקר את פעילות חברת הבת מדנמרק. ההסבר לחולשה נעוץ בהאטה הכלכלית בצפון אמריקה הגורמת למרפאות פרטיות ובתי חולים להאט את קצב רכישת הציוד הרפואי הנחוץ.
במקביל, חברה מדווחת על התקדמות האינטגרציה עם פוטון דיינמיקס תוך יישום השלב השני כאשר להערכתה המיזוג יתרום לסינרגיה תפעולית של 20 מיליון דולר בשנת 2009. במהלך הרבעון ביצעה החברה הפחתה נוספת של 3.4 מיליון דולר בגין מהלך זה.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.