משרד התקשורת פועל לשיפור החשבונית ללקוחות הסלולר
משרד התקשורת ממשיך לפעול בתחום ניידות המספרים וכעת מקים ועדה משרדית שתגבש מודל חדש לחשבונות הטלפון של לקוחות חברות הסלולר, במטרה להגביר את השקיפות. במסגרת הוועדה, מתכוון המשרד לחייב את חברות התקשורת להציג נתונים נוספים בחשבונות הטלפון, שיאפשרו למנוי לבצע השוואה בין התוכניות והמסלולים השונים המוצעים על ידי החברות ולהחליט בעצמם על המסלול המתאים ביותר. שר התקשורת, אריאל אטיאס, אמר על המהלך: "בכוונתי להפסיק את "הערפול" במסלולים ולהעניק לצרכנים את הכלים האופטימאליים, האם המסלול והחברה מתאימים לצרכיהם, כחלק משחרור חסמי המעבר לקראת ניידות המספרים". נזכיר, כי לפני כשנתיים חייב משרד התקשורת את חברות התקשורת לפעול על פי תקן ישראלי, שעניינו גילוי נאות בחשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים וכן בנושא דיוק ואמינות החיוב. יישום התקן היה אמור להביא לכך שהצרכן יקבל חשבון ברור, מפורט ופשוט, המתבסס על מערכת חיוב מדויקת ואמינה, שיאפשר לו להבין בדיוק על אילו שירותים הוא משלם ולפי אילו תעריפים. בצורה כזו יוכל המנוי לשמש בסיס לצרכנות נבונה, להשוואה בין מפעילים ומסלולי שירותים ולבחירה מושכלת ביניהם. מהניסיון שהצטבר במהלך השנתיים האחרונות הגיע המשרד לכלל דעה כי לצורך הגברת השקיפות של חשבון הטלפון יש לדרוש מהחברות להציג נתונים נוספים, שאין הן מחויבות להציגם כעת, כגון: פירוט תמציתי של התוכנית ותנאיה, לרבות מועד סיום ההתחייבות; גובה "קנס היציאה" המוטל על מנוי שנטש לפני תום תקופת ההתחייבות; נתוני צריכה בפועל של שירותים ולא רק נתוני צריכה לחיוב; ממוצעי שימוש חודשיים בשירותים (זמן אוויר, מסרונים ועוד) וכן ממוצע מרוכז אחת ל-6 חודשים. זאת ועוד, בכוונת משרד התקשורת לחייב את החברות להציג את התעריפים של כל סוגי השירותים לצד הצגת החלקים המרכיבים את החשבון, באופן שהלקוח יוכל לוודא שהחיובים בחשבון נעשו על פי תוכנית התעריפים אליה הוא נרשם. כיום, עם שינוי הרגלי הצריכה של הציבור, בשל השימוש הגובר בטלפונים סלולרים בדור שלישי והאפליקציות הקיימות בהם, נדרשת בחינת מודל חדש שיציג בפירוט את השירותים בהם השתמש הלקוח ומכאן השינויים אותם עומד להכניס שר התקשורת בחשבונית החודשית של מכשיר הסלולר.