כמה באמת שווה חבית נפט?
"הורדת מחיר הנפט לערכו הכלכלי זו עוד 'תרומה חיובית' של הקורונה לעולם, בנוסף לשיפור באקלים וההורדה ברמת האגו האנושי", אומרים לנו חברים אוונגליסטים מדאלאס ששולחים מיילים לידיד הגדול בבית הלבן ומבקשים ממנו לגמור עם הסגרים. מדוע? "די, זה כמו המבול", הם אומרים, "הבנו את הרמז, לא נמשיך להרוס את העולם רק תן להמשיך ולחיות בצניעות" ומצרפים את התמונה המפורסמת של ישו מהקפלה.
אז גם זו גישה, שאנחנו קצת מפקפקים בה. אבל, מי יודע? אולי באמת זה לא הסינים? אולי זה בא מלמעלה? טוב, נחזור לעובדות: הבעיה הגדולה ביותר של אותה קבוצת מדינות שמוגדרות כיצרניות נפט גולמי, במיוחד אותן מדינות החברות באופ"ק, היא ששכחו שנפט זה חומר גלם ומחירו נקבע כמו כל חומר גלם אחר, במערכת היחסים שבין היצע לביקוש.
תכנים קשורים:
> מחיר הנפט בחוזה למאי עלה ל-1 דולר אחרי שהיה במינוס 38 דולר
> האם מחיר הנפט יעלה ל-35 דולר בסוף השנה?
ב-100 השנים שחלפו, בין 1908 ל-2008 וכתוצאה מהשימושים שהלכו וגדלו בנפט כחומר גלם חיוני לכלכלת העולם, רכזו יצרניות הנפט הגולמי כוח כלכלי ופוליטי שלא היה לו אח ורע מעולם. עצמתו הכלכלית של הנפט, התחילה לעלות כאשר הוציא הנרי פורד לראשונה את מודל הפורד T ב-1908. בהמשך נוצרו ביקושים גדולים שהגיעו מתעשיות הרכב, התעופה והכימיה (פלסטיק). גם שתי מלחמות עולם העלו את הביקושים משמעותית ומאוחר יותר הגלובליזציה ומהפכת הטכנולוגיה. במקביל, התחברה לעצמה הכלכלית של ספקיות הנפט, גם עצמה פוליטית שהלכה גדלה ככל שגדל הביקוש לחומר הגלם.
- המדינה שפנתה לסיוע לאחר פיחות של 70% במטבע ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המשבר שסגר את הבורסה בת"א ליותר משבועיים והאפליקציה שהושקה ועשתה מהפכה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכל בעצם התחיל בעיירה קטנה בשם טיטוסוויל (כן, ע"ש הקיסר הרומי) שבפנסילבניה וע"י מהנדס בשם אדווין דרייק שהצליח לפתח טכנולוגיה שאפשרה קידוחי עומק על מנת להגיע לנפט. למה טרח הממציא לפתח הטכנולוגיה? כי הביקוש לנפט מזוקק (קרוסין) עלה בגלל תאורה ביתית וכדי להגיע לנפט צריכים היו לקדוח לעומק. טיטוסוויל הקטנה קבלה מאז את תואר הכבוד, "המקום בו נולדה תעשיית הנפט המודרנית". איש בטיטוסוויל או בכל פנסילבניה של 1859 לא חלם גם ש-26 שנים לאחר מכן, ב-1885, יבוא תעשיין גרמני בשם קרל בנץ ויבנה מכונית עם מנוע בעירה שיזדקק לבנזין שהוא מוצר לוואי זול של הקרוסין. כמובן שאפילו ב-1885 אף אחד לא האמין שהביקוש לנפט, כתוצאה מגאוניותו העסקית של הנרי פורד תביא לייצור המוני של הפורד מודל T ב-1908 או שהאחים רייט יעלו מטוס לאוויר ושתתפתח תעשיית התעופה ולבטח לא ציפו שימונה, ב-1914, באנגליה שר ימייה צעיר בשם ווינסטון צ'רצ'יל שביזמתו התחילה האימפריה להחליף השימוש בפחם לנפט (בגלל שהנפט "נקי יותר").
אנשי עסקים אמריקאים, בראשות משפחת רוקפלר, הבינו אז שהנפט הזה עומד להפוך לחומר גלם מבוקש ביותר ושמחירו יאמיר ולכן התחילו לשלוח גאולוגים לרחבי העולם למצוא מרבצי נפט זולים והיכן מצאו תחילה? ב-1908 באירן ומשם, דרך עיראק, הגיעו לסעודיה. בעודם באזור פרצה מלחמת העולם הראשונה והטנק תפס לראשונה במה מרכזית וכולנו הרי יודעים כמה דלק הטנק "שותה". מלחמת העולם הראשונה, הביקוש הגואה לרכב, התפתחות התעופה האזרחית ולא פחות חשוב פיתוח הפלסטיק השימושי לתעשייה ע"י כימאי האמריקאי בשם Leo Baekeland העלו את הנפט על הבמה הכלכלית והאמריקאים, שהבינו זאת טוב, החלו להשתלט על המקורות.
ב-1928, לאחר שהמלך עבדול עזיז אבן סעוד איחד את הממלכה וחיפש הכרה בינלאומית במדינה החדשה, סעודיה, מיהרו האמריקאים לעזור למלך וחתמו על חוזה הגנה נוח כשהם דוחקים את הבריטים החוצה. האיש שעמד מאחורי הקמפיין האמריקאי מול סעודיה היה וויליאם רוקפלר, הבעלים של Standard Oil (שברון, CVX, של היום) שבעבור 35,000 ליש"ט קיבל את הזיכיון לחפור במזרח סעודיה, האזור העשיר בעולם בנפט. משפחת רוקפלר היא ששכנעה את הנשיא רוזוולט לחתום עם סעודיה על הסכם הגנה ייחודי עם מעמד של מדינה מועדפת.
- מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה בהמשך?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- שער הדולר ירד יותר מדי - בגלל הספקולנטים והמוסדיים; מה יהיה...
עד 1973 היו מחירי הנפט נמוכים יחסית למוצרים שהופקו מהנפט ורווחי החברות היו כ"כ גבוהים שלמעשה, עד מלחמת יום כיפור והאמברגו, לא היווה הנפט בעיה כלכלית ולבטח לא פוליטית. בין ספטמבר 1973 לקיץ 1980 עלה מחיר החבית מ-20 ל 130 דולרים.
האמברגו הבהיר למערב, במיוחד לאמריקאים, שצריך לעשות שני דברים. הראשון לפתח אלטרנטיבות והשני להגדיל מקורות הנפט במערב שהוזנחו כתוצאה מהנפט הזול יחסית ממזה"ת ומרוסיה. הנשיא רייגן, שנכנס לתפקידו בתחילת 1981, הוביל את המהלך כאשר מהפכת הטכנולוגיה משמשת אותו כנשק העיקרי. מה שעיכב למעשה את תוכנית ריגן להורדת השפעת הנפט היו שני דברים. הראשון, האטות כלכליות שבהן ירד מחיר הנפט ועצר בכך ההתקדמות של האלטרנטיבות. השני, התמזגות מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים שהגיעה רק ב-2008.
אם מתבוננים במפת מחירי הנפט הגולמי ההיסטוריים רואים שהנפט חזר לשיא (כ-170 דולר החבית) ערב משבר 2008, נפל במהלך המשבר עד ל-50 דולר בתחילת 2009 ומשם החל לעלות בחזרה עם ההתאוששות הכלכלית. אלא שלאחר עלייה ל-120 דולר החבית, באפריל 2011 החל המחיר להתדרדר שוב. ההתדרדרות למעשה ממשיכה עד היום כאשר משבר הקורונה רק מבליט את הבעיות הגדולות שמלוות את מחיר הנפט מאז 2008-9, בעיות שהלכו והתערמו ושהסיבה היחידה שלא הופיעו עד כה בעצמה הנוכחית היא בשל הכוח הפוליטי שהצטבר אצל היצרניות, במיוחד רוסיה וסעודיה.
אנחנו חוזרים וכותבים על כך מאז 2009-10 וטוענים שמחיר הנפט מטורף. כשהכפיל מחיר החבית את עצמו מ-36 ל-73 בין 2016 ל-2018 נשאלנו וחזרנו ואמרנו שאין סיבה לעליית מחירי הנפט ומהסיבות הבאות:
1. ההיצע הזמין הולך וגדל מול הביקוש וכמויות הנפט הגולמי החדשות שמתגלות, בגלל הטכנולוגיה, רק מגדילות הפער בין ההיצע לביקוש.
2. ארה"ב כבר בסוף כהונת הנשיא אובמה הפכה לא רק ליצואנית נפט אלא גם ליצרנית הגדולה בעולם והסיבות מדוע היא ממשיכה לייבא אינן כלכליות אלא פוליטיות.
3. הכדאיות בפיתוח האלטרנטיבות תלויה פחות ופחות במחירי הנפט בגלל הטכנולוגיה.
4. יצרניות הנפט המובילות, במיוחד רוסיה, איראן, עיראק וונצואלה לא בנו מאגרים לנפט ואין ביכולתן להחזיק נפט לאחר שיצא מהאדמה.
5. ההתייעלות שמביאה מהפכת הטכנולוגיה מקטינה השימוש בנפט ואם תוסיפו לכך את הלחץ האמריקאי על איראן וונצואלה והצורך שלהן בכסף והרי לכם מספיק סיבות לירידות המחירים.
הסברנו מספר פעמים שכול מה שדרוש זה "זרז" שיוריד את מחיר החבית משמעותית (כתבנו למחיר חד ספרתי) אבל עצמתן הפוליטית של סעודיה ורוסיה עצרו את המכה עד כה אז באה הקורונה ויצרה מצב שבו המדינות ללא יכולת אגירה פשוט מוכרות בכול מחיר וזאת אל מול לקוחות מערביים שמחסני המאגר שלהם מלאים בגלל הירידה בביקושים.
- 41.א 25/04/2020 23:35הגב לתגובה זוהורידו את החבית נפט למינוס 40 דולר. מחקו לכל הסוחרים גם את הבטחוהות. מליוהי סוחרים ראו את הנפט במחיר מצחיק של 5-7 דולר וקנו. מה עשו הנוכלים הגדולים? ריסקו מתחת לאפס שגם הבטחונות של הסוחרים בבנק ייעלמו. סוחרים קנו סחורה ואפילו אם יירד למחיר דולר עדיין יש בטחונות בבנק ויכולים להשאר במסחר ולקוות שהנפט יעלה חזרה, לא נתנו צ׳אנס לאף אחד , ריסקו למינוס 40 שכל הבטחוהות שכולם יישרפו. כל הסוחרים הפסידו גם את הבטחוהות שיש להם בבנק , היום בטח כולם ישנים ברחובות. העוקץ הכי כואב באנושות כולה. מי האמין לתרגיל כזה?
- שלמה גרינברג 26/04/2020 09:44הגב לתגובה זולא ישן ברחוב. מה שאתה כותב פשוט לא נכון. מיהם בעלי היכולות לרסק? המפסידים, ברובם המכריע, אינם הסוחרים אלא אנשים שנכנסים ל"השקעה" בתחום ולא מבינים כלום
- א 26/04/2020 13:05נראה לך הגיוני שהבעל בית ישלם לך 40 דולר רק שתיקח ממנו חבית נפט? חומר למחשבה
- א 26/04/2020 13:03מצאו הזדמנות לכאורה נדירה להכנס לפוזיציה דרך כל מיני פלטפורמות וכמובן ככל שהמינוף גבוה יותר או שהסטיות תקן בשמיים לשם כך נדרשים בטחונות . אני קצת מעורה בתחום והרבה אנשים קיבלו סטירה מצלצלת שהחזירה אותם 20 שנה אחורה .למזלי יצא יום לפניי ההתרסקות הזאת אבל זה רק עניין של מזל. ועל העוקץ הזה יישמעו בקרוב . ההלם עדיין קיים והקורונה מאפילה . עוד מעט התעוררו מחלום הבלהות הזה ויציפו את תרמית המאה לגביי מה שקרה בנפט
- 40.דגן 24/04/2020 13:42הגב לתגובה זוהאם היא דג רקק לעומת איראן, רוסיה וכו'? תודה ושבת שלום.
- קל מאוד לבדוק בגוגל (ל"ת)שלמה גרינברג 25/04/2020 09:57הגב לתגובה זו
- 39.רמי 2 23/04/2020 20:09הגב לתגובה זותודההרבה
- שלמה גרינברג 24/04/2020 11:45הגב לתגובה זו: 1. ההתנגדות של בנקים מרכזיים ובמיוחד של ארה"ב מהחשש שזה יפגע בהם. 2. חוסר הבטחון הצרכני שמדובר במטבע אמין לחלוטין (שאולי צודקת, קשה לוודא זאת עד שהדבר ייבדק בשטח). 3. הדור ששולט בכלכלה, מה שמכונה הבייבי-בומרס, בני גילי שמתקשים להבין המנגנון. אני מתאר שעם השנים הביטקויין יוכר
- להגרינברג מקדוע 23/04/2020 22:28הגב לתגובה זואולי די כבר סבא רבא גרינבר
- רז 24/04/2020 13:44.
- 38.רמי 23/04/2020 20:08הגב לתגובה זואם יתפתח מיתון / סוג של אינפלציה האם הביטקויין והזהב לא עדיפים על מניות ? תודה
- תוכל לנמק? (ל"ת)שלמה גרינברג 24/04/2020 11:46הגב לתגובה זו
- 37.אהבתי את הכתבה. (ל"ת)צחי 23/04/2020 13:18הגב לתגובה זו
- 36.גל 23/04/2020 11:27הגב לתגובה זועצרתי (די בהתחלת הקורונה) את הוראת הקבע החודשית שלי לקניית מחקה ספיי500. פיספסתי גם את העליות.האם לדעתך שלמה צפוי גל נוסף של ירידות? תודה
- לדעתי הגלים ימשכו (ל"ת)שלמה גרינברג 23/04/2020 13:03הגב לתגובה זו
- יוחאי 23/04/2020 21:49חמישה גלי עליה,שלשה ירידה אך איש לא יודע כמה זמן יקח כל שלב
- תודה שלמה (ל"ת)גל 23/04/2020 17:58
- 35.שימרית 23/04/2020 11:25הגב לתגובה זוהאם לדעתך (יודעת שאתה לא נביא) המשבר יחזיר את השוק לרמות של 20.3?או שהרע מאחורנו ?
- כתבתי דעתי בכתבה של היום (ל"ת)שלמה גרינברג 23/04/2020 13:03הגב לתגובה זו
- איפה כתבת ? (ל"ת)שימרית 23/04/2020 17:58
- 34.NNDM 23/04/2020 09:28הגב לתגובה זוכבשה תמימה שמאמינה בחברה - שווי ההשקעה שלה נחתך אתמול בשליש עקב החלטת החברה להקיא דילול על המשקיעים.
- שלמה גרינברג 23/04/2020 13:02הגב לתגובה זוהמניה ירדה למחר ההנפקה, 70 סנט. ללא ההנפקה קשה לי לראות איך החברה ממשיכה מעבר ל 2020. הכסף, כ 12.5 מיליון מיועד לשיווק וזה לפחות מעודד.אני מכיר היטב את יואב שטרן המנכ"ל ואם יהיה לו מספיק כסף לשיווק הוא עשוי להתחיל למכור ברצינות אז נקווה
- 33.לשלמה 22/04/2020 22:16הגב לתגובה זוהגיוני שזה בגלל משבר הקורונה
- שלמה גרינברג 23/04/2020 08:55הגב לתגובה זוכול מי שהסתכל ראה אבל השאלה שלי אליך, אם ראית לא בדקת לבד מדוע ובמיוחד אם את בעל מניות בחברה או מעוניין בה? הירידה החדה היא תוצאה מהעובדה שקרן ההון סיקמור הודיעה שהיא מעוניינת לבטל את הצעתה לרכוש חלק משמעותי בחברת ויקטוריה סיקרו שבבעלות ברנדס. אם תבדוק את המניה בחודשיים האחרונים תגלה שהיא נפלה ביחד עם השוק לאמצע מרץ ואז עלתה עם השוק. ההודעה של סיקמור החזירה לחץ המוכרים. דעתי? זה לא טוב ולבטח לאור המצב העסקי הנוכחי
- 32.יוני 22/04/2020 19:17הגב לתגובה זוונותן כבוד ל"זקני השבט",יש ללמוד מהם וניסיונם,ולא ללכת נגדם בצורות שונות ומשונות,ותודה למר גרינברג ,המשך בדרכך זו.
- 31.יואל 22/04/2020 13:06הגב לתגובה זודבר ראשון תודה על הכתבה המשובחת. רציתי לשאול אותך, כתבת למטה בתגובות שאתה מכיר את חברת צ'ק קאפ . האם אתה עדיין אופטימי על החברה? מה אומר כל הגיוסים והדילולים שהם עושים לאחרונה? האם זה לא מחשיד שמשהו שם לא בסדר? תודה מראש על ההתייחסות.
- שלמה גרינברג 22/04/2020 16:38הגב לתגובה זוחלום שהיה מעניין אבל לא הייתי אופטימי
- יואל 23/04/2020 04:58האם אתה רואה את החלום המעניין הזה מתקדם או שזה מריח כמו שהמקבלי שכר דוחפים את העגלה כמה שיותר זמן כדי להתפרנס מזה? כמובן שאני שואל מבחינה פיננסית ניהולית ולא מבחינה רפואית.
- 30.יעקב 22/04/2020 12:24הגב לתגובה זושווה 50$,כל השאר משחקי אגו
- 29.טל 22/04/2020 09:15הגב לתגובה זוהיי שלמה היקר? האם לדעתך יש הזדמנויות בשוק ה MORTGAGE REIT בארה"ב? מהו החשש מאי תשלום דיבידנד? האם ניתן לראות את המוצר כתחליף לאחזקת נדל"ן? אשמח אם תרחיב באיזה פעם בנושא. תודה מראש בכל מקרה
- כתבנו רבות על התחום ואולי נחזור (ל"ת)שלמה גרינברג 22/04/2020 16:38הגב לתגובה זו
- 28.דירה=קורת גג 21/04/2020 21:13הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- נהג 22/04/2020 20:00הגב לתגובה זותוכי, אולי תסביר מה אתה מנסה להשיג בזיון מוח הזה
- לביז 22/04/2020 09:14הגב לתגובה זופעם את מי שמגיע לו להימחק??????????????????????????????????????????
- לביז 22/04/2020 11:56היתה לביצוע ,פרסמתם,לאיזו מטרה??
- אני מניח שאין לך דירה, ושאתה דביל (ל"ת)שי 21/04/2020 23:15הגב לתגובה זו
- 27.שי 21/04/2020 20:19הגב לתגובה זוהאם יש לה קיום? (לא שואל מאכפתיות)
- מצבה רע מאוד (ל"ת)שלמה גרינברג 22/04/2020 09:25הגב לתגובה זו
- 26.אמנון 21/04/2020 19:30הגב לתגובה זוקניה עכשיו?
- תבדוק הנתונים וסביבת הפעולה ותחליט (ל"ת)שלמה גרינברג 22/04/2020 09:26הגב לתגובה זו
- 25.shay 21/04/2020 19:00הגב לתגובה זומה לגבי השקעות בחרות נפט כמו eni האם המניות יעלו בהתאם כשמחיר הנפט יעלה?
- באמת שי? (ל"ת)שלמה גרינברג 22/04/2020 09:26הגב לתגובה זו
- נעמן 22/04/2020 09:12הגב לתגובה זופליטת הקולמוס הפרוידיסטית "חרות" הנפט,חברות!
- 24.מתי מבני ברק 21/04/2020 17:35הגב לתגובה זומה הסיכון אם אני קונה היום אופציות call על oil uso לעוד שנתיים מקוה לתשובה
- שלמה גרינברג 21/04/2020 19:26הגב לתגובה זותעודה זו ושכמותה הן אך ורק לספקולנטים בעלי נסיון
- 23.ארז 21/04/2020 17:31הגב לתגובה זושלמה כמו תמיד כיף לקרוא גם היסטוריה גם הווה גם עתיד והשבוע שלוש כתבות שלך מושלם
- 22.שלמה בבקשה 21/04/2020 17:20הגב לתגובה זולמה לא לקנות אופציות call על המניות oil uso נסחרות בסנטים מה הסיכון אשמח לחוות דעתך
- 21.אמריקה אמריקה FIRST 21/04/2020 16:50הגב לתגובה זוס/כ/ין נפלה על ראשך
- והיכן ראית המלצה? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 19:29הגב לתגובה זו
- לשלמה 24/04/2020 13:32העלבת הקוראים וחשיבה שכולם מטומטמים יותר ממך.
- 20.שלמה נאה דורש נאה מקיים החל במסע קנייה בתוך הירידה (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 21/04/2020 16:49הגב לתגובה זו
- חיליק מגנוס 24/04/2020 13:48הגב לתגובה זולהכנס. די לנסות להכניס לבנאדם מילים לפה.
- 19.אמריקה שוקעת , שלמה עדיין שוקל המלצות לקנייה ואתם מודים (ל"ת)אמריקה אמריקה FIRST 21/04/2020 16:48הגב לתגובה זו
- שלמה גרינברג 22/04/2020 09:27הגב לתגובה זושכאשר אמריקה תשע כולנו נהיה תחתיה
- לשלמה 24/04/2020 13:36לנצח בויכוח שלמעשה לא קיים מצד הקוראים אולי רק מצידך. חוץ מזה אמריקה תשכב ברוב כובדה על העולם שטבע ולא תיתן לו להתאושש גם אם יהיה שמץ סיכוי. בזה באמת צדקת. ניסית כרגיל להתחכם ואכלת אותה.
- 18.הרואה 21/04/2020 15:04הגב לתגובה זוזה פשוט. לא פעם ולא פעמיים קראת את התייחסות שלו לנפט, וזה ממש לא סיפור הנפט ימשיך ליפול וארהב תמשיך לשמור על חברות הנפט שלה
- 17.Ben 21/04/2020 14:26הגב לתגובה זוכתבה מצוינת כרגיל... אך חסרה התייחסות לדיבידנדים האסטרונומים שהחברות....
- הכתבה אינה על החברות (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 16:45הגב לתגובה זו
- 16.אלי 21/04/2020 13:55הגב לתגובה זואפילו שאין ממש קשר. ביקורת על הקומוניסטים אל תצחיוק את ביזפורטל. ככה מהנדסים נרטיב.
- 15.עמי 21/04/2020 13:16הגב לתגובה זומעניין ללמוד על ההיסטוריה של הנפט
- 14.מ 21/04/2020 12:41הגב לתגובה זובמצב הנוכחי, גם אם רוסי אופק וכל השאר לא יגיעו להסכמות נוספות הם כרגע מפסידות המון כסף על כל יצור של חבית נפט ופצלי השמן מופסדים הרבה יותר קרי מתישהו מישהו אמור לשים לזה סוף אני טועה?
- אני 21/04/2020 16:05הגב לתגובה זוכשזה יקרה יגיע השלב שהמחיר יצטרך לעלות דרסטית כדי לממן את הפתיחה המחודשת של השאיבה. בקיצור זה לא רק היצע אלא מחסור חמור בביקוש (ומחסור הולך ומחמיר בהיצע של מקומות איחסון). כשהמשוואה הזו תתהפך. עודף ביקוש והיצע דל בעקבות סגירה של בארות אז המחירים יטוסו שוב למעלה.
- שלמה גרינברג 21/04/2020 13:30הגב לתגובה זוזו בעיה של היצע נטו. רק אם מדינות כמו סעודיה ורוסיה יפסיקו להפיק. ארה"ב מחוץ למשחק למעשה
- 13.תודה, כרגיל יפה נכתב (ל"ת)תודה שלמה 21/04/2020 12:04הגב לתגובה זו
- 12.chek 21/04/2020 11:26הגב לתגובה זוגייסה אתמול כסף וסגרה על מינום 45 אחוז מפתחים יכולת לבצע קולונוסקופיה באמצעות גלולה ושימוש ברנטגן (הגלול מקרינה למכשיר שצמוד לגוף)
- שלמה גרינברג 21/04/2020 13:35הגב לתגובה זואבל לא מדובר בחברה חדשה
- 11.נפט 21/04/2020 10:51הגב לתגובה זולחבית נפט בארצות הברית (30 דולר ) - על מנת להציל את התעשיה. הרי בפועל שופכים כספים בלי סוך על מנת לפצות את אלו שנפגעו. זה לא אשמתם של חברות התעופה שאין טיסות בגלל הקורונה. - כנל בדיוק לגבי תעשית הנפט האמריקאית - זו לא אשמתם שאין טיסות ואין נסועה בגלל הקורונה.
- איך אפשר לקבוע מחיר מינימום לחומר גלם? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:23הגב לתגובה זו
- 10.רן 21/04/2020 10:41הגב לתגובה זוירד קצת יעלה קצת, אין ספק שתוך פחות משנתיים יבקר את ה 30 עד 40 דולר, כי הכלכלה הכי חזקה בעולם ארהב, זקוקה למספרים הללו כדי לייצא נפט. אז מה זה משנה מה יקרה בדרך יש פה הזדמנות נדירה גם עם בדרך יעלה וירד בסוף זה יקרה ויש סיכוי שהסוף ייקח הרבה פחות משנתיים. הדרך הכי בטוחה שאני מכיר להכפיל את ההון שלי.
- אורי 21/04/2020 11:58הגב לתגובה זוחוזה? תעודה?
- זהב (ל"ת)צביקה 21/04/2020 23:15
- לא פשוט 21/04/2020 11:20הגב לתגובה זוXLE שמכיל את החברות הגדולות בתעשיה XOM CVX וכו הוא מאוד יקר. כשמחיר יהיה 30-40 דולר XLE יעלה ב 10-20 אחוז ולא כמו שאתה מצפה לחברות הנל אין מזומנים לשלם את הדיבידנדים - הם משלמות דיבידנדים על ידי רווחים + גיוס חוב באגחים.
- רז 24/04/2020 13:48.
- 9.מניות אנרגיה 21/04/2020 10:17הגב לתגובה זושלמה היקר שלום, מעניין אותי מאוד מה אתה חושב על חברות האנרגיה הגדולות? האם לדעתך הן יכולות להרוויח גם במחירי נפט נמוכים? האם חוץ מקידוחים והפקת נפט יש להן עוד פעילויות?
- שלמה גרינברג 21/04/2020 11:25הגב לתגובה זולמה שלא תיכנס לאתר CVS למשל ותראה במה עיסוקיה. ברור שיש לה עוד פעילויות וגדולות
- 8.כתבה יפה , תודה (ל"ת)אייל 21/04/2020 10:11הגב לתגובה זו
- 7.עוז 21/04/2020 10:09הגב לתגובה זואת ההמלצה לסלים,הם מסוכנים מידי ,הלא כן?
- וכיצד הגעת למסקנה זו? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:26הגב לתגובה זו
- 6.זיו 21/04/2020 09:52הגב לתגובה זוברמה הפשוטה שאתה כותב(מעולה) מה הבדל בין חבית נפט גולמי לחבית נפט מסוג ברנט. ולמה יש פער במחיר
- שלמה גרינברג 21/04/2020 11:30הגב לתגובה זוברנט זה הבנטשמרק הבינלאומי שבו משתמש ארגון אופק ואילו CRUDE זה בארה"ב אבל תבדוק בגוגל כי זה מסתעף לפי מקור הנפט , לפי הרוכשים ועוד
- 5.יוסף 21/04/2020 09:49הגב לתגובה זוש"ימשיכו לתפקד" מאוד מסוכנים היום,תשקיע בקרוזים למשל? צריך להשקיע במה שנכון היום!!!
- לא כיוונתי למגזרי האנרגיה, (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:30הגב לתגובה זו
- 4.יואב 21/04/2020 09:44הגב לתגובה זואני משוגע וקונה עכשיו נפט,אך מניות ולא סלים המאוד מסוכנים ,יותר ממניות נפט
- רז 24/04/2020 13:50הגב לתגובה זו.
- למה משוגע? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:30הגב לתגובה זו
- 3.ז"פ 21/04/2020 09:19הגב לתגובה זוחוץ מהסיבה האמיתי שזה קרה... :)
- ומהי? (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:31הגב לתגובה זו
- זי"פ 21/04/2020 14:54הקורונה, הירידה בביקושים הגידול בהיצע ה"ריב" בין הספקיות – הכל נכון.. אבל זה מתנקז למחיר הראלי, מה שקרה בפיננסי זה שכל העולם ואשתו קונים נפט – חלק מתוחכם בחוזים הרוב בתעודות ורצוי ממונפות אלו כמובן רצות לקנות חוזים. החוזים נסחרו בקונטנגו ענק מול המחיר הראלי. שחקנים קנו פיסית ספוט חביות אחסנו אותם ומכרו בכמויות חוזים לתעודות של כול העולם. כשהגיע הדליבירי של החוזה הקצר ראו שאין מקום לאחסון והמחיר קפץ עשרות מונים לאחסון החביות – ככה זה כשכולם רוצים חוזים על הנפט בפיננסים הרבה יותר מאשר לנפט עצמו הראלי. כמו שהיה בויקס רק תמונת ראי – בהצלחה. אסור לסחור נגזרים כשאין נכס פיננסי לקניה. הפיננסי האיץ בטירוף מגמה ראלית ראו את האתר גלגלול ב CME
- 2.שלמה גרינברג 21/04/2020 09:17הגב לתגובה זושעלה מ מינוס 37.63 ל 1.42 הבוקר. הקפיצות הללו במחירים הם תוצאה של פעילות מסחרית בשיקאגו. אי אפשר היה בפועל לקנות חבית ולקבל 37 דולר אתמול. מה שקרה הוא שאלו שישבו על פוזיציות למאי, שייסגרו מחרתיים היו חייבים לסגור הפוזיציות והבהלה לנוכח הירידות דחפה אותם. תנודות כאלו בשיקאגו אינן דבר שלא ראינו בעבר אלא לא בנפט ולא בעולם נורמלי. מי שבכול זאת מעוניין לעקוב עדיף להבין ולעקוב אחרי סלים מהסוג של OIL או UCO
- תעודות סל חוזה נפט 21/04/2020 10:19הגב לתגובה זושלמה תוכל להסביר בבקשה מה זה UCO ומה ההבדל בינה לבין USO?
- בדוק בגוגל או ב https://www.etfchannel.com/ (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 11:34
- UCO 21/04/2020 11:13היום 21.4 ישנו ספליט הפוך ב uco 25 ל 1 (כול 25 מניות נהפכות לאחד והמחיר קופץ פי 25)
- gnux 21/04/2020 09:43הגב לתגובה זוזה רק למומחים בחוזי נפט. כל האחרים פשוט יפסידו בגלל שיש הפסד מובנה בעת גלגול החוזה.
- 1.אנונימי 21/04/2020 09:09הגב לתגובה זושלמה מה דעתך?12.2 דולר למניהבעבר עשית כתבה עליה.
- אם היא תגיע לחדלות פרעון תשאר עם נייר טואלט ביד (ל"ת)לוזר 21/04/2020 11:31הגב לתגובה זו
- תלוי כמה זמן ה"שיתוק הקורוני" יימשך (ל"ת)שלמה גרינברג 21/04/2020 09:18הגב לתגובה זו

החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
הכטב"ם החות'י שגרם לפגיעה הקשה באילת בעיצומו של החג הוא שדרוג משמעותי ליכולות הטכנולוגיות של החות'ים הנשענים על תמיכה מאיראן. מערכות ההגנה של ישראל מספקות תשובה מצוינת, אם כי לא הרמטית, אבל החות'ים מצדם לא שוקטים על השמרים
בלילה שקט של קיץ, יולי 2024, כאשר תושבי תל אביב חשבו שהם מביטים בשמי העיר המוארים והרגועים, חדר לשמי העיר כטב"ם משופר מהסוג המסוכן ביותר - ה-Samad-3. הוא פרץ את שכבות ההגנה האווירית המתקדמות ופגע באישון לילה בלב העיר השוקקת לאחר טיסה של 16 שעות ומרחק 2600 ק״מ במסלול מוארך דרך סודן ומצרים מתימן הנמצאת בקו אווירי של 1,800 ק״מ מישראל.
זה היה רגע דרמטי שהוכיח כי הטכנולוגיה של האיום משתדרגת במהירות והפכה את השמיים הישראלים לזירה תחרותית של מלחמה טכנולוגית שבה כל שנייה קובעת חיים או מוות. האירוע הותיר את המדינה במרדף בלתי פוסק אחרי פתרונות חדשניים להגנה על אזרחיה מפני איומים דומים.
האם הסמאד 3 שובר שוויון?
החות'ים הגיעו בשנים האחרונות ליכולות טכנולוגיות מתקדמות יחסית בתחומי הטילים והרחפנים, המוענקות להם בעיקר עם תמיכה איראנית. בין היתר מדובר על כטב״מים קטנים כמו סמאד 3, שככלל טסים בגובה נמוך עם חתימה מכ״מית נמוכה, כך שקשה למערכות ההגנה האווירית הישראליות לזהותם וליירטם בזמן. כמו כן, שיגרו החות'ים טילים עם ראשי נפץ "cluster munitions" שפועלים על ידי פיזור ראשי נפץ משניים באמצע הטיסה, מה שמקשה על מערכות ההגנה לספק הגנה יעילה מפני הפצצונות הנפיצות שמפוזרות בכמות גדולה על שטח רחב.
ישראל, מצד שני, מפעילה מערכות הגנה אוויריות רב-שכבתיות ומתקדמות ביותר, עם כיפת ברזל כמרכיב העיקרי נגד רקטות וטילים קצרים ובקרוב בשילוב מערכת הלייזר ״אור איתן״. מערכות אלו מדויקות, מתוחזקות בצורה גבוהה עם יכולת תגובה מהירה ויכולת יירוט מעל 90% בממוצע של האיומים.
- שר החוץ הפולני הביא ללונדון כטב"מ איראני והזהיר: "רוסיה יכולה לתקוף בעומק אירופה"
- איך מנצחים את הכטב"מ האיראני - התוכנית של בריטניה ואוקראינה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לסמאד שלושה יתרונות מובנים המקשים על גילוי מוקדם שלו: חתימת מכ"ם נמוכה, בעיקר בגלל חומריו, מידות קטנות יחסית, ופרופיל טיסה גמיש עם יכולות תמרון וטיסה בגבהים נמוכים ועל פני טופוגרפיה מורכבת. תכונות אלו מאפשרות לו לטוס למטרה בשעה שגילוי מוקדם הופך לאתגר טכנולוגי עם אפשרויות רבות לאזעקות שווא ולחדירה דרך שכבות ההגנה של המדינה.

מלחמה בשמיים: בעלי הכנפיים שמאתגרים את המטוסים
למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל ונושאים איתם סכנה בטיחותית משמעותית. מה מושך את הציפורים דווקא לאזורים של שדות תעופה ואילו כלים עומדים לרשות הטייסים כדי להתמודד עם האיום המעופף
בשמי ישראל מתרחשת תופעה שמסכנת את בטיחות הטיסות: למעלה מאלף מקרים של פגיעות ציפורים במטוסים מתועדים מדי שנה בישראל. הגילוי של הציפורים במרחבי שדות התעופה הופכים את האיום לשגרה שמאתגרת טייסים, חברות תעופה ונוסעים.
כיצד מתמודדת תעשיית התעופה עם האיום המעופף שנמצא מתחת לפני השמיים?
התנגשויות בין מטוסים ללהקות ציפורים, "Bird Strikes", מהוות אחד האיומים הרציניים והנפוצים ביותר בתעשיית התעופה האזרחית והצבאית, עם השלכות בטיחותיות, טכניות וכלכליות משמעותיות. בכל רגע נתון, אלפי מטוסי נוסעים ממריאים ונוחתים בשדות תעופה ברחבי העולם, ונאבקים מול האיום הבלתי נראה אך מסוכן הזה. מדי שנה נרשמות ברחבי העולם עשרות אלפי פגיעות שכאלו, שרובן מסתיימות ללא נפגעים, אך חלקן גורמות לנזקים של מיליארדי דולרים למנועים, לכנפיים ולמערכות מטוס קריטיות.
החשש העיקרי הוא ממפגש בין עופות גדולים למנועי הסילון. יניקה של ציפור אחת לתוך מנוע עלולה לגרום לנזק חמור ואף להשבתתו המיידית.
כשעורב במשקל 450 גרם פוגע במטוס שטס ב-800 קמ"ש
הכוח של ציפור שנכנסת במהירות למנוע סילון מטוס יכול להיות אדיר, לעיתים עד כדי יצירת כוחות של עשרות או מאות טונות בהתאם למשקל הציפור ומהירות המטוס. לדוגמה, עורב אפור שמשקלו 450 גרם שפוגע במטוס הנוסעים במהירות של 800 קמ"ש, מייצר עוצמה של יותר מ-15 טונות, ואילו ציפור גדולה כמו עגור במשקל 7.5 ק"ג עלולה ליצור עוצמה עצומה של כ־100 טונות. פגיעות כאלה יכולות לגרום לקריסת מנוע, לנזק למערכות ההידראוליות, לקריעת מעטה הכנפיים ואפילו לאובדן שליטה בטיסה שגורם לתאונות קטלניות.
- המטוס הסילוני המסחרי הראשון ממריא ומה קרה היום לפני 92 שנה
- מה יקרה למחירי הטיסות בשנים הקרובות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיבה שציפורים נמשכות לאזורי שדות תעופה קשורה בעיקר לזמינות מזון, סביבת מנוחה נוחה, ומיקומם הגיאוגרפי. שדות תעופה מציעים משטחים פתוחים, לעיתים עם דשא וגידולים, שמושכים חרקים, עכברים וחרקי קרקע - מקורות מזון מרכזיים לציפורים. בנוסף, שדות תעופה ממוקמים לעיתים באזורים רחבים יחסית וכמעט ללא עצים גבוהים, כך שהציפורים יכולות להרגיש בטוחות ולהימנע מטורפים.