שוק הרכבים החשמליים - לאן?
המצב בשוק והצמיחה המוערכת ב-2024
שוק הרכבים החשמליים ממשיך לצמוח בקצב מהיר גם ב-2024, כאשר האנליסטים צופים גידול שנתי ממוצע של 23% עד שנת 2035. בארצות הברית, נמכרו מעל ל-1.4 מיליון רכבים חשמליים בשנת 2023, עם עלייה של יותר מ-40% בהשוואה לשנה הקודמת. באירופה, נמכרו כמעט 3.2 מיליון רכבים חשמליים, גידול של כמעט 20% לעומת 2022. בסין, השוק הגדול בעולם, נמכרו למעלה מ-5 מיליון רכבים חשמליים בשנה החולפת.החברות המרכזיות בתחוםהשוק נשלט על ידי מספר חברות מובילות, כאשר טסלה, BYD וניסאן הן השחקניות הבולטות ביותר:
- טסלה: טסלה ממשיכה להוביל את השוק עם מכירות חזקות של דגמים כמו Model 3 ו-Model Y. בארצות הברית, טסלה מחזיקה בנתח שוק משמעותי של מעל ל-60% משוק הרכבים החשמליים.
- BYD: החברה הסינית BYD היא השחקנית הגדולה ביותר בסין עם מכירות שיא של דגמים כמו Tang ו-Han. בסין, נתח השוק של BYD עולה על 30%.
- ניסאן: ניסאן ממשיכה להיות שחקן מרכזי בשוק האירופי עם דגם ה-Leaf הפופולרי שלה. ניסאן מחזיקה בנתח שוק משמעותי במיוחד ביפן ובאירופה.
נתח השוק בארה"ב, אירופה וסיןבארצות הברית, טסלה מובילה את השוק עם יותר מ-60% מנתח השוק. באירופה, שוק הרכבים החשמליים מפוזר יותר, כאשר טסלה, פולקסווגן וניסאן מתחרות על הבכורה. בסין, BYD וטסלה הן השחקניות המרכזיות, כאשר BYD מובילה עם נתח שוק של מעל ל-30%.
95% מהרכבים החדשים בנורבגיה הם חשמלייםבמדינות שונות יש מקומות ייחודיים שמובילים בתחום הרכבים החשמליים:
- נורבגיה: נורבגיה היא המובילה בעולם באחוז הרכבים החשמליים, עם 95% מכלל הרכבים החדשים שנמכרים הם חשמליים. המדינה מציעה תמריצים כלכליים משמעותיים למעבר לרכבים חשמליים.
- גרמניה: גרמניה היא השוק הגדול ביותר באירופה לרכבים חשמליים, עם 18% מכלל המכירות של רכבים חדשים שהיו רכבים חשמליים בשנת 2023.
- סין: סין היא השוק הגדול ביותר בעולם לרכבים חשמליים מבחינת כמות מכירות, והיא ממשיכה להשקיע בתשתיות ובתמריצים כדי להגדיל את אחוז הרכבים החשמליים על הכביש.
מדיניות ממשלתית ותמריצים כלכלייםהצמיחה בשוק הרכבים החשמליים נתמכת על ידי מדיניות ממשלתית ותמריצים כלכליים. בארצות הברית, חוק האינפלציה (IRA) מספק זיכוי מס של 7,500 דולר לרכבים חשמליים שעומדים בדרישות מסוימות, מה שתמך במכירות של דגמים פופולריים כמו ה-Tesla Model Y. באירופה, המדיניות משתנה בין המדינות, כאשר בגרמניה, למשל, הוסרו סובסידיות לרכבים היברידיים טעונים (PHEV) ונסגרו כל הסובסידיות לרכבים חשמליים בסוף 2023.
חדשנות טכנולוגית ושיפור חוויית המשתמשהחדשנות הטכנולוגית בתחום הסוללות והטעינה המהירה ממשיכה לשפר את חוויית המשתמש ולהפוך את הרכבים החשמליים לאטרקטיביים יותר עבור הצרכנים. לדוגמה, שיפורים בטכנולוגיית הסוללות יכולים להפחית את עלויות הייצור ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכבים. חברות כמו טסלה, ניסאן ו-BYD משקיעות בפיתוח סוללות חדשות ובתשתיות טעינה מתקדמות. העלייה במכירות משקפת את האמון הגובר של הצרכנים בטכנולוגיה וביתרונותיה הסביבתיים.
תשתיות טעינה ותחזוקת רכבים חשמלייםאחד האתגרים הגדולים ביותר לשוק הרכבים החשמליים הוא הצורך בהקמת תשתית טעינה מתאימה. כיום, קיים מחסור בתחנות טעינה מהירות, במיוחד באזורים כפריים ובפרברים. ממשלות ויזמים פרטיים משקיעים בהקמת רשתות טעינה רחבות ומתקדמות. בארצות הברית, למשל, התוכנית הפדרלית משקיעה מיליארדי דולרים בהקמת תחנות טעינה ציבוריות כחלק מהמאמצים לעודד את המעבר לרכבים חשמליים.
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
מגמות עולמיות וחדירה לשווקים חדשיםבעוד שהצמיחה בשווקים המפותחים נמשכת, רכבים חשמליים מתחילים לחדור גם לשווקים מתפתחים כמו הודו וברזיל. במדינות אלו, רכבים דו-גלגליים ותלת-גלגליים חשמליים הופכים לפופולריים יותר בשל נגישותם ומחירם הנמוך יחסית. בהודו, לדוגמה, מכירות רכבים חשמליים עלו ב-70% בשנת 2023, כאשר נרשמו כ-80,000 רכבים חשמליים חדשים.
- 7.מיקי 05/06/2024 20:54הגב לתגובה זואין תמריצים וההפך מעלים את המיסים ועושים הכל כדי שלא נעבור לחשמליות. מצד שני גם תשתיות ציבוריות אין וגם לא אופק אופטימי... בקיצור מדיניות כושלת בכל תחום
- 6.טקסט שטחי מדי (ל"ת)לוקו 04/06/2024 19:09הגב לתגובה זו
- 5.מיואש 04/06/2024 13:58הגב לתגובה זובקרוב - מס נסועה על רכבים חשמליים בלבד.
- 4.טכנולוגיה לא מספיק מבושלת (ל"ת)העיקר שמו טאבלט 03/06/2024 17:42הגב לתגובה זו
- 3.איתי 02/06/2024 17:19הגב לתגובה זוירידה חדה בביצועים וץ ירידה הקיבולת הסוללה ונזק מצטבר. בהצלחה למי שקונה
- 2.חיגז 02/06/2024 15:07הגב לתגובה זומאמר מגמטי מזכיר רק את טסלה,BYD,ושארהחברות.היכן ינדאי ,קיה
- 1.שוק הרכבים החשמליים - לאן? לפח. (ל"ת)הצחתיהוני 02/06/2024 13:55הגב לתגובה זו

טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
הרגולטור האמריקאי בוחן אם השחרור המכני בדגם הפופולרי מוסתר ולא מספיק ברור בזמן לחץ, ובמקביל נמשכת בחינה במודל Y סביב תקלות שמנטרלות פתיחה חשמלית
הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA פותחת בדיקה סביב מנגנון השחרור המכני של הדלתות בטסלה מודל 3. הבדיקה נוגעת לכ-179,071 רכבים משנת דגם 2022, והיא מגיעה אחרי בקשה רשמית לבחינת פגם שמעלה טענה מרכזית אחת, ידית החירום קיימת אבל בפועל היא מוסתרת, לא מסומנת מספיק, ולא אינטואיטיבית לאיתור כשיש לחץ. לבדיקה הזו יש משמעות על כל הדגם האמור לרבות רכבים מחוץ לארה"ב, גם בישראל.
הטריגר הוא תלונה של בעל רכב מג׳ורג׳יה, קווין קלאוז, שמתאר אירוע חירום בשנת 2023 שבו התקשה לאתר במהירות את השחרור הידני. הוא טוען שהדלתות לא נפתחו, שהרכב החל לבעור, ושנאלץ לעבור למושב האחורי ולשבור חלון כדי להיחלץ. בהמשך הגיעו עדויות נוספות על בעיות דומות. בשלב הזה מדובר בבדיקה מקדמית שמטרתה להחליט אם יש בסיס לפתוח חקירת פגם מלאה, ולא בצעד שמוביל מיד לריקול.
כשעיצוב עתידני פוגש מציאות חירום
טסלה Tesla -0.03% נשענת ברוב הדגמים על פתיחה אלקטרונית באמצעות כפתור ומנגנון חשמלי, לצד שחרור מכני שאמור לתת גיבוי כשאין מתח או כשיש תקלה. זה עובד חלק ביום יום, אבל בתאונה או שריפה, במיוחד אם יש ניתוק חשמל או פגיעה במערכת, כל אלפית שנייה חשובה, והחילוץ תלוי גם בדברים לכאורה קטנים כמו סימון ברור ותפעול אינטואיטיבי של המערכות המכניות.
הבדיקה של NHTSA בוחנת לא רק את עצם קיום השחרור המכני, אלא את השאלה אם הוא נגיש וברור מספיק במצבים של לחץ, עשן, חושך או פציעה. בתוך זה נכנס גם ההיבט של נוסעים שלא מכירים את הרכב, או יושבים מאחור ולא יודעים איפה נמצא הגיבוי, אחרי הכל, מדובר ברכיב שמבחינה תפיסתית הוא קשה להבנה ופחות נגיש - הרי בפועל רוב חוויית הפתיחה ברכב בנויה על רכיב חשמלי אחד שמפסיק לעבוד אם אין מתח. אף אחד לא חושב מה נעשה אם לא יהיה חשמל ונהיה לכודים באוטו במצוקה.
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
MGS6 - D-SUV חשמלי. צילום רונן טופלברגהתחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל החלה בשיווק שני קרוסאוברים חשמליים חדשים ומאובזרים.
ה MGS5 בסגמנט C-SUV במחיר של 149.0 אלף ש"ח
ה MGS6 בסגמנט D-SUV במחיר של 179.0 אלף ש"ח
קבוצת לובינסקי יבואנית דגמי MG לישראל השיקה הבוקר שני דגמי קרוסאובר חשמליים. שני הדגמים ה MGS5 וה – MGS6 מצטרפים לסגמנטים התחרותיים ביותר בשוק היום כשלצידם מחיר תחרותי מעניין, רמת אבזור יחידה וציון מקסימלי במבחן הבטיחות האירופאי EuroNcap.
הדגם הראשון ה MGS5 הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV עם אורך כולל של 4.476 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.63 מטר ובסיס גלגלים של 2.73 מטר. העיצוב אינו פורץ דרך אולם נאה לכשעצמו. החומרים בתא הנוסעים נעימים למגע, ואיכות ההרכבה נראית לפחות באולם התצוגה כמצוינת. תא הנוסעים מצויד בלוח מחוונים בגודל ''10.25 ומסך מולטימדיה בגודל ''12.8 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
ה MGS5 משווקת ברמת אבזור יחידה ומפנקת הכוללת קילס מלא, מצלמת 360°, טעינה אלחוטית, מושב נהג חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, גג פנורמי נפתח ועוד. בתחום הבטיחות בו MG מצטיינת כבר שנים ה MGS5 לא שונה עם חמישה כוכבי בטיחות ב EuroNcap וציון אבזור בטיחות 6 לפי הקריטריונים של 2026, ( או ציון אבזור בטיחות 7 לפי הקריטריונים של 2025).
ה MGS5 מצוידת במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס ומומנט של 25.5 קג"מ. הסוללה בקיבולת 62.2Kwh ומאפשרת טווח מוצהר של 425 ק"מ בתקן WLTP. טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 150Kw. ל S5 יכולות V2L בהספק של עד 6Kw.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה MGS5 משווקת במחיר של 148,888 ₪ לרכב בצבע לבן. צבעים מטאליים בתוספת של 1888 ₪, וריפוד פנים בהיר בתוספת של 1555 ₪.
