סין שוקלת: סוף לבנזין ודיזל עד 2040

אחרי שמספר מדינות באירופה הכריזו על איסור מכוניות עם מנוע בעירה פנימית בתוך מספר עשורים, גם בשוק הרכב הגדול בעולם בוחנים את הנושא

חיזוק משמעותי לקוראים להפסקת ייצור מכוניות בנזין ודיזל. ה"פייננשל טיימס" מדווח מפי מקור בכיר בממשל הסיני, כי בשוק הרכב הגדול בעולם שוקלים לאסור מכירת מכוניות עם מנוע בעירה פנימית - בנזין או דיזל.

 

חודשים ספורים אחרי שהכריזו על תוכניות דומות מספר מדינות באירופה, בהן צרפת ובריטניה, בסין הודיעו כי הממשלה בוחנת אפשרות לאיסור על ייצור ומכירת מכוניות מזהמות משנת 2040. את הפרטים מספר דרך סוכנות הידיעות הממשלתית שין ג'ובין, סגן השר לענייני תעשייה. לדבריו, מחקר בנושא מבוצע כיום ונועד לבחון את ההשפעות העמוקות של מהלך כזה על תעשיית הרכב הסינית. 

סין היא לא רק שוק הרכב הגדול בעולם, אלא גם היצרנית הגדולה ביותר. לא פחות מ-28 מיליון מכוניות יוצרו בה בשנת 2016, כך על-פי נתונים של ארגון יצרניות הרכב הסיניות. מספר זה כולל מכוניות וכלי רכב מסחריים, ומייצג קרוב ל-30% מסך הייצור בעולם, שעמד אשתקד על 94 מיליון מכוניות.

 

ההודעה הסינית לבטח לא תפתיע רבים בתעשיית הרכב. שם החלו קולות בשנים האחרונות, לפיהם התעשייה צריכה להיערך ליום שאחרי מנועי הבנזין והדיזל. השנה הכריזו מספר יצרניות - בהן וולוו ויגואר - על כוונתן להתקדם בהדרגה למכוניות חשמליות ולהציע רמה מסוימת של חשמול (למשל, מכוניות כלאיים נטענות) בכל הדגמים כבר בעשור הקרוב. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יניב 09/10/2017 11:05
    הגב לתגובה זו
    כבר מזמן הומצא מכונית שנוסעת על מים! ברכב הותקן מתקן שהופך מים למימן והוא מספק את הדלק למכונית. שרפת מימן היא נקייה יותר ופולטת הרבה פחות פיח ושומרת על הסביבה ועל המנוע. ועקב לחצים מצד חברות הדלק בעולם, השמידו את כל המכוניות שעבדו על המתקן הזה, כדי שאנחנו נמשיך לשלם הרבה כסף בתחנות הדלק, וכך נמשיך לממן אותם. המתקן מתאים גם למנועים בנזין ודיזל כולל משאיות. https://youtu.be/TofdZJDLoUQ או תקישו ביוטיוב HHO
  • 1.
    ראובן 12/09/2017 14:07
    הגב לתגובה זו
    רוסיה וארצות ערב
BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

BYD Atto3 - הנמכרת ביותר
צילום: יואב פולס

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות

באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים

רן קידר |

מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה -  העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.

מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות


אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%.  סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.  


ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח

במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה