יונדאי אלנטרה N ידנית. משפחתית ספורטיבית אמיתית. צילום יואב פולס
יונדאי אלנטרה N ידנית. משפחתית ספורטיבית אמיתית. צילום יואב פולס

יונדאי אלנטרה N ידנית - משפחתית ספורטיבית מענגת

היונדאי אלנטרה N נראית משפחתית, ניתן להסיע בה משפחה, אבל רק אם אין ברירה. היא מוכוונת להסב לנהג הנאה מנהיגה מהירה, והיא עושה את זה נפלא. 

אהבנו: עיצוב, ביצועים, התנהגות כביש, מתלים, מנוע, מושב נהג

פחות אהבנו: קשיחות יחסית גם בנהיגה 'מנהלתית'

ציון מסכם 4.8 במדד פולס. 

הערה: מי שמכוניות מסוג זה מדברות אליו, רוצו לקנות לפני שאנשים ששונאים נהיגה ינחיתו תקנות שיחסלו את סוג המכוניות הזה

יואב פולס | (3)

כבר מזמן שיונדאי לא צריכה להוכיח דבר, לא לעצמה, לא ליצרנים המתחרים ולא ללקוחות. עם השנים שיפרה יונדאי את המוצרים עוד ועוד, כשהיום לא נדיר לשמוע לקוחות שמבקשים 'רק יונדאי'. הם מכירים את השפה העיצובית, את ממשקי המשתמש ואת מוניטין האמינות שהחברה יצרה.

לאורך השנים, וביתר שאת בשנים האחרונות החליטו ביונדאי שהמיצוב הזה לא מספיק, וצריך את 'הדבר הנוסף' להוכיח ללקוחות ובעיקר לעצמם, שהם יודעים לייצר גם מכוניות ספורטיביות מצוינות. עבור המוניטין, פחות עבור הרווח הנקודתי. ככה נולדו דגמי N של יונדאי – דגם רגיל שמותקן בו מנוע חזק משמעותית אבל לא רק. זה קל לעשות, וכל מוסך יכול. צריך גם לבצע התאמות בשלדה, במתלים, במעצורים ובתא הנוסעים על מנת לייצר חווית משתמש אמיתית. כזו שנצרבת בתודעה. ככה נולדו ה i30N ששווקו בישראל בעבר היותר רחוק, וגם לא מזמן, ה i20N הנפלאה, ה 5N החשמלית, ולאחרונה גם ה 6N אחותה.

אנחנו עם האלנטרה N, אותה משפחתית היברידית מוכרת של יונדאי, שבמקרה של דגם ה N נראה שמהנדסי יונדאי פשוט שלפו מקוו הייצור כמה שלדות, והחליטו לעשות מהן משהו אחר לגמרי. ספויילר – הם הצליחו מאוד.

 

תעודת חובה            
קטגוריה                    משפחתית ספורטיבית
מימדים (מטר)             אורך 4.675 /רוחב 1.825 /גובה 1.415 /בסיס גלגלים 2.72
מספר מושבים            חמישה
הנעה                טורבו בנזין, קדמית, דיפרנציאל מוגבל החלקה. ידני / אוטומטי
הספק ומומנט                276 כ"ס / 40.0 קג"מ
מיכל דלק             47 ליטר
צריכת דלק            9.6  קמ"ל לאוטומטי, 10.3 קמ"ל לידני. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 6. ציון מקסימלי במבחן האמריקאי של ה IIHS.
מחיר                    225.0 אש"ח לידני, 235.0 אש"ח לאוטומט


  

יונדאי אלנטרה N. היא רק דומה לאלנטרה ההיברידית של השכן. צילום יואב פולס
       


עיצוב חיצוני ופנימי

האלנטרה N זהה חיצונית לאלנטרה ההיברידית של השכן, למעט כמה 'נגיעות' שהופכות אותה למשהו אחר לחלוטין. המשטחים הגדולים, מכסה מנוע, דלתות קורות וכד' – ללא שינוי. שינוי עיצובי מינורי בפגושים, וה N נושאת על זנבה כנף אחורית נאה למראה ולא מוגזמת. האלנטרה N הדגמה של היבואן הגיעה בצבע שחור עם נגיעות של פס אדום המקיף את כל הרכב בתחתית הפגושים וספי הדלתות, סמל N כסוף בחזית, וכמובן שני מפלטים מאחור. אותן נגיעות קטנות הספיקו כדי ליצור את הרושם המתאים שהשכנים שלחו הודעת ווטסאפ 'מה זה רכב הספורט הזה?' ו 'זה באמת יונדאי?'.

פנים הרכב כבר מרגיש שונה מהאלנטרה של השכן, למרות שחלק גדול מהמרכיבים זהים. נתחיל עם לוח מחוונים בגודל ''10.25 עם מגוון תצוגות ומידע. מעבר למידע הרגיל של כל רכב, באלנטרה N יש תוספת מידע לנהג הממהר, החל מתצוגת כח G המופעל על הרכב, אפשרות למדידת תאוצות וזמני הקפה במסלול ועוד. מולטימדיה בגודל ''10.25 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחת למולטימדיה פאנל מיזוג עם מתגים פיזיים. רכב המבחן שבחרנו הוא הדגם הידני, כלומר מוט הילוכים אמיתי במרכז הקונסולה ש'נופל' יש ליד באופן האינטואיטיבי ביותר. דווקא ההגה די 'סטנדרטי' ללא סימון מרכוז בחלקו העליון, עם שני מתגי N ועוד מתג אדום REV לסנכרון סל"ד בהורדת הילוכים. ואז המושבים. מושבי באקט נפלאים לישיבה ונפלאים למראה. ברגעים הראשונים הם מרגישים צפופים ונוקשים, אבל אחרי כמה מאות ק"מ באלנטרה N הם לא פחות ממצוינים.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"


יונדאי אלנטרה N - סביבת נהג. מוט הילוכים ידני ודוושה שלישית. צילום יואב פולס


מנוע וביצועים

האלנטרה N מצוידת במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר המפיק 276 כ"ס ו- 40 קג"מ. תיבת ההילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים (יש גם גרסה אוטומטית עם תיבה רובוטית דו מצמדית). עוד חשוב לציין מוט מייצב אחורי (אותו ניתן לראות כשפותחים את תא המטען), בלמים מחוזקים, מערכת פליטה אקטיבית ודיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. ההנעה קדמית כמובן. התאוצה הרשמית מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת בדגם הידני 5.8 שניות (5.3 שניות באוטומטי), המהירות המירבית 250 קמ"ש.

נהיגה והתנהגות כביש

תחילת הנסיעה באלנטרה N ואני תוהה אם עשיתי בחירה נכונה כשביקשתי את הידנית. הימים הם אלה של השיפוצים בגשר השלום, והפקקים קשים מאוד. ככל שאני צובר ק"מ עם האלנטרה N היא מתחילה להרגיש כמו כפפה ליד. קשה להגדיר את האלנטרה N כרכב 'נוח'. היא קשיחה יחסית, קשיחה מהאוקטביה RS, קשיחה מהפיג'ו 208GTI שהיתה לי, אבל פחות קשיחה מסובארו WRX. אבל יש בה את אותו משהו שייצר אדרנלין גם בנהיגה מנהלתית לחלוטין בדרך לסופר או לפגישה. היא לחלוטין שם.

למחרת בבוקר יציאה לכבישי הדרום הפנויים יחסית, הנהיגה מנהלתית לחלוטין, ועדיין צריך לרסן את המכונית כי ככל שהמהירות עולה ככה היא מרגישה יותר נכון בכביש. צריך הרבה איפוק וריסון עצמי לנהוג בה בכביש שש במהירות החוקית. כשכבישי הדרום נפתחים, האלנטרה N מוציאה החוצה כל מה שתבקש ממנה, עם התנהגות כביש נפלאה, אחיזת כביש גבוהה, ומנוע שרק מחכה לעלות בסל"ד. למי שאוהב ומורגל לנהוג ברכב עם גיר ידני, אזי גם הגיר משתף פעולה ומכניס מימד נוסף לנהיגה, מימד של כיף צרוף. אני עושה את אותו קטע שוב ושוב, ואז שוב, ועוד פעם רק כדי ליהנות מהנהיגה והחיבור שהיא יוצרת בין אדם למכונה. תענוג אמיתי שמגיע גם במהירויות חוקיות לחלוטין.

הסיבוב עם האלנטרה N שהיה לי בראש בבוקר כשיצאתי מהבית מקבל טוויסט רציני כשאני רק מחפש כבישים בהם ניתן לשחרר את ה N לכביש. עקיפות מבוצעות במהירות בזק, גם כיף גדול וגם בטוח מאוד.


יונדאי אלנטרה N במקום הנמוך ביותר בעולם. צילום יואב פולס

צריכת דלק ובטיחות

צריכת הדלק הרשמית של האלנטרה N עומדת על 10.3 ק"מ לליטר בדגם הידני. בפועל סיבוב של 450 ק"מ הניב צריכה של 10.1 ק"מ לליטר, אבל למעט קטע אחד בכביש שש, כל הנהיגה היתה אגרסיבית, כך שבנהיגה יומיומית ניתן לצפות לסביבות ה 11 ק"מ לליטר ואף למעלה מכך אם תצליחו לנהוג בה רגוע (ואם תצליחו אז מראש תקנו אלנטרה היברידית).

האלנטרה N מצויידת במרבית אביזרי הבטיחות האקטיבית המתקדמים ומקבל ציון 6 לאבזור בטיחות.

החסרון היחיד שאני מוצא באלנטרה N, הוא גם זה שעושה אותה כל-כך נפלאה בנהיגה מהירה, וזו הקשיחות היחסית של הרכב בנהיגה יומיומית, שזה עיקר השימוש ברכב.

האלנטרה N משווקת בדגם ידני במחיר של 225.0 אש"ח או בדגם אוטומטי במחיר של 235.0 אש"ח.

לחובבי התיבה הידנית אין לאלנטרה N שום תחרות היום בישראל. לדגם האוטומטי שלא נבחן כאן יש תחרות ישירה מצד האוקטביה RS הנפלאה, אבל גם עולה 265.0 אש"ח.

החשש היחיד שלי הוא שגורלה של האלנטרה N יהיה זהה לזה של היונדאי i20N המופלאה שעקב סיבות בירוקרטיות היא שווקה בכמה עשרות יחידות שנחטפו, ואז שיווקה הופסק. כמו אז גם היום, מי שבקטע של משפחתית ספורטיבית עם תיבת הילוכים ידנית, ויש לו את הממון הנדרש, רוצו לקנות אותה.


 ציון מסכם:

יונדאי אלנטרה N ידנית            
נוחות                                4.5
דינמיות                            5.0
צריכת דלק                    5.0
אבזור                            5.0
בטיחות                            4.5
עיצוב                            4.8
תמורה למחיר VFM            5.0
ממוצע                            4.8


 


תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה לא רלוונטית (ל"ת)
    אנונימי 21/10/2025 23:29
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בורל 18/10/2025 10:44
    הגב לתגובה זו
    עדיף סובארו BRZ
  • היא לא משפחתית (ל"ת)
    אנונימי 18/10/2025 16:42
    הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

טויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולסטויוטה פרואייס מקס. צילום יואב פולס

טויוטה פרואייס מקס - באה לעבוד

הפרואייס מקס של טויוטה הוא רכב עבודה עם ארגז סגור ונפח הטענה עצום. הוא כאן כדי לעבוד, לא לשום מטרה אחרת.

אהבנו: נפח הטענה

פחות אהבנו: העדר התראת שטח מת, סביבת נהג פחות נעימה מהצפוי, משענות זקופות לנוסעים

יואב פולס |

הטויוטה פרואייס מקס הוא המסחרית הגדולה ביותר בליין של טויוטה, בוודאי בגרסת המבחן שקיבלנו עם בסיס הגלגלים הגדול והארגז הגבוה.

חברים בעלי עסקים שקיבלו פניה 'יש לכם איזו הובלה לעשות?' כדי שאוכל לבחון את הפרואייס מקס באמת, ניתקו לי ישר, כך שבמשך יומיים הסתובב וואן מסחרי גדול ולא חשוד בכלל כשהוא ריק ממטען.

 

תעודת חובה        
קטגוריה            מסחרית סגורה עד 4.0 טון
מימדים (מטר)        אורך 5.998 /רוחב 2.05 /גובה 2.522 /בסיס גלגלים 3.705
מספר מושבים        שלושה
הנעה ותיבת הילוכים         2.2 ליטר, טורבו דיזל, אוטומטית, הנעה קדמית
הספק ומומנט                 140 כ"ס, 38.75 קג"מ / 180 כ"ס, 45.9 קג"מ
נפח מיכל דלק                90 ליטר
כושר העמסה                3510 ק"ג
צריכת דלק (משולב)                12 ק"מ לליטר. תקן יצרן
מחיר                            החל מ 295.0 אש"ח עד 310.0 אש"ח (לא כולל מע"מ)


עיצוב חיצוני ופנימי

על הפרואייס מקס באמת שאין הרבה מה להרחיב, חזית מעט בולטת כדי להכיל רדיאטור גדול שיקרר את מנוע הטורבו דיזל, סמל טויוטה, יחידות תאורה גדולות והרבה פלסטיקה שחורה. חישוקי ברזל פשוטים ופונקציונליים, מראות צד ענקיות מפוצלות כך שניתן לכוון את החלק התחתון לטובת ראות טובה יותר של צידי הרכב, וארגז ארוך. כמה ארוך? עוד יותר ארוך. מאחור שתי דלתות אנכיות הנפתחות לצדדים, ויכולות ממש להיצמד לדופן הטויוטה, על מנת שניתן להתקרב עם מלגזה לטובת העמסה. עוד לפרואייס מקס דלת הזזה גדולה ושימושית. סה"כ הטויוטה הזו הגיעה לעבוד, לא להשתתף בתחרות מלכת יופי.

תא הנוסעים אמור לספק מרחב עבודה נוח ומודרני לנהג ולשני עוזריו הנאמנים שאיתו במכונית. בפועל הופתעתי דווקא מחוסר הנוחות. מושב הנהג הידראולי, שאישית לי היה פחות נוח. לוח מחוונים משולב צג דיגיטלי בגודל ''7, הגה שלפי הברושור מתכוונן לעומק ולגובה, אבל בפועל התכוונן רק לעומק, כשייתכן שלא הפעלתי מספיק כח. על ההגה מתגי שליטה על בקרת השיוט והמדיה. במרכז הדשבורד מולטימדיה בגודל ''10 עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ומשמאל להגה מתג למעצור היד החשמלי.