הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס
הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

הונגצ'י EHS7 – מבטיח הרבה האם גם מקיים?

ההונגצ'י EHS7 מצטיינת באולם התצוגה עם מפרט טכני מרשים ואבזור נדיב. על הכביש היא פחות מרשימה.

אהבנו: אבזור, סוללה, מרווח פנימי

פחות אהבנו: היגוי, התנהגות כביש, גג פנורמי ללא וילון, צריכת חשמל בפועל, ממשק משתמש

ציון מסכם 3.7 בסולם פולס

יואב פולס | (18)
נושאים בכתבה הונגצ'י EHS7

בתחילת השנה השיקה קבוצת סמלת את שני הדגמים החדשים של מותג הונגצ'י מבית FAW – המשפחתית EH7 והקרוסאובר EHS7. את הידיעה על תחילת השיווק פרסמנו כאן בביזפורטל וגם רשמנו "...ותהייה יחידה היא לגבי הגג הפנורמי בשמש של אוגוסט". אז אוגוסט הגיע עם גל חום קיצוני, וגם אלינו הגיעה ההונגצ'י EHS7 הקרוסאובר.

הונגצ'י - 'דגל אדום' בסינית, היא מותג הפרימיום של קונצרן FAW הסיני. אני יודע שנמאס לכם לשמוע על מותגים ויצרנים שעד אתמול לא ידענו על קיומם, אבל כן חשוב לדעת שלא מדובר ביצרן קטן אלא בקונצרן שבשנת 2024 ייצר מעל 3.3 מיליון כלי רכב. כלומר לא מדובר בסטארטאפ כזה או אחר, והונגצ'י הוא מותג הייצוא שלו לשווקים מערביים.

תעודת חובה        
קטגוריה                קרוסאובר – D-SUV
מימדים (מטר)        אורך 4.925 /רוחב 1.95 /גובה 1.68 /בסיס גלגלים 3.0
מספר מושבים        חמישה
הנעה                    חשמלית אחורית ב Core וב LR / חשמלית כפולה בדגם Performance
הספק ומומנט            340 כ"ס, 45.9 קג"מ ב Core וב LR / 610 כ"ס ו 77.1 קג"מ ב Performance
סוללה וטעינה            85Kwh ב Core / 111Kwh ב LR וב Performance. טעינה AC 11Kw, DC 250Kw
טווח ותקן                475 ק"מ ב Core / 600 ק"מ ב LR / 540 ק"מ ב Performance. תקן יצרן
בטיחות                ציון איבזור בטיחות 7. כרגע ללא מבחן ב EuroNcap
מחיר                230.0 אש"ח ל Core, 260.0 אש"ח ל LR, ו- 290.0 אש"ח ל Performance


     

 עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני של ההונגצ'י EHS7 מעט שונה ממה שהתרגלנו לקבל היום, בעיקר מהמזרח. החזית אטומה, עם יחידות תאורה ראשיות שממש נבלעות בתוך הפגוש של רכב המבחן שבצבע שחור. בצבעים האחרים של הרכב, ובעיקר בלבן הן משמעותית יותר בולטות. פס כרום בולט במרכז החזית נמתח לאחור על מכסה המנוע, כשמרכזו בצבע אדום (דגל אדום או לא דגל אדום). ידיות הדלתות שקועות, ומאחור שוב סידור תאורה מעט שונה, עם יחידות תאורה אחוריות שמזכירות לי בומרנג, ומחוברות ביניהם עם תאורת לד אדומה. עד רגע זה אני לא יודע אם אני אוהב את העיצוב או לא, ואולי דווקא מה שמפריע לי הוא הצבע השחור.

גם העיצוב הפנימי מעט שונה. ההגה כמעט מלבני עם שני חישורים, עליהם מתגים שונים שנראים כמו מתגי מגע אבל בפעולה עם לחצנים 'רגילים'. לוח מחוונים קטן בגודל ''6 עם מידע מגוון, ובנוסף תצוגה עילית נוחה. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.5 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כאשר הצימוד לרוב עבד היטב, ולפעמים לא. כאן אני דווקא חושד במכשיר הטלפון כאחראי לבעיות בצימוד. משמאל להגה פאנל גדול לניהול התאורה החיצונית של הרכב – אורות נמוכים, אוטומטי, אורות דרך ועוד.


הונגצ'י EHS7 סביבת נהג. צילום יואב פולס

מתחת למסך הראשי שני פתחי מיזוג צרים, כאשר כיוון זרימת האוויר מבוצע מהמסך המרכזי.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

קונסולה רחבה עם משטח טעינה אלחוטי, שני שקעים לכוסות / בקבוקים, ומתקן להפצת ריח ברכב. תא חפצים שימושי בין הנהג לנוסע. מושב הנהג נוח, והכיוון כמובן חשמלי. ההגה מתכוונן לעומק ולגובה, גם הוא באמצעות פיקוד חשמלי. החומרים מרגישים איכותיים, וגם ברכב המבחן שעבר מעל ל 7000 ק"מ כל הפאנלים נשארו במקומם ולא נשמעו כל חריקות או קרקושים, גם לא בכבישים משובשים. הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 3.0 מטר, היושבים מאחור נהנים משפע של מקום. דלת תא מטען חשמלית חושפת נפח הטענה של 456 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח 62 ליטר.

הנעה וסוללה

אנחנו כאמור עם דגם ה Long Range מה שאומר מנוע יחיד עם הנעה אחורית. ההספק 340 כ"ס והמומנט 45.9 קג"מ. התאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות והמהירות המירבית 200 קמ"ש. לדגם ה LR סוללה בקיבולת 111Kwh אותה ניתן להטעין בטעינה ביתית AC בהספק של עד 11Kw או בטעינה מהירה DC בהספק של עד 250Kw. הטווח הרשמית לדגם ה LR עומד על 600 ק"מ.

על מנת לקבל טווח חשמלי ראוי יצרניות הרכב יכולות לפעול בשתי דרכים – או להגדיל את הסוללה בצורה משמעותית או להשקיע ביעילות אנרגטית, כך שגם רכב עם סוללה שאינה מפלצתית יקבל טווח חשמלי מכובד. כמובן שאין מניעה לעשות גם וגם. במקרה של ההונגצ'י EHS7 בחרה היצרנית באפשרות הראשונה, וכאמור התקינה סוללה גדולה מאוד. כמה גדולה? גדולה ב 50% מהסוללה שיש לי באיוניק 5 הפרטית, כך שנראה שהטווח המוצהר ריאלי מאוד.

הדבר הראשון שעולה עם תחילת הנהיגה ב EHS7 הוא הגה קל מאוד, וללא תחושה. לוקח זמן להתרגל לתחושת ההיגוי, כשהיא גם מלווה בתגובה מהירה מאוד של הרכב. לרכב הרבה מאוד כח, ואין לו שום בעיה לשחרר את כל הכח הזה על הכביש, גם בתאוצות וגם במהירות שיוט. בלי הרגיש הרכב יכול לשייט גם ב 100 קמ"ש וגם ב 170 קמ"ש, "באפס מאמץ". אבל כאן נכנס שוב עניין ההיגוי. המתלים של ה EHS7 לא באותה הרמה של המנוע, ונהיגה במהירות גבוהה מאוד לא משדרת את היציבות הכיוונית שאתה כנהג מחפש ברכב. נדרשים תיקונים קטנים ותכופים, ובסוף הנהג נדרש להרבה מאוד ריכוז כדי להישאר מהיר. ההגה אגב נותר ללא תחושה כמו בהתחלה. בחוץ כאמור אוגוסט, וחם מאוד. הגג הפנורמי נטול הכיסוי מכניס חום רב לרכב, וזה הזמן לכוון את המיזוג. כל עוד אתם רוצים רק להגביר או להנמיך את עוצמת המאוורר – יש לחצן ייעודי על פאנל שימושי מתחת למסך הראשי, אבל אם אתם רוצים לכוון את פתחי האיוורור, כאן כבר צריך להיכנס לתפריט המיזוג במסך. אם אתם משתמשים באנדרואיד אוטו אתם נדרשים ללא פחות מחמש לחיצות שונות רק כדי להגיע לתפריט המיזוג, וזה פשוט גרוע. גם כיוון הפתחים עצמם לא מוצלח. אתה מותח את עצמך להגיע למסך, מכוון לפי מה שנראה לך, נשען חזרה אחורה לראות אם זה מתאים, ואז נמתח שוב כדי לעשות את ההתאמות הקטנות. כל זה תוך כדי נהיגה. אני באמת מתקשה להבין התחכמויות כאלה מצד יצרנים שמסבכים דבר פשוט כמו כיוון פתחי מיזוג.


הונגצ'י EHS7. צילום יואב פולס

ממשק משתמש

אם נגענו כבר בממשק המשתמש, אזי גם כאן נדרש שיפור משמעותי. כשלא ביטלתי את מערכות הבטיחות האקטיביות, הרכב לא הפסיק לזמזם, להתריע ולהטריד. המערכות שאני מבטל בדרך כלל הן תיקון סטיה מנתיב שמתערב בהגה, ביטול זיהוי תמרורים וביטול ניטור נהג. אני תמיד משאיר את הבלימה האוטומטית, גם קדימה וגם אחורה אם יש. ביטול המערכות לא נוח מחייב המון תשומת לב למסכים.  

צריכת חשמל ובטיחות

עם תחילת הנסיעה אנחנו מאפסים את המונים השונים שבודקים טווח וצריכת חשמל, ומהר מאוד הרכב מתייצב על צריכה ממוצעת של כ 23Kwh ל 100 ק"מ. בדיקת הק"מ מראה שעל כל 100 ק"מ של דרך 'על הכביש' אנחנו מאבדים כ - 125 ק"מ בטווח, כלומר גם דרך צריכת החשמל שהאוטו מחשב, וגם לפי הק"מ, הטווח האמיתי הוא כ- 480 ק"מ בלבד. כדי לסחוט יותר מ 500 ק"מ תידרש מכם נהיגה מאוד מאוד מתונה, כלומר 85 קמ"ש – 90 קמ"ש ובעדינות.

עוד היה לי מאוד חסר הוא רגנרציה אמיתית ושימושית. כמי שרגיל לנהוג במצב רגנרציה הכי גבוה שניתן, כשזה חסר, זה מאוד חסר.

בפועל ההונגצ'י EHS7 הוא רכב מפואר וחזק, אבל הוא לוקה בדברים החשובים לדעתי – התנהגות כביש, נוחות וממשק משתמש.

מחיר, תחרות וסיכום

ההונגצ'י EHS7 משווק כאמור בשלוש גירסאות – דגם הכניסה Core במחיר של 230.0 אש"ח, גם ה Long Range(רכב המבחן) במחיר של 260.0 אש"ח ודגם ה Performance במחיר של 290.0 אש"ח, וזו בדיוק הבעיה הכי גדולה של ה EHS7. במחירים בהם הוא משווק, הוא מתמודד עם מיטב כלי הרכב בסגמנט שלו, גם אם אין להן מפיץ ריח מובנה. אני לא רואה כרגע שום סיבה בגללה לקוח יעדיף את ההונגצ'י הזה על פני המתחרים.

התחרות להונגצ'י EHS7 מגיעה כאמור מכל הסגמנט החשמלי במחירים שבין 210.0 אש"ח ל 300.0 אש"ח. נראה שהמתחרה הישיר הוא הוויה Courage שהושק לאחרונה במחירים של 195.0 אש"ח עד 210 אש"ח, האיוניק 5 העדכנית שעולה 235.0 / 255.0 אש"ח תלוי ברמת הגימור, זיקר 7X החדשה וגם ה 001 הוותיקה יותר, אווטר 11, סרס 5 וכמובן טסלה מודל Y, קופרה טווסקאן הספורטיבית, BYD SeaLion7, דגמי אקספנג גם ה G7 וגם ה G9. איך שלא בוחנים את הסביבה התחרותית של ה EHS7 גם אם הוא נושא את דגל הפרימיום של FAW זה לא יסייע לו בתחרות על ליבו של הלקוח, כשהמוצר עצמו לא עשוי מספיק טוב.

ציון מסכם:


הונגצ'י EHS7            
נוחות                        4.0
דינמיות                        3.0
צריכת חשמל / טווח            3.5
אבזור                            4.5
בטיחות                            4.0
עיצוב                            4.0
תמורה למחיר VFM            3.0
סיכום                            3.7


 

 


תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    אור 11/09/2025 10:19
    הגב לתגובה זו
    לפני הופעת הסיניות היה אפשר לחלום על רכב פאר במחיר כזה. ההונגצי מאפשר להתפנק עם רכב מנהלים מהנה בלי לקרוע את הכיס
  • 17.
    רפי הלל 11/09/2025 10:08
    הגב לתגובה זו
    נוהג בסדן כבר חצי שנה נהנה מכל נסיעה רכב מפנק ברמות חוזר מנסיעות ארוכות לא עייף
  • 16.
    זיו 11/09/2025 08:05
    הגב לתגובה זו
    סתם השמצה אני נוסע עם הרכב כבר 25 אלף קמ אחלה רכב אחלה נסיעה פשוט רכב פצצה מכל הבחינות
  • 15.
    אבי 11/09/2025 07:52
    הגב לתגובה זו
    אני נוסע עם ההונגצי דגם cor כבר 25 אלף קמ הרכב מדהים נסיעה שלא משתווה אפילו לפורשה נוחות לא רק לנהג כל נוסעשעולה איתי מרגיש וואו יציבות בכביש ומרשימה מאוד בכל ביצוע כולל הצריכה שלהבקיצור שווה כל שקל
  • 14.
    אנונימי 09/09/2025 16:51
    הגב לתגובה זו
    ב99 אלף שקל היה שובר שוקתכלס זה מה שהוא שווהיש מתחרים עדיפים עליו ב79 אלף שקל.סבלנות המחיר ירד.
  • 13.
    דוד 07/09/2025 16:31
    הגב לתגובה זו
    מסכים לגבי תפעול כוונון המזגן. אך מעבר לזה הרכב הרשים עם בידוד רעשים מצויין נוחות נסיעה מעולה ומרווח פנים עצום. בעדכון האחרון להבנתי הרכב קיבל לחצן קיצור להשתקה של ההתראות השונות מבלי לוותר עליהן לחלוטין. מה שבנוסף מדובר על יצרן רכב אמיתי ולא חברת הייטק שהחליטה לחבר גלגלים יחד.
  • 12.
    עופר 07/09/2025 14:18
    הגב לתגובה זו
    רכב מעולה ממש מרוצים ממנו
  • 11.
    ממש תגובות אותנטיות ולא מטעם היבואן... (ל"ת)
    אנונימי 07/09/2025 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 07/09/2025 11:52
    הגב לתגובה זו
    רכב מעולה בכל פרמטר רחב מהיר ונוח ברמה שלא הכרנו עד היום
  • 9.
    אופיר 07/09/2025 11:49
    הגב לתגובה זו
    רכב חלוםםםםם מסכים לגבי כיוונון מזגן
  • 8.
    בעלים לשעבר 07/09/2025 11:35
    הגב לתגובה זו
    רכב רועש מאוד ממשק משתמש לא אפוי. מיוצר ברשלנות מתחת לקוסמטיקה. בלימות רפאים ושלל ליקויים. פשוט להימנע.
  • 7.
    איציק דר 07/09/2025 10:52
    הגב לתגובה זו
    אחלה אוטו נעים שקט כייף של אוטו.כדי לדעת ביחס למתחרים צריך לקחת כל אחד לשבוע ולבדוק לא באמת מעשי .אני נהנה ממנו מאוד
  • 6.
    גל 07/09/2025 10:38
    הגב לתגובה זו
    התלבטתי בין האקספנג g9 לבין ההונגצי ולמזלי בחרתי נכון.ההונגצי רכב מפואר נהיגה מפנקת עם טווח מדהים וזול יותר !!מדבקת הכהייה בגג פתרה את בעיית החום והרכב מדהים!!!
  • 5.
    אילה 07/09/2025 08:11
    הגב לתגובה זו
    נהגתי 3 וחצי שנים על טסלה עברתי לפני חמישה חודשים לדגם eh7 זה עולם אחר ורמה אחרת אני סופר מרוצה מפתיע לטובהיושבת טוב על הכבישחווית נהיגה מושלמתמרווחת מאוד בפרט לנוסעים שיושבים מאחורהבחירה מעולה
  • 4.
    יורם 07/09/2025 06:10
    הגב לתגובה זו
    יש לי את הרכב חמישה חודשים רכב מושלם היו פה כמה בעיות שטופלו גם הצפצופים האנדרואיד עובד טוב עשו כיסוי לגג רכב מדהים מחיר הוגן שש שבוע טוב לכל הקנאים
  • 3.
    חביב 06/09/2025 23:19
    הגב לתגובה זו
    יש לי את הרכב והוא אחלה ומפנק ..ושווה כול שקל ..וממליץ בחום למי שמחפש יוקרה ..סוללה מעולה ...בידוד רעשים מצוין ..ישיבה נוחה ומפנקת ..תאוצה של מטוס ..בקיצור שווה כול שקל
  • 2.
    אנונימי 06/09/2025 23:19
    הגב לתגובה זו
    רכב מעולה כמו כולם חששנו מגג הזכוכית שטויות לאיזה רכב נכנסתם בחודש אוגוסט בישראל והיה לכם נעים מדינה חמה צריך מזגן . אם הרכב לא הפסיק לצפצף לך בזמן הנהיגה כדאי שתבדוק איך אתה נוהג. כן יש התראות באופן אישי לא מכבה אותם שמחה שהם קיימות. ככה זה כשרכב נמצא בכמה רמות מעל המתחרים חייבים להשמיץ.
  • 1.
    מכונית מצוינת ומומלצת. (ל"ת)
    יוסי 06/09/2025 23:04
    הגב לתגובה זו
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסקיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולס

שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר

איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רכב אפס קילומטר

רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.

על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.

על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.

התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני. 

איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.

ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10. צילום יצרן

ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק

אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח. 

בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת. 

הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.

יואב פולס |

קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.

ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.

עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.

עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.

העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.